Jump to content

ERROR: Auto trans - Torque Converter Clutch


D.Atana

Recommended Posts

Здравейте,

 

След проверка за грешки ми се появиха следните две грешки

https://drive.google.com/file/d/1nkKGaLc45gbuGbrmTZymZOd5EW-ldYrf/view

 

Моля някой на който са му се появявали да каже къде е ходил да му ги оправят.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Локъпа на автоматика ти не зацепва. Изтрий грешката, покарай малко и сканирай пак, да не би да е стара.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Изтрих я преди 2-3 дни. Днес при проверка пак я има.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти гори малко повече, но не е болка за умирачка. Много хора си ги карат така. Едновремешните автоматици пък изобщо нямаха локъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не обичам да имам някакви неизправности по автомобила, колкото и незначителни да са те. Има ли вариант да се оправи тази грешка?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако си с късите скорости вероятно ще е малко неприятно магистрално, но аз карам вече 3 години така :) Мислих си че ще умре някога и ще правя всичко ама нищо не се случва, няма деградация дори.

Това става в 90% от случаите от издухан семеринг на маслената магистрала към локъпа и тук там от супер изтъркан съединител. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Какво ще рече "късите скорости"?

Колата е с 5 степенната автоматична скоростна кутия - А6 3.0 бензин 2003год.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по-лесна ориентация последната предавка е около 170/3к оборота, късата е 120-130 нещо такова. Идеята е че без локъп на 5та е все едно дали ще караш със 155 вместо 170, но ако кутията е къса вече ще е малко неприятно. При градско и планиско каране май няма никаква разлика със и без, а и тя тая кутия май чак към 3та почва да заключва дори и всичко да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

последните месеци не съм я карал с повече от 120км. Вчера махнах грешката и днес пак я има. За какво служи този lockup?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заключва ти хидросъединителя за да изравни оборотите на мотора и колелата, понеже кутията е доста стара и употребата му е далеч по-малка може и да нямаш никакви проблеми като усещане. Може рециклаж на хидрото или чакаш да умре кутията и правиш всичко. Втория вариант като да е по-препоръчван. В момента на пазара са масаво така колите с 5хп, при бмв примерно също го има тоя проблем.

Реално 99% от кутиите на тия години и километраж са за правене, амортизирани са доста, но в същото време доста трудно умират и е спорно кога трябва да се пипат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

 Оправи си хидрото, така ще прегрява маслото и ще строшиш цялата кутия. Много акъл се е излял отгоре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кутия като няма локъп до 3та как ли оцелява като й даваш газ? :) Най-високата температура, която съм виждал е 96градуса на планинско каране или градско в големите жеги. Точно толкова е примерно на 6хп със локъп. Общо взето едно време кто се сблъсках за първи път с проблема точно това беше и моето притеснение, което се оказа абсолютно безпочвено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Айде опъни я на магистралата със 140 за 1 час и ми кажи има ли разлика с това да караш до 3-та в града. Да не говорим, че разхода на дълго ще му отиде 2+ кила нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мустака е прав в най-кратък срок трябва да се отремонтира хидротрансформатора иначе цялата кутия заминава.Препоръчвам на колегата да се свърже  със Софтелектроник Варна за консултация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/10/2020 at 10:33 AM, Mustaka said:

Айде опъни я на магистралата със 140 за 1 час и ми кажи има ли разлика с това да караш до 3-та в града. Да не говорим, че разхода на дълго ще му отиде 2+ кила нагоре.

Часове наред съм карал с тая скорост и дале по-натоварващо е карането до 3та по планиски пътища където както казах поддържам същата температура като друга кутия с работещ локъп. Разхода ми извънградско е 1л над каталожния тъй че явно няма да е нещо много отгоре. Ако прегледаш 10 коли на тия години поне половината от тия автомати отдавна за приключили с локъпа и си карат.

 

Проблема се състои в това, че където и да звъннеш ще ти кажат да караш докато се счупи и да правиш цялата кутия, която е на същото положение като торка. Бих се занимавал да правя само ако съм с късите скорости и това ми се отразява по някакъв начин. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да прегрее сигурно трябва да караш с 200 в продължение на часове. И никой не обясни защо по-старите автоматици, които изобщо нямат локъп не "заминават".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 200 охлаждането става друго, ако можеше да прегрее така не знам на планиско какво щеше да се случва. Максималните градуси се стигат там и градско като караш на газ спирачка. Т.е. и в двата случая е все едно дали имаш локъп. Правилния въпрос е дали като не работи локъпа  може да повреди нещо друго, което се оказва че много трудно може да стане ако изобщо.  Знам много коли които карат така десетки хиляди км и няма проблеми. 
Моето а и на всички сервизи мнение, е че ако ще се прави направо трябва да се прави всичко за да има смисъл от финансова гледна точка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DLS Ще се опитам да бъда кратък. Локъпа заключва,но фрикционите са заминали получава се приплъзване в Торк конвектора маслото вътре "завира"сговнясва се .От температурата семерингът заминава и маслото е навън и всичко приключва до там.В по добрия случай от мръсното масло мехатроникът така наречения "мозък" на кутията се задръства с боклуци кутията започва да рита не работи коректно и в крайна сметка изхода е пак същия. По отношение на ремонта разбира се ,че отвори ли се кутията освен ,че се цепи торка се сменя всичко вътре в кутията в случая ZF 5 HP 19 Е вярно всичко това е някакви пари,но не забравяйте ,че сте си купили премиум автомобили макар и на 20-25 години.Изборът е бил ваш. P.S. С такъв проблем даден автомобил не може да изкара десетки хиляди километри. И отново казвам консултирайте се със специалисти,те се броят на пръсти в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сс температурата мисля, че не е никакъв фактор, споделих цифри от реалния живот, които са идентични с тези на кутия с работещ локъп. Причината според мен е че 5хп е отвсякъде презапасена от прегряване и отделно решимите, в които загрява най-много са точно тези, в които НЕ работи локъпа т.е. хората са си сметнали нещата съвсем адекватно. 96 градуса е максумума, който съм виждал.

 

Причината да не работи локъпа може да бъде изтрити фрикциони, но може да бъде и гръмнал семеринг на маслената магистрала управляваща локъпа. Това е супер масов проблем на нефейсови коли с 5хп, бмв-тата масово го имат също. Причината е лош материал, след ремонта имало подобрена версия и на семеринга и на регулатора на налягането, който е другата причина да гърми по-лесно изпечения семеринг. Това нещо започва според късмета на потребителя още от преди 200к километраж. 
Едната ми кола има сигурни 50к с такъв "проблем", последните 10к е виждала планиско катерене с пълна газ, стартове  т.н. Няма абсолютно никаква деградация и на 300к реални маслото нормално е черно, но никакви стружки и никаква разлика с новото масло, кутията нито веднъж при никакви условия не е ритала или да смени грубо предавка. Знам коли на познати също минали по 30-40к км и още си карат.  С две думи аз съм за ремонта, но ако на някой му се рискува и/или му се дават пари. И да умре кутията ремонта ще е същия в общи линии, а шанса да не умре е много сериозен.

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...