Jump to content

Съвет за А6


petkoff_inc.

Recommended Posts

Здравейте,

Искам да купя ауди А6 AVANT, 2.8, quattro, 1996 г. Интересува ме, който има наблюдения, да сподели нещо за модела..... поддръжка, разход, динамика, слаби места. Абе всякакво инфо за автомобила ще ми е от полза.

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

брат защо си се спрял на точно този ГОЛЯМ мотор,по добре някое дизелче 2.5 според мен иначе за разходи по колата нищо немоа ти кажа шото карам дизели от мальк,имам ена бензинка от 1 месец ама малка бензинка те са включат тигрите щи обяснят за ГОЛЕМИТЕ бензинки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този "голям" мотор харчи колкото АЦЕ но е в пъти по-здрав а за вървене изобщо не могата да се сравняват.

Това е един от най-безпроблемните мотори стига да е обслужван както трябва.

Ако му сложиш и газов инжекцион разходите за гориво стават по-нисъки от дизела.

Прегледай добре колата и ако е читава я взимай без да мислиш. Кефа от карането на този двигател с това купе е страхотен.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 е перфектен избор за мотор на това купе.

Обслужването е като на по-малък мотор.

Има 1 ангренажен ремък, 2 ролки към него, 1 пистов ремък с 1 обтегач.

Масло събира 5 л полусинтетика 10в40. Филтрите са с нормални цени.

Окачването е изключително елементарно и издръжливо - 2 носача отпред, няма биелетки, 1 стабилизираща щанга с тампони към магарето на предния мост и носачите.

За първоначално обслужване - около 600 лв в зависимост от частите - масло и филтри, ремъци и ролки. Сменя се задължително водна помпа (върти се от ангренажния ремък) и термостат (на кофти място е зад ремъка и ако трябва да го сменяш поради повреда става по-сложно).

Предните носачи са от 100 до 250 лв на бр според качество и марка.

Амортисьорите са по 100-150 лв на бр. Има разбира се и ментаци за без пари, ама не ти трябва да ги знаеш.

Лагерите на главините са по 70-100 лв/бр.

Това е общо взето. Изключително смислен и здрав автомобил. Повече не може да се желае. Щом ще е с куаттро - перфектната комбинация, малко по усложнено е задното окачване в тоя случай, но и то си е много здраво и рядко създава проблеми.

Всички тампони по задните носачи са общо около 550 лв, но много рядко се налага смяната им - както се казва - веднъж в живота.

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам за разхода стана дума... кажете колко харчи?

-градско

-извънградско

-бензин/газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вьв Варна 14-15 извьн града 10-11 това безин

газ +1 до 2 л

С газов инжекцион разхода на бензин и на газ е еднакъв.

Но все пак мнго зависи от настроките.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Този "голям" мотор харчи колкото АЦЕ но е в пъти по-здрав а за вървене изобщо не могата да се сравняват.

Ееее, посмали манго:rolleyes:. Да кажем, че оправдава харча си. Не знам за коя версия се говори, но само ламбдите на тоя мотор струват повече от цяло АЦЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аман от печкаджии!

Уж тънко, уж евтино, а пък като думне електроника на помпа или не дай си боже ремък - ауууууууууу, колко скъпо! :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за С4, респективно АЕL няма подобни проблеми... :steinigung::gruebel: Ти какво направи онзи ден?

Не знам за коя версия се говори, но само ламбдите на тоя мотор струват повече от цяло АЦЕ.

Щом е 1996 та година, значи е онзи на С4 с вакуумното променливо газоразпределение. Две сонди, по 140 лева не са кой знае какво, на фона на един дори втора употреба дебитомер с клапа на механичен инжекцион и потенциометъра му, нали? :angry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен 2.6 и 2.8 не са лоши мотори, не са състезателни, както много очакват, щом видят висок обем на мотора! Страдат от течове на масло, имат 2 ламбди содни, термостат се смена гадничко, трябва да се внимава с хидравличната помпа, която също протича, понеже е в средата на двете глави и се изпича. Страдат и от датчик на хол, ако не внимавате при елементарната профилактична поддръжка.

При 2.6 има гадорийки при колекторите - улеите са пластмасови и понякога се пукат от топлината и се ронят, а ако има обикновено АГУ при гърмеж се цепят и оставате на място. При 2.8 този проблем е решен с вакуумно изменение на газоразпределението, но пък има дебитомер, което от една страна е добре, понеже разхода е като на 2.6, но пък е по-капризен за поддръжка...

При 2.8 е възможна инсталация на обикновено АГУ без особени рискове от чупене на колектори, както при 2.6, но пък е неоправдано нереално да сложиш на такъв мотор обикновен изпарител. Не, че не става...

И на двата модела на авант без куатро дават по каталог около 7.2-7.6 литра на 100 км при нормално каране извън града до 100 км.

Теч на масло обикновено се получава при 2.6 от безумния капак под колекторите, който е завинтен с малки болтове, които се развиват от вибрации, разлика в температура и разлика в металите, от които са изработени двата елемента. Не знам при 2.8 така ли е... :hilezh:

Тече и от гарнитурите на главите, както и от семерингите на валовете.

В общи линии това е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя един съществен пропуск - колекторите при 2.8 са изцяло от алуминий, а при 2.6 горния и долния капак са пластмасови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...