Jump to content

Проблем с парното


ZX10R

Recommended Posts

Здравейте на всички. Колата ми е А6 3.0tdi 2007 с ASB мотора, ако има значение. Та както четох, съм поредния с проблем с парното. На обороти духа хладен въздух през въздуховодите макар и да е на 28градуса или HI, а подам ли газ на над 2к оборота затопля значително. Студено ли е навън(под 5градуса) в движение над 2к не топли също, само ако навън е над 10градуса се усеща топло. Колата загрява нормално. Сменен е термостата(един ли е?), ревизирах си клапанчето с турбинката пред чистачките, нямам загуби на антифриз. Извадих му всичко, изчистих ръждите и клапанчетата пружинират супер плавно и лесно. Турбинката под тях я пробвах с подаване на ток, върти си нормално. Когато обаче я закача на място всеки път се активира за 6 секунди, но през различен интервал от време-15сек,25сек,38сек и така по 6 секунди работа с нарастващо време за почивка. Незнам това нормално ли е и по какъв начин й идва сигнала на тая турбинка. Може да е според температурата на водата. Направих промивка и на радиаторчето на парното, веднага след антифриза си тръгна бистра вода и се съмнявам да е задръстено. Та някой с идея какво може да ме мъчи да нямам топло!? Мерси предварително и хубав ден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ъпдейт по моята "драма"  с парното. 

Човека при който ми беше колата, установи евентуално вкарване на въздух в охладителната система. Той клони към гарнитура/ри или пукнатина. Малко вероятно, но възможно, проблем с охладителя на ЕГР. Обезвъдушава я, става перфектна и след покарване отново има въздух в системата,който помпата(V50) хваща, вдига оборотите и дава грешка за достигнат горен лимит и спира топлото. Все ми се ще да е от другаде, но не изключвам и този вариант. Следя я за загуба на антифриз в момента, понеже той казва, че губи. Течове ако има, не съм забелязвал, но не съм и оглеждал обстойно. Маслото е ок(не е пресечено), антифриза е проверен за газове и няма, но не било гаранция, че не е издухала гарнитура. След като я взех от него имаше парно, изгуби се по едно време, после при работа на място и без да пипам нищо дойде на два пъти. Изгасих я с парно,днес още не съм я карал. 

Редактирано от ZX10R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблем с тройника за антифриз, който се намира под турбото и губех по малко. И ако нивото на антифриз ми паднеше, дори и 5мм под минимума в казанчето, губех парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох за него и друг "по-видим" между главите. Ще гледам да я вдигна на подемник и огледам. Сега навързвам нещата, понеже когато я купувах, беше с вода, но тогава не се усъмних. Което ме навежда на мисълта, че или се е знаело, че губи течност по някаква причина или някой нещо е правил с евентуална цел да я закрепи за продан. Иначе върви и работи, както трябва. Няма миризми и пушеци. Каква би била цифрата ориентировъчно за смяна на гарнитури, ако няма и пукнатини? На ясно съм, че цената на различни места би варирала. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За смяна на гарнитурките за и около масления охладител 220лв. с 20% отстъпка. Ако се стигне до там по-добре смени и масления клапан/сепаратор '306лв. За работа както се спазариш 200-400 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/17/2020 at 1:07 PM, mihailks said:

Аз имах проблем с тройника за антифриз, който се намира под турбото и губех по малко. И ако нивото на антифриз ми паднеше, дори и 5мм под минимума в казанчето, губех парното.

5mm под минимума са сигурно 500мл антифриз, нормално да ти зачезне топлото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...