Minkar Posted May 5 Report Share Posted May 5 (edited) Здравейте колеги, Вече 5 години карам моето Audi B8, онзи ден го бях завел за смяня на маслото на двитателя, но нещо компютърът не отчита правилно или масло наистина няма. Принципно майсторът който ми сменя маслото винаги сипва приблизително 90% от маслото и ми казва: "Покарай я, и долей малко". И наистина така става, като я покарам малко ми изписва, че трябва да се сипе още малко, сипвам компютарът отчита 100% и остава малко в тубата, което не го сипвам. Така е било последните години, сега обаче първо показа 0%, после вдигна до към 20% докато карам, после реших да спра да долея това дето ми е за от 90% до 100%. Резултат имаше и маслото стана от 20% на 50% като сипах съвсем малко. Покарах малко, палех наново колата, без резултат не се вдигна повече. Може ли да ми кажете, случвалоли ви се е това, предполагам ако наистина маслото в двигателя е 20% ще се светне някакаква лампа на таблото. След празниците, ще я закарам до майстора,предполагам може да се бръкне като на по старите модели и да се види на ръка колко е наистина маслото. Възможно ли е да е протекло нещо или просто софтуерен проблем? Edited May 5 by Minkar Link to comment Share on other sites More sharing options...
BECKO Posted May 5 Report Share Posted May 5 (edited) Може нещо да се е объркал и да ти е сипал 500-600 грама по-малко… от долно до горно ниво е точно литър. И 20% не означава, че има толкова масло от общото количество (той мотора ще е на салата отдавна), а че си на 20% от долното ниво при което ти вади индикацията за ниско ниво (жълтата лампа за маслото). Дори и когато светне жълтата лампа за нивото, пак нямаш реален проблем - има запас от още около 200 мл. масло преди да стигнеш реално опасно ниско ниво (това е за V6 моторите). В книжката на колата ти е описано това за индикациите на маслото и колко да се долива в какви ситуации. Ако има сервизна щека ще може да ти измери нивото майстора ти… но както е на средата може да си караш ( или да долееш още 300-400 грама). Edited May 5 by BECKO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minkar Posted May 5 Author Report Share Posted May 5 @BECKOмного ти благодаря за отговора! Аз точно за да не ми стане мотора на салата, толкова скоросттно изтрелях тази тема, но както ти обясни в твоя пост това е долна граница и реално мотора има масло над нея. Като се замислих проблема най-вероятно е от това,че този път за разлика от обикновенно купих една туба 5л. Вместо 4+1 като обикновенно и най-вероятно майстора и аз след това сме се заблудил и от големината на тубата и сме оставили прекалено много количество в нея. Утре ще долея да видим дали ще стане 100%. Дали е вярно, че ако се сипе 5л. това не влияе добре на двигателя. Аз съм с 2.0 TDI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BECKO Posted May 5 Report Share Posted May 5 Не знам колко му дават по книжка на тоя мотор, но не е добре да се препълва но и тогава ще ти даде съобщение - този път за високо ниво. Долей му още 200-300 грама, покарай и виж какво ще отчете… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks67 Posted May 6 Report Share Posted May 6 Не е зле да си имате една щека, проверете за каталожния номер и си поръчайте. Там отпадат всякакви съмнения... А между другото и на мен се е случвало да получавам колебливи показания след пълна смяна, но после се стабилизират данните. Очевидно разполагам и с щека. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minkar Posted May 6 Author Report Share Posted May 6 Днес покарах и долях внимателно два пъти и стигнах 100% и както обикновенно остана малко масло от 5-те литра. На двигателя също си пише да се внимава да не се препълни. Нямам си идея дали ако ги сипя 5-те литра ще се води препълно, но аз много внимавам. Целия проблем дойде от голямата туба и това, че не може да прецениш колко е останало. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OliverQueen Posted May 8 Report Share Posted May 8 Аз имам сходен проблем с A6 C7 3.0TFSI, на щеката ми показва, че е на максимума, но на компютара показва, че е в средата между минимума и максимума. Но си карам спокойно защото ес доверявам на показанията на щеката. Въпреки това се чудих кое причинява това разминаване в показанията. Иначе при смяната на маслото си го показваше и на борда, че е на максимума минах около 5000 км. и тогава взе да ми показва, че е паднало. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minkar Posted May 9 Author Report Share Posted May 9 Пробвал ли си да долееш, механизма (софтуера) работи много точно и при мен дори при малко доливане отчита. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now