Даниел Д. Публикувано 13 Май 2023 Доклад Share Публикувано 13 Май 2023 Здравейте колеги, отново с кофти проблемите, та след доста дълъг път се появи почукване в мотора, което се проявява през интервал от около 2 секунди, забързва се с оборотите и няма разлика при натиснат съединител или загряла/студена кола.. Закарах я при майстора и каза, че му звучи като от някоя ролка или шайбата на разпр. вал. Свалихме пистовия ремък и чукането си остана. При въртене на двигателя на ръка, след около 3-4 оборота напред се чува въпросното почукване и почти не се върти назад. След като мине почукването се върти назад пак около 3-4 оборота и затяга, докато не се завърти напред. Та майстора каза, че най-вероятно е от баланс модула или биелен лагер... Искам да отбележа, че мотора работи добре, не като да затяга и чукането е учетливо, но не силно като от износен лагер и е през доста по-голям интервал. Двигателя свободно ли трябва да се върти напред и назад? Има ли вероятност въпросното чукане и затягане назад да е от маховика или от някоя ролка по ангренажа? Какво друго мога да проверя и направя преди да започнем със свалянето на картера? Мотора е 2.0тди 16 клапана BLB, маслената помпа е със зъбни колела и преработен шестограм. Благодаря на всички отзовали се Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 14 Май 2023 Доклад Share Публикувано 14 Май 2023 Свали масления филтър и провери в дълбочината на гънките за натрупани метални частици.Ако има,знаеш какво следва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Д. Публикувано 14 Май 2023 Автор Доклад Share Публикувано 14 Май 2023 @audi+ Благодаря ти за включването, свалих филтъра и изглеждаше нормално, няма следи от метални частици. Маслото също е чисто. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Д. Публикувано 17 Май 2023 Автор Доклад Share Публикувано 17 Май 2023 Свалихме картера, зъбчатките на баланс модула и зъбчатката на коляновия вал който го задвижва, са натрошени. Причината е най-вероятно да не са зацепени валовете в баланс модула при монтаж, след като ми го "преработиха" и да са се саморазбили от вибрациите. Някой знае ли дали зъбчатката на коляновия вал се сменя като отделна част и дали се сваля коляновия вал за да се смени? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skorvod Публикувано 17 Май 2023 Доклад Share Публикувано 17 Май 2023 Не се сваля коляновия вал. Какво имаш предвид "преработен шестограм"? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Д. Публикувано 17 Май 2023 Автор Доклад Share Публикувано 17 Май 2023 @skorvod Благодаря ти. Преработен е вала задвижващ маслената помпа да приема по-дългия шестограм. Проблема не е там и привода няма луфт, просто тогавашния "майстор" при обратното сглабяне на баланс модула, не е зацепил правилно двата вала и с времето са се саморазбили.. Сега трябва да се търси втора ръка баланс модул, да се даде пак на стругар да реши проблема с привода и да се смени зъбчатката на коляновия вал.. Обмислях също и премахването на модула и преминаване към помпа от 1.9 с верига и обтегач, но четох доста негативни мнения, че мотора ставал по-шумен, повече вибрации и т.н. , апък и смятам, че мотора си е сметнат с него и премахването му ще доведе до други неща.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skorvod Публикувано 17 Май 2023 Доклад Share Публикувано 17 Май 2023 Валът, който си преработил може да е здрав, защото не взаимодейства със зъбното колело на коляновия вал. Зацепен е за другия балансиращ вал, който се задвижва от зъбното колело на коляновия вал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Д. Публикувано 18 Май 2023 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2023 Зъбчатките на самите валове са разбити, липсват и зъби.. Нищо не мога да използвам от сегашния модул. Притеснява ме, че докато съм карал с разбитите валове, двигателя най-вероятно е оставал без налягане на маслото и е възможно да са надрани лагери, но пък знам, че остане ли без налягане, турбото заминава първо и то почти веднага, а с него няма проблем.. От 2-3 месеца ми мигаше датчика на маслото когато си поиска. Закачах манометър, налягането беше ок и сменях сензори наред, мислейки си, че проблема е в тях. Стигнах чак до там, че да си прекарам допълнителен сензор за маслото с дисплей да показва точното налягане, но не ми остана време да го вържа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 19 Май 2023 Доклад Share Публикувано 19 Май 2023 На 18.05.2023 г. at 14:02, Даниел Д. написа: Притеснява ме, че докато съм карал с разбитите валове, двигателя най-вероятно е оставал без налягане на маслото и е възможно да са надрани лагери, При този проблем задължително прегледай състоянието на лагерите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Д. Публикувано 1 Юни 2023 Автор Доклад Share Публикувано 1 Юни 2023 Изскочи ми евтин баланс модул на 120к км от а6 4ф, пак с късия шестограм, но без абсолютно никакво износване, та реших да сложа него вместо помпа от 1.9. Нова зъбчатка на коляновия вал за 168лв от ауди, семеринг на коляновия вал, пълен комплект ремъци ролки, промивка с евтино масло заради стружките от зъбните колела и колата е отново в движение, макар и със същия конструктивен дефект.. явно ще се отваря пак при следващата смяна на ангренажа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване