Jump to content

Не работи Оборотомера!?


GiN

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Трябва ми спешна помощ.

Спешно ми е защото смятам след 5 дена да пътувам в Белгия и ще съм там доста време.

Голям карък ме е подгонил!

Първо ми изпуснаха и двата задни амортисьори на 1 година- каяба

След това оборотомера спря да работи и започнаха да мигат лампите за ръчната спирачка /удивителната/ и лампата за маслото на двигателя... и за капак дебитомера умря тотално в рамките на 1 ден.

Дебитомер купих нов, амортисьори утре ще сменям, но проблема с оборотомера и лампите???

Та, някои има ли идея какъв може да е проблема с оборотомера и лампите?

От време на време се оправя сам и той и лампите.

Преди 1 седмица сменях задни дискове и накладки, свалях предните полуоски за нови маншони...

Между другото като спре оборотомера, изчезва и АСР-а ASR, не реагира от копчето за включване-изключване и лампата му не светка при контакт, като се оправи оборотомера и той почва да си работи.

 

От къде идва сигнала за оборотомера?

Та, някои има ли идея какъв може да е проблема с оборотомера и лампите?

А4 2.8 ACK 98г.

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро проблемацията е в захранването на самото табло, щом и други лампи и функции се губят.

Може и някоя маса да има хлабава или клеясала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление си мисля, че не е от таблото, защото като стане така спира да работи и АСР-а.

А не вярвам той да "вързан след" таблото.

По-скоро сигнала за оборотите нещо се губи и от там бъгва таблото и аср-а, ама не мога да намеря от къде се идва тоя сигнал за оборотите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да идва от датчика на коляновия вал, от там да влиза в ЕКУ-то и да ходи към таблото за оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от ECU-то идва сигнала за оборотомера. А пък ASR-а би трябвало да получава сигнал от таблото, от единия от изходящите сигнали за скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали имате информация на кой пин на ЕКУ-то влиза и от кой пин излиза сигнала за оборотомера за този двигател?

Закачах на ваг-ком днес, излезна грешка за сигнал от разпределителните валове, макар за първи път да чувам за сигнал от разпр. валове!?!

Изчистихме я, и не се появява след това, но проблема си остава.

Днес смених задните амортисьори, утре ще започвам датчиците на 4-те колелета за Абс-а, надявам се да помогнете и с въпроса относно сигнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря!

Утре ще проверя сигнала.

А относно захранването на таблото, какво точно имаш предвид?

Слаб акумулатор, проблем с генератора, илиии?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по проблема...

Като размърдам кабелите от буксатата на АБС-а и оборотомера се оправя, а лампите спират да светят или отново се развалят....

САмата букса е добре, без влага и окиси...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тука нататък работата става сложна...

Спешно колата трябваше да замине за Белгия.

Сега брат ми там ще се опитва да прави това което му давам като предположения за да отстрани проблема.

Ако нещо ви дойде на ум, казвайте.

Ако намеря кое причинява проблема и как се отстранява ще пиша задължително, защото като търсих аз във форума излезне само 1 подобна тема с проблем в оборотомер и лампи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АСР взима сигнал от датчиците на АБС на задвижващите колела.Оборотомера от датчика на коляновия вал.Проблема най вероятно ти е от лоши връзки а не от повреда.Провери релета, бушони,маси на акумулатора а бе въобще филма си е голям.Най-вероятно всички тези неща са на общ конектор и проблема е в него,но не съм много наясно и не искам да те вкарвам в излишни филми.

Редактирано от FGRC
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Изглежда проблема ще се окаже в блока на АБС-а.

Интересно ми е все пак, защо спира оборотомера и почват да светят лампите!?

Ненормални немци :banned:

Гледам и при Фолксфагените същите номера прави АБС-а

Общо взето ми стана ясно, че 98 и 99 от бош са напускали яко дефектни ел. блокове за АБС.

Ще отложим отварянето на блока, като се прибере колата в бг. тогава ще бърникаме

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Проблема беше в дефектните две жички /връзки/ на масата вътре в модула, показани на този клип:

 

 

Отварянето на капачето, без да се повреди самото капаче и пластмасовата основа е почти невъзможно.

Опитах с рязане на лепилото вътре в ръба, опитах с нагряване, опитах с разлепване...не стана.

Накрая отрязах капачето с прав шлайф.

Купих ПОС 60, флюс за алуминии, нов 80 ватов поялник и проблема беше решен от раз.

Сега времето ще покаже, до колко е удачно запояването.

Жичките са фабрично прецакани, много силно са притиснати от робота и са били изтънени до косъм, от вибрациите просто са се отделили.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...