Jump to content

Пренареждане на бравичка за заден капак АУДИ 80


Recommended Posts

След като две и повече години несериозно си търся бравичка за задния капак накрая се сдобих с една благодарение на колегата Борчев. :bia:

На моята и липсваше една пластинка която дава възможност да се отвори капака с бутона без ключ. Т.е. трябваше винаги да отварям с ключ което е досадно но не чак толкова за да си купя бравичка втора ръка + пренабиране от кварталния ключар срещу скромните 45 лева. Мисля че 20 от тях бяха за операцията "пренабиране", т.е. бравичката да бъде напасната към моя ключ. Тази вечер установих че моя ключ не пасва на новата ми бравичка (старата си седи на колата още защото не искам да държа капака с дупка и отворен). Та в рамките на около 1 час се справих с работата което е добре като се има предвид че го правя за сефте. :bia:

Да започнем от начало. Бравичката е монтирана на капака с две гайки 8 които се развиват с тръбен ключ. Тези гайки са на едни шпилки и обикновено не се развиват гайките а целите шпилки от към стопа но това не ни смущава. Преди да развием гайките е добре да разкачим двете лостчета към механизмите на централното и бравата на капака.

Тук се вижда (онова черното с резбата) как са закачени едно към друго. Това което виждате не е ВИНТ а капачка която се изхлузва надясно.

ME11ZSLR_t.JPG

 

DSC12232_resize.JPG

Ето така. И сега просто изваждате металната част от пласмасовата БЕЗ да развивате. Просто издърпайте. Много е добре да маркирате до къде е била напъхана. За да не настройвате после. Всъщност тази назъбена част е направена за регулиране на хода. Абе хитри хора, бре.

ME11ZSLP_t.JPG

DSC12231_resize.JPG

Вече сдобили се с бравичката можем да видим как работи централното. На този кадър капака ЩЕ се отвори от бутона.

ME11ZSLO_t.JPG

DSC12230_resize.JPG

На този кадър капака НЯМА да се отвори от бутона.

ME11ZSLM_t.JPG

DSC12229_resize.JPG

Изглед на бравичката отстрани. Вижда се шпилката която ПАК се е развила неправилно.

ME11ZSLJ_t.JPG

DSC12228_resize.JPG

Да започваме работа. Съсредоточаваме се върху шплента отзад.

ME11ZSLH_t.JPG

DSC12227_resize.JPG

И го избиваме някак. Малко е трудно защото с клещи се смачква (кух е). Най-добре да се избие от към страната на пластините с нещо. Примерно стебло от бургия 2.5мм. Внимавайте!

ME11ZSLG_t.JPG

DSC12226_resize.JPG

Ура! Шплента го няма. Сега внимателно изваждате с издърпване металната тапа с езичето. ВНИМАВАЙТЕ!. Отдолу има съмичка + пружинка които правят бравичката да щрака изискано. Не ги губете!

ME11ZSLE_t.JPG

DSC12225_resize.JPG

Сега поглеждаме отстрани и с плосък предмет (примерно тъп нож) разделяме повърхностите между сивата и черната пластмаса. ЩРАК!

ME11ZSLC_t.JPG

DSC12224_resize.JPG

Ихаа, колко части. И голяма пружина.

ME11ZSL9_t.JPG

DSC12223_resize.JPG

Доближаваме се до същността.

ME11ZSL7_t.JPG

DSC12222_resize.JPG

Най-сетне махнахме всичко излишно.

ME11ZSL6_t.JPG

DSC12221_resize.JPG

Чрез избутване отзад напред изваждаме патрона.

ME11ZSL5_t.JPG

DSC12220_resize.JPG

Трябва да имаме всички тези части. Без да сме ги загубили и счупили.

ME11ZSL4_t.JPG

DSC12219_resize.JPG

ME11ZSL3_t.JPG

DSC12218_resize.JPG

Виждаме кое е същността на задачата. Тези малки (номерирани) пластинки се движат в двете посоки и пречат патрона да се завърти. Когато се пъхне правилния ключ те се скриват и тогава патрона се върти. Забелязва се че две стърчат в обратната посока на останалите. Това е за секретност. Ползват се и двете страни на ключа. Иначе пластините са еднакви и се изваждат с леко издърпване от ПОДХОДЯЩАТА посока. В страни от извадената пластина има мъъничка пружинка която я бута. Не ги губете!

Пластините са номерирани и ако бях ключар (т.е. имах няколко счупени бравички щях да си подбера нужните пластини). Да ама аз нямам такива. Кофти нали? Нема да се пУашите. Пъхате ключа и гледате коя на къде стърчи. После размествате най-стърчащите. Аз успях на 4ти опит да ги подравня много добре. Т.е патрона работеше вече с леко разклащане на ключа напред-назад. "Отлично" е ако работи като фабричен. :)

Ако нямате късмет и разликите са драстични се налага да прибегнете да друг подход. Т.е. да вземете малката плоска пиличка която сте си приготвили предварително и да запилите пластинките които пречат от подходящата посока. На мен ми се наложи да пилна две пластини за да получа "отличен". Ако все пак се окаже че някоя пластина хич не става може просто да я изхвърлите. Така сигурността на ключа пада леко ама те и без това ги отварят с "поглед".

ME11ZSL2_t.JPG

DSC12216_resize.JPG

ME11ZSL1_t.JPG

DSC12215_resize.JPG

Ако сте постигнали това подреждане вече сте готови!.

ME11ZSL0_t.JPG

DSC12214_resize.JPG

Пробвате дали се върти добре и сглобявате по обратната процедура.

ME11ZSKZ_t.JPG

DSC12213_resize.JPG

УСПЕХ! :)

 

Целия албум - http://imagevenue.com/GAS746

Редактирано от grizzly
Актуализиране на снимките.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браос! ма можеше да се обадиш и да не откриваш пак топлата вода ама като си те знам-било ти е поне голям кеффф! :D

инак-не е шплент а му са викъ пружинен щифт на туй нящу. :respekt::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
Публикувано (Редактирано)

Оправено бре шефче.

Мамка им на тия от data.bg - сменили са ми акаунта от store3 on store4.

Да нямаш вяра на интернет в днешно време да им таковам таковата. :dance:

--------

П.С>

Всички снимки постнати от мен в дата.бг се намират вече ТУК.

----------

ЧАО на Дата.бг!

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Умря ми линка към сървъра, ще оправя снимките при първа възможност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

евала много изчерпателно евала 

само може ли да направим нещо със снимките че не ги отваря благодаря предварително 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема, на мен ми престой същата операция със смяната на бравата на багажника. Та ако може някои да оправи снимките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не е включен сървърът но ето връзка към ДАТА.БГ със снимките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...