Jump to content

Въпроси за А6 Ц5


Wardog

Recommended Posts

Здравейте,

Тъй като е време за смяна на колата и съм се ориентирал към голям и комфортен автомобил. Гледах кавко ли не - Волво, Сааб, БМВ, Мерцедес, Ауди, VW и т.н. и съм се спрял на А6 Ц5, E38 или Сааб 9-3. Та... доста почетох последните няколко дни за въпросния фаворит в списъка ми и реших да обобщя това, което съм чувал/чел и съответно да бъда опроверган или подкрепен с мнения от ваша страна.

Двигатели:

2,5 ТДИ (кодово название - "Душегуб") - От това, което четох разбрах, че двигателите 2,5 ТДИ 150к.с. е доста несполучлив и НЕдуракоустойчив. За 2,5 ТДИ 163 и 180к.с. четох, че има известно подобрение, но честно казано разхода на този двигател ме озадъчи - 11-13л/100лм градско. Ако ще е автомобил с такъв разход ще е Е38 730Д. Определено не мисля да е 2,5 ТДИ, въпреки, че бих прочел някое друго мнение за двигателите със 163 и 180к.с.

1,9 ТДИ - Доста сполучлив и дуракоустойчив двигател. Някои казват, че е неподходящ за тежкото купе на А6. Дали е така мога само да гадая за момента (имайте в предвид, че аз не съм кой знае какъв състезател - мина ми тръпката. Сега искам голяма и удобна кола). Това, което ми харесва в него е разходът - 7,5-8/100 градско. За съжаление това не е цифра, дадена от собственик на такова, а просто цифри на хартия и доколко е вярна не е ясно - надявам се вие да изясните дали е така.

1,8 Т (кодова название - "Тръц") - доколкото разбрах двигателя е сполучлив, евтин за поддръжка (ако се наложи). Разхода е нормален за бензинов автомобил в градски условия (въпреки, че не успях да намеря мнения с точни стойности - може и просто да не съм обърнал внимание).

Скоростна кутия:

Изключително много ми се иска следващата ми кола да е автоматик. НО доколкото знам (чувал/чел съм) Ауди не се славят с добри автоматици, даже обратното. Четох, че Мултитроника е уникално удоволствие от шофиране, но е проблемен. За Типтроника не намерих мнения. Склонен съм в даден момент да ремонтирам Мултитроника, но ако ще е повече от 1 път не мисля, че е добра идея. Знам, че зависи от това как ще се поддържа и използва кутията, но все пак...

Задвижване:

Попринцип няма голямо значение дали ще е FWD или Quattro... Но ако все пак някой ден ми се докара Quattro предполагам не е проблем да се купи и постави. То като се замисля не знам дали ще е много удачно, тъй като сигурно ще излезе солено (окачване, скорости, диференциали и т.н.) и ще е добре да обмисля какво задвижване искам от сега и да търся такова без да правя излишни финтове. Не вярвам да има кой знае каква разлика в разхода на гориво - и пак... не си падам кой знае какъв състезател вече...

Екстри :

Искам колата да е с кожен салон и подгряване на седалките. Разглеждайки информативно обявите в интернет забелязях, че със/без подгряване на седалките са горе-долу 50/50. Та... ако взема такава, която няма, възможно ли е да се постави такова!? Например от някоя ударена и т.н.

Благодаря Ви предварително за отделеното време и внимание!

Редактирано от Wardog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип няма голямо значение дали ще е FWD или Quattro... Но ако все пак някой ден ми се докара Quattro предполагам не е проблем да се купи и постави.

Забрави за това не си струва.

Куатрото ти дава повече сигурност на пътя при равни други условия, имаш малко повече разход на гориво, трябва да караш винаги с 4 еднакви гуми (което е добре независимо от задвижването) и евентуално риск да правиш висящ лагер на кардана - това е което съм виждал като проблем при куатрото, другото не се троши.

За скоростната кутия, търси си типтроник, малко по малко проблемен и по евтин за ремонт е от мултитроника. Ако вземеш куатро - те са само с типтроник та няма да се чудиш каква е кутията при покупка (продавачите крият когато е мулти)

Ремонт на типтроник е между 2 и 4 хил лв, средно около 2500 - 3000.

Нямаш вариант за автоматик и куатро на 4ри цилиндровите мотори, така че ти остава само душегуба като опция от изброените.

Защо си се отказал от 2.4, 2.8 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,8 Т (кодова название - "Тръц") - доколкото разбрах двигателя е сполучлив, евтин за поддръжка (ако се наложи). Разхода е нормален за бензинов автомобил в градски условия (въпреки, че не успях да намеря мнения с точни стойности - може и просто да не съм обърнал внимание).

Аз мога да ти кажа за разхода на 1.8Т като собственик на такъв автомобил. В града харчи около 11, а навън ако караш без да го натискаш с 120 ще го докараш до 6.5 - 7. Аз лично съм много доволен от разхода на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега аз карам а6 с5 1.9 тди разхода градско в пазарджик ми е точно 6.1 на 100 а колата си върви доста. незнам кой се е изказал че този мотор е слаб за това купе. Факт е че си дърпа доста прилично. Само за сведение в момента купих на жена ми Фиат Барчета който тежи 800кг и е 136к.с. също имам пежо 406 2.0 хди 110к.с. също така всяка седмица при мен идват а6 ци 2.5 за монтаж на темпомати. Всичко това го написах зада разбереш че имам база за сравнение и реално виждам как върви колата.

За мен най-добрия вариянт е 1.9 тди и ако искаш още малко мощност слагаш един чип. Тогава вече имаш кола която харчи 7 градско и върви доста повече от 2.5 тди. аз от чип нямам нужда, щом на магистралата си прави 200 без дори да се замисли.

А 1.9 за мен е най добрият мотор правен някога. ако имаш пари да си купиш и по-новия мотор 1.9 131 коня то тогава не ти трябва и чип.

За подгряването на седалките само си взимаш седалки с подгряване и ги сменяш. Не е задължитилно да сминяш управлението на климатроника .бутоните могат да се монтират кадето и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега аз карам а6 с5 1.9 тди разхода градско в пазарджик ми е точно 6.1 на 100 а колата си върви доста. незнам кой се е изказал че този мотор е слаб за това купе. Факт е че си дърпа доста прилично. Само за сведение в момента купих на жена ми Фиат Барчета който тежи 800кг и е 136к.с. също имам пежо 406 2.0 хди 110к.с. също така всяка седмица при мен идват а6 ци 2.5 за монтаж на темпомати. Всичко това го написах зада разбереш че имам база за сравнение и реално виждам как върви колата.

За мен най-добрия вариянт е 1.9 тди и ако искаш още малко мощност слагаш един чип. Тогава вече имаш кола която харчи 7 градско и върви доста повече от 2.5 тди. аз от чип нямам нужда, щом на магистралата си прави 200 без дори да се замисли.

А 1.9 за мен е най добрият мотор правен някога. ако имаш пари да си купиш и по-новия мотор 1.9 131 коня то тогава не ти трябва и чип.

За подгряването на седалките само си взимаш седалки с подгряване и ги сменяш. Не е задължитилно да сминяш управлението на климатроника .бутоните могат да се монтират кадето и да е.

Определено много ме надъха. Както вече казах - не съм кой знае какъв състезател. 1,9ТДИ може би ще е най-удачният избор. Ако намеря и такова с Типтроник няма да се замисля и за минута дори.

Извинявай че не съм пояснил. Предно с ръчни скорости.

Благодаря за бързите отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че няма 1,8Т и 1,9ТДИ куатро ли!?

Ами... честно казано ме притеснява разхода на гориво на 2,4 и 2,8

Няма от тези мотори автомати + куатро

Аз затова си купих навремето 2.4, защото исках точно тази комбинация, но беше много трудно в предвид акциза.

А колкото до разхода проблема се решава с газов инжекцион, определено ще е по евтин от поддръжката на душегуба.

Едит:

Не се слушай какво ти приказват че 1.9 тди върви повече от душегуба, колегата горе ти казва ръчна кутия на предно предаване, това ако е на душегуб 1.9 тди няма да го види на финала къде е.

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искаш мини през пазарджик да ти дам да го покараш зада се убедиш. Само погледни в мобилето и виж че 1.9 започват от 9000 лв а всички други са доста по-евтини че 2.5 има даже и за 5000. Това говори също кой е по-удачен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с колко пари си готов да се разделиш...?

Ами зависи от самата кола. Около 10 000лв... нещо такова ми се върти из главата... но както каза - зависи от колата

Няма от тези мотори автомати + куатро

Аз затова си купих навремето 2.4, защото исках точно тази комбинация, но беше много трудно в предвид акциза.

А колкото до разхода проблема се решава с газов инжекцион, определено ще е по евтин от поддръжката на душегуба.

Едит:

Не се слушай какво ти приказват че 1.9 тди върви повече от душегуба, колегата горе ти казва ръчна кутия на предно предаване, това ако е на душегуб 1.9 тди няма да го види на финала къде е.

Не съм кой знае какъв привърженик на АГУ-то... Както споменах - най-вероятно ще е 1,9ТДИ. А това как върви не ме притеснява. Мисля, че 110к.с. ще са ми добре... пък ако ми е слабичко след време, с чип ще го докарам до 140-150к.с., което ще ми е перфектно.

Редактирано от Wardog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще е 1.9TDI гледай да е TDI-PD 116 или 131 коня

ако държиш на автомат+куатро , вариянтите започват от 2.4 V6 30V

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с а6 Ц5,2.5 тди и откакто го имам не съм имал никакви проблеми по двигателя и скоростите(ръчни),както и по ходовата част.Според мен няма такова понятие като "душегуб",всичко зависи кой е бил предишния собственик с какви финанси е разполагал за да поддържа автомобила и къде го е облужвал.Моята си я докарах лично от германия,взех я от 1-ви собственик с пълна сервизна книжка,колата е влизала единствено в сервизи на АУДИ.Дава ми разход 7,4 градско с нормално каране и 9 градско ако я настъпвам,извънградско ми дава разход 6.5 при бързо каране с над 140 км.Имах едиснтвено малко проблеми с електреониката на бравите,но ги оправих за 150 лв.Дръги разходи не съм имал освен обичайните консъмативи-масло,2-ри чифт джанти,филтри,глезотиййки и гориво.Изборът на кола си е късмет,не е гаранция че и най-сполучливия двигател като модел ще е поддържан правинло и няма да има проблеми.Наслука в търсенето и избора!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

луканке, не го тикай човека в тоя допотопен AFN

да седне да покара 1.9TDI (AFN) и 1.9TDI (AJM, AVF, AWX) и ще му се изЯсни всичко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по-икономичните мотори са 1.9ТДИ и 1.8Т (препоръчителни за градски условия)

В студен режим на каране в градски условия са препоръчителни бензиновите мотори;

Това не е най-препоръчителният автомобил за градски условия;

Неговата маса която е между 1500-1700кг го кара да консумира повечко на режим тръгни и спри;

Който и да е мотор консумацията му нараства при задвижването на такава тежест;

Успокоението е комфорта и возията и затова го заплащаме във вид на гориво;

Такъв автомобил го прави икономичен в извънградски условия;

Аз управлявам такъв с мотор 169КВ или 230к.с. 2.7Т 4х4 автомат комби;

След 6000км пробег придобих следните впечатления;

За градска експлоатация съм го ограничил до минимум разхода му е 18-19лтр/100км да си возиш гъза и да ходиш на кафе е неоправдано;

Или казано не ми е по джоба;

Доказвам се като добър пешеходец (да сменям повече обувки ама пак не кой знае какъв разход)и градски транспорт;

Но извън града ми е работата като транспортер и там ми дава удоволствие да управлявам този автомобил срещу 8.8-9.5лтр. зимата 10-12лтр.

А при стъпка вече нещата се променят взависимост от условията и терена;

Колкото повече екстри по добре за такъв автомобил;

Автоматичната кутия не бих я заменил с ръчна;Тази е типтроник;Имам си ръчен режим както и от волана да превключваш скоростите, но това е за по спортно каране;Енерцията е мираж при високите скорости и там икономията изчезва (разтоварването на мотора го няма);

Такова превключване на скоростите човек неможе да направи с ръчна кутия;

Това ми е първата кола с автоматични скорости и съм доста впечатлен (шофирането е доста разтоварено);

Аз за ремонти не мисля за напред като стане белята тогава го мисля;

Мекото превключване на автомата пази доста мотора от резки натоварвания и го прави по надежден;

Моята насока е да се копуват по нови автомобили, но при втора употреба каквото и да се вземе изненадите винаги са налице;

Забелязъл съм че колите с по немасови мотори са правени където трябва;

Тази моята е правена и сглобявана в Германия;Наложи се да си купя някои неща за нея и видях италиянска сглобка каквото и да погледна не е като германският вариант (надписи, щампи)

Препоръчвам такава кола А6 ц5, но мойто мнение че експлоатация предимно градско трябва да сте с по-големи доходи;

За тежки ремонти не трябва да си мислете;Мисли се предимно за обслужването и;

Засега това;

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще е 1.9TDI гледай да е TDI-PD 116 или 131 коня

ако държиш на автомат+куатро , вариянтите започват от 2.4 V6 30V

луканке, не го тикай човека в тоя допотопен AFN

да седне да покара 1.9TDI (AFN) и 1.9TDI (AJM, AVF, AWX) и ще му се изЯсни всичко!

Попринцип ако имам избор (т.е. намеря 116 или 131к.с.) и са на горе-долу едно дередже (технически) със 110к.с. определено ще взема някой от по-мощните, но както казах не ми е приоритет.

На куатро не държа, но на Типтроник определено!

Аз съм с а6 Ц5,2.5 тди и откакто го имам не съм имал никакви проблеми по двигателя и скоростите(ръчни),както и по ходовата част.Според мен няма такова понятие като "душегуб",всичко зависи кой е бил предишния собственик с какви финанси е разполагал за да поддържа автомобила и къде го е облужвал.Моята си я докарах лично от германия,взех я от 1-ви собственик с пълна сервизна книжка,колата е влизала единствено в сервизи на АУДИ.Дава ми разход 7,4 градско с нормално каране и 9 градско ако я настъпвам,извънградско ми дава разход 6.5 при бързо каране с над 140 км.Имах едиснтвено малко проблеми с електреониката на бравите,но ги оправих за 150 лв.Дръги разходи не съм имал освен обичайните консъмативи-масло,2-ри чифт джанти,филтри,глезотиййки и гориво.Изборът на кола си е късмет,не е гаранция че и най-сполучливия двигател като модел ще е поддържан правинло и няма да има проблеми.Наслука в търсенето и избора!!!

Благодаря колега, но след всичко, което съм изслушал и изчел за този двигател просто... нека кажем, че не бих рискувал. Шанса да попадна на читав екземпляр е.... доста нищожен, знаейки какъв съм "късметлия". Та... по-добре не :gruebel:

Да по-икономичните мотори са 1.9ТДИ и 1.8Т (препоръчителни за градски условия)

В студен режим на каране в градски условия са препоръчителни бензиновите мотори;

Това не е най-препоръчителният автомобил за градски условия;

Неговата маса която е между 1500-1700кг го кара да консумира повечко на режим тръгни и спри;

Който и да е мотор консумацията му нараства при задвижването на такава тежест;

Успокоението е комфорта и возията и затова го заплащаме във вид на гориво;

Такъв автомобил го прави икономичен в извънградски условия;

Аз управлявам такъв с мотор 169КВ или 230к.с. 2.7Т 4х4 автомат комби;

След 6000км пробег придобих следните впечатления;

За градска експлоатация съм го ограничил до минимум разхода му е 18-19лтр/100км да си возиш гъза и да ходиш на кафе е неоправдано;

Или казано не ми е по джоба;

Доказвам се като добър пешеходец (да сменям повече обувки ама пак не кой знае какъв разход)и градски транспорт;

Но извън града ми е работата като транспортер и там ми дава удоволствие да управлявам този автомобил срещу 8.8-9.5лтр. зимата 10-12лтр.

А при стъпка вече нещата се променят взависимост от условията и терена;

Колкото повече екстри по добре за такъв автомобил;

Автоматичната кутия не бих я заменил с ръчна;Тази е типтроник;Имам си ръчен режим както и от волана да превключваш скоростите, но това е за по спортно каране;Енерцията е мираж при високите скорости и там икономията изчезва (разтоварването на мотора го няма);

Такова превключване на скоростите човек неможе да направи с ръчна кутия;

Това ми е първата кола с автоматични скорости и съм доста впечатлен (шофирането е доста разтоварено);

Аз за ремонти не мисля за напред като стане белята тогава го мисля;

Мекото превключване на автомата пази доста мотора от резки натоварвания и го прави по надежден;

Моята насока е да се копуват по нови автомобили, но при втора употреба каквото и да се вземе изненадите винаги са налице;

Забелязъл съм че колите с по немасови мотори са правени където трябва;

Тази моята е правена и сглобявана в Германия;Наложи се да си купя някои неща за нея и видях италиянска сглобка каквото и да погледна не е като германският вариант (надписи, щампи)

Препоръчвам такава кола А6 ц5, но мойто мнение че експлоатация предимно градско трябва да сте с по-големи доходи;

За тежки ремонти не трябва да си мислете;Мисли се предимно за обслужването и;

Засега това;

На работа ходя с моята кола 4-5 пъти (дни)/месечно, като в двете посоки ми е 30км точно. Пък и смените са ми такива, че започвам и приключвам работа преди сутрешното или след следобедното задръстване. Колата ще се кара средно по 1500-2000км на месец, като по-малко от половината ще се извънградско. И все пак... не виждам смисъл да давам 2-3 пъти повече пари за това удоволствие (защото определено ще е удоволствие), при положение че може да е иначе.

Благодаря ти за пълното мнение. Определено ми беше полезно! Всъщност като се замисля мненията на всички бяха такива... Благодаря Ви!!!

Редактирано от Wardog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както и да го гледаш двата най-подходящи мотора с евтина поддръжка за това купе са 1.8Т и 1.9TDI, за 1.8Т съм ти пратил лс с предложение, за 1.9TDI ще трябва да потърсиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен!

Наскоро се сдобих с Ауди А6 Ц5 2.5 ТДИ Куатро. Колата е с всички възможно екстри за 1998 година: кожа, климатроник, автоматик+типтроник, темпомат,шибидах и т.н. Мотора е в перфектно състояние! Отзад не можеш да разбереш бензин ли е или дизел, няма пушек няма нищо! Маслото не го

е пипнало! Пали от раз! типтроника не бачкаше и централното за съжаление, но с малко четене из форума и помощ на съфорумци всичко бе оправено!

Разход градско без някакви състезателни умения ми дава 10-11л./100км. Здраво, стъбилно, луксозно, голям багажник и всичко си е ток и жица.

Според мен А6 Ц5 2.5 ТДи 150коня си е екстра кола! Според мен трябва и да имаш голям късмет за да намериш читава кола.

Моята я взех от Варна за 5200лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...