Jump to content

Проблем със спирачки Сеат Леон????


Recommended Posts

Здр колеги, имам проблем със спирачките вече 1 год и съм отчаян вече.Сменени са предни бутала,предни дискове,нова спирачна помпа на Ате оригинална за модела,ново серво отново на Ате ориг. Сензор за спирачно налягане,смяна течност 10 л. със обезвъздушаване и на машина разлика нямаше педала даже стана мек и спирачките стават все по зле.Сутрин тръгвам няма ядове,като покарам известно време от рода на 30 40 Мин почва задържане отпред,предърпва като карам на малка предавка в ниски обороти,а най гадното е че колата се оправя понякога от самосебе си за 1 2 дена максимум и после айде същата история.Също така след като сменихме сервото се появи един празен ход на педала на спирачката който не функционира,нито като спираш нито като си вдигаш крака за да отпусне,спирачката отпуска едва като си махнеш крака от педала и то със някакво забавяне това съм го забелязал на баира.След 1 час каране при паркиране на заден при ляво крайно навит волан се чува яко стържене от дясно и се усеща как спира колата.Др което забелязахме но нз дали това има нещо общо със спирачките е че след смяна на тампони на преден мост майсторите са мръднали моста със може би 1 см и едната ми гума е по навътре(към калника)и самият радиус на завиване е по голям от другата страна.Моля помагайте защото вече съм кипнал..Всеки съвет е ценен?Колата е Сеат Леон 1м 2002 год 1.9 тди 150 кс.

Редактирано от Leon123
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Leon123 написа:

 

Не само тях не съм и АБС остана,даже и предните два лагери смених и маслото на скоростната кутия..

Мн странно вчера като сменихме датчика на налягане на спирачната помпа и след като я обезвъздушихме колата се оправи за 1 час не задържаше и спираше доста прилично.След като загряха пак стана по зле от преди.Направо котва на светофара.

На ВАГ Ком изкарваше няколко пъти датчика за спирачното налягане G201,за това и го смених защото той е отделен от АБС модула,но си мисля че ако беше АБС нямаше да се оправя и да ги прави тези мизерии.Датчика на Ваг даваше добри стойности на не натисната спирачка +- 0.12 при натиснат до долу 130 бара.Машинката за стоповете работи адекватно.Пълна мистерия е :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вмъкна че ппц имам АБС със същият номер втора ръка,но понеже не съм много запознат с Ваг кома за да го адаптирам или да му вкарам софт кодинга не съм предприел все още смяната му.Също така до колкото разбрах после обезвъздушаването му също ставало през Ваг Ком а като гледах май няма да мога да се справя..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така си мисля че не е в АБС проблема,но вече друго не остана освен него и маркучите.Изчетох сиг. всички статии за ABC Bosh mk60 и смених почти цялата кола а резултат няма даже по зле става...Ако някой се е сблъсквал с това и даде някаква насока за отстраняването му няма да му се разсърдя даже ако е от Варна ще почерпя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сиг. не е преди АБС защото датчика на налягане показва нормални и адекватни стойности при натиснат и отпуснат педал.Само този празен ход който го има мисля че е от нефиксиран педал,когато са ми сменяли сервото не са го наместил,но не смятам че той е виновника.

И защо ще го прави само при загрят двигател и спира осезаемо колата на заден ход при навит волан придружен със стържещ звук много по отчетливо?Дали проблема няма да е в това че самия преден мост не е фиксиран и да оказва влияние на апаратите или да избутва каретата към лагерите и за това да го прави само когато загреят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само мога да ти предложа като тръгнеш да сменяш  АБС модула, можеш да размениш електрическите части,  така няма да се наложи да кодираш. Иначе според мен трябва да регулираш хода на педала както трябва. Между педала и сервото се регулира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала и реглажа му е основен момент.Свалете педала надолу с реглажната гайка и винт  с поне 1 см и пробвай как ще се държи колата.

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За педала спец. няма как от сервото да се намести със гайката,защото не е от онези сервота със резбата всичко е фиксирано,значи остава от стойката на педала или бяхме пробвали като сложим спирачната помпа преди да стегнем гайките към сервото натиснах педала към 1 см. и така стегнахме и май се обра малко хода но го върнах защото си мислех че от него задържа. :((( А колкото до спирачните маркучи за мен не е проблем да ги купя толкова пари дадох че за маркучи да се стискам....Просто ми омръзна да сменям спирачна течност и да обезвъздушавам като луд,ако проблема се окаже във АБС айде пак после спирачна течност и на наново същият цирк.Ще сменям всичко наведнъж то се е видяло за съжаление.

Buzzi ти за коя гайка говориш?

А за сервото ппц номера на електрическата част е същият като моя,тогава дали ще трябва ли кодиране?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако  сервото е от модела без реглаж ,само едно топче накрая,което се закача към педала чрез един клипс,трябва много да си сигурен че клипа е влязъл правилно. Ако и малко е заклинил ще имаш проблеми със задържане при загряла кола.Когато слагате сервото не трябва да има усилие при стягането към купето,а при спирачната помпа трябва да има лек натиск за да легне върху сервото.Когато е задържала колата ,дигаш на крик ,търсиш на абс-а коя тръба е за това колело и развиваш леко щуцера на  входната   тръба,като се появи сп течност проверяваш дали е охлабило колелото,ако не ,стягаш и развиваш на изхода на Абс-а ,ако охлаби ,хидравличната част на модула не работи коректно.При смяна само на хидравлична част ,не се налага прекодиране.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със първият пример който си дал ще проверя дали в тръбичките ли е проблема,а със вторият дали АБС е проблемен така ли?А за сервото,точно този модел е и между другото май от едната страна не е влязъл в самата дупка на педала.За да го закача както трябва да е без да развивам сервото, какво може да се направи,да разхлабя педала ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малее,човек ще си скъсаш нервите и изкълчиш ръцете.

Не ,не съм срещал проблем във Ваг групата с тръбички или маркучи.

Започни по обратния път ,задържа колело,спираш и развиваш на изхода на Абс-а,ако не отпусне има проблем с апарата на колелото,ако отпусне стягаш и караш пак затяга ,спираш и развиваш на входа на Абс-а,ако отпусне значи абс-а е ок,ако не значи модула задържа,пак затягаш и караш,затяга развиваш леко  при помпата,ако отпусне значи помпата не позволява връщане на течността,извода е ясен неправилно при положение че са сменени монтаж на помпа серво и педал.

При пуснат педал се отварят едни клапанчета в помпата и течността може да се върне в казана.

Първо бих проверил на място ли е клипса на педала с топчето от оста на сервото.

Не помня да ти кажа ,но си имаше тънкост,мисля че се разхлабва сервото за да ти осигури ход ,после повеждаш клипса и натискаш педала да щракне , накрая стягаш сервото.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е дали отпред  назад или обратно все тая,само дето отпред е сменено всичко.

Но е  факт че с разхлабване на помпата  ако отпусне е ясно че не е асемблирано коректно.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата според мен няма смисъл да я разхлабвам не мисля че от този ход идва проблема,ще го прави не само на загряла кола.Мога да пусна една две снимки на клипа до колкото можах да го снимам понеже ми се е.....  майката само да го огледам и да снимам.Ако можете да прецените.IMG_20210224_141653.thumb.jpg.bc4cd8db6d7730e9af967174ca75a71e.jpgот

IMG_20210224_141632.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми позволява повече снимки,другото което се чудя дали този АБС не би трябвало да ми прави проблемите и на незагряла кола?Почнах вече да се двоумя,дали случайно проблема няма да излезе от друго да задържа колата понеже по горе обясних че последният път като са ми сменяли моста са го мръднали даже имаше някакви изпълнения от рода че бяха п..... резбата на големият болт който е към купето.Скоро забелязахме че едната ми гума е по навътре тоест назад към шофьора с разлика 1 см. да не би нещо да се случва със каретата да избутват лагера или да се усуква самото каре,защото днес имах нормални спирачки а покарах но пък се усещаше че пак нещо я задържа и от време на време като сменям скорости 1 към 2 или 3 скорост издукмваше нещо отдолу ще кажеш освобождаваш без съединител???Невменяем ме прави вече тази кола и всичко това само заради нашите пишман майстори които вместо да правят те ти създават още повече работа....

Да вмъкна долният тампон е ориг. от Порше горният е от по здравите за автомат. скоро сменяни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...