vancho20 Публикувано 25 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2010 Маслото 0В40 изобщо не го коментирам,В смисъл, не ти харесва или обратното? Аз съм предоволен само,че е EDGE 0W40 RS. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Слагал съм Кастрол Формула РС и го изхвърлих след 6000 км. EDGE RS е VW 503.01 и не е по-подходящо от Мотул 5в40 VW 502.00 за немодифициран АЕБ.ПП С очакваните студове от -30 градуса, може и да е по-добре с Кастрола тая зима. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Ето ви едно 0W40 с необходимите одобрения....http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...il_1_0W-40.aspx Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Нали не препоръчваш лонглайф масло за АЕБ ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 (Редактирано) Ти четеш ли въобще какво пише??? "Oil Change Interval: Oil change intervals can be as short as 3,000 miles or as long 15,000 miles on some new cars. We recommend that you follow the oil and filter change frequencies shown in your owner's manual."Има си необходимите одобрения /VW 502.00/505.00/503.01/..... "Mobil 1 0W-40 is recommended for all types of modern vehicles, especially high-performance turbo-charged, supercharged gasoline and diesel multi-valve fuel injected engines found in passenger cars"PS: Или си имал предвид, че AEB-а не попада в горната /подчертаното/ категория Редактирано 27 Октомври 2010 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vancho20 Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 EDGE 0W-40ACEA A3/B3, A3/B4, C2, C3API SM/CFBMW Longlife-04Porsche (except Cayenne V6) A40MB-Approved 229.51VW 502 00 / 503 00 / 505 00 През Март 2007 Castrol смени имената на продуктовите си линии. Старият Castrol RS се промени в EDGE и Edge Sport. CASTROL Edge Sport 0W-40 замени Castrol Formula RS 0W-40 CASTROL Edge Sport 10W-60 замени Castrol Formula RS 10W-60 CASTROL Edge 10W-60 замени Castrol TWS 10W60 уникална формула за специфичните серии на BMW 'M'. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Ти четеш ли въобще какво пише???.....Какво точно от въпроса ми не разбра? Имаш ли изобщо такава кола или просто си "чукча читател" на рекламни брошури? Ако е така - ето ти жокер да четеш: VW 503.01 е масло за "variable service intervals - 30,000km or 2 years", което изисква специален филтър и маслена помпа и е за коли на VAG след 2000-та година.Къде е логиката да препоръчваш едновремено 0w40 и 5w50 като "най-добър избор" ?И да - мисля, че бензинов двигател, електронно ограничен на 6500 оборота, който дори може да няма променливо газоразпределение не е хай-пърформанс. Ти как мислиш?@Vancho20 Знам как се сменят линиите при Кастрол и понеже не ми хареса Formula RS не съм опитвал EDGE. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Ето ти и друг жокер....маслото отговаря на 502.00/505.00 което значи, че можеш да го ползваш на скъпоценния AEB без никакъв проблем...то си е написано де....следиш си инструкциите от книжката към колата относно смяната на маслото и филтъра....айде бегай да раздуеш сега . Освен това какво значи да препоръчвам "едновременно"...препоръчвам едно от двете....или ако искаш погледни го така....0W40 за зимата, 5W50 за лятото...друго нещо да не си разбрал? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Май стана ясно нивото ти на компетенция. Не мисля повече да ти обръщам внимание. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Е крайно време беше....със стена трудно се спори. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 ........ Ако ще се слагат големи турбини за 300+ коне незнам вече сигурно трябват някакви естерни-местерни чудеса да се слагат.Големи, големи...колко да са големи Поршетата излизат от завода с 0W40....Нисаня GТ-R и той така, пък техните охлюви не са от най-малките Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vancho20 Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Едно е сигурно тук в форума масово се използва Кастрол, Мотул,Мобил и другите .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Да ама те са измислени да бъдат толкова коне още от завода, а тръцката 1.8 като стане 300+ коне и незнам ....Мотул 300 В Повер Моторспорт Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 27 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2010 Няма какво да спорите 0W40 е най-хубавото масло и толкова. Бях го казал по рано пак ще кажа, имаше момент в който сменях маслата на 1000-2000 км само за да търся разлики. Какви ли не масла не съм пробвал досега, направо не мога да ги изброя.Доколкото си спомням двигателя ти не е АЕБ или греша? Кои масла на Мотул си пробвал?Ако ще се слагат големи турбини за 300+ коне незнам вече сигурно трябват някакви естерни-местерни чудеса да се слагат.Най-масово се ползват масла от серията Мотул 300в. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 30 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2010 значе да се преориентирам към 0W40 или 5W50 така ли ?без значение дали Кастрол или Мотул ? (или пък Мобил) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 31 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2010 Ще го напиша по-разбираемо: АЕБ е стар мотор, който не е пригоден за VW 503.01. За него най-добрият избор е качествено масло 502.00.В този ред мисли дилемата "без значение дали Кастрол или Мотул " не съществува, защото с EDGE серията Кастрол спират да предлагат при скъпите си масла 502.00. Т.е. предлагат (все пак са най-големите хиени при маслата), но само в комбинация с 503.xx/504.xx. Според VAG само колите след 2000г.(и то не всички) са пригодени за 503.xx, като ползването на Longlife филтър е задължително.От хубавите масла Мотул Excess е само с 502.00 и е най-подходящ за АЕБ (не съм пробвал Мобил1). Наличието на чип не променя горните разсъждения: реално чипа вдига налягането с 0.4 бара и то за много кратки моменти. Предвид многото километри на масовите АЕБ и започващите проблеми при тях (заяждащи гейтове, неработещи Н75, течащи вакуми) дори е възможно да се окаже, че двигател с чип е по-малко натоварен - просто защото е осигурено гориво за повече режими на турбината.Разбира се не е фатално да се сложи каквото и да е масло - едва ли ще караш с пълния капацитет на мотора. Хората сипват титан, метро мобил, делко, наливен арал и пр. и пр. с обясненето, че това е евтин мотор на евтин автомобил. Доводи от типа с какво масло излиза Порше от завода (и кое Порше), с какви гуми кара РолсРойс и какво гориво сипват на совалката мисля, че е ясно също нямат никакво отношение към АЕБ.Дали са подходящи естерните синтетики за всекидневен мотор - някъде четох, че нямат необходимите миещи присадки. Не е ясно и как се дъжат със стандартен катализатор. За мен изборът е качествено масло, според предписанията на производителя, и смяна на не повече от 8-10х. км - в зависимост от това как е протекъл пробега.Видях, че питаш за Мотул 20в60 (всъщност от там се присетих за тази тема). Колите с 20В60 обикновено са с много студени свещи и голям аванс, та маслото зимата е последната им грижа . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autorazsipnik Публикувано 31 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2010 Следя темата с интерес и мисля ,че е време някой да обясни подробно разликата м/у longlife маслата и тия за старите мотори преди 2000г.Разликата в двигателите пригодени за Longlife и старите(помпи,филтри и т.н).Вече и аз се чудя с какво масло да сменям.Отивам в сервиза да питам за смяна,пича ми вади 0W30 и аз се опулих.Казва по-добре от 5W40.Да ама мотора ми антика.Обръщам тубата и на етикета пише VW 502.00/505.00.Същия стандарт го има и при 0W40.Не са LongLife и ги дават за коли до 2000г или 8D YA 000000.Това означава ли ,че можем да слагаме кое да е от тези масла без да имаме проблеми с помпа,филтър или още нещо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 31 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2010 Ами аз написах по-горе....сменяш си го като нормално масло...има си 502.00 нормата...не виждам каква е драмата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 31 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2010 Факт е че за стария AEB не дават longlife масла за разлика от AWT ама аз не се сещам за някаква кой знае каква разлика между двата.Разликите са доста:различни: глава, дюзи, катализатор, две ламбди, друга вентилация на картера, мазане на турбината, променливо газоразпределение, AWT е с по-слаби биели, други семеринги на валовете, DBW (електронна газ)..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autorazsipnik Публикувано 31 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2010 (Редактирано) Иначе зададен въпроса :какво ще стане ако си карам старото AEB с LongLife масло?.Има ли същественна химическа разлика в съставките или нещо друго?Какво му е по-специалното на това масло? До тук не се обяснява това. За катализатора няма какво да се притесняваме щото на повечето бараки е изкормен.За помпата-щом може да качва 0W30 защо да не работи и с 0w30 longlife?какво специално има във филтъра след 2000г или вентилацията на картера?Че старите мотори нямат ли променливо газоразпределение?Как е изменено мазането на турбото като принципа мисля е еднакъв?От слабия ми английски разбирам нещо като "дълъг живот".Това удължен период за смяна на маслото ли е?Че маслото запазва по-дълго време качествата си или новите двигатели го скапват по-бавно?така или иначе в темата вече се говори не за смяна на масла ,а за самите масла.Мисля ,че ще е полезно не само за мен да се обяснят тези "подробности" Редактирано 31 Октомври 2010 от autorazsipnik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 1 Ноември 2010 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2010 Темата е дълга и за съжаление основния източник на информация е Интернет. Досега не съм срещнал материал (или мнение), който да обхване целия проблем с използването на различни масла. Тук може да се надприказваме и да теоритизираме до безкрай, но без вътрешна информация от прозиводителите на двигатели и масла си остават приказки за маса. А ако се намеси и различното качество на маслата в зависимост от това дали са от Германия или Гърция....Затова емпиричния подход е по-правилен при избор на масло на конкретен пазар (Българския), конкретен двигател (АЕБ), конкретен климат и т.н.Иначе на теория маслата с 503.01 са по-добрите. И защото са по-добри може да си вършат работата и с по-тънък маслен филм. С което пък са съобразени новите двигатели и затова са с по-малки хлабини. Т.е. за новите двигатели използването на "стар" тип масло не е добре защото хлабините позволяват много тънък маслен филм, а "старите" масла не могат да работят с такъв. "Старите" двигатели са проектирани за дебел маслен филм, а маслата с 503.01 не могат да го осигурят, защото са разработени да смазват при по-тънък филм.Тука някой ще каже - е защо тогава не 10В60 или поне 5В50. Ами защото с по-гъсто масло увеличаваме триенето в двигателя, увеличава се разхода, температурата... т.е. пак нямаме оптимална работа.Тези масла са подходящи за натоварени двигатели - примерно мотор от БМВ М3/М5 достига максимална мощност при 7500 оборота и е направен да работи нормално на над 4-5000 оборота. Нали никой не сравнява стоков АЕБ с М-ков двигател? А, че помпата качва 0в30 не си прав. Ако имаше манометър нямаше да ти е приятно да го гледаш при работна температура. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autorazsipnik Публикувано 2 Ноември 2010 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2010 А, че помпата качва 0в30 не си прав. Ако имаше манометър нямаше да ти е приятно да го гледаш при работна температура.Това специално за 1.8Т 95-99 година ли го казваш тъй като спомена АЕБ по-горе? Тогава възниква другия въпрос:Защо на такова "тънко" масло пак пишат VW 502.00 уж по-добро за турбодвигатели а помпата не можела да го върти?Не знам на VW нормите ли да се доверяваме или на продавачите на масла.Аз не слагам по "дебело" от 5/40,но и по-тънко ме страх заради такива слухове, а искам да карам с по-доброто масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 2 Ноември 2010 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2010 0W30 е тънко масло за нашите климатични условия....за Скандинавия може и да е ок, ма тук лятото като стане 30-35 градуса и маслото ще стане на водица.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 5 Декември 2010 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2010 Да се включа и аз с моя така да се каже проблем.Сипах Фукс Титан Супер Син. 5 в 40 на моето АЕВ и вече го карам близо 3000 кил.Колата се дьржи добре НО сутрин и изобщо на студен ДВГ ми притракват клапаните за секунди.След това утихва но като цяло мотора работи твьрдичко.Това притракване може да е от изпуснал повдигач но може и да е от маслото.Питането ми е следното : Ако сменя маслото дали ще ми утихне мотора и ако е да с какьв вискозитет и на коя маркаБлагодаря предварително на всички Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 5 Декември 2010 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2010 хаиде бе колеги,не се срамуваите,даите мнение Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване