Jump to content

Питане за Мултитроник


Recommended Posts

Та питането е следното :

- по време на движение може ли да се превключи на положение "N" и колата да си кара по инерция без това да е вредно за ск.кутия ?

- задължително ли е по време на движение да се натиска бутончето на лоста когато се превключва от режим "D" на режим "S" т.к. става и без натискане на бутона ?

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- по време на движение може ли да се превключи на положение "N" и колата да си кара по инерция без това да е вредно за ск.кутия ?

нема такъв филм ....немога да разбера защо правите тия глупости ..колко ли грама гориво ще спестите...никой ли не ви е учил че кола не се изключва от скорост в движение..па било то вредно или не ...

а по темата искам да кажа ..че е много вредно за автоматика да се изключва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми сигурно се спестява с оглед на това, че всеки автобусен шофер изключва винаги когато може от скорост... Иначе едвали щяха да го правят :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки автобусен шофер изключва винаги когато може от скорост...

че автобусните шофьори за критерий ли да ги смятаме :dance: ..жална ни майка тогава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а по темата искам да кажа ..че е много вредно за автоматика да се изключва

Досега никой не се е обосновал за подобно твърдение.

Ти защо мислиш така ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега никой не се е обосновал за подобно твърдение.

Ти защо мислиш така ?

защото са ми казвали че автоматичната кутия не се смазва когато е в такъв момент и заминават дисковете а и не само

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото са ми казвали че автоматичната кутия не се смазва когато е в такъв момент и заминават дисковете а и не само

Не се смазва, когато не работи двигателя. Когато работи двигателя, независимо дали си на "N" или "D" маслената помпа на кутията си работи.

Колата не трябва да се тегли на положение "N", защото когато теглиш, обикновено двигателя не работи и наистина кутията остава на сухо.

Когато си сменях маслото в Гемини питах има ли проблем, да чакам на светофара на положение "N", те ми отговориха, че няма значение.

Все още не съм прочел официaлна препоръка от Ауди (или ZF), която да казва, може или не може да се включва на положение "N"....

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- задължително ли е по време на движение да се натиска бутончето на лоста когато се превключва от режим "D" на режим "S" т.к. става и без натискане на бутона ?

Не е задължително. Причината е, че бутонът няма роля на съединител, а само на блокировка с цел избягване превключването от една предавка на друга, което би довело до повреда на скоростната кутия (например от D на R). Бутонът действа, когато автомобилът е в покой или до скорост от 5 км/ч. При по-голяма скорост в позиция N тази блокировка отпада, т.е. е възможно при 100км/ч да се включи R :steinigung: , иначе казано да си купите нова скоростна кутия (don't try this at car :hilezh: ). Разбира се инженерите от Инголщат са помислили и затова, т.е. ако при включване на позиция N спирачката не е натисната, в рамките на 1 секунда блокировката става отново активна.

Позициите, в които е наложително да се отнема блокировката са:

P -> D, т.к. преминава през R

D/S -> N,R, т.е. от предна на задна

Относно първия въпрос пуснах запитване към Ауди и очаквам отговор...

П.П. Информацията е взета от книжката с упътване :hilezh:

Редактирано от Neam Raven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специални благодарности за изчерпателния отговор на колегата от OPEL CLUB.

Чакам в събота да :hilezh:

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма за какво, със сигурност ще звънна още в петък като се прибера на Враца.

А по темата към първия въпрос - от Ауди Германия ми писаха, че ще се свържат с мен от техническия отдел. Днес получих официално становище от Порше България ЕООД. Ето го и него:

Здравейте г-н Кръстев,

благодаря за запитването относно Вашият автомобил адресирано до Audi AG!

Запитването Ви беше препратено към ПоршеБГ в качеството ни на официален вносител на марката за България.

Бих искал да Ви информирам, че положението "N" на селектора на скоростната кутия е предназначено единствено

за придвижване на автомобила при неработещ двигател, или при наличието на друг дефект,

непозволяващ придвижването му на собствен ход.

При джижение в положение "N" съществува реална опасност от повреда на ламелния съединител за движение напред, тъй като същия се отваря

и е налице релативно движение мжду ламелите, което води до тяхното (съответно и на маслото) прегряване.

Поради тази причина не Ви препоръчвам да поставяте лоста в положение "N" по време на движение.

Освен това трябва да бъдете наясно, че при движение по инерция със скоростен лост в положение "N", разхода на гориво се увеличава!

Вашият автомобил е оборудван със системата DRP, която позволява нулев разход на гориво при движение по инерция със скоростен лост в положение "D".

Накря бих искал да Ви напомня, че маслото на скоростната кутия Multitronic подлежи на задължителна смяна при пробег от 60000 км

Редактирано от Neam Raven
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...