Jump to content

Разход на 2.7 TDI quattro


coresnet

Recommended Posts

Здравейте! Приятели започнаха да ме филмират, че нещо не е наред с колата (2.7 TDI quattro автомат комби), защото харчи доста и трябвало да отида в сервиз да я видят :lol: Каква въобще може да е причината за висок разход? Дебитомерът е нов, грешки по електрониката няма , дюзите са запушени (предполагам) - 20-40 единици в "+".

Стандартно за 12-13км преход до работата през целия град на отиване дава 8,5-10/100, а на връщане 12,5-13,5 (сутрин трафикът е по-слаб и има денивелация над 100м спускане). Сега в жегите с климатика скача на 14,5-15,5 на връщане (не знам защо толкова голяма разлика се получава с/без него). Почти не я настъпвам, рядко минава 2000 об/мин. Вчера за 20-ина км преход от работа до центъра и после до вкъщи закова пред нас точно 20/100 :steinigung:Извънградско с нормална скорост дава около 7/100, а по магистралата 7,5-8. Разхода отчитам по борд - коригиран е с ваг-ком да отговаря на реалното с точност до 100мл (не ме питайте как съм се занимавал да преливам туби и да тегля с кантар, за да го прецизирам на макс :loldev:).

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, coresnet написа:

дюзите са запушени (предполагам)

Ако са запушени най вероятно да спадне мощността, ако са износени пада налягането  , лошо разпръскване на горивото и увеличен разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз не мисля, че има нещо нередно в разходът ти.

Литър и половина, 2 в града на 40 градуса ми се струва доста нормално.

За последните 5 години, аз в нормално градско в Пловдив под 14 на 100 не съм успял да го сваля, а ти пишеш "преход до работата през целия град". Много грубо съм 10-11 сутрин - 16-17 вечер.

Извънградско магистрала 8 при 140, 9 при 160(на километраж, реални са 152). 

Тези разходи са измервани само пълно пълно. Преди 2 години след стенд рециклирах 3 дюзи и 3 са добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, audi+ написа:

Ако са запушени най вероятно да спадне мощността, ако са износени пада налягането  , лошо разпръскване на горивото и увеличен разход.

 

Колата има чип и не усещам липса на мощност, но нямам база за сравнение. Дюзите ги гледам на ваг-ком и големи стойности в "+" в нета го дават като запушени, а в "-" - пикаещи. Това с падането на налягането и лошото разпръскване е при пикаещи, така ли?

Преди 1 час, mihailks написа:

Здравей, аз не мисля, че има нещо нередно в разходът ти.

Литър и половина, 2 в града на 40 градуса ми се струва доста нормално.

За последните 5 години, аз в нормално градско в Пловдив под 14 на 100 не съм успял да го сваля, а ти пишеш "преход до работата през целия град". Много грубо съм 10-11 сутрин - 16-17 вечер.

Извънградско магистрала 8 при 140, 9 при 160(на километраж, реални са 152). 

Тези разходи са измервани само пълно пълно. Преди 2 години след стенд рециклирах 3 дюзи и 3 са добре.

 

Това с климатика най-много ме озадачи, защото не предполагах, че той вдига толкова разхода (все го мислех към 1л макс отгоре). Дали ако има проблем с компресора, той ще товари повече двигателя и ще харчи повече или няма такава вероятност? При теб горе-долу при каква средна скорост са тези разходи в града? Сутринта до работа ми даде 8,8/100 без климатик със средна 25 км/ч, а вчера на връщане с климатик и средна 21 км/ч - 17/100 :huh: (при все, че я карам пенсионерски).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами средно сутрин 15 км/ч, вечер 25 км/ч.

 

Тези стойности във ваг-ком изобщо не са меродавни.

Как разбрах, че трябва да правя дюзи - викам си, чакай да видя маслото, как е и гледам, само някаква зелена гадост вместо масло(яко нафта вътре).

Оказа се, че една дюза се е разпаднала и не е пикала, а е течала. Другите 2 от същата страна са се опитали да пооправят нещата и така и те са заминали. Иначе стойностите във ваг-а бяха нормални.

Не бях забелязал, никаква разлика в поведението на колата. С ДПФ съм и нямаше пушеци. Нямаше и разлика в разхода, но все пак не знам, колко време е била така. Но може би седмица поне.

 

Из някой чуждестранен форум бях чел, че компресора бута към 17kW от мощността на колата. (но ми е много бегъл спомен и не гарантирам за цифрите).

 

Мога да те посъветвам, да си видиш радиаторите. Най-вече между двата, как е положението. Малко Меглио да напръскаш и да ги изчистиш, ако има боклуци. И най-вече фреона да видиш.

 

А за разхода ти според мен, тези 100м денивелация, за който спомена, ти бъркат сметките. Едно спиране и после тръгване по нагорнището и минимум 100гр ги няма.

Цолажа на джантите също оказва значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, mihailks написа:

Ами средно сутрин 15 км/ч, вечер 25 км/ч.

 

Тези стойности във ваг-ком изобщо не са меродавни.

Как разбрах, че трябва да правя дюзи - викам си, чакай да видя маслото, как е и гледам, само някаква зелена гадост вместо масло(яко нафта вътре).

Оказа се, че една дюза се е разпаднала и не е пикала, а е течала. Другите 2 от същата страна са се опитали да пооправят нещата и така и те са заминали. Иначе стойностите във ваг-а бяха нормални.

Не бях забелязал, никаква разлика в поведението на колата. С ДПФ съм и нямаше пушеци. Нямаше и разлика в разхода, но все пак не знам, колко време е била така. Но може би седмица поне.

 

Из някой чуждестранен форум бях чел, че компресора бута към 17kW от мощността на колата. (но ми е много бегъл спомен и не гарантирам за цифрите).

 

Мога да те посъветвам, да си видиш радиаторите. Най-вече между двата, как е положението. Малко Меглио да напръскаш и да ги изчистиш, ако има боклуци. И най-вече фреона да видиш.

 

А за разхода ти според мен, тези 100м денивелация, за който спомена, ти бъркат сметките. Едно спиране и после тръгване по нагорнището и минимум 100гр ги няма.

Цолажа на джантите също оказва значение.

 

Маслото засега е ок при мен, следя нивото и не съм забелязал да мърда или да има примес на нафта. Ще пробвам да изчистя радиаторите, иначе фреон добавях миналия месец (имаше останал 1/4 от цялото количесто :lol: ). Денивелацията е 130м, но разпределени между двете крайни точки на маршрута, което е 13км, не знам дали оказва такова влияние. А джантите са най-утрепаните 16ки, по-базово от това няма накъде :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...