Ако се задвижва от отделен ремък, както е при 1.8 ADR, мисля че не е задължително. Аз карах доста време със старата помпа, докато един хубав ден вдигна изведнъж 100 + градуса , та се оказа спукване на турбинката на помпата /която е пластмасова - защо ли?/ и съответно не движеше водата в системата. Така че то тази гледна точка - смени я с ангренажа, така ще си спокоен донякъде за следващите 50 хил.км. Но пък от друга страна предишната ми кола Б4 1.6 ADA измина 400 000 с оригиналната си помпа и предполагам още си е с нея. Твоя преценка. Все пак с идването на А-сериите на Ауди /а4,а6,а8 и т.н/ умните глави в Инголщад назначиха и отдел, който да се грижи за "живота" на частите - нищо чудно утре целия двигател да е консуматив. Е за тва ме е яд донядъде че продадох б4-ката. Ама тва е друга тема.