Jump to content

Проблем с оборотите


Ivan5

Recommended Posts

Здравейте. От 3 седмици съм собственик на Ауди 100 2.0 16v quatro ace мотор. За съжаление ми създава проблеми. От 1 седмица колата се форсира само при запален двигател - на място двигателя работи добре, но в движение при превключване от една на друга предавка или при изключване от скорост двигателя се форсира сам до 3000-3600 оборота и оборотите се нормализират след 5-10 минути, но вече при спрял и неподвижен автомобил. В един сервиз ми казаха че проблема е в стъпковия мотор. Смених го срещу 200 лева, без ефект обаче. Забравих да спомена, че колата е и с газова уредба. При посещение при газаджия ми казаха че е виновен някакъв регулатор, който лъжел потенциометъра. Смених го и него и пак няма никакъв ефект.

Извинявам се ако съществува таква тема, но търсачката не намери нищо. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. От 3 седмици съм собственик на Ауди 100 2.0 16v quattro ACE мотор. За съжаление ми създава проблеми. От 1 седмица колата се форсира сама,при запален двигател на място същият работи добре, но в движение при превключване от една на друга предавка или при изключване от скорост се форсира сам до 3000-3600 оборота и се нормализират след 5-10 секунди, но вече при спрял и неподвижен автомобил. В един сервиз ми казаха че проблема е в стъпковия мотор. Смених го срещу 200 лева, без ефект обаче. Забравих да спомена, че колата е и с газова уредба. При посещение при газаджия ми казаха че е виновен някакъв регулатор, който лъжел потенциометъра. Смених го и него и пак няма никакъв ефект.

Извинявам се ако съществува таква тема, но търсачката не намери нищо. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук. И аз имам проблем с мененето на оборотите, ама моето е АВК и там е малко по друго а и при мен проблема е само на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали на изключен двигател, като въртиш дроселовата клапа на ръка (или дърпаш леко жилото на газта) се чува "цъкане" от датчика за ниските обороти. Самото "цъкване" трябва да е с около 1 секунда закъснение, когато отпуснеш дроселовата клапа - има амортисьорче закачено на дроселовата клапа, което забавя връщането и. Провери за всеки случай гофрирания маркуч м/у дебитомера и дроселовите клапи да не е закъсан/сцепен и да смуче въздух. Ако имаш АГУ провери да не се е развалила "плякалката" и да смуче въздух от нея. Въобще огледай добре вакуумните маркучи да няма някой изваден/скъсан/нацепен. Като спреш на място форсира ли се сама колата примерно от ниски до 2500 оборота и така няколко пъти докато се поуспокои работата на двигателя?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за вниманието ви по проблема ми. Ще проверя за този датчик. Нямам кихалка на газта и гофрирания маркуч ще погледна.

Като спреш на място форсира ли се сама колата примерно от ниски до 2500 оборота и така няколко пъти докато се поуспокои работата на двигателя?
Когато спирам или изключвам двигателя не влиза в малки обороти и веднага след изключването от скорост започва да се форсира.

Вчера си направих експеримент в движение. Изключих и я оставих да се форсира. Стига до 3000-3600 оборота след което след 15-20 секунди има някакво колебание в оборотите. Ако се форсира до 3600 падат със 100,200 или 300 оборота и започват да играят в тази зона 3300-3600.

Отново благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и на бензин ти стои на над 3000 оборота, то най-вероятно проблема ще е в датчика под дроселовата клапа - не "цъка" (включва) и ЕКУ-то не знае, че трябва да мине в режим "ниски обороти". На самата дроселова клапа отгоре, като се връща в изходно положение "ляга" на една шпилка с прорез за отвертка и контрагайка. Ако някой я е навивал за да вдигне оборотите оттам, тя не позволява да се върне дроселовата клапа докрай и съответно не сработва датчика за ниските обороти. Виж и 2-рата дроселова клапа дали затваря добре механично - да не е клеясала и да не затваря добре - върни я на ръка ако трябва да се убедиш, че няма повече ход (затворила е добре). Всичко това го провери на БЕНЗИН и пиши за резултата после.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша непременно. Утре се захващам. Първата ми работа е да проверя гофрирания маркуч, защото имам съмнения, че някой "добър" майстор си е оставил некадърните ръчички.

Благодаря отново :steinigung:

Редактирано от Ivan5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново. Днес имах време да обърна повече внимание на колата. Сетих се нещо ,което трябваше да спомена още в самото начало на темата. Когато започна да се проявява този проблем двигателя започваше да се форсира,но при включване на климатика оборотите падаха (под 2000 оборота), но днес реших пак да опитам по този начин, но не се забелязваше такова драстично намаление на оборотите (да речем 3000,2000 дори понякога 1500 оборота както в началото).

Датчика за ниските обороти работи (чувам го че цъка), но гофрирания маркуч е тотална щета. Разцепен е от едната си страна, точно на определеното място за захващане със скоба, но прилежно залапен със силикон (черен силикон). Утре започва търсенето на маркуч пък ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е сцепен ще трябва да го смениш - няма начин. Като запалиш двигателя, на ниски обороти вибрира ли ст. моторче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес докато търсех маркуч при тръгване от поредната автоморга паля си колата, тръгвам, превключвам от 1-ва на 2-ра и няма форсиране. От 2-ра на 3-ра пак няма форсиране докато не се прибрах. Нямаше го този проблем, изчезна изведнъж. По пътя правех експерименти подаване на газ , ръчкане, чудо форсирането го нямаше. Пред блока видях за какво става на въпрос- гофрирания маркуче се е извадил откъм двигателя. Аз лично не мога да си обясня от какво се е получил този ефект двигателя да не се форсира и въобще как държи 1000 оборота при положение че всмуква голямо количество въздух.

Щом е сцепен ще трябва да го смениш - няма начин. Като запалиш двигателя, на ниски обороти вибрира ли ст. моторче?

Колега, стъпковото моторче вибрира, но тази вибрация поне аз я оправдавам, защото стъпковото моторче е закачено за двигателя с някаква гумена скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сега форсирането го няма.Но заради голямото количесто въздух,което поглъща двигателя,не може да работи на бензин.Дали пък дебитомера не се е скапал налълно :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. Аз лично не мога да си обясня от какво се е получил този ефект двигателя да не се форсира и въобще как държи 1000 оборота при положение че всмуква голямо количество въздух.

Държи обороти защото предполагам, че АГУ-то ти е с плочка монтирана на дроселовите клапи - т.е. двигателя засмуква газ директно, преди гофрирания маркуч. Колкото до работата на бензин - няма как да работи нормално като е скъсан гофрирания маркуч. Дебитомера не мери правилно количеството въздух, което минава през него и съответно се получава некоректна смес. Като смениш маркуча би трябвало да заработи нормално и на бензин :respekt: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да с плочка е АГУ-то.Но като сменя маркуча и проблема остане има ли възможност това форсиране да се получава от дебитомера,защото горкият е размазан от гърмежи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера може да се регулира и да се оправи - стига да не е пострадал безвъзвратно :hilezh: . Колкото повече караш със сцепен маркуч - толкова повече има вероятност да гърми и да ти повреди още повече дебитомера. При всички положения, поне на газ мисля, че ще се нормализират оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно.Благодаря за разясненията колега VBI.Днес и утре съм на работа,но в понеделник вече трябва да го набавя маркуча.Благодаря отново

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет дойде времето отново да ви поизмъча с моите проблеми. Първо се извинявам за лошото качество на снимките, но в този момент под ръка ми беше само телефона. Колега VBI на първата снимка предполагам че това трябва да е едната дроселова клапа (извинявам се за глупавото питане но не съм чак толкова запознат с двигателите) и ако е на втората снимка в ограденото червено кръгче това "краченце" не се докосва с шпилката която има контра гайка. Възможно ли е от там колата така да се нервира и мен да ме нервира? :hilezh:

011yr5.th.jpg013hs9.th.jpg

Редактирано от Ivan5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като смениш гофрирания маркуч и все още играят обобротите погледни и маркуча за вентилация на картерните газове.Точно,където минава зад смукателните колектори има едно малко разклонение което влиза в тях ( то е около 10 мм),а дебелия маркуч отива във въздушния филтър.Та виж това малко маркуче да не би да е скъсано.А дори да е здраво те съветвам да го разделиш на две от снадката ( която може би е червена на цвят - моята беше такава) и да запушиш двете полувини.От там влиза паразитен въздух(порди завишената картерна вентилация от износването на мотора) и се получава колебаене на обороти или завишаването им до около 50-150 об./мин.Този вздух не се засича от нито един датчик ( дебитомера) и не позволява правилното регулиране на празния ход.А за тези 3000 и нагоре обороти най-вероятно ти е заяждала някоя клапа,защото само от смучене на въздух е трудно да държи тези обороти на празен ход( практически е много трудно дори невъжможно).Преди да сложиш новия маркуч махни плочката за газта , вземи WD-40 и много хубаво изчисти дроселовите клапи.Даже напръскай и техни оси от вън.След това намажи леко със силикон плочката и я постави на мястото й.Ако нещо се закучат нещата пиши,защото да не прозвучи нескромно,но познавам добре този мотор.Карам го същия,но на малкото купе (Б4).Успех.Чао.

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това да не би случайно да е едно пластмасово разклонение (трипътник, тройник - при мен е черно на цвят ако говорим за едно и също нещо). От едната страна маркуча не знам от къде идва, но от другата страна минава през нещо като помпичка де да го знам какво е закачено на всмуквателните колектори закачено от задната им част към купето, от което излиза друг маркуч към стъпковото моторче и се връзва за него в долния щусер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май говорим за различни работи.Утре ще се опитам да ти пратя снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че не опира дроселовата клапа на шпилката причината може да е или в реглажа на жилото на газта (но не ми се вярва да го е пипал някой) или майстора, който ти е слагал АГУ-то се е опитвал от там да свали оборотите максимално и го е развил (това е по-вероятно според мен) - опита ли на ръка дали можеш да върнеш докрай клапата? Ако не се става на ръка да се върне повече е по-вероятно второто. Основния проблем особено на газ ти идва от сцепения маркуч - смени първо него. Газта е много летлива и ако отнякъде влиза въздух се вдигат много ниските обороти (важи за инжекцион особено, защото клапата на дебитомера пропуска определено количество въздух и на неговата база се регулират ниските обороти). Същия ефект се получава и ако се извади дори и малко гофрирания маркуч от скобите (след гърмене примерно). Затова мисля, че всичко е от гофрирания маркуч. Това малкото маркуче за което говори marian990 действително може да прави мизерии, но основно на бензин - да гасне. То е свързано СЛЕД дроселовата клапа и реално от него ще е по-бедна сместа и като резултат ще са по-ниски оборотите и на газ и на бензин - дори може и да гасне. Все пак си го провери за да ти е "чиста" работата :hilezh: . Утре сутринта заминавам в командировка и ще се върна чак другата неделя и вероятно няма да имам интернет. Така, че смени гофрирания маркуч и пиши какво е станало, но ще мога да ти отговоря най-рано следващата неделя (ако не си се оправил дотогава).

Поздрави,

Вальо

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Вальо признал съм те.Единственият може би във форума, който се опитва да помогне със знание,а не "чул от тук, чул от там".Евала.Само една лека корекцийка - при бедна смес ( в случая повече въздух ) се вдигат оборотите и при този мотор специало оборотите са леко завишени.И на газ и на бензин.Лични наблюдения.

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за добрите думи :nein: , при него реално смуче много въздух от гофрирания маркуч и затова предполагам, че са му толкова високи оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:nein::bia: Благодаря ви момчета. Страшни сте. Утре и другиден това ще са ми основните занимания. Колега, marian990 ще съм благодарен ако изпратиш някоя и друга снимчица.

Колеги, много ви благодаря отново за вниманието което ми обръщате. Нямам големи познания в двигателите, за това не мога да помогна с нищо свързано с тях, но мога да помогна с гуми. На който му потрябват да казва, аз съм на линия ;). :bia::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам,че са малки снимките , но разполагам само с телефон.Съжалявам,че са малки снимките , но разполагам само с телефон.На трета снимка съм посочил тръбата на картерната вентилация.Проследи я и където се разклонява( това се намира точно под 5 - стартова дюза) е маркучето за което ти говоря.На първа снимка е вече изолирания маркуч, от страна на самата тръба за вентилация.По важно е да изолираш маркуча от страна на смукателния колектор снимка 2,4,5.Дано да съм бил полезен.Пиши,ако имаш трудности.

post-13041-1218960941_thumb.jpg

post-13041-1218960947_thumb.jpg

post-13041-1218960952_thumb.jpg

post-13041-1218960957_thumb.jpg

post-13041-1218960964_thumb.jpg

Редактирано от marian990
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...