Jump to content

Помпа-дюза??


edit0r

Recommended Posts

Искам да попитам какви са капризите на помпа-дюза двигател 1.9 TDI 116к.с?

Какви са предимствата и недостатъците от помпа-дюза и коман рейл?

Помпа-дюза може ли да се кара с нафта на черно, какви са рисковете с тая нафта?

И изобщо при кои може да имате повече главоболия?

П.С.

Нека някой който ги разбира да ми обесни тия работи,защото съм нов сега реших да си купя дизелова кола.

Редактирано от edit0r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каприза е ,че скапаната нафта дет продават в БГ и разказва играта,

а нафта на черно + ПД направо не си го и помисляй

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не си помисляй за ПД(в БГ). Ако знаеш някъде да продават свястна нафта свиркай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимсвата на помпа-дюза са по- добрите динамични характеристики на двигателя и по-големия въртящ момент.Немислимо е да

се слага нафта с неизвестен произход защото след това последиците ще струват доста скъпо,ако трябва да правеш ремонт на горивната апаратура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, родителите ми имат Сеат Кордоба помпа-дюза, спорт 136к.с. Няма такъв резак брато!Аз сега си взех А3 125к.с. 97-бензин, ама разликата е от тук до космоса (Аудито не може да отлепи до 2500об., а Сеата при 1500 вече те лепи за седалката).

Дано съм помогнал.А за нафтата, ако взимаш на черно от OMV,или друга бензиностанция - няма ядове! Аз преди карах Голф 3 дизел и нямах никакви ядове,ама ако е от друго място - не си помисляй.

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете за офтопика, но не се сдържах:

Пич, пали А3-ката и обратно в училище.

В 5-ти клас.

Да се научиш да пишеш...

:);) ;) :flehan:

Учителката мина с червеното. :flehan:

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, родителите ми имат Сеат Кордоба помпа-дюза, спорт 136к.с. Няма такъв резак брато!... .

Аха! КъФ ли е тоя Сеат?! :dance: Некъв спешъл, ше дое? С 6 коня бонус!

.. Аз преди карах Голф 3 дизел и нямах никакви ядове,ама ако е от друго място - не си помисляй.

Тука пишеме за PD!

Извинете за офтопика, но не се сдържах:

Пич, пали А3-ката и обратно в училище.

В 5-ти клас.

Да се научиш да пишеш...

:hilezh: :hilezh: :hilezh: :hilezh:

Учителката мина с червеното. :dance:

Много си груб! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен също ме интересуват разликите.Никой не е отговорил по темата.Моля наистина ми се иска да зная разликите.

На едни снимки за двигатели на AUDI видях за /Common-Reil System 2000bar/-това си е множко,двигателя е

6,0 Liter-V12-TDI-Motor.Пише още че е Piezo-Injectors и други-което и се струва че има система за подържане на

високо налягане и с пиезо инжектори се впръсква горивото.Явно тези инжектори са в дюзата и по добра система

едва ли има.Но не съм сигурен че е така. :bia::multi: Е сега действайте-кое е по добро от двете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликите са: утепах едно Ауди А4 1.9TDI quattro 110 коня със Steinbauer и успях да надбягам по България нагоре Аудито на venci дето и то е с чипосано и е също A4 TDI 110 коня, но с предно. На равно вървим до към 160км/ч заедно...

Разликата е от небето до земята в динамиката. Помпа дюзата е с характер на бензинов двигател - има абсолютно минимален лаг.

Кофти нафта носи риск да прецакаш някоя дюза, а тя струва около 1000 кинта.

Навъртял съм около 70000км за две години и половина и нямам никакви оплаквания по двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един VW Touran 1.9 TDI 101 к.с. помпа дюза от 29 декември 2007 до сега съ му вратнал едни 50 000 км. и съм сменял само консумативи. Железарка от всякъде, никакви ядове (да чукнем на дърво) малко е по шумничък от комън рейла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам какви са капризите на помпа-дюза двигател 1.9 TDI 116к.с?

Какви са предимствата и недостатъците от помпа-дюза и коман рейл?

Готин ти от кога ползваш интернет напиши в някоя търсачка това което търсиш и си нямаш на идея колко неща ще намериш

За да открия долният материал ми трябваха около 2 минути :flipoff:

За да не накърняваме чуствата на хората писали материала споменаваме че е взет от ТУК и е написан от FSI_Pm на June 02 2007 03

Ето чети сега и се образовай ;)

Коман рейл (common rail)

описание на системата Коман рейл (common rail) е система за управление на впръскването на горивото, използвана в съвременните дизелови двигатели с вътрешно горене.

Разработването и започва още през 60-те години на XX век и е наложено, преди всичко, от нарастващите изисквания за опазване на околната среда. Сега наред с достигнатите високи резултати по отношение на намаляването на вредните емисии и димността на отработилите газове, конструкторите могат да се похвалят и с високи достижения по отношение на икономичността на агрегатите, намалени габарити (за същата мощност), намалена шумност, стабилност във всички режими на работа и др. Стандартната помпа за ниско налягане е заменена с електрическа, стандартната помпа за високо налягане (ГНП), играеща роля и на разпределител е заменена с електрически управлявана помпа създаваща налягане до 1800 bar (180 MPa), стандартните инжектори (дюзи-разпръсквачи), са заменени с електрически управлявани (електромагнитно или пиезоелектрически) клапани, които са свързани към обща тръба/резервоар (common rail), всички елементи на системата се следят и управляват от електронен блок (EDC) или (ECU).

Принцип на работа

Още преди стартиране на двигателя, електрическата помпа за ниско налягане заработва за известно време, позволявайки запълването на горивната система с гориво с налягане около 2.5 bar. Предварителното запълване на системата спомага за нормалното заработване на помпата за високо налягане, а заедно с това се избягва досадното многократно и продължително превъртане на стартер при смяна филтри или ремонти по горивната система. В същото време електронният блок (EDC) определя оптималните параметри за пуск на двигателя получавайки информация от ред датчици като: температура и налягане на атмосферния въздух, температура на горивото, температура на охлаждащата течност. С превъртането на коляновия вал от стартера се задейства и помпата за високо налягане, а в същото време EDC определя положението на вала, а от там и на всяко едно бутало, изчислява се точния момент за впръскване на гориво в съответния цилиндър, определя се точната порция и се подава сигнал към съответния инжектор. След като двигателят е заработил EDC започва да следи и още няколко параметъра като: налягане на наддува (турбото), желанието на водача, скоростта на движение, обороти, натоварването на агрегата и др. Различното в тази система, е че помпата за високо налягане има само един изход, независимо от броя на цилиндрите, налягането на този изход е променливо във времето и се определя от EDC в зависимост от режима на работа, високото налягане постъпва в общ за всички инжектори тръбопровод (common rail), а инжекторите се управляват електрически за да се осигури оптимална работа на двигателя във всички експлоатационни режими. С цел да се подобри качеството на горивния процес, да се намалят вредните емисии и да се снижи шума при детонационното изгаряне - порцията гориво се подава с много по-голямо налягане (до 1800 bar) и не еднократно а на поредица от малки порции, като общия им брой достига 5 за един такт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам точно този двигател от почти 2 години или към 60-70к км.

Това че се говори за капризи и подобни според мен е мит.Редовна смяна на консумативи и нафта от Лукойл(винаги там зареждам)досега проблеми никакви,да чукна на дърво.

Сега разликите между п.д. и "обикновен" ТДИ няма смисъл да ги споменаваме.За каквото и да се сетиш,слагаш го във графата + за п.д.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата SUMISTA :hilezh: ,много изчерпателно.По прецизен начин едва ли има.

Остава само да измислят и електрически клапани и така самия водач да определя в

какъв режим да работи двигателя,от икономичен до спортен-ще се изтрепем до крак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...