Jump to content

Проблем със стрелката/датчика за горивото


daks

Recommended Posts

Колеги, от известно време имам проблем със стрелката за горивото. Чат-пат си показва каквото и е кеф и не се покачва всеки път при контакт еднакво бързо. Един път застава рязко на реалното ниво на горивото, друг път го достига на петата минута след запалването. Ходих да ми замерят датчиците на таблото (за втори път) и ми гарантираха, че те си показват точно каквото трябва. Проблемът ми може би бил в сондата в резервоара. Е да, ама няма как да проверя тая сонда без юнашко разколачване на колата. Поне така ми казват. Та въпросът ми към съфорумците е минавал ли е някой по този път и знае ли къде да търся проблема? Ако пък се наложи да се стига да въпросната сонда, наистина ли е такъв зор? Ще съм благодарен за всякакви отговори, които биха ме насочили. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като е изключена колата стрелката е по-надолу от колкото трябва според мен, а като е пълен резервоара стрелката отива на предпоследната чертичка, а не на последната. Как може да се оправи?

И някъде на таблото не трябва ли да имам термометър?

Това табло големи проблеми... :respekt:

Редактирано от K4m3n
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като е изключена колата стрелката е по-надолу от колкото трябва според мен, а като е пълен резервоара стрелката отива на предпоследната чертичка, а не на последната. Как може да се оправи?

И някъде на таблото не трябва ли да имам термометър?

Това табло големи проблеми... :respekt:

Има една фирма в "Борово", точно до "Авител", където са едни от най-добрите специалисти на табла. Иди там и ще ти го нагласят датчика, а и ще ти проверят и останалите. И всичко това за 30 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една фирма в "Борово", точно до "Авител", където са едни от най-добрите специалисти на табла. Иди там и ще ти го нагласят датчика, а и ще ти проверят и останалите. И всичко това за 30 лв.

Окей, но не съм от София :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Проблемът си продължава и вече ме изкарва от равно весие. Преди седмица с колегата Vladi di я мъчихме пуста сонда с часове, НО...нищо. Даже стана по-зле. Сега почва да показва нещо едва на 10-тата минута след паленето, а преди това ми пищят разни предупреждения на компа, че ще угасна, ако не презаредя. :unsure: Като я свалихме сондата, се видя, че магистралките на платката са поизтъркани в средата и решихме, че това е проблемът. Почистихме ги с фина шкурка и той бъзна нещо двете крачета, които се движат по тях. Е да, ама като понамалее малко нафтата под максимума и пак се почва с номерата. Днес ПАК ходих да ми свалят и щателно проверят таблото, но диагнозата си се препотвърди-нема и нищо на пущината. Сега се чудя откъде да си намеря разглобена сонда втора ръка, та да и гепя платката. Новата се оказа, че не била 120 лв., както ми казаха първия път в магазина, ми дизеловата била 222 лв., та ми стана едно такова хуубаво на душата. :unsure:

Някой некви идеи от къде да се сдобия с такова нещо???

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз имам същия проблем или поне подобен.Давам контакт и се качва донякъде.Едва когато колата загрее до 90с ми показа реалното.Мисля че обръщаш твърде голямо внимание на проблема.Поне при мене отклоненията не са фрапиращи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз имам същия проблем или поне подобен.Давам контакт и се качва донякъде.Едва когато колата загрее до 90с ми показа реалното.Мисля че обръщаш твърде голямо внимание на проблема.Поне при мене отклоненията не са фрапиращи...

Не си прочел внимателно пич. При мен нещата са брутални. Стрелката си показва квото си иска. В един момент дава пълен резервоар, в следващия-празен. Лъже по тоя начин и компа и ми излизат съобщения, че нямам гориво, след малко застава на средата, после пак изпищи компа и така. Не е безобидно, повярвай ми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прочел внимателно пич. При мен нещата са брутални. Стрелката си показва квото си иска. В един момент дава пълен резервоар, в следващия-празен. Лъже по тоя начин и компа и ми излизат съобщения, че нямам гориво, след малко застава на средата, после пак изпищи компа и така. Не е безобидно, повярвай ми!

Да определено не съм дочел...извинявам се за което.Тука по форума се продават 2-3 А4-ки ударени, може да си намериш необходимата сонда...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем, сонадата почна в последствие да се откача и да пада в резервоара, а най-накрая накрая съвсем спря и да отчита.

Сега нямам никакви показания за горивото и незнам какво да я правя, а ми казаха , че вече не е от сондата проблема, з-тото на буксата на сондата подаваха най-различно съпротивление и дори на късо я даваха и няма никаква реакция от таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОПРАВИХ ПРОБЛЕМА. :hilezh: Вчера с безценната помощ на Vladi di (който ми я смени) :hilezh: и колегата assos (който ми продаде сондата) :) се отървах надявам се за дълго от тоя досаден проблем. Оказа се, че едната магистралка на платката на сондата в резервоара се е прекъснала в средата и стигнат ли до там плъзгачите се почва с голямото играене на стрелката на таблото. Направо си отдъхнах. Мислех, че това ще се окаже някъв скрит ел. проблем и ще ме мъчи с месеци. Е, нема вече. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес и аз се борих с проблем в сондата за гориво.

Стрелката на прибора за горивото на пръв поглед работи нормално, но лампата за резервата светва много късно. Последния път, след светването на лампата, успях да мина само 3-4км и колата угасна.

Извадих сондата и внимателно разгледах (с лупа) керамичната плочка върху която се намират тънкослойни резистори и контактните площадки по които се движат четките на датчика.

Оказа се, че между някои от контактните площадки се е натрупал метал от четките и ги дава накъсо. Внимателно с игла почистих пространството между площадките. След почистването съпротивлението на сондата нарасна с около 50%.

post-7930-1192374849_thumb.jpg

След като сглобих и монтирах обратно сондата на мястото и, сложих 5л нафта в багажника и сега чакам да свърши горивото за да разбера има ли ефект от мероприятието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...