Denislav Dimitrov Публикувано 26 Април 2011 Доклад Share Публикувано 26 Април 2011 Здравейте, имам колата от 3год. горе доло 97г. 1.6 101к.с. и през цялото време си мирише на бензин от ауспуха но не съм му обръщал внимание защото мислих, че така трябва да бъде. Но днес и колегата ми го спомена, че мирише на не изгорял бензин а аз отдавна се оплаквам от високия разход 11/100 кротко каране... и сега се замислих дали това не е причината за високия разход и от какво може да е? Моля някой ако се е зблъсквал с такъв проблем или някой по компетентен да ми каже от какво може да е тоша да мирише на не изгорял бензин и дали това е вазможно да е причина за този висок разход.Благодаря Ви преварително и поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 26 Април 2011 Доклад Share Публикувано 26 Април 2011 Разбира се, че може да е причина за висок разход. Миризмата на бензин е симптом на преобогатена горивна смес. Като начало винаги се почва с диагностика на компютър. Виж дали има грешки и по-точно свързани с ламбда сондата или дебитомера, които са основните датчици за определяне на сместа. Провери показанията на температурния датчик. Ако не е от тях трябва да се провери и налягането на бензина в рейката и самия клапан който го регулира. Няма да е лошо и да провериш всички вакумни маркучета по мотора за спуквания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostaIliev Публикувано 26 Април 2011 Доклад Share Публикувано 26 Април 2011 Залагам на дебитомер. Звучи ми познато. Защо ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OZ.RACING Публикувано 27 Април 2011 Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 Ламбда сонда 100% Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MAPTO7007 Публикувано 27 Април 2011 Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 И при мен мирише на бензин като я запаля студена ... после май не мирише.Иначе се съмнявам че и аз имам проблем с Ламбда сондата или Дебитомера.Аве колата не върви как трябва ти Тошко поне знаеш че съм закъсал яко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Denislav Dimitrov Публикувано 27 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 Казаха ми че ако е сонда колата ще тресе ... а тя не тресе единствения проблем е, че като загрее като я изфорсирам да кажем като се връщат оборотите не заковава на 800 а пада още на доло почва да претриса мотора се едно ще изгасне ама не гасне и се стабилизирва. Казват ми, че може би е някой датчик проблем със смукача на което се надявам Другия месец ще я закарам на доктор като взема заплата. Дано да я оправят и да не се окаже нещо скъпо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OZ.RACING Публикувано 27 Април 2011 Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 Казаха ми че ако е сонда колата ще тресе ... а тя не тресе единствения проблем е, че като загрее като я изфорсирам да кажем като се връщат оборотите не заковава на 800 а пада още на доло почва да претриса мотора се едно ще изгасне ама не гасне и се стабилизирва. Казват ми, че може би е някой датчик проблем със смукача на което се надявам Другия месец ще я закарам на доктор като взема заплата. Дано да я оправят и да не се окаже нещо скъпо Оо щом прави така с оборотите значи е дебитомера,и при мен беше така Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostaIliev Публикувано 27 Април 2011 Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 (Редактирано) Дебитомера е . Пробвай да го почистиш първо. При мен помогна. Виж това Редактирано 27 Април 2011 от kostaIliev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 27 Април 2011 Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 (Редактирано) Колеги бързате с категоричните диагнози. Стария боб не го бива, дава сериозни отклонения спрямо vag-com. Чакаме новата реколта да е по-точна Диагностика му е майката иначе само гадаем. И с неработеща ламбда мотора няма да тресе. Първата минута след студен старт така или иначе не работи. Ако не вярвате пуснете си ваг-ком и на 99-ти канал можете да я изключите като дадете basic settings. Няма кой знае каква драма освен повишен разход. С неработещ дебитомер пак така, инжекциона взима предварително зададени стойности и работи само с ламбда. Ако е заминал температурен датчик инжекциона ще блъска богати смеси понеже си мисли, че е студен мотора и т.н. Редактирано 27 Април 2011 от Todir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metodi80 Публикувано 27 Април 2011 Доклад Share Публикувано 27 Април 2011 Възможните причин са:1. Недобре работеща сонда (напълно нефункционираща или ленива). Когато сондата не фунционира изобщо , тоест изобщо не отчита нивото на кислорода в изпускателната система , тогава разхода е доста сериозен , тъй като компютъра влиза в авариен режим и изработва горивната смес по усреднени параметри. В този случай разхода може да стигне сериозни граници - 20 -25/100 Другия случай - ленива сонда , сондата отчита нивото на кислорода , но бързодействието на превключване е извън необходимите времеви интервали. Тоест тя мени стойностите на подаваните към компютъра напрежения (които са в интервала 0.2-0.8 до 1 волт), но го прави с с време-закъснение , което е извън допустимите норми. Изправната сонда трябва непрекъснато и в рамките на допустимите времеви интервали да мени стойностите на подаваното към компютъра напрежение. При ленива сонда разхода на гориво е малко по -нисък от случая на напълно неработеща сонда, тъй като все пак има известно регулиране на горивната смес.Както колегата Todir подчерта сондата не работи в първите минута -две от стартирането на студен двигател. Причината е че ламбда сондата работи нормално при температура над 300 градуса , тоест необходимо е време изпускателната система да достигне до тази температура , а освен това съвременните сонди имат подгрев , който подпомага процеса на подгряване на сондата. Ламбда сондата е най -честата причина за висок разход , за това обръщам внимание повече на нея ... Лесен начин за установяване на неизправността й е като се откачи буксата на сондата на работещ двигател , ако усетите разлика в работата на двигателя (примеро лека промяна на оборотите за момент) , значи ламбдата до момента е отчитала и е имала отношение към процеса на смесообразуването , а след като сте я откачили компа е минал в авариен режим и за момент е имало колебание .... Ако не усетите никаква разлика при откачането на буксата , вероятно сондата е заминала , а компа вече е бил в авариен режим . Откачането на сондата при работещ двигател задължително ще доведе до записване на грешка (ако вече не е записана поради отсъствието на работеща такава ...)2.Дебитомер 3. Клапан за регулиране налягането на горивото (калапан на горивната рейка)Често при проблеми с клапана освен миризмата на гориво има и оплаквания за трудно палене (нормално , двигаеля се дави....)4. Температурен датчик на двигателя Компютърна диагностика хваща всичко описано , освен клапана за налягането на горивото , за него трябва да се премери налягането с манометър .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване