Jump to content

Смяна на масло на 1.8Т


Ицката

Recommended Posts

Маслото 0В40 изобщо не го коментирам,

В смисъл, не ти харесва или обратното? Аз съм предоволен само,че е EDGE 0W40 RS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Слагал съм Кастрол Формула РС и го изхвърлих след 6000 км.

EDGE RS е VW 503.01 и не е по-подходящо от Мотул 5в40 VW 502.00 за немодифициран АЕБ.

ПП С очакваните студове от -30 градуса, може и да е по-добре с Кастрола тая зима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти четеш ли въобще какво пише??? "Oil Change Interval: Oil change intervals can be as short as 3,000 miles or as long 15,000 miles on some new cars. We recommend that you follow the oil and filter change frequencies shown in your owner's manual."

Има си необходимите одобрения /VW 502.00/505.00/503.01/

..... "Mobil 1 0W-40 is recommended for all types of modern vehicles, especially high-performance turbo-charged, supercharged gasoline and diesel multi-valve fuel injected engines found in passenger cars"

PS: Или си имал предвид, че AEB-а не попада в горната /подчертаното/ категория :steinigung::flipoff::flipoff:

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EDGE 0W-40

ACEA A3/B3, A3/B4, C2, C3

API SM/CF

BMW Longlife-04

Porsche (except Cayenne V6) A40

MB-Approved 229.51

VW 502 00 / 503 00 / 505 00

През Март 2007 Castrol смени имената на продуктовите си линии. Старият Castrol RS се промени в EDGE и Edge Sport.

CASTROL Edge Sport 0W-40 замени Castrol Formula RS 0W-40

CASTROL Edge Sport 10W-60 замени Castrol Formula RS 10W-60

CASTROL Edge 10W-60 замени Castrol TWS 10W60 уникална формула за специфичните серии на BMW 'M'.

:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти четеш ли въобще какво пише???.....

Какво точно от въпроса ми не разбра? Имаш ли изобщо такава кола или просто си "чукча читател" на рекламни брошури? Ако е така - ето ти жокер да четеш: VW 503.01 е масло за "variable service intervals - 30,000km or 2 years", което изисква специален филтър и маслена помпа и е за коли на VAG след 2000-та година.

Къде е логиката да препоръчваш едновремено 0w40 и 5w50 като "най-добър избор" ?

И да - мисля, че бензинов двигател, електронно ограничен на 6500 оборота, който дори може да няма променливо газоразпределение не е хай-пърформанс. Ти как мислиш?

@Vancho20 Знам как се сменят линиите при Кастрол и понеже не ми хареса Formula RS не съм опитвал EDGE.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти и друг жокер....маслото отговаря на 502.00/505.00 което значи, че можеш да го ползваш на скъпоценния AEB без никакъв проблем...то си е написано де....следиш си инструкциите от книжката към колата относно смяната на маслото и филтъра....айде бегай да раздуеш сега :). Освен това какво значи да препоръчвам "едновременно"...препоръчвам едно от двете....или ако искаш погледни го така....0W40 за зимата, 5W50 за лятото...друго нещо да не си разбрал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........ Ако ще се слагат големи турбини за 300+ коне незнам вече сигурно трябват някакви естерни-местерни чудеса да се слагат.

Големи, големи...колко да са големи :steinigung::respekt: Поршетата излизат от завода с 0W40....Нисаня GТ-R и той така, пък техните охлюви не са от най-малките :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама те са измислени да бъдат толкова коне още от завода, а тръцката 1.8 като стане 300+ коне и незнам ....

Мотул 300 В Повер Моторспорт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да спорите 0W40 е най-хубавото масло и толкова. Бях го казал по рано пак ще кажа, имаше момент в който сменях маслата на 1000-2000 км само за да търся разлики. Какви ли не масла не съм пробвал досега, направо не мога да ги изброя.

Доколкото си спомням двигателя ти не е АЕБ или греша? Кои масла на Мотул си пробвал?

Ако ще се слагат големи турбини за 300+ коне незнам вече сигурно трябват някакви естерни-местерни чудеса да се слагат.

Най-масово се ползват масла от серията Мотул 300в.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го напиша по-разбираемо:

АЕБ е стар мотор, който не е пригоден за VW 503.01. За него най-добрият избор е качествено масло 502.00.

В този ред мисли дилемата "без значение дали Кастрол или Мотул " не съществува, защото с EDGE серията Кастрол спират да предлагат при скъпите си масла 502.00. Т.е. предлагат (все пак са най-големите хиени при маслата), но само в комбинация с 503.xx/504.xx. Според VAG само колите след 2000г.(и то не всички) са пригодени за 503.xx, като ползването на Longlife филтър е задължително.

От хубавите масла Мотул Excess е само с 502.00 и е най-подходящ за АЕБ (не съм пробвал Мобил1).

Наличието на чип не променя горните разсъждения: реално чипа вдига налягането с 0.4 бара и то за много кратки моменти. Предвид многото километри на масовите АЕБ и започващите проблеми при тях (заяждащи гейтове, неработещи Н75, течащи вакуми) дори е възможно да се окаже, че двигател с чип е по-малко натоварен - просто защото е осигурено гориво за повече режими на турбината.

Разбира се не е фатално да се сложи каквото и да е масло - едва ли ще караш с пълния капацитет на мотора. Хората сипват титан, метро мобил, делко, наливен арал и пр. и пр. с обясненето, че това е евтин мотор на евтин автомобил. Доводи от типа с какво масло излиза Порше от завода (и кое Порше), с какви гуми кара РолсРойс и какво гориво сипват на совалката мисля, че е ясно също нямат никакво отношение към АЕБ.

Дали са подходящи естерните синтетики за всекидневен мотор - някъде четох, че нямат необходимите миещи присадки. Не е ясно и как се дъжат със стандартен катализатор.

За мен изборът е качествено масло, според предписанията на производителя, и смяна на не повече от 8-10х. км - в зависимост от това как е протекъл пробега.

Видях, че питаш за Мотул 20в60 (всъщност от там се присетих за тази тема). Колите с 20В60 обикновено са с много студени свещи и голям аванс, та маслото зимата е последната им грижа :flehan:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес и мисля ,че е време някой да обясни подробно разликата м/у longlife маслата и тия за старите мотори преди 2000г.Разликата в двигателите пригодени за Longlife и старите(помпи,филтри и т.н).Вече и аз се чудя с какво масло да сменям.Отивам в сервиза да питам за смяна,пича ми вади 0W30 и аз се опулих.Казва по-добре от 5W40.Да ама мотора ми антика.Обръщам тубата и на етикета пише VW 502.00/505.00.Същия стандарт го има и при 0W40.Не са LongLife и ги дават за коли до 2000г или 8D YA 000000.Това означава ли ,че можем да слагаме кое да е от тези масла без да имаме проблеми с помпа,филтър или още нещо? :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз написах по-горе....сменяш си го като нормално масло...има си 502.00 нормата...не виждам каква е драмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е че за стария AEB не дават longlife масла за разлика от AWT ама аз не се сещам за някаква кой знае каква разлика между двата.

Разликите са доста:

различни: глава, дюзи, катализатор, две ламбди, друга вентилация на картера, мазане на турбината, променливо газоразпределение, AWT е с по-слаби биели, други семеринги на валовете, DBW (електронна газ).....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе зададен въпроса :какво ще стане ако си карам старото AEB с LongLife масло?.Има ли същественна химическа разлика в съставките или нещо друго?Какво му е по-специалното на това масло? До тук не се обяснява това. За катализатора няма какво да се притесняваме щото на повечето бараки е изкормен.За помпата-щом може да качва 0W30 защо да не работи и с 0w30 longlife?какво специално има във филтъра след 2000г или вентилацията на картера?Че старите мотори нямат ли променливо газоразпределение?Как е изменено мазането на турбото като принципа мисля е еднакъв?От слабия ми английски разбирам нещо като "дълъг живот".Това удължен период за смяна на маслото ли е?Че маслото запазва по-дълго време качествата си или новите двигатели го скапват по-бавно?така или иначе в темата вече се говори не за смяна на масла ,а за самите масла.Мисля ,че ще е полезно не само за мен да се обяснят тези "подробности" :rolleyes:

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е дълга и за съжаление основния източник на информация е Интернет. Досега не съм срещнал материал (или мнение), който да обхване целия проблем с използването на различни масла.

Тук може да се надприказваме и да теоритизираме до безкрай, но без вътрешна информация от прозиводителите на двигатели и масла си остават приказки за маса.

А ако се намеси и различното качество на маслата в зависимост от това дали са от Германия или Гърция....

Затова емпиричния подход е по-правилен при избор на масло на конкретен пазар (Българския), конкретен двигател (АЕБ), конкретен климат и т.н.

Иначе на теория маслата с 503.01 са по-добрите. И защото са по-добри може да си вършат работата и с по-тънък маслен филм. С което пък са съобразени новите двигатели и затова са с по-малки хлабини.

Т.е. за новите двигатели използването на "стар" тип масло не е добре защото хлабините позволяват много тънък маслен филм, а "старите" масла не могат да работят с такъв.

"Старите" двигатели са проектирани за дебел маслен филм, а маслата с 503.01 не могат да го осигурят, защото са разработени да смазват при по-тънък филм.

Тука някой ще каже - е защо тогава не 10В60 или поне 5В50. Ами защото с по-гъсто масло увеличаваме триенето в двигателя, увеличава се разхода, температурата... т.е. пак нямаме оптимална работа.

Тези масла са подходящи за натоварени двигатели - примерно мотор от БМВ М3/М5 достига максимална мощност при 7500 оборота и е направен да работи нормално на над 4-5000 оборота. Нали никой не сравнява стоков АЕБ с М-ков двигател? :rolleyes:

А, че помпата качва 0в30 не си прав. Ако имаше манометър нямаше да ти е приятно да го гледаш при работна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, че помпата качва 0в30 не си прав. Ако имаше манометър нямаше да ти е приятно да го гледаш при работна температура.

Това специално за 1.8Т 95-99 година ли го казваш тъй като спомена АЕБ по-горе? Тогава възниква другия въпрос:Защо на такова "тънко" масло пак пишат VW 502.00 уж по-добро за турбодвигатели а помпата не можела да го върти?Не знам на VW нормите ли да се доверяваме или на продавачите на масла.Аз не слагам по "дебело" от 5/40,но и по-тънко ме страх заради такива слухове, а искам да карам с по-доброто масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0W30 е тънко масло за нашите климатични условия....за Скандинавия може и да е ок, ма тук лятото като стане 30-35 градуса и маслото ще стане на водица....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да се включа и аз с моя така да се каже проблем.Сипах Фукс Титан Супер Син. 5 в 40 на моето АЕВ и вече го карам близо 3000 кил.Колата се дьржи добре НО сутрин и изобщо на студен ДВГ ми притракват клапаните за секунди.След това утихва но като цяло мотора работи твьрдичко.Това притракване може да е от изпуснал повдигач но може и да е от маслото.

Питането ми е следното : Ако сменя маслото дали ще ми утихне мотора и ако е да с какьв вискозитет и на коя марка

Благодаря предварително на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...