Jump to content

Вечният въпрос - масло и филтри за А3 1.9 ALH


Recommended Posts

Информация за колата:

Колата е 1.9 ALH, 90 коня, без чип или каквото и да е. Бих казал в добро техническо състояние за годините си. До сега не е имала сериозни ремонти, всъщност никакви, освен един мъркуч с турбоко, където и колата се поизтормози около 200 км без турбо (смятам, че именно тогава си е хапнала масло). Предния собственик караше колата с 10w40 на Репсойл, горене му 500 мл/10000км, откакто е в мен (всъщност само една смяна) реших да мина на Revanol 5w40 след прочетено във форума, но до тук е на 10000-11000 км, 1.5 добивани и в момента на щеката е към средата, тоест общо 2 литра изгорени. Колата не пуши, нито черно, нито бяло, нито синьо, единствено забелязах, че сега в студеното при първото палене за 2-3 секунди излиза синкаво (тоест хапва малко масалце), след това няма проблем, дори и при надуване не излиза нищо. Разход 5.5-6/100 смесено, максимална скорост- 180-185 км

 

Стил на каране:

На месец се минават между 900 и 1100 км, като 300-500 са извънградско по магистралата и малко междуградско като 50% от случаите се кара кротко 110-120 и останалите 50% се дава газ 140-150. За градското остават останалите 500-800 км като рядко се нашивам баш в трафика, но и това се случва. Не я жаля много, предимно се превключва на 2000-2500 оборота, като поне няколко пъти на излизане се опъва до 3500-4000 оборота.

 

В момента на какво съм се спрял:

Мисля отново да опитам на 10w40, не само, че съм притиснат финансово, но и да видя как ще е с него. Мисля, че турбината май ще гушка букета, та една мисъл отново ме влече към 5w40, но така или иначе маслото няма да я спаси.

 

Масла:

Revanol TSI 10W40

Bardhal XTC 10W40

Motul 6100 Synergie+ 10W40

Mobil 2000 Super 10W40 (това мога да го взема на тънка цена през познат за около 7/8 лв. литъра).

 

Филтри:

Маслен: MANN

Въздушен: Mahle

Горивен: ???

 

Благодаря за помощта, предварително. Моля, ако имате други предложение, то дайте координати откъде да взема продукта (било то линк към магазин или линк към частен търгивец).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, vagforum написа:

Motul 6100 Synergie+ 10W40

Последните ми три смени са с това и не виждам причина да го сменям. Доволен съм, поръчвал съм от maxcar и не е имало проблем. Ако можеш сам да си го смениш още по добре, че по сервизите ги мързи и теглят през щеката. За масления филтър ще ти трябва ключ (74мм 14зъба) Иначе и аз съм слагал mann. Въздушен, купе, горивен мисля че filtron бях взел.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецификациите за вашият мотор, на моторното масло са 505 00, 506 00. Вискозитета е от 0w30, 5w30, 0w40.......до 15w40. Лично, аз бих останал на 5w40/505 00, като закупя маслото и филтъра от доказан търговец, представител на дадените мярка масло и филтър. Марките филтри, на които сте се спрели са едни от най-добрите ( въпрос на предпочитание). Шофирате долу/ горе на 50% извънградско/градско. Маслото бих го сменял на 8000км, макс -10 000км или 250-300 мото часа. Имайте в предвид, че повечето масла са на хидро- крекингова основа и в съчетание с некачествените горива започват да губят голяма част от свойствата си, след около 5000км.
П.П. Не съм сигурен дали не е проблем, да препоръчваме определен магазин и за това се въздържам !

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, evg_eni написа:

Последните ми три смени са с това и не виждам причина да го сменям. Доволен съм, поръчвал съм от maxcar и не е имало проблем. Ако можеш сам да си го смениш още по добре, че по сервизите ги мързи и теглят през щеката. За масления филтър ще ти трябва ключ (74мм 14зъба) Иначе и аз съм слагал mann. Въздушен, купе, горивен мисля че filtron бях взел.  

Смяната не е проблем, за поръчката на въпросното масло, мисля да е от VW форум-магазина. За купе филтъра не се бях сетил, ама може и да не го пипам, тъй като и без това климатика не ме топли много, много.

преди 2 минути, dimjek написа:

Спецификациите за вашият мотор, на моторното масло са 505 00, 506 00. Вискозитета е от 0w30, 5w30, 0w40.......до 15w40. Лично, аз бих останал на 5w40/505 00, като закупя маслото и филтъра от доказан търговец, представител на дадените мярка масло и филтър. Марките филтри, на които сте се спрели са едни от най-добрите ( въпрос на предпочитание). Шофирате долу/ горе на 50% извънградско/градско. Маслото бих го сменял на 8000км, макс -10 000км или 250-300 мото часа. Имайте в предвид, че повечето масла са на хидро- крекингова основа и в съчетание с некачествените горива започват да губят голяма част от свойствата си, след около 5000км.
П.П. Не съм сигурен дали не е проблем, да препоръчваме определен магазин и за това се въздържам !

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk
 

Не веднъж са давани ли кове и препоръки за магазини и търговци, не смятам  че проблем. Иначе благодаря за помощта. За нафтата не знам какво да кажа  бих казал, че сипвам една от най-хубавите В БЪЛГАРИЯ, ползвам и допълнително добавка на Бардал BDC или както се води. Забравих да упомена, че горе-долу ежедневието ми е еднакво, колата се пали редовно сутрин 7 часа, кара се 4-5 км, гаси се и чак вечерта към 7-8 се пали отново и се навъртат едни 7-10 км. За горивния филтър препоръки ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"За горивния филтър препоръки ?"
Която и от двете марки да изберете, няма да сгрешите. Аз, залагам на MANN.
Като търговец, бих препоръчал Тех-Ко. Официален дистрибутор на маслата CASTROL и Repsol. Качествени авточасти.

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, след дъъълго четене по форумите стигнах до следните заключения - дали е 5w40 или 10w40 за нашия климат - разлика няма, по-важното за маслото е да е от дистрибутор, тоест оригинално, а не ментак.

 

Тук избора ми остава между 2, които така доста хора са доволни, на приемлива цена са и лесно се намират (през форумния магазин на VWClub). Това са Motul 6100 Synergie+ 10W40 и Bardhal XTC 10W40 (разликата между двете е 12 лева за 5 литра, това към днешна дата). Като цяло някой ползвал Бардала може да изкаже мнение колко точно добро е спрямо мотула.

 

При филтрите - Евтините Филтрон и т.н. единствено цената им е хубава, може да имате проблем с тях, може и да нямате, аз лично не бих се спрял на тях, освен за въздушния. За МАНН няма какво да кажа, 100% нямате проблеми, но идват солено, солено. Тук се появяват Kneckht, извода при тях, е че са от калибъра на MANN и няма да имате проблемите с тях и идват една идея по-евтино. Аз лично ще ги взема от maxcar, тъй като имат добро минало за качество на продуктите и гаранция разбира се. Все пак някой може да каже дали е имал проблеми с Kneckht.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам говорите за ментета а ще купувате от maxcar!? След, като искате оригинални масла на Motul или Bardahl вижте кои са официалните вносители или дистрибутори и вземете от тях. Това се опитвах да Ви кажа, след като искаш оригинални продукти не купуваш от разни сайтове ( нищо лошо не искам да кажа за WV онлайн магазина) Най вече нямам доверие на такива търговци като Maxcar.

П.П. Единият официален вносител на маслата Motul и Bardahl е PROSPEED.

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стария ми пасат за 14 години в мен, друго освен филтрон и Шел Хеликс Дизел 10в-40 не беше виждал. Мотора още мърка като коте. Друго нищо не е като хората, но мотора се съхрани за това време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, dimjek написа:

Сам говорите за ментета а ще купувате от maxcar!? След, като искате оригинални масла на Motul или Bardahl вижте кои са официалните вносители или дистрибутори и вземете от тях. Това се опитвах да Ви кажа, след като искаш оригинални продукти не купуваш от разни сайтове ( нищо лошо не искам да кажа за WV онлайн магазина) Най вече нямам доверие на такива търговци като Maxcar.

П.П. Единият официален вносител на маслата Motul и Bardahl е PROSPEED.

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk
 

VW магазина работи с Prospeed, поне за маслата, именно от там ще взема маслото. Или искаш да кажеш, че от клубния магазин може да измамят ? "Уж" Мотул от Проспийд, а пък ти пращат от Таджикистан? Иначе съм от Пловдив, ако имаш по-добри предложения от къде да ги взема, ще се радвам да чуя

преди 6 минути, Gangbango написа:

Стария ми пасат за 14 години в мен, друго освен филтрон и Шел Хеликс Дизел 10в-40 не беше виждал. Мотора още мърка като коте. Друго нищо не е като хората, но мотора се съхрани за това време.

Това е така, не отричам, просто казах, че има доста недоволни или изревали 

Гледам в Пловдив, през сайта на мотул имат дилъри. В Тракия има "Проспийд ЕООД", но никъде не мога да намеря цени. За филтрите както казах, ако имаш предложения от къде - слушам Кнехт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на сегашната А6 4Ф си викам филтрите от Аутодок. Ман, Кнехт и Махле, това викам според наличността. Кнехт е Махле. Новите горивни филтри на Махле се произвеждат в Китай. Като викна покрай моята поръчка и на някой авер нещо и разделим доставката си става добра цена. Горе-долу като от нашите дистрибутори без отстъпки и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами много познати си обслужват колите изцяло от там. Части, масти, консумативи....всичко викат от там. Аз също съм викал освен филтри и други части и съм доволен. Даже сега съм напълнил количката с обслужване на всички ремъци, ролки, филтри, шайби, спирачки и чакам да падне малко цената с някое намаление и да поръчвам. С приложението на Аутодок дава всеки ден проценти отстъпка. В някои дни, предимно понеделници стига до -40%. Те са малко фиктивни 40%, защото успоредно с процентите малко вдигат и основната цена. Като си сложил 10-15 артикула не може да помниш на изуст цената на всичко и просто дебнеш да ти допада крайната цена. Аз сега съм наредил за 1300лв и я чакам да слезне под 1200 и викам. Такава е схемата с Аутодок-а. Като залагаш на изпитани марки шанса да си недоволен е много малък въпреки, че не е от нашите дистрибуторе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах приложението, доста добре е направено (като човек разбиращ от подобна разработка), което ме навежда на мисълта, че поне не карат през просото. Само никъде не видях доставката колко излиза, с наложен платеж ли е, с карта ли е.. Имаш ли някаква гаранция, че всичко ще е точно и навреме, за колко време пристигат нещата. Иначе гледам MANN филтрите са по-евтини от maxcara примерно, че дори и от knecht

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз плащам през paypal акаунт. Доставката е точна. Всеки път е в рамките на 7-10 дни макс. Към 20лв ми излизаше доставката дори като бях викнал пълен комплект окачване, спирачки и филтри за едно пунто дето търкалям градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам, че когато има физически магазин на официален вносител или дистрибутор на дадените марки масла или части предпочитам, да си ги закупя от там. А не от някой си сайт, който видиш ли ги вземал от същия този търговец. От АутоДок съм поръчал един път. Плаща се с карта ( предварително) 20лв. е доставката. Няколко дни, след поръчката ме уведомиха по имейла, че едната част е нямат в наличност и отмених покупката. До няколко дни ми възтановиха цялата сума по картата . Като цяло, имам само добри отзиви от познати пазари ли от АутоДок.

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АутоДок ме отказаха с тази доставка и времето за доставка не ме устройва, за съжаление в рамките на 1-2 дни макс трябва от поръчката да съм взел нещата. Затова и предпочитам от магазини, които ги има в Пловдив да напазарувам. Ако имате предложения - пишете. Както казах мислех филтрите да са от Макскар, а маслото от сайта на клуба, но предполагам, ако мога са взема маслото от дистрибутор директно от Пловдив ще е добре, за филтрите не знам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах в сайта на Проспийд, същата туба от 5 литра от мотула е близо 95 лева, е ? Как става тъй, едните продават на 71-75 лева, а уж официалния вносител на 95, или имат някаква страшна надценка или не знам.. Вече почвам да се изнервям, една камара магазини, дистрибутори и прочие, а човек няма от къде да купи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в Emag, цената на това масло на Motul предлагано от фирма "Равда". Това е друг официален вносител
Нали не си мислиш, че прекупвача от официален вносител ще може да предлага по-добра цена, като ти дава от собствената си отстъпка?
Сега проверих "Равда" го продава за 69лв. Може да вземаш , смело. Не се познаваме, бих Ви го взел от магазина им в Бургас с отстъпка и да Ви го изпратя до Пловдив, но...... успех.
Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам Равда има и в Пловдив, ама.. Ни е магазин, ни нищо. Аз ще купувам към средата на другия месец, сега просто се ориентирам към магазини и марки.

Иначе благодаря, това доста помага, а филтрите откъде ?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер си, има и магазини в Пловдив, но не мога да намеря в интернет цени и т.н. 🤔 На място предполагам хората знаят какви филтри да дадат, ако кажа колата и мотора ? Че иначе да не стане даден филтър да не може да влезе еди къде си, хах

Впрочем, mahle са си knecht или ?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем. Като им кажеш марката и модела.

Изпратено от моят SM-G975F с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vagforum , най-важното е да се спазят спецификациите за съответния мотор.После идва  избор на вискозитет, на база околна температура при студен старт и стил на каране.

При по-студено време, 5w40 ще смазва по-добре при студен старт, отколкото 10w40.А той е критичен :hilezh: !Най-вероятно за това  го гори и изпушва  при старта.Но поне смазва и в първите критични тактове на двигателя!

И естествено маслото да е истинско-каквото пише на етикета, такова да е и в тубата:lol:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си! Важното да се уточни, е че спецификацията трябва да отговаря на 505.00/01.

За всички, които някога ще четат, търсите 505.00/01 за по-старите 90/110 коня дизели, за помпа-дюзите задължително 505.01 и то 5w40.

 

П.П. 15w40 не го слагайте никога никъде на кола, ако си я обичате

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...