zoro Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 (Редактирано) Та питането е следното : - по време на движение може ли да се превключи на положение "N" и колата да си кара по инерция без това да е вредно за ск.кутия ? - задължително ли е по време на движение да се натиска бутончето на лоста когато се превключва от режим "D" на режим "S" т.к. става и без натискане на бутона ? Редактирано 8 Август 2008 от zoro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kadiev Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 - по време на движение може ли да се превключи на положение "N" и колата да си кара по инерция без това да е вредно за ск.кутия ?нема такъв филм ....немога да разбера защо правите тия глупости ..колко ли грама гориво ще спестите...никой ли не ви е учил че кола не се изключва от скорост в движение..па било то вредно или не ... а по темата искам да кажа ..че е много вредно за автоматика да се изключва Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 Еми сигурно се спестява с оглед на това, че всеки автобусен шофер изключва винаги когато може от скорост... Иначе едвали щяха да го правят Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kadiev Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 всеки автобусен шофер изключва винаги когато може от скорост...че автобусните шофьори за критерий ли да ги смятаме ..жална ни майка тогава Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 че автобусните шофьори за критерий ли да ги смятаме ..жална ни майка тогаваПрав си Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
longrunner Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 На автобусния шофьор не му дреме за скоростната кутия,докато нафтата дето пести си я прибира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 8 Август 2008 Доклад Share Публикувано 8 Август 2008 а по темата искам да кажа ..че е много вредно за автоматика да се изключваДосега никой не се е обосновал за подобно твърдение.Ти защо мислиш така ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kadiev Публикувано 9 Август 2008 Доклад Share Публикувано 9 Август 2008 Досега никой не се е обосновал за подобно твърдение.Ти защо мислиш така ?защото са ми казвали че автоматичната кутия не се смазва когато е в такъв момент и заминават дисковете а и не само Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 9 Август 2008 Доклад Share Публикувано 9 Август 2008 (Редактирано) защото са ми казвали че автоматичната кутия не се смазва когато е в такъв момент и заминават дисковете а и не самоНе се смазва, когато не работи двигателя. Когато работи двигателя, независимо дали си на "N" или "D" маслената помпа на кутията си работи.Колата не трябва да се тегли на положение "N", защото когато теглиш, обикновено двигателя не работи и наистина кутията остава на сухо.Когато си сменях маслото в Гемини питах има ли проблем, да чакам на светофара на положение "N", те ми отговориха, че няма значение.Все още не съм прочел официaлна препоръка от Ауди (или ZF), която да казва, може или не може да се включва на положение "N".... Редактирано 9 Август 2008 от robobug Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neam Raven Публикувано 9 Август 2008 Доклад Share Публикувано 9 Август 2008 (Редактирано) - задължително ли е по време на движение да се натиска бутончето на лоста когато се превключва от режим "D" на режим "S" т.к. става и без натискане на бутона ?Не е задължително. Причината е, че бутонът няма роля на съединител, а само на блокировка с цел избягване превключването от една предавка на друга, което би довело до повреда на скоростната кутия (например от D на R). Бутонът действа, когато автомобилът е в покой или до скорост от 5 км/ч. При по-голяма скорост в позиция N тази блокировка отпада, т.е. е възможно при 100км/ч да се включи R , иначе казано да си купите нова скоростна кутия (don't try this at car ). Разбира се инженерите от Инголщат са помислили и затова, т.е. ако при включване на позиция N спирачката не е натисната, в рамките на 1 секунда блокировката става отново активна.Позициите, в които е наложително да се отнема блокировката са:P -> D, т.к. преминава през RD/S -> N,R, т.е. от предна на заднаОтносно първия въпрос пуснах запитване към Ауди и очаквам отговор...П.П. Информацията е взета от книжката с упътване Редактирано 9 Август 2008 от Neam Raven Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zoro Публикувано 13 Август 2008 Автор Доклад Share Публикувано 13 Август 2008 (Редактирано) Специални благодарности за изчерпателния отговор на колегата от OPEL CLUB. Чакам в събота да Редактирано 13 Август 2008 от zoro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neam Raven Публикувано 13 Август 2008 Доклад Share Публикувано 13 Август 2008 (Редактирано) Няма за какво, със сигурност ще звънна още в петък като се прибера на Враца.А по темата към първия въпрос - от Ауди Германия ми писаха, че ще се свържат с мен от техническия отдел. Днес получих официално становище от Порше България ЕООД. Ето го и него:Здравейте г-н Кръстев,благодаря за запитването относно Вашият автомобил адресирано до Audi AG!Запитването Ви беше препратено към ПоршеБГ в качеството ни на официален вносител на марката за България.Бих искал да Ви информирам, че положението "N" на селектора на скоростната кутия е предназначено единственоза придвижване на автомобила при неработещ двигател, или при наличието на друг дефект,непозволяващ придвижването му на собствен ход.При джижение в положение "N" съществува реална опасност от повреда на ламелния съединител за движение напред, тъй като същия се отваряи е налице релативно движение мжду ламелите, което води до тяхното (съответно и на маслото) прегряване.Поради тази причина не Ви препоръчвам да поставяте лоста в положение "N" по време на движение.Освен това трябва да бъдете наясно, че при движение по инерция със скоростен лост в положение "N", разхода на гориво се увеличава!Вашият автомобил е оборудван със системата DRP, която позволява нулев разход на гориво при движение по инерция със скоростен лост в положение "D".Накря бих искал да Ви напомня, че маслото на скоростната кутия Multitronic подлежи на задължителна смяна при пробег от 60000 км Редактирано 13 Август 2008 от Neam Raven Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 13 Август 2008 Доклад Share Публикувано 13 Август 2008 E на това се казва отговор Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 13 Август 2008 Доклад Share Публикувано 13 Август 2008 Дори немога да повярвам, колко изчерпателен отговор са дали... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts