Jump to content

Подлакътник от А4 на Б4


Recommended Posts

След като изчетох доста теми по въпроса с монтирането на подлакътник на Б4,стигнах до извода,че най-удачния вариант е да се приспособи оригинален от А4.Другите варианти със слагането на китайски "пръчки"просто не се получаваха-или се ограничаваше действието на ръчната спирачка и се затрудняваше закопчаването на коланите,или въпросното "нещо" не се връзваше изобщо на интериора и не можеше да се вдига и застопорява в горно положение при нужда.Основният въпрос беше дали ще може да се приспособи тази част на барчето на Б4.Направих малко измервания в колата на един колега с А4 и се оказа,че с малко творчество,нещата ще станат и при мен.Набавих си нов подлакътник/реплика/ за А4 и се захванах със задачата.Монтажът изисква някои малки корекции-леко се изрязва алуминиевата стойка на подлакътника и се изпилява едно от ъгълчетата на ламаринената стойка на ръчната спирачка,за да стане напасването.Освен това трябваше да се простя с използването на задния ми пепелник,защото капачето му при отваряне опираше в стойката/не е голяма загуба,тъй като всеки втори качил се отзад неминуемо стъпва върху него и му чупи капачето,а и заради липсата на осветление уцелването му нощем е почти невъзможно/.Та след няколкочасова работа се получи нужния резултат.Подлакътникът стана стабилен,получи се на точните разстояния по височина и спрямо скоростния лост,не пречи изобщо на ръчната и на закопчаването на коланите,седалките се движат свободно покрай него и могат да се регулират безпроблемно.Най-важното,обаче е,че с него се шофира много удобно и изглежда точно като оригинален. :smilie_colors1:post-1505-1210072894_thumb.jpgpost-1505-1210072944_thumb.jpgpost-1505-1210072998_thumb.jpgpost-1505-1210073046_thumb.jpgpost-1505-1210073068_thumb.jpgpost-1505-1210073086_thumb.jpg[att

chment=22545:26042008039.JPG]post-1505-1210073117_thumb.jpgpost-1505-1210073148_thumb.jpg

post-1505-1210073104_thumb.jpg

post-1505-1210073162_thumb.jpg

post-1505-1210073213_thumb.jpg

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Подлакътника го взех от колегата mamuut/Васил/,който ги поръчва от Германия.В момента,обаче няма налични,но можеш да се свържеш с него и да се разберете.Има и друг вариант-колегата g5bg също може да ти намери http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=37126&hl=

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Стойката на подлакътника трябва да стъпи стабилно в двата си края на тунела на колата,за да може да стане здраво закрепването.За целта в задния си край тя се захваща за шпилката крепяща барчето на колата.В предната си част тя обаче няма възможност да стъпи на тунела и затова използваме "П" образната планка,която фабрично е заварена на тунела пред конзолата на ръчната спирачка.Тя идва малко ниско и малко в страни от предната част на конзолата,но с помощта на допълнителна планка свързваме двете части.Нямам подходяща снимка точно как са паснали нещата при мен,но на следващата снимка съм отбелязал как стъпва стойката под барчето и къде се връзва с "П" образната планка.

post-1505-1258836147.jpg

Очертаното с бяло е стойката на подлакътника,а с червено е допълнителната планка,която трябва да си направиш сам.Тя се захваща с два винта 5мм. за "П" образната планка пред ръчната.Отделно трябва да се пробие още един отвор на мястото,в което съвпаднат планката,отвора в предната част на стойката и фабричния отвор в барчето/намира се под мокетчето в отделението му за вещи/ и да му се нареже резба,за да може там да се навие винт,след пълното сглобяване на всичко.

Допълнителната планка трябва да изглежда така

post-1505-1258837666.jpg

Ако не успееш да се ориентираш по снимките и си от София мога да ти покажа реално как се е получило при мен.Ползвам го повече от година и половина и си е напълно здрав,стабилен и с работещ механизъм за вдигане и застопоряване. wink.gif

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Темата е стара,но поради интереса от тази доработка,ще кача малко по-големи снимки.Сега след 3 годишно ползване мога да кажа,че този вариант на подлакътник е доста здрав,като изпълнение и се връзва идеално с интериора на колата.Преди да се монтира е нужно да се оправят страничните луфтове в релсите на седалките,за да не закачат регулировъчните им механизми странично в него.Другият вариант е да се разменят облегалките на двете предни седалки,така че регулировъчните механизми да се паднат от външната им страна.Третият вариант е да си монтирате подлакътник от 100Ц4.При мен всичко си остана в заводски вариант,защото нямам луфт в седалките и имам достатъчно разстояние между тях и подлакътника.

Първо да уточня за кой модел подлакътник става въпрос,защото има страшно много варианти за Б5.Темата е за точно този подлакътник с този профил на стойката му за закрепване:

025711984.jpg?r=0

За да пасне в конзолата на Б4 е нужно да се отреже в пластмасата следния отвор:

025711985.jpg?r=0

025711986.jpg?r=0

После се отрязва едното ъгълче на ламарината на стойката на ръчната спирачка,като идеята е долната част на подлакътника да стъпи стабилно на означените със стрелки места:

025711988.jpg?r=0

На следващата снимка съм скицирал как стъпва стойката на тунела/с белия цвят/ и съм означил с червено планката,която трябва да се изработи,за да пасне предния край на стойката на подлакътника с "П" образния профил монтиран заводски на тунела на колата пред конзолата на ръчната спирачка:

025711989.jpg?r=0

Ето какво трябва да представлява планката/адаптер/,като в нея се пробиват 3 отвора 5мм-два за закрепването с винтове и гайки към "П" образния профил и един с нарязана резба за фиксирането на предната част на стойката на подлакътника към нея:

025711990.jpg?r=0

Освен това е нужно да отстраним и една малка част от ъгълчето на стойката на подлакътника,за да не опира в конзолата на ръчната спирачка:

025711991.jpg?r=0

Ето как се помества стойката на подлакътника в барчето,като с кръгче съм означил премахнатата част от ъгълчето на стойката,а със стрелка съм посочил къде ще се захване задната част на стойката на подлакътника към шпилката за закрепване на барчето към тунела:

025711992.jpg?r=0

Ето как изглеждат нещата отдолу:

025711995.jpg?r=0

Ето как идва предната част на стойката на подлакътника,като със стрелка съм означил винта който служи за закрепване на стойката в предната част към планката на тунела пред ръчната спирачка.В барчето има оставен фабричен отвор,като че ли точно за това,намиращ се под мокетчето в нишата за дреболии:

025711998.jpg?r=0

025712001.jpg?r=0

Ето го това същото и отдолу:

025712004.jpg?r=0

А това е цялата стойка в краен вариант:

025712007.jpg?r=0

Ето как изглежда всичко това напаснато към барчето,като пак подчертавам,че стойката на подлакътника ляга стабилно и здраво на тунела на колата,а не на барчето и така се получава изключително здраво закрепване,като заводското при Б5.

Тъй като отвора изрязан в барчето за подлакътника няма как да е съвсем точен по размер с него,заради различния профил на тази част при Б5 и Б4,се налага с помощта на малко черен мокет/взел съм парче от тапицерията на отделението на барчето за дреболии/ да покрием луфта,който се получава от по-големия отвор/означеното със стрелка на снимката/:

025712011.jpg?r=0

025712014.jpg?r=0

025712016.jpg?r=0

Ето го и монтиран на колата:

025712018.jpg?r=0

025712025.jpg?r=0

Ето как изглежда отзад,като се вижда че има достатъчно място до врътките на седалките:

025712021.jpg?r=0

025712023.jpg?r=0

Ето го в най-горно положение:

025712026.jpg?r=0

025712027.jpg?r=0

А това е в работно положение:

025712029.jpg?r=0

025712030.jpg?r=0

025712031.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премествам темата в раздел "Направи си сам".

МНОГО МОЛЯ да не я натоварваме с излишни спам коментари и възгласи, каквито изобилстваха до момента.

Приветствам за пореден път невероятния професионализъм и сръчност на колегата - автор . :zustimm:

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

След много търсене и чудене реших да монтирам подлакътник от А6 Ц5 на Б4 - честно да Ви кажа опита за монтаж според мен е пълен провал. Единственото добро нещо е, че имам къде да си оставя ръката да отдъхне когато шофирам дълго време. Ще пусна няколко снимки за да видите как се получи. Снимките не са с много добро качество, но се вижда за какво става на въпрос. Казвам че е провал защото не можах да сместя и задния пепелник като при колегата jordanik, но да се стопли времето още и всичко ще си дойде на мястото.

 

Въпросния подлакътник от А6 Ц5:

 

http://prikachi.com/images.php?images/678/7846678l.jpg

 

Планката отдолу - нищо общо с тази от Б5:

 

http://prikachi.com/images.php?images/689/7846689P.jpg

 

Като не става Ганьо знае и телеподаващото :)

 

http://prikachi.com/images.php?images/691/7846691X.jpg

 

Изрязва се планката на ръчната, както е обяснил колегата jordanik по-нагоре и се получава нещо такова:

 

http://prikachi.com/images.php?images/695/7846695t.jpg

 

Вече готов вид:

 

http://prikachi.com/images.php?images/698/7846698e.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/701/7846701M.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...