Jump to content

А3 1.8 125 кс. 97г.


dak

Recommended Posts

Колеги , преди няколко дни се сдобихме с А3 1.8 125 кс. и имам няколко въпроса:

1. Колко излиза обслужването - ангренаж и ролки (другите ремъци са нови) ?

2. Какви са функциите на фабричната аларма (бутоните на ключа) ? За сега разбрах ,че при задържане вдига и сваля стъклата.

3. Нормално ли е хидравликата да е по тежка от тази на А4-ката ми ?

4. Имам 2 изголели диода на 3тия стоп , как да ги сменя ?

5. Сълзи масло върху колекторите от гарнитурата на капака на клапаните , сложна ли е смяната на тази гарнитура и каква гарнитура да купя за да нямам проблеми след време ?

6. Има ли някакъв блокаж на предния диф или при потегляне ? Някъде го бях чел това за А3ките :rolleyes:

Редактирано от dak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с двигател AGN

1. 500 лв. включително водна помпа, частите бяха на някаква немска марка, не си спомням името, имаше и поевтини варианти но аз избрах този

2. нямам тази екстра :D

3. факт, лично съм проверил хидравликата с три други автомобила, в началото и аз мислех че е прекалено тежка

4. свали пластмасовия капак на багажника и след това самия стоп, крушките можеш да ги купиш във всяка една бензиностанция

5. най-добре се обърни към сервиз

6. не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с двигател AGN

1. 500 лв. включително водна помпа, частите бяха на някаква немска марка, не си спомням името, имаше и поевтини варианти но аз избрах този

2. нямам тази екстра :D

3. факт, лично съм проверил хидравликата с три други автомобила, в началото и аз мислех че е прекалено тежка

4. свали пластмасовия капак на багажника и след това самия стоп, крушките можеш да ги купиш във всяка една бензиностанция

5. най-добре се обърни към сервиз

6. не

Мотора не е ли с код АДР :D Нали А4 има 1.8 125 кс. какви са разликите ?

Ангренажа през водната помпа ли минава ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

6. Има ли някакъв блокаж на предния диф или при потегляне ? Някъде го бях чел това за А3ките :D

Би трябвало да има електронен блокаж през ABS-a. Мисля че е стандарт за А3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADR се слага в а4 и е надлъжно разположен,а AGN в А3 иначе и двата са еднакви атмосферни 1.8-ци.

Блокаж до колкото знам от моделите до 2000г. имат само 1.8Т,но един колега каза че имал същия на чисто 1.8,но до колко е вярно незнам,за 1.6 абсурд да има блокаж-той горкия е токова куц мотор и едва ли ще може да превърти гумите лесно че да му трябва :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажа през водната помпа ли минава ?

При 1.6 водната помпа е ролка на ангренажа :hilezh: Но дали и на 1.8 е така :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 1.6 водната помпа е ролка на ангренажа :rolleyes: Но дали и на 1.8 е така :steinigung:

Има ли вариянт да не сменявам термостат и водна помпа защото колата загрява супер бързо и като я карах на 2ва и 3та по едни баири в продължение на 30 мин. температурата не мръдна от 90то градуса. Съмнява ме че от БГ ще купя по читав термостат и водна помпа от тези които са на колата :rolleyes:

Редактирано от dak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Днес я правих тая работа

ето ти "пресни" цени

Ремък ангренажен 45 лв на континентал немски ,ремък пистов 40 лв пак на конти. Има ги в Аутохелп и на други места ги има ,ама са румънско конти

обтягаща ролка SKF 112 лв

демпер(хидравличният обтегач) SKF 165 лв , на INA е 120 лв ,а ако сменяш само паразитната ролка на демпера както направих аз ,на INA e 42 лв

Обтегач за пистов ремък SKF 90 лв (лагера му беше заминал и го смених)

Водна помпа на Valleo 80 лв ,на SKF 109 лв ,а 120 лв е оригиналната ,ако върнеш старата ,която също е трябва да е оригинална ,ама трябва да чакам 1 седмица след като оставя моята ,а колата да кисне в сервиза

За труд ми взех 60 лв

Филтрите 4 бр ми излязоха 65 лв ( маслен,горивен,въздушен и за климатроника - марка HENGST )

Водната помпа си я оставих старата нямаше грам луфт или теч. Даже и обтягащата ролка по настояване на майстора който ме закле ,че каквато и да купя нова освен оригинална за 200 лв ще е по-кофти от тази оригиналната която в момента е на колата. Каза ми на другата смяна на ремъка да си взема оригинална вместо парите да ги давам на 2 пъти за боклуци

Всички части които видях по ангренажа имаха щампи на ауди

6. Ако на лепенката в багажника ти има тези букви 1AH , значи абс-а ти е с EDL или така нареченият Electronic differential lock (моят AGN 98г го има)

Редактирано от Anbuch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли вариянт да не сменявам термостат и водна помпа...

Ами, според мен, ако си загрява нормално колата, не сменяй термостата. Аз моя го смених преди смяната на ангренажа, защото очевидно имаше проблем - колата не достигаше 90 градуса, освен в екстремни натоварващи ситуации. След смяната всичко си дойде на мястото :rolleyes:

За водната помпа не знам какво да ти кажа, аз си я смених с ангренажа накуп. Респективно и нов антифриз се изискваше след операцията :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съвестен майстор ще излезе този - спестява ти части, после ще ти купи ли нов мотор.

Ангренаж се сменя както следва - ремък, ролки (всичко до една без изключение), водна помпа (ако се върти от ангренажния ремък).

Такъв филм - тая ролка си е добре - НЕМА!

Ако изтропа след 100, 200, 500 км какво ще правиш бе пич?! Пак ще отваряш ангренажа да сменяш само нея ли. Водната помпа като протече - пак така. Не дай си боже да блокира някоя от тея "екстра" ролки, дето са си "оригиналните". Па тоя майстор колко ли им разбира на оригинала не знам.

Ами като блокира нещо от тея чаркаля и прескочи зъб или 2 или тоталка на мотора как ти се види а?!

Писано е, а на мен ми се изтриха пръстовите отпечатъци да напомням - "економията" е майка на моторите - тоталки. С хубави ремъци, ролки и каквото трябва още се минават спокойно 50 000 км до следващата смяна, когато всичко отива в кофата и ново! Но вий сте хора експериментатори! ДЕРЗАЙТЕ. Ние сапунки обичаме!

Колега, ако си от София- мини през сервиза - ще получиш точни цени, разумни съвети и ако решиш и добросъвестно извършен ремонт .

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич , гащите са си мои и мога да акам в тях колкото си искам! (най-доброжелателно се шегувам със себе си без да целя да те засегна :flehan: )

Всеки сам решава за себе си! Никой не съветвам да прави това което аз направих!

Едно примерче ще ти дам ,защо съм склонен да правя такива работи: Имах VW polo 1.05 91г - там няма никакви ролки на ангренажният ремък - опъва се от водната помпа! На 3-тата смяна на ремъка (100 000 км след като го взех) реших все пак да я сменя - един Господ знае,реално на колко км беше - взех си Hepu ,след 7 000 км текна като лейка и като я свалих и луфт по-голям от старата имаше ,която си я върнах и така още 15 000 км докато не продадох колата , да не говорим за прехвалените съединители на LuK дето ме изкара точно 1000 км и куп други неща ,общо взето - каквото сменя пак е за смяна,ма не виждам смисъл да отклоняваме темата на колегата който я е пуснл

п.п. Не пазарувам от някакви автомании тип пушкаджиницата на джони ,чарли и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как все на теб са се случили тея гадни работи с тея прехвалени марки. А дали тоя дето е опънал ремъка не е утрепал водната помпа, а?

Щото съм се нагледал на майстори дето като натегнат и немат милост. За съединителя да не говорим, как само у нас ЛУК дава фира, а се продава в цяла Европа - ако караше по 1000 км да са фалирали Шефлер груп (ЛУК, ФАГ, ИНА) досега. Аре стига глупости. Понеже в нашата държава са мъдри и премъдри сите, затва сме на тоя хал. И понеже господин немеца си сменя всичко по предписание - се избивате за коли внос от немско, ама не се ли питате що са толкова гледани а, там не си правят ташак с обслужването като при нас. Там се казва - сменя се и толкова - тука се носи вода от 10 места да се докаже, че не требе да се сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Днес я правих тая работа

ето ти "пресни" цени

Ремък ангренажен 45 лв на континентал немски ,ремък пистов 40 лв пак на конти. Има ги в Аутохелп и на други места ги има ,ама са румънско конти

обтягаща ролка SKF 112 лв

демпер(хидравличният обтегач) SKF 165 лв , на INA е 120 лв ,а ако сменяш само паразитната ролка на демпера както направих аз ,на INA e 42 лв

Обтегач за пистов ремък SKF 90 лв (лагера му беше заминал и го смених)

Водна помпа на Valleo 80 лв ,на SKF 109 лв ,а 120 лв е оригиналната ,ако върнеш старата ,която също е трябва да е оригинална ,ама трябва да чакам 1 седмица след като оставя моята ,а колата да кисне в сервиза

За труд ми взех 60 лв

Филтрите 4 бр ми излязоха 65 лв ( маслен,горивен,въздушен и за климатроника - марка HENGST )

Водната помпа си я оставих старата нямаше грам луфт или теч. Даже и обтягащата ролка по настояване на майстора който ме закле ,че каквато и да купя нова освен оригинална за 200 лв ще е по-кофти от тази оригиналната която в момента е на колата. Каза ми на другата смяна на ремъка да си взема оригинална вместо парите да ги давам на 2 пъти за боклуци

Всички части които видях по ангренажа имаха щампи на ауди

6. Ако на лепенката в багажника ти има тези букви 1AH , значи абс-а ти е с EDL или така нареченият Electronic differential lock (моят AGN 98г го има)

Значи да разбирам че водната помпа е и ролка на ангренажа в моя случай ?

Всичко извън ангренажа е ново и няма да го пипам !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , задвижва се от ангренажният ремък

Колега , сигурен ли си ? Майстора одеве ми каза че водната помпа е външна при мен , не се върти от ангренажа B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сигурен съм за водната помпа

Можеш да се убедиш и сам: Всички ролки на пистовият ремък могат да се опипат с ръка

1 Демферна шайба на коляновият вал

2. Хидравлика

3. Компресор за климатроника (ако имаш климатроник де)

4. Алтернатор

5. пластмасовата ролка на обтегача

6 - просто НЯМА

трети ремък нямаш

Погледнах и в справочните данни за всеки случай, защото аз все пак съм със новият AGN ,а ти със старият AGN двигател: и на двата водната помпа си е на ангренажа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сигурен съм за водната помпа

Можеш да се убедиш и сам: Всички ролки на пистовият ремък могат да се опипат с ръка

1 Демферна шайба на коляновият вал

2. Хидравлика

3. Компресор за климатроника (ако имаш климатроник де)

4. Алтернатор

5. пластмасовата ролка на обтегача

6 - просто НЯМА

трети ремък нямаш

Погледнах и в справочните данни за всеки случай, защото аз все пак съм със новият AGN ,а ти със старият AGN двигател: и на двата водната помпа си е на ангренажа

Ясно , значи общо какво имам ?

Ангренажен ремък , водна помпа и 2 ролки ... това ли е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още нещо : демпер

Ако е блокирал ще трябва да го смениш ,поне аз бих го сменил тогава. Иначе се води ,че и той се сменя

Ей това представлява

http://drive.bg/images/1313/721573.png

на него е паразитната ролка ,която се продава отделно и може само тя да се смени ,ама всеки сам си решава

На снимкта, демпера (абе амортисьора) е събран - като се разпъне опира в обтягащата ролка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още нещо : демпер

Ако е блокирал ще трябва да го смениш ,поне аз бих го сменил тогава. Иначе се води ,че и той се сменя

Ей това представлява

http://drive.bg/images/1313/721573.png

на него е паразитната ролка ,която се продава отделно и може само тя да се смени ,ама всеки сам си решава

На снимкта, демпера (абе амортисьора) е събран - като се разпъне опира в обтягащата ролка

Бахти мотора , обслужването излиза по скъпо от на 2.6 :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6. Ако на лепенката в багажника ти има тези букви 1AH , значи абс-а ти е с EDL или така нареченият Electronic differential lock (моят AGN 98г го има)

Имам тези букви на лепенката в багажника :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:stupid:

И аз това бих те посъветвал

Иначе маслото трябва да е пълна синтетика 75W/90 (цялото ти е 2.0 литра)

Според сервизните интервали които са до 405 000 км ,на нито едно място няма думата "смени" , има само "провери" маслото на скоростната кутия !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...