Jump to content

:: "Ауди" разработи сензорна система... в-к Дневни


petroff

Recommended Posts

"Ауди" разработи сензорна система, генерираща триизмерно изображение

Нов тип сензорна система, способна да различава разположените пред автомобила обекти и да ги визуализира в триизмерно изображение, представиха инженерите на "Ауди" на провелия се в Берлин Девети международен форум на автомобилната електроника. В основата на разработката са източник на инфрачервени лъчи и датчик, направен от нови фоточувствителни полупроводникови елементи.

Предимство на новата разработка на "Ауди" е, че може да обработва и визуализира сигнали, идващи от няколко предмета едновременно. Засега изображението се показва на предното стъкло с резолюция 64 х 16 точки, но и това е огромна крачка напред пред използваните сега датчици за препятствие, които само сигнализират за наличието на обект и определят разстоянието до него.

Благодарение на новата разработка ще се повиши значително сигурността на пътуването нощем и при намалена видимост. Системата е и първа крачка към разработването на активен круиз контрол, способен да управлява автомобила в транспортен поток и по съвършени паркинг асистенти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Системата е и първа крачка към разработването на активен круиз контрол' date=' способен да управлява автомобила в транспортен поток[/u']...

WOWWW, hold your horses!!! Всичко хубаво, но тези от Дневник кога толкова започнаха да разбират от автомобили????? Май са прекалили със science fiction филмите :roll: Такова нещо се нарича A.I. и се надявам да не доживея да го видя в колата ми, не мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... с удоволствие, та ако искам и ще си поспя дори - няма какво да ме притеснява! Просто няма, цитирам: "транспортен поток" в който да можем да се фраснем. Малка подробност :P Ако вероятността от mid-air-crash не беше толкова малка нямаше кой да се вози на тези големи занителни птички :shock:

Аре да го пусна този ми ти круз контрол по Витошка от Аптека до Света Неделя с всичките бакшиши, пресичащи бабички и всекави други екстри и бонусчета. Ама ти ще се возиш с мен, за да усетиш удоволствието - da ultimate thrill - и ти :(

Сега ще кажеш, че такоз' е предвидено за магистрала..... Там пък ептем няма да се навия да ме качиш на авто пилот!!! На Витошка поне трудно можеш да го засилиш с повече от 100 :( а до Пловдив екстремисти и камикадзета с GTI-та и GSI-та бол, бате!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще кажеш...
че просто те бъзиках' date=' щот' се кефя как се палиш от "четвърт оборот", а фактът че [b']елементите на изкуствен интелект, които присъстват във въздушните навигационни системи не са вградени в автомобилните такива говори, че умните глави много добре знаят, че още не са достигнали необходимото ниво. Както спомена по-горе - hold your horses! В нашия life time, т'ва сигурно ще е екстра, т.е. няма да ти го монтират, щом не го щеш ;-)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще кажеш...
че просто те бъзиках' date=' щот' се кефя как се палиш от "четвърт оборот"' date=' а фактът че [b']елементите на изкуствен интелект, които присъстват във въздушните навигационни системи не са вградени в автомобилните такива говори, че умните глави много добре знаят, че още не са достигнали необходимото ниво. Както спомена по-горе - hold your horses! В нашия life time, т'ва сигурно ще е екстра, т.е. няма да ти го монтират, щом не го щеш ;-)[/quote']

Аз като един скромен зрител на Дисквъри мога да внеса мъничко яснота по повод на пътническите самолети; просто автоматични A.I. системи за управление на самолетите в трафик НЯМА; там всичко лежи на плещите на диспечера; така наречения АВТОПИЛОТ представлява едно твърде примитивно устройство, разработено през 60-те което взема данни за положението на самолета от инерционната навигационна система (сега всъщност от GPS) и когато самолета достигне определни координати, заложени предварително в програмата, изменя курса му; никаква автоматична система не съществува за избягване на сблъсък във въздуха; а т.нар. компютърно приземяване на самолета - просто от кулата се подават необходимите данни за скоростта и височината както и за вятъра, при намалена видимост и компютъра по една простичка формула изчислява траекторията за приземяване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един по-истински текст

Venturing into the third dimension: at the 9th International Forum on "Advanced Microsystems for Automotive Applications" in Berlin, Audi Electronics Venture GmbH is presenting a pioneering innovation in the form of an anticipatory, optical proximity sensor system.

This ultra-sensitive sensory system, which is being showcased in Berlin in a test vehicle, is capable of supplying a three-dimensional image of the scene in front of the vehicle.

It offers a glimpse of things to come: although it is still several years away from being ready for series production, it opens up an exciting realm of possibilities in the field of both vehicle safety and driver assist and convenience functions, such as stop-and-go assist and parking aid systems.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще кажеш...
че просто те бъзиках' date=' щот' се кефя как се палиш от "четвърт оборот"[/quote']

...прав си. Нещо май съм станал с д-то напред :shock: Съжалявам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:shock:

BTW За да се каже, че в нещо има (пак подчертавам) елементи на изкуствен интелект, не е необходимо въпросното нещо да търчи след някоя жена, наричайки я "мамо" или пък да съди имагинерна бъдеща държава, за да го признаят за човек. Макар и с проста формула, все пак бордовите системи позволяват на пилота да обърне внимание и на стюардесите ;-), т.е. има си някаква логика "нещото".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "нещото" мога да кажа следното: значи не мога да разбера каква е тази надпревара сред производителите да бухат в колите електроника до тавана. Ей гледам го сега тоя новия Ситроен С4 - с 4 дисплея!!! От тва ше го докарат... Освен тва хиляди "интелигентни" системи... как им се доверяват не знам. Бих се доверил, ако измислят системи, които: преценяват, че ми е горещо и намалят парното; сменят музиката, щото знаят, че мраза чалга; като стане 18.00 часа и ми съобщават най-готиния ресторант до 5 км и т.н. разбирате на къде бия. :shock:

Ама да ми определя тя, "интелигентната" система, спирачното усилие в завой (демек да скача на спирачките вместо мене) или да ми определя ъгъла на атака на завоя (демек да върти геврека вместо мене) и други работи в тоя смисъл - ааааааааааааааа, НЕ! Благодаря, няма нужда! Ами ако, както си карам с 200 по магистралата, на "интелигентната" система и забие "Уиндоуса" или изпадне в депресия и реши, че е време да завие у лево? По-добре, ако се случи тва, да ми спре Iron Maiden и да ми пусне Азис, отколкото да ма 'фърли в банкета.

Наречете ме "Бай Ганю", ама и с A.I. -то трябва да има мярка - да създава удобства и улеснения, ама не и да решава вместо човека...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото това м и напомни една тема от преди известно време в българския Ауто билд за електромагнитните смущения и влиянието им върху колите, та там имаше описани десетки случаи как чисто нови Пежа загасват в тунел в Швейцария, електрониката им отказва (вкл и фаровете), БМВ - АБС системата изключваше ако си поставиш ГСМ-а на неподходящо място и звънне примерно; Роувър който не ще да запали на паркионга пред някаква аптека (оказа се че проблема е в апарата за четене на БАР-кодовете на стоките) и т.н. забавни случки :shock: На мен лично ми се е случвало да ми забие компютъра на предишната кола - Голф с Digifant инжекцион - нямаше палене докато след 30 минути благословии и чудене не се сетих да откача акумулатора и пак да го закача - заработи все едно нищо не е било :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...