Jump to content

Газификация на ABK 115 HP ?


Recommended Posts

вие на голям спор го откарахте, за обикновена АГУ и ГИ, колко е просто имаш кинти слагаш ГИ, ако ли не АГУ, карам карбуратор с нормална АГУ лесно и просто, но на сегашната ми кола е абсурд да сложа друго освен ГИ, въпроса е, че всички неща дето изброихте трябва да са вред, иначе пак няма смисъл, чувам, че има и ГИ с отделен комп, но били цифра, а и гледам, че ги разбирате ГИ, кажете къде в София работят добре, че скоро време ще се ръсна и аз за ГИ

Редактирано от raiders
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересен избор с тая Алфа...

например БРЦ Дружба , макар от тях да има много отрицателни отзиви или тук

Освен това ф-ма "Олимпик" Велико Търново( http://olimpic.hit.bg/bg/productionbg.htm ) - прозвеждат над 50 % от газовите бутилки в БГ и имат сериозен дял на пазара в Турция...

Там работи шурека ми, знам че монтират ГИ на прилична цена (около 1000-1200 лв.) като май само само софтуера бил италиански...

Успех с монтажа колега!

Редактирано от Lube
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера е 472 лв от официалния вносител на фолксваген. Това е и най-ниската цена за оригинален такъв. Освен това има 2 години гаранция. Търсих втора ръка, но намерих само на едно място и той беше на кола с обикновена АГУ, която е гърмяла. Дебитомера беше отварян и се отказах. Не ми се рискуваше със стар. А новия като ми го сложиха, всички проблеми с оборотите изчезнаха. Преди двигателя малко се тресеше на празен ход, а сега почти не помръдва. Много съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не си струва слагането на ГИ по 2 причини. Първата е цената 3-4 пъти по-висока от обикновенното АГУ и си помисли за колко време ще я изплатиш? :flipoff: Другото много важно нещо е текущото състояние на всички възли на двигателя на бензин. Двете системи работят в паралел, като ГИ ползва всички сигнали от датчици, ламбда сонда и т.н. от бензиновата система. При един евентуален проблем на бензин, колата почва да работи лошо и на газ. Какъв е смисъла? Караш на газ, но поддържаш използваш и си зависим от възлите и датчиците на бензиновата система. Обикновенната АГУ добре настроена и читаво монтирана НЕ ГЪРМИ! Има много малко модели (обикновенно с пластмасови колектори) на които поставянето на обикновенна АГУ е по-трудно и се налага поставянето на допълнителни датчици и релета и това кара сервизите да поставят ГИ. Вярно е, че ГИ има малко по-добро ускорение в сравнение с обикновената АГУ. Но в крайна сметка защо поставяш газовата - предполагам за да ти е по-евтино горивото. Ако искаш да се състезаваш - карай на бензин :gut: . Нали знаеш приказката - не може това в онова и душата в рая. В днешно време към обикновенните АГУ могат да се свържат много допълнителни системи, които да приближат работния режим на двигателя до този на бензин (напр. автоматичени регулатори за подаване на газта в зависимоост от натоварването на двигателя и мого други). Поставянето на ГИ не означава край на проблемите. Това са стари автомобили и рано или късно някой датчик или нещо друго отказва. Лошото при ГИ е, че е тясно свързано с тях и от там резултата е, че при проблем и на бензин и на газ не работи. Не ме разбирай грешно - ГИ е много хубава система, но според мен само за нови двигатели (коли до 5-6 години). За по-старите коли пак според мен ГИ е глезотия, която по-никакъв начин не променя комфорта и икономията при използването и, ако я сравним с обикновенно АГУ. :dance:

Поздрави,

Вальо

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото много важно нещо е текущото състояние на всички възли на двигателя на бензин. Двете системи работят в паралел, като ГИ ползва всички сигнали от датчици, ламбда сонда и т.н. от бензиновата система. При един евентуален проблем на бензин, колата почва да работи лошо и на газ. Какъв е смисъла? Караш на газ, но поддържаш използваш и си зависим от възлите и датчиците на бензиновата система.

Здравей Вальо,

Не знам доколко си запознат с газовите инжекционни системи, но единствения сигнал, който газовия компютър взема от бензиновия компютър, това е времето за отваряне на всяка една дюза. Другия датчик, от който газовия компютър взема сигнал, това е ламбда сондата. Някои ГИ могат да вземат сигнали и от MAP сензора (ако има такъв) или от TPS-а, но това е опционално.

Наистина, евентуален проблем на бензин, се отразява и на вървежа на газ. Но като се замислиш, проблемите на бензин, които биха довели до евентуални проблеми при работата на газ, могат да се причинят основно от 3 датчика: въздухомер, ламбда сонда и температурен датчик. Ламбда сондата и температурния датчик си имат определен живот, след което се заменят и цените им изобщо не са високи. Ако въздухомера е здрав (не е претърпял гърмеж от АГУ), единствения проблем при него може да се появи от изтъркване на пистата на потенциометъра, но това лесно се оправя. И какво излиза, че поддръжката на датчиците, от които ти зависи вървежа на бензин и на газ изобщо не е толкова трудна, нито скъпа. А предимствата на газовия инжекцион пред обикновената АГУ са добре известни и има много изписано за тях.

Искам да поясня, че написаното по-горе се отнася за двигател с пълна електрическа инжекционна система.

Поставянето на ГИ не означава край на проблемите. Това са стари автомобили и рано или късно някой датчик или нещо друго отказва. Лошото при ГИ е, че е тясно свързано с тях и от там резултата е, че при проблем и на бензин и на газ не работи. Не ме разбирай грешно - ГИ е много хубава система, но според мен само за нови двигатели (коли до 5-6 години). За по-старите коли пак според мен ГИ е глезотия, която по-никакъв начин не променя комфорта и икономията при използването и, ако я сравним с обикновенно АГУ. :respekt:

Защо си мислиш, че при новите двигатели (коли до 5-6 години), някой от датчиците също няма да откаже? Нима при новите коли, газовия инжекцион също не е тясно свързан с датчици, отговаряши за вървежа на бензин? Нима при по-новите автомобили няма ламбда сонда, температурен датчик, въздухомер? Проблема е, че цените на тези датчици при новите автомодили е в пъти повече отколкото при по-старите. Според мен, без значение дали ще го сложиш на по-нов или на по-стар автомобил, за да работи оптимално газовия инжекцион, трябва просто да се следи за правилната работа на няколко датчика, което според мен излиза доста по-евтино при по-старите автомобили.

Редактирано от vladin79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно е така, обаче за да вземе ГИ сигнала от бензиновото ЕКУ, за да изчисли времето за отваряне на дюзите нали това ЕКУ (бензиновото) ползва всички останали датчици по двигателя? А колкото до поддръжката - една ламбда сонда струва 180 - 300 лв. в зависимост от модела, а за дебитомера и потенциометъра да не говорим от 500 - 1200 (за нов), да не говорим каква е цената на дюзите на газовия инжекцион и останалите му компоненти. Това което пишеш, че проблема с износения потенциометър лесно се оправя - не съм съгласен. Единственото му оправяне е с нов, който струва около 200 лв. при механичните инжекциони и предполагам разликата за "електрическите" както им казваш не е много голяма. Натъркването на пистите на потенциометъра с графит или други специални пасти, които се продават, решава въпроса за много малко време. При по-новите коли също се повреждат тези чаркалаци, но съгласи се, че човек който може да си позволи да купи кола до 5-6 години ще му е много по-лесно да я поддържа, в сравнение с човек, който е купил кола на 12 и повече години. Основната ми идея в това, което бях написал е по-скоро финансовата страна за типа на използваната АГУ (или ГИ) и също така надежността на работа на двигателя от гледна точка при повреда на някоя от горивните системи - винаги ти остава една на която можеш да се движиш, докато отстраняваш проблемите по другата. В това отношение според мен (мое лично мнение) обикновенната АГУ е за предпочитане пред ГИ. А това, че ГИ е по-добра и прецизна система въобще не мога да споря. ГИ е една нова технология при газовите уредби и е естествено да е по-добра по отношение на ускоряването, работа на двигателя и може би малко по-икономична (0.2-05 / 100км.). :flipoff:

Поздрави,

Вальо

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което пишеш, че проблема с износения потенциометър лесно се оправя - не съм съгласен. Единственото му оправяне е с нов, който струва около 200 лв. при механичните инжекциони и предполагам разликата за "електрическите" както им казваш не е много голяма. Натъркването на пистите на потенциометъра с графит или други специални пасти, които се продават, решава въпроса за много малко време.

Наистина се оправя сравнително лесно. От личен опит го казвам. Идеята е не да натъркваш пистата с графит или други специални пасти, а да преместиш цялата платка върху която е монтирана пистата така, че пружинката на потенциометъра да се движи по здрав участък от пистата (която е достатъчно широка и позволява подобна настройка). Има си цяло нагледно ръководство за това. А новия въздухомер за пълния инжекцион е 472 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за преместването на потенциометъра си прав, но за съжаление е приложимо повече за "електрическия" инжекцион. За механичния, пистите са много по тънки, а и платката е залепена за основата и преместването и в някаква посока (нагоре/надолу) без да се счупи клони към нула. Това го казвам от личния си опит. От там идва и цената. На много места го предлагат (само потенциометъра) но е около 200 лв. Преди време в Юнитрейд са предлагали рециклирани дебитомери (баща ми работи там), като се връща стария за около 280лв. Лошото е, че вече не ги предлагат защото по техните думи тези коли (1994г.) били "много стари". Въобще, българска работа. Ние сме като кучето - "какво ли ми е наред, та и та*аците да са ми отпред" :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, аз говорех за въздухомера при пълната ел. инжекция. При механичната не знам как стоят нещата. А що се отнася до българската работа, напълно съм съгласен с теб :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...