Jump to content

Какво да гледам при покупка на 1.8Т


Recommended Posts

Знам ,че темата е засягана мноого пъти ,но навсякъде е частично и безразборно.Сега съм тръгнал да търся кола с 1.8Т мотор и имам конкретни въпроси какво да гледам.Първото чудене е как се проверява налягането на турбото при условие ,че до 2000 година нямат МАП-сензор.Какъв разход на масло за 10 000 км. е в рамките на нормалното.Колко е допустимо да духа от щеката на маслото?Съединителя на 1.8Т с демпферен маховик ли е ,или с обикновен едномасов?Ако се сещате и за някакви хронични проблеми на тоя мотор също е добре да споменете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А6 Ц5 1.8Т маховикът е демпферен. Доколкото помня има промяна в мястото на аксиалния лагер през 99г. Това като информация в случай , че ти се наложи да търсиш втора употреба. Преди 99-та са едни, след това други. Нищо същствено, просто сменят мястото на лагера гадовете. Иначе нов маховик е около 1600лв и няма аналог като производтсво (така ми обясняваха). Втора употреба маховик около 500-600лв. Комплект съединител, ако върнеш твоя оригинален в Порше/Сакар беше около 700лв, афтърмаркет 350лв. Такива цифри ми се въртят в главата.

Моята шестица 1.8Т ми хапваше масло около 700-800 грама на смяна (8-10000км)

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята шестица 1.8Т ми хапваше масло около 700-800 грама на смяна (8-10000км)

Това с какво масло?Значи да си го считам маховика за демпферен иначе :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с какво масло?Значи да си го считам маховика за демпферен иначе :hilezh:

5W-40 Castrol full syn. Това с моето каране - спокойничко. Алеко беше ми казал, че на ръчка до морето и обратно до София била глътнала половин литър. Значи си зависи и от скоростта, респективно оборотите. Незнам, не ми се гадае.

Като цяло мотора искаше 3,5 литра масло и първоначално остатъка от 4 литровата туба не ми стигна за доливане и първата смяна я направих на 8000км. После започнах да си купувам 5 литрови и така. Двигателят ми бе на 230 хил.км.

Моторът си е бетон. Хронично страда от чипове, ама някои колеги ще се противят на това изказване, затова нека си бъде лично мнение. За мен без чип си е бетон!

Важно е и въздушният филтър да бъде с усилени стени. От тия дето като ги стиснеш не се огъват, а стоят като тухла. Ако сложиш мек, турбото като смуче го огъва и той си разваля геометрията, влиза прах при дебитомера и после проблеми с него.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

не си уточнил каква кола си решил да си купуваш А4 или А6, въпреки че не знам да има особени разлики свързани с въпросите ти. Все пак имай в предвид, че опита и впечатленията ми са свързани с А4.

Да, колата е с демпферен маховик. Цената му вече е далеч от цитираната по-горе. Спокойно се намира на Саш или Люк на цена около 800-900лв.

Относно двигателя - разхода му на масло по мнението на колеги се счита за нормален до 1 литър за 10000км, въпреки че на моята вече за 3 смени не съм доливал грам масло (5W40). Както го налея, така го източвам. При умряла турбина би трябвало да пуши сериозно отзад и разхода на масло да е доста сериозен. Все пак се ослушвай за по-сериозно виене от страна на турбината при рязко ускорение.

За духане от щеката на маслото - според мен този тест е пълна безмислица, тъй като съвременните коли почти винаги поддържат различно от атмосферното налягане в картера и е нормално да се усеща духане.

Като по-често дефектиращи неща покрай двигателя мога да отбележа - дроселовата клапа, бобините, комутатора и клапаните около турбото. Моторът като хардуер по принцип е много здрав и трябва да е бил подложен на нечовешко отношение, за да има някакви по-сериозни проблеми. Все пак е добре на колата да и се направи диагностика с VAG-COM в движение от човек, който е запознат със спецификата на двигателя, за да се проверят, показанията на дебитомер, ламбда сонда, както и управлението на турбото.

Евентуални проблеми около турбото най-често се получават и от запушване на маслената магистрала поради използване на неподходящи масла.

Редактирано от rukuku
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е и въздушният филтър да бъде с усилени стени. От тия дето като ги стиснеш не се огъват, а стоят като тухла. Ако сложиш мек, турбото като смуче го огъва и той си разваля геометрията, влиза прах при дебитомера и после проблеми с него.

За тва не се бях замислял.Сичките ми коли са с турбо и винаги филтъра е огънат.То маината му на дебитомера ама прахта е като абразив за мотора.Иначе питането ми беше за някви дефекти като течащи гарнитури(гледал съм някав О-пръстен че се коментира) и електроника.Също съм срещал мнения ,че турбото не се ремонтира щото било на някав по-специфичен лагер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че почти всички 1,8т на а4 и а6 са с демпферни маховици. Аз бих гледал с половин газ колко плавно ускоряваколата по оборотите и особено в ниските. Стабилния празен ход е ясно. Мое мотор е на 5-6к км от последната смяна на маслото, ония ден го гледах и не е мръднало изобщо. При една друга а4-ка е същото. 10-w40 слагам.

Иначе може да хвърлиш око и на гарнитурата на клапаните дали се поразтекла, но и да е не е болко за умиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

не си уточнил каква кола си решил да си купуваш А4 или А6

А4/А6/Golf4/Golf5 - не съм се спрял още точно.Приоритет ми е кожен салон и климатроник + мотора да е с турбо(независимо дали 1.8Т или 1.9ТДИ ,но втория ми е до болка познат и затова не питам).Като цял наи съм се насочил на А4 седан(ама са ебати рядкоста) и Голф 4.Ама просто наистина тва няма значение за мотора.

Относно двигателя - разхода му на масло по мнението на колеги се счита за нормален до 1 литър за 10000км, въпреки че на моята вече за 3 смени не съм доливал грам масло (5W40).

Аз за това питам за разумни граници - ясно ми е че зависи от марката и вискозитета.Даже знам ,че това че гори по малко не винаги е признак за лошо масло.

. Все пак е добре на колата да и се направи диагностика с VAG-COM в движение от човек, който е запознат със спецификата на двигателя, за да се проверят, показанията на дебитомер, ламбда сонда, както и управлението на турбото.

Имам ВАГ-Ком и тва мие едното питане - как да наблюдавам турбото като няма МАП-сензор??Някой ако каже и как мога да разбера през Ваг-а ламбдата дали е в час.Дебитомера предполагам е като на дизел - трябва да дава повече единици от исканите?

За духане от щеката на маслото - според мен този тест е пълна безмислица, тъй като съвременните коли почти винаги поддържат различно от атмосферното налягане в картера и е нормално да се усеща духане.

Ако колата е изтормозена от там направо те отвява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ВАГ-Ком и тва мие едното питане - как да наблюдавам турбото като няма МАП-сензор??Някой ако каже и как мога да разбера през Ваг-а ламбдата дали е в час.Дебитомера предполагам е като на дизел - трябва да дава повече единици от исканите?

Турбото може да се наблюдава единствено косвено, по-цикъла на работа на клапана N75, но този тест не доказва нищо на 100%. Дори и при доказана липса на налягане проблемът може да идва от много други места, освен от турбото.

Ламбдата трябва при загрял двигател да дава постояно променящи се напрежения от 0,1 до 0,9V като честотата на преходите, трябва да нараства с повишаване на оборотите на двигателя.

Нормалните показанията на дебитомера за този двигател в сток вариант са около 120мг/с, при пълно натоварване на 3-та скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото може да се наблюдава единствено косвено, по-цикъла на работа на клапана N75, но този тест не доказва нищо на 100%. Дори и при доказана липса на налягане проблемът може да идва от много други места, освен от турбото.

Ламбдата трябва при загрял двигател да дава постояно променящи се напрежения от 0,1 до 0,9V като честотата на преходите, трябва да нараства с повишаване на оборотите на двигателя.

Нормалните показанията на дебитомера за този двигател в сток вариант са около 120мг/с, при пълно натоварване на 3-та скорост.

Благодарско за инфото.Надявам се да ми е полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2 седмици гледане и зипробване на разнородни кочини с разнородни мотори взех това Посети моя сайт.Така и не можах да я закача на ВАГ-Ком щото бях уморен от гледане на гурели.В понеделник като я взема ще я закача да гледам :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...