Jump to content

Ауди А4 1,9 TDI - AVF мотор, 6 скорости


MrD

Recommended Posts

След Castrol, вече 3 пъти сменям маслото с ROWE 5W40 HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40i VW505.00. Карам пасат Б5.5 със същия мотор AVF 131ps и 6 скорости, вече е на 256 000...

Тубата беше около 85лв /4л, така че остава и малко за доливане, ако се наложи (мисля че хващаше 3.6л)

Ако си със само с тази норма за масло, въобще не се хвали, ще разбереш по някое време. Просто маслото ти не е за този двигател. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако си със само с тази норма за масло, въобще не се хвали, ще разбереш по някое време. Просто маслото ти не е за този двигател. :rolleyes:

АА не се хваля, имаше още много написано по тубата, а и си пише че е точно за PD мотори... но всеки сам решава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си го сменям на всеки 10 000 км и карам с това масло Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Колега,

твоят мотор също ли е помпа-дюза. И има ли някаква съществена разлика между двата мотора AFN - AVF.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега, моят е с ГНП, обикновен дизел. За мен е достатъчно и норма VW50500 или по-нагоре, т.е. почти всички видове масла полу-синтетика и синтетика. Но с това масло нямам разход, моторът утихна особено на студено и мога да си го позволя. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

твоят мотор също ли е помпа-дюза. И има ли някаква съществена разлика между двата мотора AFN - AVF.

Поздрави

колега, ти сам си се вкарваш в някакви филми. Официални сервизи, и накрая като теглиш чертата за смяна на масло и филтри трябва да се бръкнеш с 300-400лв. Сума ти хора в този и другите форуми, вкл. и аз караме с нормално 5-40 505.01 и нямаме проблеми. Вече каква марка масло ще си сипеш е твоя работа. Да не смяташ за се жениш за тоя двигател и да умираш с него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PD-тата си износват разпределителните валове, еднакво добре и с 505.01 и с 505.00. Казано простичко не е гаранция, че като си карате колата с 505.01 автоматично ще избегнете някои проблеми, които са срещани при тия мотори, от друга страна при приблизително сходната цена на 505.01 не си струва компромиса, ако въобще има такъв.

Реално погледнато и двете масла са с едакъв вискозитет и двето се водят синтетика, оттам на сетне никаде, черно на бяло не е написано или доказано, какво повече включва 505.01, като съставки, добавки и т.н.т. Общи приказки но нищо конкретно, поне на информацията на която аз съм попадал.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се опитвах да намеря някъде каква е разликата между 505.00 и 505.01 ма не намерих........много секретна таз информация :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не смяташ за се жениш за тоя двигател и да умираш с него?

Не Колега,

не мисля, просто съм един от малкото щастливци, който е купил автомобил от собственик похарчил над 80к лв., за да си го вземе нов от магазина. Дори Мишо от Горубляне хареса колата :rolleyes: , когато я водих там за диагностика и за оценка на състоянието /бях изпратен там от Daks-a :blink: /.

Така, че имам желанието да се грижа подобаващо за автомобила си, пък ако на теб не ти пука с какво масло си караш колата си е лично твой проблем. Благодаря ти все пак за отговорите.

Мисля, че все още мога да си позволя да дам 400+ лв. за смяна на масло и 4 филтъра. Пък когато я закъсам ще му мисля :flipoff:

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Колега,

не мисля, просто съм един от малкото щастливци, който е купил автомобил от собственик похарчил над 80к лв., за да си го вземе нов от магазина. Дори Мишо от Горубляне хареса колата :rolleyes: , когато я водих там за диагностика и за оценка на състоянието /бях изпратен там от Daks-a :blink: /.

Така, че имам желанието да се грижа подобаващо за автомобила си, пък ако на теб не ти пука с какво масло си караш колата си е лично твой проблем. Благодаря ти все пак за отговорите.

Мисля, че все още мога да си позволя да дам 400+ лв. за смяна на масло и 4 филтъра. Пък когато я закъсам ще му мисля :rolleyes:

Поздрави

Никъде не съм написал, че не ми пука с какво масло си карам колата. Взех си Edge от колегата ACE и всичко е ОК. Можех и да си сложа 10-40 Политрон както предишния собственик е карал колата. Разлика в работата на двигателя между двете масла няма.

Щом си готов да дадеш 400лв. за тези смени в представител на ФВ, давай. Ако си сигурен, че правиш нещо много по-благоприятно за колата си и ще и удължиш живота с няколко хиляди км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... Разлика в работата на двигателя между двете масла няма.

.......

По-скоро не можеш да я усетиш/чуеш....но бъди сигурен, че разлика има ;). Инак и аз съм съгласен с теб, че да се избухат 400 лева за смяна на масло е леко пресилено, като може да се мине с половината пари за същите работи, а останалите да ги употребиш за нещо приятно със семейство или приятели :hilezh:

ПС: и в добавка...масла с вискозитет 30 не бих си сложил в колата за нашия климатичен пояс....ма това вече е лично виждане и не задължавам никой с него.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро не можеш да я усетиш/чуеш....но бъди сигурен, че разлика има :hilezh:.

Да де, не се усеща. Един колега тук чак даже усетил разлика с маслата на ФВ и ACE :hilezh: Доста развити сетива има. Както и да е де. Всеки сам си решава за какво да си похарчи парите :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега в Германия над 100х.км на този мотор му дават 5W40.Моята я взех от там също от единствен собственик и след 100х.км и е сипвано само оригинално 5W40(проверена и тук в Порше с пълна сервизна история ) ,а цената му е 58 евро 5 литра.В момента е над 220 хиляди и можеш да попиташ Мишо в какво състояние е бялото А4 и най-вече мотора(да не се хваля сам :) ),така че ако имаш възможност си взимай такова масло ,но от Германия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

благодаря на всички, които се отзоваха и дадоха своето компетентно мнение по моят въпрос. Вече съм на ясно какво масло ще сложа на колата, за филтрите няма спор имат си номерче отивам в сервиза на VW в Търново и си ги поръчвам.

Лека вечер на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След Castrol, вече 3 пъти сменям маслото с ROWE 5W40 HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40i VW505.00.

HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40i

High-quality fuel-economy engine oil based on HC synthesis basestocks. Suitable for the latest generation of passenger car gasoline and diesel engines, both turbocharged and non-turbocharged. Excellent cold start characteristics and low oil consumption. HIGHTEC technology: saves fuel and minimizes wear.

°) API SL/CF; ACEA A3/B4

MB 229.3; VW 502 00 / 505 00;

BMW Longlife 98

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40i

...

°) API SL/CF; ACEA A3/B4

MB 229.3; VW 502 00 / 505 00;

За моторите , които говорим, това масло не става и не отговаря на изискванията на производителя! <_< В дългосрочен план ще има :flipoff: :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих Castrol Edge long life III 5W30 от Германия. За маслото платих 100 Евро за 5 литра. Смяната му се извършва на 30 000 км или на 2 години (за 4 цилиндрови двигатели), с него съм изминал 20 000 км, долял съм 100 мл. Мисля, че колата се чувства много добре с него :steinigung:

Какво ще избереш си зависи само от теб и от дълбочината на джоба ти, но си мисля, че маслото не е от нещата, от които трябва да пестиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих Castrol Edge long life III 5W30 от Германия. За маслото платих 100 Евро за 5 литра. Смяната му се извършва на 30 000 км или на 2 години (за 4 цилиндрови двигатели), с него съм изминал 20 000 км, долял съм 100 мл. Мисля, че колата се чувства много добре с него :steinigung:

Какво ще избереш си зависи само от теб и от дълбочината на джоба ти, но си мисля, че маслото не е от нещата, от които трябва да пестиш.

То хубаво ама това,което си направил не се препоръчва за България.Факт е,че представителствата тук на Ауди и ФВ не са удобрени за LongLIfe стандарт.Доколкото знам това е заради лошото качество на горивата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече мога само да се надявам, че изборът ми е правилен. За качеството на горивата немога нищо да коментирам и според мен нашите са доста калпави. Аз зареждам на Петрол - от към разход добре, но вървежа спрямо немската нафта нищо общо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

България и други страни от региона и Източна Европа, не им е дадено позволение да разрешат и пуснат автомобилите с удължен пробег (плаващ) за смяна на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

България и други страни от региона и Източна Европа, не им е дадено позволение да разрешат и пуснат автомобилите с удължен пробег (плаващ) за смяна на масло.

;) точно това имах впредвид

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

България и други страни от региона и Източна Европа, не им е дадено позволение да разрешат и пуснат автомобилите с удължен пробег (плаващ) за смяна на масло.

Ами на служебния Тигуан що му правят Лонг лайф за 30к в ФВ и то без нинакъв проблем и да и той е ТДИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това е от преди две години информация, голямата конкуренция на пазара налага Европейските практики и политики и на нашият пазар. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори ама не съм обърнал внимание на датата просто търсех инфо за АВФ мотора, че взехме на брат ми А4 с този мотор :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...