Jump to content

Клеморед и схема на стартер на 100/С4


IRON MAN

Recommended Posts

Здравейте колеги,

най накрая се накумих и си купих нов,оригинален клеморед.Тъй като колата я взех със счупен такъв и пригоден бутон за паленето.

Смених си клеморедчето,разкачих си кабела с бутона,който беше вързан ето така,

dsc0210w.jpg

dsc0214v.jpg

и греда.Завъртам ключа,контакт и от там на татък нищо,даже всичко изгасва,все едно съм върнал ключа.

Като върна допълнителния кабел с бутон всичко си е точно.

Откачах горните релета ефект никакъв.Ако някой ги знае за какво са нека каже.

Така,колата има аларма която съм изключил тъй като ми правеше само мизерии.

Дайте някакви съвети,как да оправя тая бакия.Явно е,че някъде нещо ми спира "тока" но какво и защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Iron Man, червено-черното кабелче,което на снимката е рязано подава + към реле, което пък подава + към шалтера на стартера. Явно това реле, по което има допълнителни кабели е релето на стартера. Може би е шунтирано чрез бутона и затова без бутон нямаш + към стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачи допълнителния кабел към бутона (който ходи на таблото с релетата) и свържи оригинално кабела, където е бил запоен. Вероятно са го прекъснали за да вържат бутона на негово място. Предполагам, че без да дадеш на "контакт" ако натиснеш бутона не върти на стартер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да разясня,че първата снимка е подвеждаща.

Кабела аз го наврях така,след като не стана нищо,просто не ми се запояваше.

Той тръгваше от там,през бутона и долу на това реле.

Ако натиснеш бутона дори и да не съм на контакт пак върти стартера,това преди и след новия клеморед.

Ако откача кабела,на който е и самия бутон,завъртам ключа,подава си контакт и като продължа всичко се изгася.В положението на което трябва да завърти стартера,всичко се гаси.

червено-черното кабелче,което на снимката е рязано подава + към реле, което пък подава + към шалтера на стартера.

Това ако е оригиналното изпълнение,кое е релето и къде се намира?Може то пък да е заминало и затова талянците да са го "побългарили".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да изчезва контакта като тръгнеш да въртиш на стартер. Да не би да е дефектен клемореда или да са му разменяли кабелите отдолу? Виж ако имаш аларма към какво е свързана за да не пали двигателя - обикновено ги свързват към стартера, но при теб може да е вързано към контакта. За неоригинална аларма става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алармата мисля,че е Мета систем или нещо подобно.И най-вероятно ще е към стартера защото веднъж като полудя изобщо нямаше никой,даже и чрез бутона не искаше да завърта.Но пък два пъти ми е правила и номера,да я покъсвам от въртене и да няма палене и като и дръпна бушона,веднага пали.Явно може и да спира горивото.

Не ми се вярва да са разменили кабели по буксата за клемореда,изолацията беше оголена единствено колкото да запоят тоя кабел за бутона.

А това с дефектния клеморед,не ми се иска да е вярно,все пак го взех от Ауди и сега върви доказвай,че е шчупен.

От долу висят и тея чудесии.

dsc0197im.jpg

dsc0198ga.jpg

dsc0200i.jpg

dsc0199o.jpg

dsc0201nb.jpg

dsc0217y.jpg

dsc0208y.jpg

Честно казано въобще не знам кое за къде е,и дали трябва да е там.Имам чувството,че петокласници са карали практиката си по трудово в моята кола.

Тук отрязано там завързано,едно виси друго стърчи.Да не ви казвам какво чудо беше до снощи в шофьорската врата :rolleyes:

Моляви казвайте,ако знаете кое за какво е.И да почвам малко по-малко да я разконспирирам тая плетеница и ако мога да я ИЗХВЪРЛЯ тая скапана аларма,че пак ако е от нея,незнам.

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да намериш схемата на свързване в интернет на самата аларма. Обикновено към това реле има +12В от контакта, управлението от самата аларма (кога да включи релето) и двата кабела (по-дебели от другите), които прекъсват стартера/запалването. Обикновено за да премахнеш защитата за непалене от алармата е достаъчно да дадеш "на късо" двата дебели кабела. При теб май са син и зелен, но за всеки случай отвори релето и виж къде са му вързани контактите. Двата кабела, които са към бобинката на релето можеш да ги оставиш - те не би трябвало да пречат.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една схема за веригата на стартера на А6 1995 г. Няма качена за 100_ца 1993, но си мисля, че би следвало да е същата. Сайта.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимки на моето табло. Обърни внимание, там където е моста при мен. При теб е реле 204 - провери го дали работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги даваите някакви идеи.

Махнах алармата,навсякъде където имаше жици от нея ги махнах и възтанових старите,но ефект никакъв.

Проследих снопа с кабелите но никъде не е прекъснат и да има добавяно нещо.

Откачих буксата на клемореда и премерих къде има напрежение,незнам така ли трябва да бъде,ето и резултата:

dsc0211lk.jpg

На първата снимка с релетата,там където е и кръгчето имам постоянно 12V ,от там ми тръгва и кабела с бутона и стига до този червено черен.Когато и да натисна бутона върти стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи веригата след клемореда ти е изправна, а с бутона се подава + на червено-черното кабелче, тъй като клемореда не може да му го подаде при положение "старт". Остава да има бъг в патрона /не знам дали е възможно/.

Ако има начин, провери дали при "старт" на клемореда имаш верига между един от потоянните плюсове, които показваш на снимката и кабелчето към стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А можели да откача клемореда от патрона и ръчно да завъртя.Или има опасност да го счупя?Защото така няма как да бъркам да меря.

То не,че ми е ясно какво и как да измеря.Хич ме няма с тея токове.

Мога ли с едно кабелче да взема + и да го подам на буксата с червено черния кабел,имам предвид да не изпуши нещо?

И почва да ми мирише на дефектен клеморед,както предположи и колегата VBI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да може да се завърти и без патрона /тогава ще си сигурен, че клемореда е здрав ако в крайно дясно положение има късо между една от буксите с + и клемата на черв-черния кабел/.

Ако подадеш + с кабелче трябва да завърти стартера, това го е правил бутона досега, дори и без "контакт".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай с кабелче/мостче да подадеш напрежение към кабела на стартера директно от куплунга. Ако завърти значи проблема е в самия клеморед. Свали го и ако е пукнат отгоре на шийката, където патрона го върти вероятно е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...