Jump to content

1.9 TDI BLS труден студен старт, понякога


biskazz

Recommended Posts

Здравейте, имам 1.9 TDI BLS 2009г на няма 100 хил км.

Колата има всички еко устройства, и работят изрядно.

Проблема е, че колата веднъж на ~15 дни пали трудно, първия старт за деня. Независимо от външната температура, количеството гориво и т.н.

Проблема съществува със оригиналния софтуер на колата, както и с такъв, който има приложен Hot start fix. Сензорите за темп. на антифриз и гориво работят изрядно. Няма нито една грешка в който и да е модул. Свещите са здрави.

 

Като се прояви проблема, колата обичайно запалва след продължително въртене - 30-40 сек.

 

Пробвал съм смяна на гарнитурата м/у тандем помпата и главата, тъй като течеше, но без промяна. Ще пробвам и като се прояви проблема да изключа сензора на разпр. вал. 

Извън идеи съм дали проблема е въздух в нафтата, от къде може да е, как може да се диагностицира, или е електронен.

 

Оценявам всякакви идеи,

Мерси!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седяла ли е непалена колата, когато това се случва?
Не си описал и какво се случва докато въртиш продължително, опиши проблемната ситуация по-детайлно. "hot fix" не оправя нищо, само прикрива проблемни стартер и/или акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се само на кола, стояла 1+ дни незапалена, като понякога пали на 10-тия ден безпроблемно, понякога на втория се мъчи. 

Когато започна да въртя, когато има проблем, колата дава съвсем малък признак на палене понякога, за 0.2сек, веднага след завъртане на ключа. После трябва да продължиш да въртиш ~40-те секунди. Понякога изобщо няма това припалване, докато не запали напълно след многото въртене.

 

Сещам се да добавя, че съм правил тест на подкачващата помпа, който беше точно в спецификацията от ETKA.

Днес също пробвах да разкача сензора на разпр. вал, което не помогна.

При ръчно активиране на подкачващата помпа през VCDS, дори след минути работа на нея, проблема продължава.

Клапата за меко гасене е отворена.

Дюзите имат близки до перфектни стойности, няма нафта в маслото, колата не гори масло.

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като повъртиш и дойде време да пали изведнъж ли става или покихва няколко пъти и тогава?

При ръчната активация на подкачащата помпа тя би трябвало да се изключи след известно време, 30 сек примерно. Ако не си се ориентирал по слух и не си я чул да работи минути, може и да не е. Също така, когато системата се напълни и нагнети, звука на помпата се променя. Забеляза ли такова нещо?

Още нещо във връзка с въздух в горивната система - често проблемите с оттеглянето на горивото към резервоара са по-слаби или изобщо не се проявяват, когато резервоарът е пълен. Опитай известно време да я държиш на повече от 60%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързия отговор,
Проблема се е случвал както на 100% пълен резервоар, така и на под половината. Винаги пълня до горе.
Помпата се чува отчетливо, и звука се променя. Активирал съм я последователни пъти от VCDS.

При откачен ВРЪЩАЩ се маркуч на тандем помпата, и запушен неговия отвор откъм горивния филтър, при активация на подкачващата помпа има съвсем съвсем лека струйка гориво връщащо се от помпата, което на база на информация която намерих е нормално, и колкото по-малко, толкова по-добре. 
При отворен ВРЪЩАЩ се маркуч откъм горивния филтър и активирана помпа, гориво излиза и от него с пълния дебит.

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, добавих още малко информация в отговора, а на първия въпрос, колата в 95% от случаите покихва няколко пъти, но се е случвало да запалва и веднага.
Сещам се и да добавя, че синхронизацията на валовете е -1.5 градуса.

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам, че ситуацията е мистериозна. Ще изложа наред разсъжденията си, защото засега извод не мога да направя.

Подкачащата помпа е тествана доста обстойно и най-вероятно е наред. Единственото, което не е направено е проверка на налягането, което достига, но тя така или иначе не е критична, особено когато системата е пълна поне до филтъра, какъвто е случая при теб.

Не мисля, че проблемът е свързан със сензори/електроника, защото понякога имаш прикихване още в началото на въртенето. Това означава, че електрониката вече е засякла синхронизацията на валовете и се подава сигнал към инжекторите.

Излиза, че разковничето трябва да се търси някъде между подкачащата помпа и инжекторите.

Кихането преди да запали, когато се проявява проблема, за мен показва, че все пак става въпрос за липса на гориво - системата в някакъв момент се напълва и почва да влиза нещо в цилиндрите, но преди да се нагнети истински не може да работи нормално.

Горивния филтър не сме го обсъждали детайлно, но според мен няма и смисъл, имайки предвид спорадичната проява на проблема.

О-пръстените на инжекторите са нещо, с което нямам опит и не мога да коментирам.

Тандем помпата има няколко типа конструкции от различни производители и предполагам всеки от тях върви със собствени специфични признаци на повреда. Не си се оплакал от тресене на място, прекъсване под товар, т.е. няма видими признаци за проблем там, но няма и как да го изключим. Моят опит показва, че единственият сигурен начин за диагностиката ѝ е замерване на налягането. Нещо, което не сме засегнали, е околната температура, при която се проявява проблема и ако забележиш, че се случва при по-ниски температури, определено бих се насочил към нея. Когато не е в добро състояние не успява да прекара сгъстеното гориво през филтъра.

Като цяло трябва да кажа, че опитът ми е с по-старо поколение помпа-дюза и има някаква вероятност при теб да има допълнителни компоненти по горивната система, които не познавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истински оценявам изчерпателния ти отговор,

помпата ми е Bosch, а за о-пръстени и разбити легла на дюзи не искам и да си мисля, освен ако не е някакъв адски лош късмет, това би било абсурдно. Колата е на безспорни 97хил км. Капака на клапаните дори не е повдиган в живота на този автомобил.

Ще продължавам да го диагностицирам, лошото е, че се проявява точно като искаш да отидеш някъде и е доста трудно да го хванеш, когато имаш възможност да се заиграеш диагностика.

Иначе един път запали ли, няма никакви проблеми, колата върви на гръм, регенерациите са изключително редки, понеже се кара главно извънградско, няма вибрации и гори адски малко.

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де - да не връща горивото в резервоара и да трябва да го качва отново и за това да пали трудно.

А това с километрите не знам защо го споменаваш - ако не си първи собственик няма как да знаеш - масово колите на 3 до 5 години са над 100к километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, biskazz написа:

Оценявам всякакви идеи 

Ако е износен втория пръстен има вероятност горивото от тандема  да преминава към обратната нафта .

pdinjector.thumb.jpg.2a84394ab2c0ac1e54601fa5b8c06fc7.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диаграмата, и идеята със сигурност са валидни, но според тази диаграма
image.png.9bcecd3c214d26d5820d798284045dc1.png
на тандем помпата има клапан, който регулира налягането, изглеждащ на живо така:
image.png.df2704ead1a30adcced6480ef3bfa77b.png
Който според мненията в тази тема работи и като еднопосочен клапан и подлежи на почистване/настройка: 
https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/bosch-tandem-pump-disassembly-lots-of-photos.376360/
Това мисля и да направя тези дни, ще развия сваля тапата, изчистя каквото има отдолу и ще върна сглобката с половин-един оборот по-стегнато. Ако този клапан работи, на база картинки и диаграми не съм сигурен как точно износени О-рингове на дюзите биха допринесли за моя конкретен проблем, освен ако горивото не отива в маслото.
Може би някой ден ще стигна и до там, имам останали чисто нови комплекти за дюзи, но не и особено желание да ровя точно там :D
 

2 hours ago, ivailosp said:

А това с километрите не знам защо го споменаваш

Това с километрите го споменавам, защото пробега на колата до някаква степен помага за определяне на възможните повреди по нея. Извън темата е да доказвам защо и как колата е с този пробег. Но вероятно си прав, че горивото отива някъде :)

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, след занимавките с клапата в тандем помпата не се е повтарял проблема. Ще си позволя плахо да кажа, че е оправен, макар да не е минало толкова много време. Качвам малко снимки. Наложи се да полирам лицето на пластмасовия елемент, тъй като се беше леко деформирал, както се вижда на снимките. Върнах го на място с тефлонова лента на резбите, за да не тече и с малко над 180 градуса по-стегнат. 

Screen-Shot-2022-01-28-at-2-37-40-PM.png IMG-20220122-153558.jpg IMG-20220122-153604.jpg IMG-20220122-154409.jpg IMG-20220122-155553.jpg IMG-20220122-155754.jpg IMG-20220122-164950.jpg

Дано остане "оправен". Ще пиша ако се прояви пак.
 

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...