JohnP

Members
  • Content Count

    1,531
  • Joined

  • Last visited

About JohnP

  • Rank
    User
  • Birthday 06/08/1973

Друго

  • Kaра
    Audi 100 2.6 V6

Контакти

  • Website URL
    http://www.sigurnost.bravehost.com
  • ICQ
    0

Персонална информация

  • Gender
    Male
  • Location
    Sofia

Recent Profile Visitors

3,458 profile views
  1. При положение, че преди 2-3 години си шлайфал глава и правилно си я затегнал, май ще излезе кривина в блока. Излиза ли антифриз през ауспуха?
  2. Продължавам темата, тъй като щях да пускам същата, но за DZ двигател, Ауди 80 Б3. Отгоре няма никакъв достъп заради входящия колектор. Отдолу никаква възможност, освен да напипаш с пръсти главите на болтовете. Аз тръгнах първо по трудния начин, да свалям двуцевката, която се държи с 4 гайки за изходящите тръби. Едната я развих много трудно, а другата - невъзможно. Докато се чудех дали да свалям изходящия колектор от двигателя, прочетох в темата тук за достъпа през дъното на акумулаторния отсек. При мен има четириъгълно капаче, през него има лесен достъп до горния болт. До долния има достъп, но по-труден. Гаечен ключ не става въобще. Имате нужда от по една вложка 19 мм за гедоре най-голямото и средното, чупещият се преходник за тях и подходящ ключ 19 мм лула. Мястото е много малко и първо се слага вложката, а после гедорето, макар и трудно. Аз демонтирах и предпазната ламарина около маншона на вътрешното каре. С лулата и една къса тръба върху нея за увеличаване на силата леко го помръднах. След това с гедорето малко, после пак с лулата и така, докато започна да се върти с ръка. Канал нямаше да ми свърши никаква работа, тъй като няма място и нямаш опора, да се завърти ключ. Само отгоре става. Махнах гумата колкото да развия ламаринката на маншона и да развия гайката 13 мм на плюсовия кабел.
  3. Лично за мен, в поколението до 2001-2002 г. има по-надеждни, ремонтопригодни, с по-ниски разходи за поддръжка двигатели. Естествено нямам предвид всички.
  4. Интересното е лесно обяснимо. Критерият за съдържанието на СО в отработените газове в наредба №12 е това, което е било в годината на производство на автомобила. Например: Москвич от 1965 г. - 4.5% СО; Лада от 1979 г. - 3.5% Ауди Б2 карбуратор от 1980 г. 1% Ауди Б3 карбуратор 0.5% Ауди Б3 мех. инжекция 1-1.5% 90-те години остават нормите до 0.5%. От около 2005 г. започват да намаляват - 0.3-0.4%. Има разлики между марки автомобили, даже да са произведени в една и съща година. И в предишната наредба, приета преди 1989 г. положението беше същото - автомобилът трябва да отговаря на екологичните критерии от годината, през която е произведен. Така, че в момента се прилага мекият подход - собствениците на по-неподдържани, и като следствие по-замърсяващи автомобили да си ги поддържат на ниво екелогичност. Тези на по-стари и по-мощни автомобили в момента се наказват най-много чрез данъците и целта е собствениците сами да се откажат от тях. Тези със стари и по-маломощни и те се наказват, но при тях по-лесно се преглъща, даже и да е двойно увеличението, пак си остава двуцифрена сума. Твърдият подход е, ако се забранят автомобилите, произведени преди определена дата. Но там е редно да се даде поне 7-8 годишен период. И ще настъпи рязко поскъпване на по-новите. И изкупуване на безценица за скрап на по-старите. И в един следващ момент - забрана на всичко, освен хибриди. И в един друг - само електрически.
  5. Имайки предвид, че колата ще се ползва основно в София, търси по-малките двигатели на А4, 1.6 например, стига да не си състезател. С по-малък разход и поддръжка. 1.8Т не е добрият двигател, други са добрите, но идеален двигател няма. От потребителска гледна точка става за експоатация. на Б6 се монтират 4 вида от 150 до 190 к.с. Щом си чел доста форума, знаеш че в това поколение кой знае колко читави двигатели няма. Избирай внимателно такъв в добро състояние и поддържан. Това става с проверки и пробване.
  6. Ако търсех да купувам А4 с доказал се читав двигател, бих взел само В5 с двигател 2.8 30 клапана, 193 к.с. Монтира се на Б5 до 2002 г и на А6 до 2003 г. При него има по-нисък риск от скрити дефекти, по-евтина поддръжка. Традиционният проблем с теча между главите не се среща повсеместно, а където го има се отстранява чрез прочистване на картерната вентилация и подобряване на охлаждането чрез почистване на охладителната система.
  7. Но по регистрационен номер колата се следи, може да се проследи само чрез камери, най-вече тези на АПИ. И пак колко време им отне Петко Сертов да разберат накъде му е отишла колата. Сега и с друга апаратура ще може да се следи благодарение на този чип. Излиза информация за рег. номер, собственик, рама, и т.н. без да е необходима камера пряко да види чипа. Що се отнася до прегледите, от вътрешен човек разбрах следното: В момента в резултата от ГТП имат възможност да помогнат хората, които го правят. Примерно ако надвишаваш малко нормите за СО, може да минеш. След нова година прегледите се поемат пряко онлайн от автомобилната администрация, тогава вече вероятно ще има върнати или спрени от движение. Засега все пак не се знае със сигурност, но няма основание за големи надежди. Забраните за центъра са по-малкия проблем. С новите изисквания най-лесно ще минават старите дизели, след това са старите на бензин с норма 1-4.5 % СО. Най-трудно ще минават по-новите бензинови, където нормите са 0.3-0.4%, които всъщност пак не са нови, сред тях има и 15-20 г. Причината е, че изискванията са такива, каквито са заводските спецификации на произведения автомобил. Знаете, че след 15-20 г. не винаги е възможно да се постигне това ниво. И накрая, бензинов без катализатор - край, няма как да покрие нормите.
  8. @veselin velchev За сведение, AAD е механична инжекция с електронен модул за управление, наричан популярно "компютър". KE-Mftronic 1.2. Може да му се прави диагностика с ВАГ-Ком, с 2х2 преходник. https://en.wikipedia.org/wiki/Motronic#Motronic_1.x
  9. Направо почисти цялата система, източи антифриза, налей чиста вода, плюс две бутилки оцет, запали да загрее, покарай да поработи около 30 мин. с тая смес, след това източи, после пак напълни с чиста вода, да поработи така - сега може и повече нреме, пак източи и налей нов антифриз с дестилирана вода.
  10. Стикера няма да се засича от камери, или не само от камери. Затова има чип, като мине покрай някаква апаратура той излъчва сигнал и устройството прочита данните от чипа и разбира че еди кой си автомобил, с номер, собственост и пр. е минал. Именно за това е чипа, иначе на стикера бар-код, сканира се от камерите и така. Но не виждам проблем да залепиш отпред и отзад на чипа по едно алуминиево фолио и сигнал няма да излъчи.
  11. Питах, греда. Вече решават отгоре колко да се пише, а не тези, които правят застраховките.
  12. Досега при моите застрахователи от над 15 г. само при тях правя ГО, винаги са писали колкото кажа. Ще ги питам утре и ще ти пиша на ЛС.
  13. Той не може да се използва днес кой знае колко, освен за някои игри от онова време. В Ибей е възможно да му вземе някакъви пари, тук няма кой да го оцени на толкова.
  14. Ако искаш мини при мене, в Надежда съм, да ги видим акумулаторите ти с професионален тестер. Поне да знаеш дали е от тях. Волтаж може да има един акумулатор, но капацитета му да е паднал поради дефект, сулфатизация и пр. Акъо държи няколко часа след зареждане около или над 12.80 V e добре.