DARGON Публикувано 15 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2008 Здравейте! Някой може ли да ми обясни как действа климатроника през сзимата трябва ли да е вкл. компресора или топлината идва от радиатора на двигателя ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
piaplovdiv Публикувано 22 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2008 Здравей, колега! Ще се опитам да дам отговор на твоето питане относно климатроника. Идеята за възникване на климатроника е възможността да се поддържа една температура в автомобила през цялата година за да е по-комфортно на пътуващите. В него взимат участие няколко датчика, разположени във въздуховодите за да се следи температурата на постъпващият въздух и след това температурата на въздуха който е преминал през радиаторчето на парното и климатика. Ползва се също и информацията от термометъра за външен въздух, той е определящ дали да се включи парното или климатика. Например, ако зададем нормалната температура 22С и вън е -10С ще се пусне парното, а ако вън е +40С респ. ще тръгне климатика. Предимството тук е, че компресора на климатика се пуска само докато навакса в температурата и после следва пауза, което пък намаля и разхода в сравнение с нормален климатик, който след натискане на копчето постояно духа студено и натоварва двигателя докато не го изключим. За зимата бих ти препоръчал да натиснеш копчето EKON, защото няма смисъл да ти е зацепена муфата на компресора, при положение че се използва радиаторчето на парното. Надявам се да съм бил полезен, ако има нещо очаквам въпроси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sa4ma Публикувано 22 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2008 Аз нямам такъв бутон. Да не би това да е бутонът със снежинката за компресора? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
diters Публикувано 22 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 22 Ноември 2008 Аз нямам такъв бутон. Да не би това да е бутонът със снежинката за компресора?Точно той е ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Warrer Публикувано 25 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2008 (Редактирано) "Предимството тук е, че компресора на климатика се пуска само докато навакса в температурата и после следва пауза, което пък намаля и разхода в сравнение с нормален климатик, който след натискане на копчето постояно духа студено и натоварва двигателя докато не го изключим. За зимата бих ти препоръчал да натиснеш копчето EKON, защото няма смисъл да ти е зацепена муфата на компресора, при положение че се използва радиаторчето на парното. Надявам се да съм бил полезен, ако има нещо очаквам въпроси."Не Е точно така както си го написал колега!При нормалния климатик компресора не е постоянно включен,има температурен датчик в радиаторчето и се излкючва когато стане достатъчно студено.Ако е постоянно вкючен както ти казваш ще гръмне след 20 мин,за това хората са сложили два пресостата в системата един за ниско налягане който изключва компресора ако налягането падне под 0.5 атмосфери и втори който изключва компресора ако налягането надвиши 20 атмосфери.Стойностите при различните климатични системи са различни тези които давам са примерни но повечето работят 1 атм. за ниското налягане и 15 атм. за високото а датчика който служи за прекъсвач когато се достигне необходимата температура е като на всеки един нормален хладилник!При климатроника нещата са малко по сложни а и не съм съвсен сигурен дали съм наясно тък като климатроник не съм ремонтирал,ако някой е светнат по въпроса да каже.Поздрави! Редактирано 25 Ноември 2008 от Warrer Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dr_slavov Публикувано 25 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2008 (Редактирано) Предимството тук е, че компресора на климатика се пуска само докато навакса в температурата и после следва пауза, което пък намаля и разхода в сравнение с нормален климатик, който след натискане на копчето постояно духа студено и натоварва двигателя докато не го изключим.Климати / климатроник компресора върти винаги( освен в написаните от колегата Warrer положения) . Просто корекцията на температурата при кломатроника става автоматично чрез промяната положението на клапата. Съответно та пропуска или повече от към изпаритела или повече от към радиатора на парното. Съответно зимата наистина е по добре да си на еко защото въздуха които постъпва от вън така или иначе е студен и колматроника може да си прави корекция на Т с него. Редактирано 25 Ноември 2008 от dr_slavov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване