Ivo_Dinkov Публикувано 13 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2008 (Редактирано) Имам грешка, че ECT (Engine Coolant Temp Sensor) е приключил вярната си служба До тук добре- казах си, ще поръчам нов. Обадих се на Димо и казах "Искам ЕСТ датчик или на прост език- датчик за студено палене". Но за голяма моя и негова изненада, се оказа, че са два- един с 2 пина и един с 4 пина. Трябва да са за таблото и ЕКУ- то. Разликата в цените им е малко неприятна (около 60 и около 190лв ) По мой лоши предчуствия, скъпия е моята гадина, но все пак да се допитам до вас, ако някой го е сменял- кой от двата на картинката е въпросния датчик за ЕКУ- то- 14 или 11?ЕДИТ: ТУК пише, че е 11 "...дано, дано, дано" Редактирано 13 Февруари 2008 от Ivo_Dinkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 13 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2008 (Редактирано) Би трябвало да е този с 2 пина. Този с 4-те трябва да е за уреда на таблото и лампата за прегряване (но не съм сигурен). Лесно може да го провериш - откачи го (този с 2-та пина) и виж какво съобщение ще ти даде компа или на загрял двигател и на контакт, би трябвало като го откачиш (двукракия ) да не падне стрелката на температурата. Надявам се да се окаже по-евтиния Редактирано 13 Февруари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) Engine coolant sensor е датчика за температурата на антифриза, но не за термометъра на таблото, а за да изпраща информация на процесора за температурата на двигателя. Това е № 11 от снимката и не струва 60 лв., аз си го купих за около 18-20 лв. С два пина е.Преди да го смениш добре му измери съпротивлението при студен и при загрял двигател и ги сравни данните с таблицата в Аутодатата. Редактирано 14 Февруари 2008 от JohnP Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 14 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 Engine coolant sensor е датчика за температурата на антифриза, но не за термометъра на таблото, а за да изпраща информация на процесора за температурата на двигателя. Това е № 11 от снимката и не струва 60 лв., аз си го купих за около 18-20 лв. С два пина е.Преди да го смениш добре му измери съпротивлението при студен и при загрял двигател и ги сравни данните с таблицата в Аутодатата.От изчетеното, и аз стигнах до извода, че трябва да е 11- ката. Но дори братушките съветват да се купи оригинален този датчик(за другия предлагат решение да се ремонтира ), затова му е такава цената. Другия имал алтернативи на ТОПРАН, но нямали, затова навсякъде ми предлагаха само оригинален, добре, че не е виновника той. Моя датчик със сигурност е финиширал, понеже въпреки новата бензинова помпа и свещи, върти няколко пъти, преди да запали студена колата, замирисва на бензин и лека полека се стабилизира работата, като ъгъла на запалване доста играе и сместта е доста богата. След зачистване с ВАГ-КОМ- а, грешката пак се появи след следващия студен старт. Следващата седмица ще го сменя(+ повдигачи и ще направя малка профилактика на главите, дюзите и дросела ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 Значи от диагностиката ти дава грешка в тоя датчик?А съпротивлението му колко е? Мери ли го? С тия симптоми, които описваш трябва да е доста голямо отклонението му. При температура 10 градуса съпротивлението трябва да е 3750 Ома, при 20 градуса - 2500, при 80 градуса - приблизително 350 Ома. Имам един такъв датчик, свален от моя двигател, мога да ти го дам да пробваш дали ще има подобрение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 18 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 Не съм мерил съпротивление- и без това ще разкоствам мотора- направо нов оригинален датчик ще сложа Главите вече са долу, предполагам, че до утре вечер ще съм получил и списък с необходимите части(повечето вече ме чакат при Димо ) и след малко работа по главите, в Петък вечер се надявам да съм на тест драйв с 'освежен' и мъркащ мотор Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 Кво ще правиш по двигателя, нещо има ли проблем, или само профилактично? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 19 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2008 Ето го прословутия датчик Иначе покрай повдигачите се поувлякох в профилактиката Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobi_m Публикувано 19 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2008 Ти си минал по тънкия вариант, за разлика от мене, който си плати като поп 174 левчета за нов датчик.Впоследствие се оказа, че и термостата не работи като хората \45лв, \ и за смяната му 80 \намира се на кучето в ......?.От Порше вече ме познават Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване