Jump to content

Километража не реагира при контакт, имобилайзера блокира паленето TDI ALH


s7r3l0k

Recommended Posts

Привет.

Става въпрос за фейсов ALH, с VDO FIS табло. Подава се контакт, но индикатора за гориво на таблото не реагира, няма и осветление, като се пуснат габаритите. Светят символите за ръчната и акумулатора, мигачите не са пробвани. Колата пали, без реакция на оборотомера и след секунда изгасва, което си е точно активация на имото.

Колата се отключва/заключва с дистанционното, плафоните светят. Не питах дали на часовника и пробега дисплеите работят. Малко след като се подаде контакт, около 5-10 секунди, започва да мига лампата на подгрева.

Колата набива грешки:

17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer - което вече е ясно от начина на палене и спиране на мотора

18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster, която е непостоянна

Акумулатора е замерен на 12.2V доколкото разбрах.

Пратил съм собственика да зарежда акумулатора, защото колата не мога да я видя лично, но освен акумулатора, нямам други добри прогнози. Каква е възможността да заваря мъртво табло или проблемно immo, ако акумулатора се окаже, че не е проблем? Да обърна ли внимание и на клемореда?

До преди няколко дни е палила след няколко по-бавни завъртания, но всеки път успешно.

Трябват ми идеи спешно, че автомобила трябвало да е на пътя най-късно събота, а аз ще мога да го погледна най-рано утре следобед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за проблем в самото табло, така както го описваш много ми напомня на друг случай който помня от преди време включително и грешките които ти излизат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не е самото табло, че единствено ми се търкаля едно рециклирано табло Jaeger и ще отиде съботната екскурзия на човека.

В краен случай, колегата Пламен Николов е работил по подобрения за таблото, и ще замине при него за аутопсия.:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж масите доло в ляво, където се отваря капака, при мен беше там проблема, Успех

Изпратено от моят BE2029 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид при бушоните или релетата нещо? Или в двигателният отсек?

 

Още информация имам. С китайски VCDS са нямали достъп до таблото на скорост на четене 9600 и 4800. Май ще се окаже табло, ако не е някоя проблемна маса.

Пробвано е с вторият ключ на автомобила, същата работа.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При бушоните и релетата. Там са 4или 5 кафяви кабели на едно, с гайка са стегнати по спомен

Изпратено от моят BE2029 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Септември пипах там по друга причина! Дано е това. Благодаря, колега!

 

Допълвам. Преди малко говорих със собственика: Акумулатора от 12.2V, какво е зареждал, как е зареждал с някакво автоматично зарядно на 5А, заредил до 14.4-6V и веднага след това, зарядното показало 13.1V. Протекъл по 1-2 капки от "клапите" за налягане под капака.

Яд ме е, че аз му препоръчах тоя боклук - Banner PowerBull Professional P77 40. Не го знам и 2 години дали изкара. Иначе парите му бяха хубави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът изглежда е решен. Успях да погледна колата по-рано. Сложихме акумулатора, лампата за габаритите светна на таблото, без да има поставен ключ. На контакт, светнаха всички предупредителни лампи и не изгасваха, имобилайзера отново не позволи запалване. Извадих буксите на таблото и ги върнах обратно на мястото им. На контакт, всичко светваше нормално ОСВЕН, че се чуваше един бръмчащ сигнал от километража (от говорителя му) и на дисплея се появяваше символ "ниско налягане на гумите", който дори не знаех, че го има при 8L. Пускаше се и бързата степен на вентилаторите. Имото отново блокира старта. Извадих таблото, почистих буксите, не съм пръскал контактен спрей и го оставих настрана. Проверих всички бушони, изправни бяха. Свалих кората под волана извадих и поставих обратно всяко реле, масата под волана беше наред, пробвах всеки кабел на нея за хлабини. Проверих дали ключа на светлините не окъсява - работи си нормално. След всичко това, върнах таблото на мястото му, закопчах буксите, въртя ключа и всичко е наред вече. Заработиха дисплеите на часовника и пробега, заработи нивомера за гориво, осветлението на таблото и всичко беше като при нормално подаване на контакт, а колата си запали безпроблемно.

Нямам идея кое от всичко това реши проблема, склонен съм да вярвам, че беше нещо с буксите на таблото, защото само там имаше промяна при всяко изваждане на буксите и обратното им включване в таблото. Зелената букса и липсва контричката, която е отдолу и спира самата букса, да се извади от пласмасовата част със закопчалката. Дали е това, нямам идея, не знам зелената букса за какво отговаря.

Донесоха ми старият километраж на автомобила, напълно работещ Jaeger с перфектен дисплей.:icon_eek: Сега колата ще си пътува с него в багажника и при нов проблем, има една обучена ампула за "резервното" табло. Надявам се нещата ще станат с plug&play, без да има нужда от някакви обучения, след като таблото си е било на тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Вдигам темата отново. Отново проблем с километража. По Коледа човека ми се обади, че му се е случило същото нещо. При подаване на контакт, светват ABS+ESP (колата няма ESP) и още няколко светлини, но вместо след малко да угаснат, просто започват да светят по-слабо. Отне ми поне половин час, да вадя буксите и да ги връщам по местата им, като през това време от този проблем, нещата се измениха до постоянно светещ диод за габаритите без други светлини, а в последствие постоянно свирещ зумер, всичко това без дори да е поставен ключа в контакта. Очевидно преборих имобилайзера, защото запали, но нищо по километража не работеше. Зумера спря да свири около 30 секунди след като запалиме автомобила така.

В последствие се получи следният "цикъл" при работа на километража - заработват всичките стрелки, след малко светват лампите за ABS+ESP, малко след това цялото табло угасва и всичко това се повтаря. FIS не заработва, нито малките дисплейчета с дневния пробег и датата. Единствено светлината за ръчната спирачка не е засегната от проблема. Автомобила се движи така.

Първоначално, след дълъг престой, таблото си заработва и всичко е наред. В рамките на 30-40км обаче, отново е отказал километража и е започнал да прави описаното преди малко - както си работи таблото, светват лампите за ABS/ESP и след малко угасва цялото, като после заработват стрелките, двете предупредителни лампи и спира да работи таблото, дисплеите повече не заработват. Ако се остави автомобила да престои час-два, таблото заработва за много кратко, ако се остави повече, по-дълго работи. Човека сподели, че веднъж или два пъти, след като спре таблото, се е справял със ситуацията с леко потупване на арматурното табло над километража, като е заработвало така осветлението му и стрелките (отново без дисплеите), но от вчера нищо не помага, освен дълъг престой на автомобила. Светлините на мигачите, както на ръчната, не са засегнати от проблема.

Без да имам познания, единственото ми предположение е, че е налице проблем със захранването (в синята букса е проблема) и километража просто се рестартира, въпреки че не успява да подкара всички прибори, след като веднъж работата му прекъсне. Фактор явно играе и топлината, защото явно го прави след като загрее самият километраж.

По километража единствено има сменен дисплей и диоди от колегата Пламен от форума. Човек, през когото са минали безброй такива.
Октомври или ноември километража е изваждан за монтаж на видеорегистратор, но единствено за да се монтират кабели зад него, други интервенции няма.

Така че, обръщам внимание @bsdnikolov, ако имаш каквито и да е идеи, преди да оставя човека без кола и да изпратя километража, какво да опитаме, за да помогнем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво друго да се пробва, просто го изпрати на колегата @bsdnikolov той ще го оправи, ако още се занимава с тази дейност разбира се. Най-вероятно става дума за студена или компрометирана спойка на една от буксите. При изключване на трябва да се упражнява абсолютно никакъв натиск, затова са и тези скоби на самата букса, иначе стават такива бели.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, s7r3l0k написа:

По километража единствено има сменен дисплей и диоди от колегата Пламен от форума.

На фейсов 8L километраж, не помня да съм сменял диоди. Те са си бели от завода.

По темата. Държа си един фейсов километраж, за тестове, когато се съмнявам в таблото (или трябва да покажа, че проблема е от таблото). Може да се пробва с него.

 

На 23.12.2022 г. at 13:08, s7r3l0k написа:

Донесоха ми старият километраж на автомобила, напълно работещ Jaeger с перфектен дисплей.:icon_eek: Сега колата ще си пътува с него в багажника и при нов проблем, има една обучена ампула за "резервното" табло. Надявам се нещата ще станат с plug&play, без да има нужда от някакви обучения, след като таблото си е било на тази кола.

Няма смисъл от обучаване на нова ампула. А също така, ако VDO-то е обучено по стандартния начин с VCDS, не би трябвало да може да пали с Jaeger-a. Това което правя аз е да направя клонинг на иммо данните от Jaeger-a на VDO-то. Това го правя на бюрото и после просто се уверявам, че колата пали и с новото табло и със старото. Ампули, не виждам защо трябва да се сменят и при стандарното обучение, както и при клонирането на иммо данните.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменени са, даже върна старият дисплей с всиките стари диоди от километража. Не бяха бели старите, жълти бяха, сигурен съм. Светна добре, само че много ярко светят индикаторите за мигачите.:hilezh:

 

Целта не е да се върне старият Jaeger на автомобила, а да разберем къде е проблема във VDO-то. Към момента се ползва автомобила и би било трудно да го изпратя за тестове. Преди малко ми пратиха и снимки от диагностика.

В самият модул (километража) е записана единствено грешка 00668 - Supply Voltage Terminal 30 53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent . Опитали са се и да изгорят таблото разбира се. При работещ автомобил изключват и включват синята букса и в една определена позиция, преди да се закопчае напълно, таблото свети и работи, но без да има символи на FIS. Включват го напълно и спира да работи.

Аз съм убеден, че проблема е в синята букса - дали от страната на километража има студена спойка или корозия на пин от страната на инсталацията, не знам. Очевидно обаче се влияе от топлина. Километража се нагрява - появява се проблема, оставя се автомобила 1 ден без да се използва - проблема изчезва.
Другото нещо, което мога да опитам е, да върна Jaeger-а и в случай, че автомобила пали с него, да се провери дали проблемът ще е налице. Ако всичко е наред, значи остава да е VDO-то. Отново, това е краен вариант, защото не знам как е обучаван новият километраж.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отметнат е акумулатора като потенциален виновник - в покой е на 12.3 - 12.4V, при работещ двигател с консуматори (ксенон китаец и отопляне на задно стъкло) 14.3 - 14.4V. Нямах време да меря бушони, но физически тези над акумулатора и вътре в купето бушона за километража бяха здрави.

Направи ми неприятно впечатление, че при подаване на газ със съединител, осветлението на километража и плафоните пулсират, като светлината отслабва докато оборотите се вдигат и веднага се възстановява след това. Проверих алтернатора с тестер - показа че зареждането е оптимално. Собственика каза, че автомобила си е така от години и няма промяна в поведението.

Тъй като не смея да разглобявам буксите на инсталацията до километража, мога ли следващият път да напръскам всичко с контактен или друг спрей, в опит да премахна евентуална корозия, която не се забелязва? Безопасно ли е, физически да опитам да наместя пиновете, отново на инсталацията, в случай, че има разместване. Например с нещо тънко и остро да опитам да ги разтворя, там където правят контакт с тези на буксата на километража?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай ако искаш с контактен спрей, но проблема едва ли е в буксите. Те са в купето, а и начина по който таблото стои не позволява да стигне вода до тях, така че няма причина за корозия. Проблема най-вероятно е в спойките на буксите с платката.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пулсирането на лампите при подаване на газ е сигнал за проблем с алтернатора - реле-регулатор, диоден блок или намотка. Може да презарежда от време на време и да почнат да горят и други работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Явно, когато угасва километража, спира да работи и подсветката на климатроника, включително и дисплея, почти нищо не се вижда.
Аз разбирам случващото се така - ключа на фаровете подава и сигнал към километража, че габаритите са включени, като на километража се включва лампата за габарити. Този сигнал предава ли се от километража, за да се включи подстветката на климатроника или само ключа отговаря за него и го изпраща директно и към климатроника? Ако минава през километража, съм напълно сигурен, че наистина има лоша спойка на самата букса на километража. Това ще е най-лекият вариант - просто ще се презапоят буксите. Друг вариант е ключа за светлините да окъсява.

На останалото интериорно осветление не са обърнали внимание дали изгасва.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като и подсветката на климатроника примигва, проблема може изобщо да не е в таблото. Много прилича на късо което се появява при вибрации.

 

Най-добре прочети грешките с ВАГ-КОМ (а не с OBDII джаджа) и виж дали няма да излязат "интърминтънт шорт ту плъс" или "интърминтънт шорт ту граунд" някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попитах за лог и с какво е четена. Не е четена с OBDII джаджа, а с китаец VCDS. Направили са обаче грешката, вместо да прочетат всичко, да прочетат само километража и engine модула, в който има следните записани грешки:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller 

P1649 - 35-10 - Intermittent

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - Intermittent

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - Intermittent

 

Миналата зима пак имаше проблем с километража и блокиране на старта от имобилайзера. Тогава го оправих с включване и изключване на буксите на километража няколко пъти. Този път е отнело половин час играене с буксите, докато влезе в този цикъл на включване и изключване километража.

 

Последната грешка е ясна, нямало е ток изобщо към километража в началото. Вероятно от там идва проблема с имото, доколкото знам на фейсовите табла то е в самият километраж. При изключването и включването на буксите проблема е изчезнал, но километража си е започнал този цикъл на заработване и изключване.

Грешката на ABS контролера, доколкото помня, е стара, от китайския ксенон, който е монтиран. Пуснал съм на човека маса от проблемният баласт до акумулатора. Не е споменавал след това с паленето на фаровете да светва индикатора за ABS.
Предполагам липсата на ток е причина за същата грешка, само че към километража. Днес следобед ще прочета с моят китаец всички модули. Колата се ползва в града основно след появата на проблема и досега не се е проявил пак, така че не знам дали изобщо ще има нещо ново записано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Проблемът продължава и в по-топло време, за да се прояви отново, след като е спрял, отнема около 100км пробег. След това се случва по-често. Последният път имах "късмета" да съм в колата.

Светват символите за ABS и ESP, всичко друго угасва - дисплеи и подстветка на километража, климатроника, както и дисплея на климатроника, стрелките спират да отчитат. След 2-3 секунди символите угасват, стрелките без подстветката започват да работят за около 5-7 секунди и цикъла се повтаря. След известно време подсветката, диплея с пробега и часовника оживяха, но FIS-а повече не заработи. След престой, всичко е било както трябва, НО данните от бордовия компютър са занулени! Според мен, това значи, че варианта за дефектирал ключ за светлини и потенциометър за подсветка е невъзможен и проблема е в самото табло. Дневният километраж по спомен, мисля че беше запазен.

Отново е записана грешката от предният пост, без имобилайзера. Очевидно е проблем със захранването. Тревожи ме обаче това, че се нулират всичките данни от борд компютъра. Другият момент е, че явно затоплянето на километража го предизвиква, но пък отнема много време в началото, за да се случи. При кратки пробези няма проблеми, освен ако не се е случило вече.

Има ли как да се провери дали е проблем с пин на буксата за захранване (зелената) или някой от чиповете на километража? Къде да се прати таблото за проверка, след като очевидно няма да направи проблема веднага, след като е престояло известно време?

 

Друга възможност остава да е алтернатора, но не мисля, че ще отнема толкова голям пробег, за да се прояви проблема, по-скоро бих го очаквал при кратки пробези.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...