Jump to content

Разход от 22л бензин


ianik7755

Recommended Posts

Здравейте колеги. Ами...... колата 100 2.0 16v Q АСЕ двигател.Разхода е21/ 22л градско и 12/13 извънградско; и си мисля че вероятно високия разход може да е от температурния датчик. Сутрин когато е студена пали от раз и обратното когато е загряла запалва доста трудно. Аспуха е черен и .... като я запаля мирише доста на бензин.Между другото колата е и с газово; разхода на газ е долу горе същия.Свещи не съм гледал. ламбда също.Оборотите (ниските)на бензин не играят на газ... там нещата са ясни за този двигател.Четох из форума че тем.датчик е син; не е ли само буксата синя на датчика а самия той не е ли някъде по двигателя. И има ли отделен датчик за петата дюза. Ако някой знае или има идея моля да пише. Благодарско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един колега имаше подобен проблем, след смяната на катализатор нещата се промениха и всичко си дойде на мястото, но едвали това е причината при теб

Редактирано от rmashev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1- свещи

2 въздушен филтър

3 ламбда

те тва са основните виновници за високия разход,които трябва да се погледнат на първо време

После идва специалитета на заведението,потенциометър на клапата на дебитомера :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АСЕ -любимия ми мотор,аз залагам на ламбда сонда и може би леко крива клапа на дебитомера и още нещо, но съм сигурен,че всичко е поправимо по този двг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нека колегата да напише как е като вървеж

като вървеж.... незнам сякаш няма достатъчно тяга;най вече по "баирите"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я си провери свещите в какво състояние са,желателно е да са триполюсни.Усещаш ли да прекъсва двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я си провери свещите в какво състояние са,желателно е да са триполюсни.Усещаш ли да прекъсва двигателя?

по някога прекъсва; но рядко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де извади ги - виж в какво състояне са - смени ги ако трябва.

така и смятам да направя;но сигурно ще чак довечера сега нямам възможност

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много често протича главата на инжекциона, може и сам да установиш дали това е причината, като разкачиш кутията за въздушния филтър , вдигаш горната част ,ако върху филтъра има мокро петно най -вероятно това е причината, на главата на инжекциона има един ол пръстен който уплътнява лостчето за управление на главата с течение на времето то се износва и когато колата заработи и налягането на бензина се покачи протича оттам, симптомите са - давене ма мотора , прекъсване , някой път трудно палене , пуши черно от ауспуха, ако положението е много зле по някой път мотора се пълни с бензин и нивото на маслото се вдига много , като вдигнеш щеката маслото изгелжда рядко и мирише на бензин, разхода се вдига много може и до 30л на 100 км :hilezh:

Редактирано от emsi_audi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах свещите всичко еОК но въпреки това ги поотърках с телена четка. Въздушния филтър е наред .Другата седмица на елкон. Мерси на всички колеги които ми отговориха ако на някой му хрумне нешто да пише.

Редактирано от ianik7755
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

потенциметъра в какво състояние е,имай впредвид,че от него зависи и центровката

Честно казано незнам как е потенциометъра;там много не смея да пипам...и незная какво точно да гледам. А относно синия датчик _на самия двигател ли се намира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на първи канал на климатроника ми излизат две грешки 15.3 и 20.3 някой знае ли за какво се отнасят?

15.3 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен

20.3 - Непостоянно напрежение на компресора на климатика /not OK/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15.3 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен

20.3 - Непостоянно напрежение на компресора на климатика /not OK/

Мерси NIKO . Тъкмо намерих във форума всички грешки и кодове за климатроника. 15.3 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен_ какво ли "аджаба" означава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси NIKO . Тъкмо намерих във форума всички грешки и кодове за климатроника. 15.3 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен_ какво ли "аджаба" означава

Колега оня ден се справих с грешка 15.5 тя е като твойта 15.3. Машинката на тази клапа е на супер лесно място, махаш пластмасовия капак отпред и отдолу е цялото парно. Машинката представлява една черна кутийка от която излиза кабел с букса с 5 пина намира се в/у цилидричния въздуховод свързваш хладилната част с вентилатора. Развиваш две болчета махаш металния капак и отдолу ще видиш машинката развиваш трите болчета която я държат после с еврейска звезда разглобяваш самата машинка, отвътре вадиш електромотора отваряш го и с игла почистваш м/у пластинките на колектора после затваряш и го пробваш на 12 волта ако върво нормално без да искри колектора затваряш и чистиш грешката с ВАГ-КОМ ако пак ти натрупа същата грешка ми пиши да ти обясня по нататък какво да правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега оня ден се справих с грешка 15.5 тя е като твойта 15.3.

да бе,то да ставаше така лесно с едното почистване на колекторчето самоо.....

На оста баце има един ПОТЕНЦИОМЕТЪР,който "казва" на климатроника в какво положение е клапата,та тоя въпросния потенциометър се прецаква,нищо не се замърсява в перфектно затворената кутия на редуктора за съжаление.....,де да беше така лесно.Отдавна се опитвам да намеря потенциометър с такава специфична форма и характеристики,но засега ядец.А иначе на целия механизъм ,моторче и механика им няма нищо обикновено,само тоя малък чарк ебава работата :P

Колеги на първи канал на климатроника ми излизат две грешки 15.3 и 20.3 някой знае ли за какво се отнасят?

всъщност колега що питаш такива неща в тема за висок разход?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе,то да ставаше така лесно с едното почистване на колекторчето самоо.....

На оста баце има един ПОТЕНЦИОМЕТЪР,който "казва" на климатроника в какво положение е клапата,та тоя въпросния потенциометър се прецаква,нищо не се замърсява в перфектно затворената кутия на редуктора за съжаление.....,де да беше така лесно.Отдавна се опитвам да намеря потенциометър с такава специфична форма и характеристики,но засега ядец.А иначе на целия механизъм ,моторче и механика им няма нищо обикновено,само тоя малък чарк ебава работата :P

всъщност колега що питаш такива неща в тема за висок разход?

Колега при цялото ми уважение към теб как така с лека ръка отхвърли цялото ми мнение, което ако се беше зачел малко по-подробно само за себе си говори, че щом толкова подробно обяснявам значи е възможно и от това да е и лично съм направил процедурата а не съм чел някъде в изгорелия вестник или в имагинерния форума кое как се прави. Колкото може да е от потенциометъра толкова и от мотора може да е. Сега колегата какво да направи според писаното от теб да вземе и да не направи това което съм му писал а да хване и да изхвърли машинката и да си купи нова за 200 и кусур лева. Нека пробва каквото съм написал пък ако не стане и се окаже от потенциометъра да търси друга. Айде със здраве нека колегата си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при цялото ми уважение към теб как така с лека ръка отхвърли цялото ми мнение, което ако се беше зачел малко по-подробно само за себе си говори,

виж сега.....,напълно е възможно и да бъркам,никой не е застрахован,но в случай съм почти на 100% сигурен че проблема не е в колекторчето на моторчето.Преди мноооооого години имаше едно нещо,наречено ТНТМ,та в рамките на същото участвах дълги години в един моделен кръжок и в същия такива моторчета ги имахме с хиляди буквално.Да ти кажа това моторче рядко се износва и прави проблем точно в колекторчето,особено висококачествените моторчета на немците пък.С проблема за "спорадично" и постоянно блокирала централна(и не само централна) клапа се "боря" вече 4-5-та година и единственото което е НАИСТИНА проблем,това е потенциометъра.Ако изключим разбира се самото блок-управление на климатроника,там бирата е друга.

Наистина понякога(но мноооого рядко за съжаление) проблема е в зацапване на колекторчето,но и зверски мръсно,ако потенциометърчето си бачка коректно нещата си спят.

И по твоя почин,нека да си отвори човека редукторчето,там да си почисти моторчето и ще говорим после :lol: ,друг е въпроса,че коментираме климатроник в абсолютно неправилната тема за.....разход :P .

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виж сега.....,напълно е възможно и да бъркам,никой не е застрахован,но в случай съм почти на 100% сигурен че проблема не е в колекторчето на моторчето. .
Така мислех ако колегата не се оправи да му пиша втората серия но ти ме предизвика :lol::mellow: . Какво се беше случило при мен: След като прочетох грешката намерих за кой мотор става на въпрос и го открих къде стои, разглобих го и извадих самия електромотор, качих се вкъщи и го включих на едно кмпютърно импулсно захранване на ниския ампераж, захранването направо изключи а моторчето не мръдна, включих го на 5 волта висок ампераж, мотора тръгна но колектора направо щеше да се запали и не работеше хубаво, разглобих моторчето изчистих пространствата м/у колекторните пластини които така се бяхан наблъскали с графит от четките че бяха станали като едно и са давали накъсо. Проверих и потенциометъра с уреда по цялата писта променяше плавно съпротивлението си без накъсвания. Зарадвах се и слязох до колата закачих машинката, изчистих грешката, пуснах климатроника и след няколко секунди пак записа същата грешка. След това проверих дали въобще идва напрежение на куплунга на моторчето оказа се че не. Отворих блока на управлението на климатроника и вътре намерих гръмнал стабилизатора на напрежението който управлява въпросната машинка. Купих стабилизатор за 0,40 лв смених го и сега всичко е наред. Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност колега що питаш такива неща в тема за висок разход?

Моля за извинение. Попитах защото" 15.3 - Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен– си помислих че е за потенциометъра на дебитомера и от там да идва високия разход. Видно е че не съм много наясно с нещата за което още веднъж "сори"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...