Recommended Posts

ЧУдех се тези дни какво би могло да е маслото за къртачите което да удовлетворява  изисквания в които работят елементите на един къртач (Бош  в случая)

Като: 

-смазване на метални зъбна предавка

-смазване на иглен лагер

-смазване на някакъв вид полимерн0-метална биелна група

-не разяждане на гумените уплътнения с които уплътнява буталото

 

1615437511oliobosch50ml2.jpg

 

Оригиналното масло е почти прозрачно без мирис и доста течно. И разбира се безумно скъпо 50мл -17 лв 

В някой руски клипчета видях да сипват трансмисионно масло но не знам как се отнася към гумените плътнения които определено са масло устойчиви но дали и към точно този тип масло?

Има ли някой с практически опит проба грешка или дори вътррешна информация какво може да е това специфично масло

Share this post


Link to post
Share on other sites

 За пневматичен къртач ли става въпрос или електрически. Ако е пневматичен при нас масово ползваме хидравлично масло в подготвителните групи. До сега няма повреден инструмент от употребата му.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Става въпрос за електрически къртач в тази част която е предавателната кутия и е в общ обем със буталото. Което от своя стреана на този модел е някакъв полимер със гумен О-пръстен. Там няма налягане, има само метална зъбна предавка лагеруваща на иглени лагери и мотовилка която също е полимер и няма лагер.

Подготвителната група предполагам е часта която е свързана с хидравликата, и за това е логично да се ползва хидравлично което запазва качества при високо налягане. 

 

 

Наложи се да сменям О пръстените на буталото и ударника и смених и маслото което си беше черно също като в този клип където даже направо го няма.

Всичко е наред но ме гложди мисълта за това масло, какво може да е ?! 

Edited by zoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-обикновенно минерално тънко масло, има едни тубички за шевни машини по железариите, взимай една и пълни. И хидравликата става, както и компресорното масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност риска е предимно за гумения О пръстен на буталото който не е скъп много (5 лв ). Едва ли маслото ще бъде толкова агресивно към пластмасовото бутало. Смазването вярвам винаги ще бъде добро, оборотите са хиляда и нещо и не се водят дори високи. По неприятно ще е ако пропусне уплътнението долу към мотора. Това всъщност е дилемата, де .По новия модел е със грес и метално бутало между другото.

Edited by zoo
Добавяне текст

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.