Kolevv Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Добър ден колеги.Имам 1 въпорс към Вас.Някой запознат може ли да напише какви са симптомите за развалена турбина, че имам някои съмнения за моята.Имам колата от 2 месеца.Наскоро се появи бял пушек от ауспуха.Четох в нета, че симптомите за заминала турбина са пушек и по-силен звук от турбото.Аз лично чувам моята турбина когато подавам газ и мислех, че е нормално, но четох по разни форуми мнения, че много колеги не чуват техните турбини и казват, че не е нормално да се чува ( при затворени прозорци ).Именно този бял пушек и звука ме стряскат малко и вече почвам да си мисля най-лошото ( проблем с турбината ) Нека някой който е на "ти" с тези неща да отговори и да каже има ли основания за притеснение. Благодаря Ви предварително за отговорите ! П.С.( Двигателят е 2.0 T - бензин ) ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Geraka Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 (Редактирано) Като изпуши синьо тогава е за притеснение. Иначе най-лесното, което можеш да провериш е за луфтове на оста на турбината. Редактирано 25 Февруари 2011 от Geraka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ако толкова те съмнява белия пушек от ауспуха, погледни дали ти намалява нивото на маслото или охладителната течност.Ако не намаляват, свиркай си.Времето в момента е адски студено и газовете, които излизат от ауспуха са видими. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kolevv Публикувано 25 Февруари 2011 Автор Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ясно благодаря за отговорите ще следя маслото и охл. течност и се надявам всичко да е ОК.А за звука не разбрах, понеже до сега съм карал само атмосферки и това ми е първата кола с ТК, нормално ли е да се чува леко свистене при затворени прозорци в купето от турбото, когато подавам газ ? Защото някои казват, че не трябва да се чува нищо (когато са затворени прозорците). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Зависи от маслото, имал съм случка с едно масло да се чува изразително а с друго никакво свистене (това на една и съща кола естествено).еднакво масло, различни производители Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Напълно нормално е да чуваш свистене от турбината. Ако знаеш какви обороти развива ще се чудиш дори колко е тиха А дали не си я бил карал известно време когато е изпушила? Може да се насъбрало масълце в нея, което да е изгоряло като си запалил колата.Турбина пред счупване пуши МНОГО и издава по-метални звуци. Общо взето обаче толкова бързо след това сдава багажа, че едва ли ще имаш време за реакция. Поне при мен се получи така с предното ми дизелче.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kolevv Публикувано 25 Февруари 2011 Автор Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ами бях в провинцията и 1 седмица не я бях карал.Малко ме поуспокоихте, надявам се всичко да е наред.Ще следя положението.Благодаря за отговорите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Да ти кажа случка с един служебен бус Фолксваген от преди три години.Навън 35 градуса жега, магистрала Тракия.Шофьора го беше опънал с около 170, това бяха около 3600 оборота.И така доста километри.По едно време отзад стана бяла мъгла.Бял пушек, ама мноооого.И не говоря за пара в студено време.Веднага спряхме, щеката абсолютно суха,Репатрак до Порше Изток, диагнозата-турбина.Беше се сцепила втулката най-вероятно и изхвърли 4 литра масло за около 5-10 секунди. Това означава заминало турбо Като се има предвид, че турбината се върти с около 200 000 оборота, ако е заминала, много бързо ще разбереш, че е така.Пак ти казвам, ако не ти губи масло, не го мисли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Турбобензин да пуши не е хубаво.Каквото и да е си е проблем.Дали ти задържа масло в кулера или в турбината няма разлика,все не е хубаво.Пусни си една диагностика да ти е мирна главата.Около 40 лева е да ти я тестват,даже и да имаш луфт не е страшно.Само да пазиш.Моята кола не пуши,но пък турбината ми е пукната стана почти 15к кил.Ако установиш че там ти е проблема,и не ти се плаща веднага рециклиране/400-500 лева/,мини на по-гъсто масло,с по-висок топлинен коефицент - 5W50,10W60, и го загрявай сутрин 15 кил. преди да почнеш да настъпваш.Това ако обичаш да даваш цялата газ.Аз лично си купих нова турбина,но това вече си е личен избор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Тва за по-гъстото масло да не го беше казвал За турбинираните мотори е много важно да се кара с пълна синтетика предписана от производителя. Ако го харчи варианта е само ремонт. С това по-гъсто масло ще й евеш майката тотално. А в тия студове е нормално да пуши каквато и да е кола. Това е конденз а не пушек от масло. Ако те съмнява сложи ръка на ауспуха и ще видиш, че става мокра а не мазна. Е ако стане мазна си му мисли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Тва за по-гъстото масло да не го беше казвал За турбинираните мотори е много важно да се кара с пълна синтетика предписана от производителя. Ако го харчи варианта е само ремонт. С това по-гъсто масло ще й евеш майката тотално. А в тия студове е нормално да пуши каквато и да е кола. Това е конденз а не пушек от масло. Ако те съмнява сложи ръка на ауспуха и ще видиш, че става мокра а не мазна. Е ако стане мазна си му мисли Колега,вискозитетите който съм дал са на синтетични масла.5W50 Rally formula,10W60 long life.Много моля ви мадам..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ъхъ и викаш тия са гъсти си е евало мамата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Нищо не викам човек.Споделям как карам на пълна газ с пукната турбина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ама си имаш резервна багажника нали? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 (Редактирано) Казах,въпрос на личен избор е.Искренно се надявам проблема на колегата да не е като моя.Пита,отговарям. Редактирано 25 Февруари 2011 от DAKINE Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ама внимавай като даваш такива съвети, че ти си се подсигурил ама човека може да не е като тебе. Дал си акъл да иде на диагностика и да му кажат какво е положението. Такива наливай дебело масло и си карай ги пропускай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ставаш малко като Ради и ти.Точно тук мога да ти кажа че масла от по 120 лева тубата пазят двигателя и периферията по-добре от всяко 5W40. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Е как го изчисли, нещо сравнения на износване ли направи или така ти казаха. А 5в40 има 100 вида, и за всеки двигател производителя определя стандарт на който трябва да отговаря маслото. Не само 5в40 ами и 505.0 на ВАГ примерно. Има си ясно определени масла които са за дадения мотор. Ти ако искаш си сложи за 250 лв тубата лонглайф от Порше ама като не е за твоя мотор ще имаш проблеми. Ами ще ставам като Ради когато пишеш глупости. Виж ти като питаше за турбина какво ти казахме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 (Редактирано) Факта,че се научих сам трябва да признаеш,и нямам нищо против никого.А всеки си има глава на раменете и си преценява.Това е форум.Аз лично за 4 хил. кил , 4 пъти сменях маслото,докато налучкам правилното за състоянието на мотор и турбина.И ДА мисля че имам право на мнение.Успех на колегата,и се надявам да сподели какъв точно му е бил проблема. Редактирано 25 Февруари 2011 от DAKINE Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Е точно понеже е форум трябва да внимаваш какви съвети даваш. Това което си казал си остава тука и като не е вярно някой може да се заблуди. Аз също нямам нищо против никого(е без 1-2ма беенвисти ).Какво да ти признавам, че си научил сам не можах да разбера Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Ти един път гръмна турбина нали.А моята още държи.Въпреки зверската експоатация.Ако ще даваш някой полезен съвет на колегата - давай.Че стана много спам...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Е няма какво повече да кажа. Сервиз да я видят и това е. Форумното диагностициране на турбини е толкова несигурна работа, че няма на къде.Да гледал съм го турбо филма. Що па си мислиш че тука няма няколко хиляди човека които са го гледали тоя филм с ясен финал. Това, че твоята още държи нещо като атестат за знания ли е? И на моята и бяха заминали лагерите а не и беше пукната топлата част. То като слушах на клипа и твоята как вие си е пътник ама ти си знаеш. И на мене ми викаха слагай по-дебело масло и карай разни разбирачи, няма ядове ще изкара още много. Еми аз реших да я правя овреме а не да чакам да ми изтече маслото на пътя. Е можеше и наистина да изкара още няколко хиляди ама като я отворих ми стана ясно, че не е въпроса за няколкото хиляди. Сега на теб примерно като знаеш на какъв хал е турбото комфортно ли ти е да тръгнеш на дълъг път с тая кола? Или викаш за 300-400 лева пътната помощ ще те извози едни 100 км Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Хахахаха....Разсмя ме истински,благодаря ти.Ами нали ти каза че си нося друга в багажника.И НЕ мен не ме е страх.Тя не се чупи изведнъж,а точно с проклетото масло и притъпих симптомите,а и мисля да я смъкна преди да е сдала багажа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 25 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2011 Радвам се, че ти е весело Охо повярвай, че турбина се чупи отведнъж. Както си караш леко и лежерно ще настъпиш газта да изпревариш, ще чуеш едно злобно изскърцване и в следващите 30 секунди цялото масло ще ти е в ауспуха а клапаните ще изтракат като калашников. И ако стане така дано да е само турбина... Пак добре, че не си дизел да видиш каква газ дава мотора като му гръмне турбината. Добре че призна, че маслото е само много краткосрочно решение. И сигурно си набутал пари за една нова турбина само да разбереш кое не го харчи. А щом не те е страх газ мъжката докато не се чуе. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 26 Февруари 2011 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2011 Пусни си една диагностика да ти е мирна главата.Около 40 лева е да ти я тестват,даже и да имаш луфт не е страшно.Само да пазиш.Моята кола не пуши,но пък турбината ми е пукната стана почти 15к кил.Ако установиш че там ти е проблема,и не ти се плаща веднага рециклиране/400-500 лева/,мини на по-гъсто масло,с по-висок топлинен коефицент - 5W50,10W60, и го загрявай сутрин 15 кил. преди да почнеш да настъпваш.Това ако обичаш да даваш цялата газ.Все си мисля че влизаш в спор без да си прочел внимателно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts