Jump to content

да попитам нещо хората които карат турбо коли


marsianec

Recommended Posts

Аве тъп нали говориш за налягане на турбина, какво месиш сега ускорения и скорости? Или казваш скоростната кутия не е фактор в задачата? Ако пък си навит да вдигнем по 150 км в час да изключим от скорост да паднат оборотите на 900 и тогава ти на втора аз на четвърта да видим кои по бързо ще ускори.

Викаш то тя турбината си спуулва на макс ама колата не ускорява. Ебаси готиното.

:rolleyes::D:lol::)

Направо не знам как ви ги раждат главите тия глупости. ;):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Викаш то тя турбината си спуулва на макс ама колата не ускорява. Ебаси готиното.

как да ускорява след като е на 4-та скорoст ве тъп?

кажи ми ти как колата има маскимален въртящ момент без турбината да е "спуулнала" на макс? ето ти още една диаграма да видиш дали турбото "включва" на 1800 оборота или на 3000.

boost2008022720080307.jpg

синята графика е "заводската", а червената на някакъв умрял чип свалян от замундата като твоя.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как да ускорява след като е на 4-та скорoст ве тъп?

кажи ми ти как колата има маскимален въртящ момент без турбината да е "спуулнала" на макс?

И тогава кфо те боли, че е спулнала бе русИ. Направо що не я надуваш на празен ход.

За въртящия момент можеш да се преместиш в дизел подфорума, и там ония си мислят, че като има въртящ момент много им вървят печките. Ебахти май бая голяма доза газ са ви пуснали тоя път :rolleyes::D

А бе русИ що не снимаш клипче на твоя тролей ? Ама примерно от 1500 оборота на втора газ до ламарината. Ще е много интересно и вълнуващо. :lol::rolleyes::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тогава кфо те боли, че е спулнала бе русИ.
На стоково аеб/агу те са си еднакви турбото спуулва на 3000-3200 оборота. А това, че дават по каталог че има въртящ момент от 1750 е леко пресилено. Така или иначе няма общо с кога спуулва турбото.

Е това ме боли че си нямаш хабер от двигатели, а пляскаш някакви тъпни из форума. Нищо ново де мислех си че си поумнял от четене из нета, но явно гаражното в теб надделява. Не ми се спори за глупсоти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това ме боли че си нямаш хабер от двигатели, а пляскаш някакви тъпни из форума. Нищо ново де мислех си че си поумнял от четене из нета, но явно гаражното в теб надделява. Не ми се спори за глупсоти.

Добре твоята е последната стокова. Снимай кога ще спуулне, можеш да изполваш всякакви трикове каквито пожелаеш. Не гледай в часовниците на чипнатите коли като на Дидо.

Щото си цитирал два поста в които се говори за различни коли. Едните надуват над 1 бар, а стоковата на .6 при попътен вятър. Айде слагай противогаза, че съвсем не знаеш кфо става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре твоята е последната стокова. Снимай кога ще спуулне

Какво да снимам 100 годишни кочини и да си вадя от това изводи за принципа на работа на К03? Това все едно ти да си снимаш огънатите на коляно тръби от на баба ти Тайфуна (руска прахусмукачка от недаленчото минало) и да разбереш какъв дебит на изгорелите газове са заложили инженерите в Инглощат.

Ако пък толкова искаш да ме убедиш качваме бабата на едно дино и ако имам 95% от максималния буст на 2000 оборота си плащаш за урока. Навит ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега па стана проценти от бууста на 2000. Нали от 1750 ти върви колата бе ?

Ти ела НА София и ще ти закачим един буустметър, като толкова нема от кой да поискаш у вашето село.

Ае у лево дотогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе момчета помислете малко логично, елементарно е да се досетиш, че даже и да има 200 нютона на 2000об то колата освен да качи някой баир по-леко няма как да ги покаже като яко ускорение. Абсолютно логично е: имаме 30-тина коня там и обикновено турбото вдига това налягане само на висока предавка най-малкото когато ще има повече време преди да са се качили оборотите. По-бързото ускорение на колата значи повече свършена работа или по-голямо кпд, ако оставим кпд-то настрана повечето свършена работа = повече мощност, а на 2к об няма такава. Не разбирам особено от двигатели, но простата ми логика така обеснява нещата <_< Незнам как карат из града тия с въртящ момент на 5000об примерно :rolleyes:

Между другото има много коли с 1,6 мотори, които са по-пъргави от 1,8Т под 2000об.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно те подкрепям DLS, доста атмосферки са по-пъргави. Моят личен опит е Брава 1,6, много по-еластичен между светофарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе момчета помислете малко логично, елементарно е да се досетиш, че даже и да има 200 нютона на 2000об то колата освен да качи някой баир по-леко няма как да ги покаже като яко ускорение.

Ами точно това не е вярно ....Ако имаш 200 нютона на 2000 оборота ,колата ще ускорява по -абсолютно същия начин като 200 нютона на 3500 -4000 оборота .Ускорението на колата е функция на момента,а не мощноста .Може и да има 30 kw на 2000 ,обаче това не е толкоз фактор ,колкото момента на тези обороти.Стоково АЕБ ускорява по абсолютно еднакъв начин от 2000 до 4700 -5000 оборота !!Погледнете графиката на момента в динографиката в по-горния ми пост и ще видите ,че те с много малко изменения в този диапазон...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами точно това не е вярно ....Ако имаш 200 нютона на 2000 оборота ,колата ще ускорява по -абсолютно същия начин като 200 нютона на 3500 -4000 оборота .Ускорението на колата е функция на момента,а не мощноста .Може и да има 30 kw на 2000 ,обаче това не е толкоз фактор ,колкото момента на тези обороти.Стоково АЕБ ускорява по абсолютно еднакъв начин от 2000 до 4700 -5000 оборота !!Погледнете графиката на момента в динографиката в по-горния ми пост и ще видите ,че те с много малко изменения в този диапазон...

:rock::mrgreen::eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защо тогава не направят една готина 5-та предавка, че да си караме със 100 на 2000оборота и като решим да се позасилим ускорението нагоре е същото като след 3000об? Или може би тягата на 2000оборота не е достатъчна, че да поддържа 100 колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото има много коли с 1,6 мотори, които са по-пъргави от 1,8Т под 2000об.

Това предавателни числа на скоростни кутии, килограми, загуби от траснмисии говори ли ти нещо? А3 на предно 1,8 Т карал ли си да видиш колко е слаб тоя двигател сравнен с атмосверно 1,6?

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

"Още от 6-ти клас сме учили за равноускорително движение - това означава, че скоростта на тялото се променя винаги с еднаква големина за единица време, например ускорението може да е такова, че всяка секунда скоростта се увеличава с 10км/ч. Вторият принцип на Нютон е F = m*a, т.е. ускорението на едно тяло се определя от силата, която му се прилага. Когато силата е една и съща, ускорението остава постоянно - като описаното. При колите обаче не е така. Поради факта, че в колите се използва двигател с вътрешно горене, трансформиращ възвратно-постъпателното движение във въртеливо, въртящият момент зависи от оборотите - първоначално се покачва, после спада. Ако се абстрахираме от факта, че имаме въртене на колела и сведем постановката до теглене чрез сила, то можем да приемем, че силата, с която се тегли колата се променя - увеличава се до някакъв момент, след това спада (ако преминаваме през целия оборотомер). От втория принцип следва и че ускорението няма да е еднакво, а ще се променя - ще се покачва и спада. Това "ускоряване" на ускорението не си спомням да сме го учили със специален термин, но на английски е "jerk". За по-математичните, това означава първа производна от ускорението, втора от скоростта или трета от преместването. При автомобила обаче покачването на въртящия момент с оборотите също не е равномерно, а зависи от техническите особености на двигателя - има си графики за това. Освен това, скоростта, с която се покачват оборотите зависи от моментната стойност на въртящия момент, преобразувана в линейна сила минус въздушното съпротивление, което пък зависи от квадрата на скоростта на колата по драг коефициента :eusa_wall: Знам, че стана сложно, но просто исках да кажа, че цялата тая система от зависимости е много сложна и дори няма начин да бъде моделирана, така че да бъде решена аналитично. Имаме много повече от дори трета производна по преместването. Може единствено да се дискретизира и да се симулира чрез математични методи цялата функция. Така че във всички случаи един такъв калкулатор би дал по-малки конски сили от реалните, но колко точно са реалните, може да се измери само с динамометър или чрез друг диференциален уред, измерващ ускорението във всеки един момент, както е например G-Tech и след това интегриращ, за да реши числено диференциалното уравнение, което се получава.

Знам, че е малко офтопик, но има един интересен факт, за скоростните кутии с непрекъснат брой предавателни съотношения - CVT. Тъй като при тях двигателят се държи при едни и същи обороти, при които той е най-ефективен (между точката с най-висок въртящ момент и тази с най-голяма мощност) а скоростната кутия променя постоянно предавателното съотношение, при тях се получава линейно ускоряване. Това кара много хора да си мислят, че колата не ускорява добре, защото не могат да усетят добре познатия jerk от обикновените коли :mrgreen: Въпреки, че колата ускорява максимално ефективно, това все пак кара хора да смятат, че тя не ускорява добре и от чисто маркетингова гледна точка тези кутии се правят нарочно да симулират лек jerk софтуерно, за да могат да се продават :eusa_wall:"

ПП: Цитат от нета

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това предавателни числа на скоростни кутии, килограми, загуби от траснмисии говори ли ти нещо? А3 на предно 1,8 Т карал ли си да видиш колко е слаб тоя двигател сравнен с атмосверно 1,6?

Карал съм доста куатрота А4 и едно само на предно. При всички 2000оборота е заветната граница, оттам нагоре започва да става нещо.

Може би на а3 е малко по-добре, но впредвид нищожната разлика в килограмите не ми се вярва. Мен лично ме дразни най-много, на първа тръгваш с нормални обороти 2000 и нещо примерно, няма тяга да поеме добре мотора, една секунда закъснение и чак тогава се изтрелва.

Като цяло тоя двигател си е просто приятен мотор, не може да те залепи на седалката както предполага въртящия момент, но поне пък ускорението е доста приятно - тежка и що горе обезшумена кола.

Обяснете ми на мен и къде са тия нютон метри като катериш стръмно на климатик и с трима човека в колата? На 2500оборота изобщо не може да се усети двигателя да движи купето с лекота. Аз съм куатро, но и 235 нутона уж и мисля че трябва мотора да тегли с малко повече ентусиазъм :rock: Последния е в перфектно здраве, не се хващайте за тоя момент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, въртящия момент на тръца е 210 НМ, за справка на 1,9 тди (110 к.с.) са 240 НМ, на 2,5 тди (150 к.с.) са 310 НМ, на Кю7 В12 тди са 1000 НМ. Какво залепяне очакваш от кола със 30 % загуба на колелата, маса от 1,5 т и такъв въртящ момент?

Ако искаш да разбереш какво е влиянието на по голямия въртящ момент може да се "пуснеш" от летящ старт с аналогичен дизел.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, въртящия момент на тръца е 210 НМ, за справка на 1,9 тди (110 к.с.) са 240 НМ, на 2,5 тди (150 к.с.) са 310 НМ, на Кю7 В12 тди са 1000 НМ. Какво залепяне очакваш от кола със 30 % загуба на колелата, маса от 1,5 т и такъв въртящ момент?

Ако искаш да разбереш какво е влиянието на по голямия въртящ момент може да се "пуснеш" от летящ старт с аналогичен дизел.

Пускал съм се ама кой е аналогичния дизел ? 1.9 ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нищо не очаквам, кола с масов мотор и голям вървеж няма. За справка, пежо на мой приятел със 110коня дизел и горе долу същия въртящ момент създава усещането, че върви 3 пъти повече, а до мен е просто спрял. Ей затова очаквам повече усещане от тръца.

И колега колата ми е 180коня/235 нютона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колега колата ми е 180коня/235 нютона.

При равни други условия ще "паднеш" от кола със същите к.с. и по голям въртящ момент. Може да се пробваш с някое 2,5 тди (180 к.с.), стига да намериш живо такова :rock:

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При равни други условия ще "паднеш" от кола съ същите к.с. и по голям въртящ момент. Може да се пробваш с някое 2,5 тди (180 к.с.), стига да намериш живо такова :rock:

Що по каталог тогава дават дизела да е по бавен. Почнал си да говориш като истински печкаджия дет грам не отбира. Оп ама то това си е верно. :rock: :rock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що по каталог тогава дават дизела да е по бавен.

кой каталог бе тъпак? тоя измерващ 0 - 100 км в час или тоя измерващ максимална скорост? да си чувал че хората в нормалния свят карат и по други начини? да си чувал, че хората не обичат да ръчкат по две предавки надолу за да качат баира? оривай се бутански терлик.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...