Jump to content

Проблемен висящ лагер или кардан А6 3.0Т 310 hp


borisovich

Recommended Posts

Колеги преди време писах, рових по един проблем с неприятно претрисане при ускорени от място или от ниските, и едно виене при точно 69-70 км.ч.

Убеден съм, проблема беше във висящия лагер на кардана. Споделил съм го в три сервиза които съм ходил, единия изцяло работи VAG. Всички казваха, че не знаят причината, но не е висящ лагер. 

От днес забелязах, че на магистралата се получава една финна вибрация в купето. Спътника ми също потвърди, че усеща. Вибрация се усилва с увеличаването на скоростта. Започва да се усеща при над 100 и от там до 200 все се засилва.

Проверих джантите - не са криви, гумите които са на два месеца - Pirelli p zero, няма криво, няма балони, абсолютно перфектни.

 

Някаква идея? 

То така като ми казват, че нищо и няма, ще е до време. Ако не предприема някакви действия скоро ще се возя пак на репатрак и когато нещата станат ясни, ще почнат да ми смятат ремонта в хиляди, щото съм закъснял.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете ти на какъв хал са , ако има натрупана много ръжда там където се охлаждат може и от тях да е тая вибрация . Относно кардана , като я вдигнеш следващия път огледай го добре - имат си балансиране , дали всичи балансьори са си на мястото . Ако намериш сервиз или място където проверяват баланс на кардани питай колко ще ти струва да се провери и направи и тогава обаче се сменя и висящия лагер , ако е много смачкан там ти е проблема - изпича се с времето и почват "драмите". Маслотата на раздатка , диф и т.н. сменял ли си ги ? Ако не си при смяна като ги точат в чист съд да се гледа за "стружки" и бъркаш с пръст до магнитите за да се види какво им е състоянието . Засега друго не се сещам . 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете и накладките отзад са за смяна, имам записан час за началото на септември, заедно с PCV и свещи. Масло на раздатки  и диф е сменяно преди 60 хил.км.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, че вибрацията расте експоненциално със повишаване на скоростта, при 180 става доста неприятна. 

Ако причината е в спирачните дискове, не следва ли да имам вибрация и при натискане на спирачките, защото такава нямам?!

Направих следния тест: при преминаване на ръчен режим за смяна на предавките и сваляйки на по-ниска предавка, примерно при скорост 140 км/ч на 7,6,5,4,3-та, респективно вдигайки оборотите, вибрацията не става по-силна от колкото на 8-ма предавка при скорост 180 км/ч.

Ако говорим за небалансиран кардан, не следва ли при по-високи обороти той да усилва вибрацията предвид по+високата скорост на въртене, или по-високите обороти на двигателя не са свързани с по-високи обороти на кардана?

Утре се разбрах с един механик да я покара за да придобие впечатление какво точно прави колата, но все пак ценя и мнението на колеги, че на старата 4F-ка бая ме обрулиха в сервизите за две неща които се оказаха съвсем други, но сам открих проблемите, тук във форума с помощта на колеги.

 

Редактирано от borisovich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карданът се върти със скоростта на колелата и не зависи от оборотите на мотора.

Щом не се влияе от оборотите вероятно е след скоростите причината.

 

Като отпуснеш газта променя ли се?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и моята логика бе такава, но не бях сигурен.

Когато отпусна газта се получава едно леко виене. Също така забравих да упомена, че при пълен ляв или десен при маневриране се чува еднократно - "чат", когато волана е завъртян почти до края а при рязко ускорение от място или от ниски обороти, често но не винаги има едно "тррррр", ако така казано ме разбирате :)

Според мен нещата отиват на минимум висящ лагер. Надявам се да няма необходимост от подмяна на кардана? Замислих се дали проблема е в раздатка, но започвам да гадая. Не ми се получи уговорката с майстор за която писах, имам час в сервиз за VAG в началото на септември, надявам се до тогава да не ми се налага да търся пътна помощ.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виенето сигурно е от някой диференциал. Да не те притеснява.

При мен на 2 коли го има, но при подаване на газ в определена скорост. Сега на туарега е около 140 и е така от 5г. Забелязах го като емсних лагера на кардана. Започнах да слушам много и това забелязах.

 

Дали е в ред лагера никой не може да каже. Само ако тампона е скъсан се вижда. Сменяй го с тампона и виж после има ли разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Най-накрая стигнах до сервиза след 2 месеца чакане да ми дойде часа. Казаха, че са прегледали колата обстойно, категорично изключват възможността за вибрации от кардана. Всичко, включително висящият лагер изглежда добре. Предницата е стегната, аз самия нямам оплаквания от тропане.

Смениха дискове и накладки, но все още не съм я тествал. Така или иначе не мисля проблема да е бил в тях. Един приятел ми каза, че евентуална причина би могла да бъде в износено трипод-каре. Вие как мислите? Аз за сефте чух, че съществува такова нещо :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да не е гуменото каре, където започва кардана?

 

При мен 1 от болтовете се беше разхлабил и износил. Добре, че другите 2 са издържали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, хората ми казаха, че не намират проблем в кардана. Остава да им се доверя.

 

Попрочетох за трипод на каре, изясних си що е то, възможно е причината да е там. Вътрешно или външно, ляво или дясно, предполагам ще е трудно да бъде диагностицирано на ранен етап. Гледам че ОЕМ са цифра, но не бих заложил на афтърмаркет конкретно  за такава част. Ще  карам така докато проблема стане по-явен, тогава ще сменям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здрасти колега,

Намери ли решение?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм намерил решение, но и спрях да търся. От първия ми пост по темата съм навъртял около 7000 км. без нещо да се влоши. Усещам същата фина вибрация между 140-170 км.ч. а неприятното усещане при рязко потегляне за което писах и за което заподозрях висящия лагер сега изчезна от самосебе си. 

Утре след дълго отлагане ще ходя да оправя резонаторите, че ми дразнят ухото и ще сменя меките връзки които се оказаха доста твърди. Заедно с това ще оправят една скъсана заварка. Може вибрацията да се окаже, че е била от това. Ако не забравя, ще споделя има ли разлика след това.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни и задният мост и всичко по него. Понякога от вибрации там се пренася в предната част на купето. Също така погледни и дали няма някоя крива полуоска.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крива полуоска?! Без удар или някакво драматично събитие, едва ли би се изкривила?! Избягвам да я карам дори по разбити улици и я пазя много.

Диф и кардан съм ги отхвърлил като възможна причина, проверявани са неколкократно.

 

Днес смених меки връзки и резонатори. Колата стана мазна, тиха и човек трябва да напрегне сетива за да усети, че двигателя работи. Всички вибрации в купето при стартиране на двигателя, на драйв и на паркинг изчезнаха. В друга тема бях постнал клип с бутилка минерална вода върху двигателя, днес пробвах отново, водата не трепва.

 

Не съм излизал от града за да тествам дали това е стопило вибрацията при висока скорост. Няма логика да има, но ще споделя в темата ако забележа такава идните дни.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Решен проблем!

 

За който следи темата или колеги търсещи причина за вибрация в купето, този пост може да бъде от полза при диагностициране на причина.

 

Нямаше нищо общо с висящ лагер или крив кардан, гуми, джанти, триподи и др., проблема се оказа в кормилната рейка.

След като светна червената лампа за повреда в EPS Rack-а, и я замених с чисто нова оригинална електрическа рейка, нещата си дойдоха на място. Няма странни почуквания във волана, няма тих стържещ звук при маневриране на място а колата при скорост 200 км.ч е бетон без никаква вибрация или потрепване във волана и купето.

Старата рейка дадох за рециклиране, после ще я продавам. Може да е полезна за някой който не е склонен да плати цената за нова OEM, но за мен това не бе опция.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...