Jump to content

Край на "водните проблеми" с третата чистачка - А3


Recommended Posts

Като за начало искам да кажа че и на мене в един щастлив ден, както на повечето колеги с А3, ми се случи да спре да пръска задната чистачка и това беше именно вчера. Реших че това не би било голям проблем, но след като навих 600 км за 2 дена усъзнах защо на авант и хечбек има такава чистачка отзад.

Оправянето на проблема не е кой знае колко трудно, а и също така не се изискват кой знае какви умения - само здрави нерви, свободно време и една отвертка. При мен проблема се състоеше в това, че моторчето си пръскаше без проблем, но вода нямаше! Първото което направих е да разтършувам форума, линковете които ми бяха полезни ще сложа най-отдолу на поста си, за да може да търсите и там евентуални решения. Главно проблемът се поражда от снадките които са направени, явно при по продължително задържане на лостчето и започват леко полеко да се изхлузват, докъто в един момент не се извадят напълно.

Понеже има няколко вероятни места от които може да идва проблемът :

Първо място : 3-тата врата :

Първо се развиват 2-те рапидки които се скриват под дръжката отвътре :

klz1304347109e.jpg

След това идва ред да се свали кората. Тук трябва да се внимава доста, защото пластмасата е стара и напечена, а захващането е на щипки. Хващате здраво дръжката, на която преди малко развихте рапидките и дърпате, като с другата ръка придържате и от другата страна и от там леко напъвате, за да може да излезе без да се напира само в едното място и евентуално да не се счупят щипките. Получава се следния резултат.

viu1304347268a.jpg

Ето на тази снимка можете да видите единия евентуален проблем :

cqs1304347320e.jpg

Ако това въпросното маркуче се е откачило лесно ще разберете и преди да свалите кората, защото като пръскате водата се стича като отворите багажника.

opt1304347353v.jpg

Тук е мястото да отбележа, че ако го сваляте, за да продухвате и т.н. после като го слагате внимавайте много на коя страна ще обърнете снадката, защото тя е със стрелка и спомага да не навлиза голямо налягане, за да спесни нежелано вадене на маркуча. Аз така или иначе реших да си сложа свинки опашчици, нищо че немеца ги е спестил.

rgh1304347547k.jpg

След това връщате всичко по обратния ред и вече сме готови с това място. При добро желание можете да си направите 1 профилактика на самата пръскалка. Изваждате декоративната пластмаса.

viu1304347606z.jpg

Дърпа се право нагоре, като леко разклащате. След това издърпвате нагоре и самата пръскалка. Аз си помагах с 1 ръчна помпа, защото нямам компресор у нас, та първо пробвайте дали минава въздух през нея пък тогава почвайте с иглите да отпушвате.

bwy1304347678l.jpg

Не за друго, а защото после ще трябва да си играете да нагласяте струята. И така до тука беше с 3-тата врата, ако проблема Ви е тук да знаете че нямате много работа и бързо ще се свърши. После всичко по обратния ред и колата е готова.

Второ място : от лявата страна до буфера :

Това е другото възможно място къде може да има проблем. Когато пръскате и се събира до лявата ви задна гума (ляво гледано откъм багажника) значи проблемът е точно тук. Снимките които съм направил са на моето ауди а3 1997 година, при следващите модели има разлика в изгледа, предполагам и някои други неща също се случват по-лесно, но все пак аз разбичках всичко.

Първо се сваля декоративната вратичка, след това се сваля буфера, помня че имаше тема в която се питаше как става това, еми ето тука става. Държи се на 3 гайки :

klz1304348387v.jpg arx1304348432l.jpg arx1304348473c.jpg

Двете се развиват много лесно, но тази третата е завряна навътре и трудно се развива, но все пак става. Проблемът е породен от това че не може да се извади буфера, пречи стената на багажника. Трябва да се развият местата за които се захващат колани.

klz1304348561w.jpg jdv1304348601g.jpg

След това се маха и от другата страна само едното и се маха и пластмасата на кояте се държи триъгълникът.

bwy1304348619y.jpg

Внимавайте и тук, защото има щипки и дори има една която ми се струва че е направена като вечна, но в край на сметка я свалих и нея :

jdv1304348819r.jpg

Вече имате достъп до буфера и може да разтворите достатъчно, за да го преместите настрана и да видите маркуча.

bfi1304348905d.jpg

Ето го мръсника, да не говорим че там има кичета и се мокрят и започват да миришат на "приятно", а и там е и централното което като се намокри и започва да прави проблеми, да не иска да заклюва врати или пък да не угася плафоните и така ...

rgh1304348928c.jpg

След това си вързах с една свинска опашка и готово. Но при мене имаше и друг проблем - насъбрала се вода, под модула на централното. Трябваше някък да я махна от там и реших че с маркуч по бабешки ще стане и с малко физика, та ето какво стана :

cqs1304349871w.jpg

това е водата

opt1304349891b.jpg

един по-дълъг маркуч

cqs1304349918k.jpg

и подвижният ми умивалник в колата

Ето какво бях постигнал до момента :

bfi1304349951q.jpg

После всичко по обратния ред, като се внимава за ето това ръбче тук :

rgh1304350031b.jpg

както и за уплътнението :

bfi1304350054i.jpg

Вече сме готови и имаме отново работеща чистачка с пръскалка.

Ето линк към третото място от което може да има проблеми : http://audibg.com/fo...=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ! :lol: И при мен са същите симптопми :lol: като добавя, че ми насича чистачката от време на време и не знам от какво може да е. Но и на нея ще и дойде времето :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами като свалиш кората можеш да отвориш отзад механизма на чистачката и да го смажеш, както отпред ... така и отзад :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега след тая интервенция не започнаха ли да ти скърцат корите? Аз след като слагах басьорка започнаха да поскърцват и се чудя как да ги "излекувам".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм карал колата, днес следобед правих тая работа ... но и да почнат решение има не бой се, винаги можеш да подложиш нещо гумено ... понякога и простите неща помагат :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на колегата :steinigung: Може ли да питам аз нещо?Когато реша да използвам задната чистачка, водата почва да пръска след като държа натиснат лоста около 10-15 секунди, като през това време се чува че моторчето работи.Съответно чистачката чисти на сухо и драска стъклото, което ме дразни.Ако пръскам след 1-2 минути пръска почти веднага,след 10 мининути пак трябва да държа.Дали има някакво клапанче или тече от някъде, не ми е направило впечатление?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам аз помпичката за предните и задната чистачки е една и съща, отпред налягането е по-голямо или поне така ми се струва, все пак до задня край на колата има по-дълъг пробег водата и сигурно за това по-бавно започва да пръска, при мене закъснението е 2-3 секунди примерно ... а после почва да пръска веднага, защото водата вече е по тръбичките и налягането веднага я изхвърля навън :hilezh:

ако някъде имаш теч със сигурност ще усетиш, защото налягането ти ще е по-слабо ... самата струя която излиза отзад ще е слаба. на 3 тата врата има такова клапанче, това което е с посоката ... може да го продухаш за всеки случей, но не мисля че имаш проблем :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh: за темата

Забележката ми е, че е трябвало задължително да отвориш моторчето, понеже клеясва оста около пръскалката и драмите продължават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аааа довечера ако не вали, почвам да разголбявам в багажника, под кората гледах- не е проблема там, продължава се с останалите места, че е ужас без водичката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стуята на задната чистачка не е много силна, самата струя прави лека дъга, не се забива директно в стъклото ако мога така да се изразя.Няколко пъти съм свалял кората и ми се струва , че аз това клапанче го нямам.Ще взема да прегледам тези връзки, който си посочил.Струва ми се, че водата изтича обратно и от там проблема.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

:hilezh: за темата

Забележката ми е, че е трябвало задължително да отвориш моторчето, понеже клеясва оста около пръскалката и драмите продължават.

то хубаво, ама трябва да имаш с какво :hilezh: а аз у нас нямам кой знае какви инструменти ... иначе това ми мина през главата, но не е болка за умиране винаги може да се направи :)

Стуята на задната чистачка не е много силна...

не знам колега, може да снимаш и ти и да сложиш тука в темата, защото казвам че има разлика м/у моделите ... все си е ауди, все си е а3 , но през годините почват да променят някои неща които са решили че не са направили като хората в началото :)

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, тази вечер с моя приятел изръчкахме проблема с водичката на чистачката :hilezh: При мен се беше откачило отпреди при мотора, отворихме, закачихме, вече всичко е наред :hilezh: Материалите от колегите ни бяха много полезни за пореден път и благодарим! :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз честно казано се чудя на какво се дължи този проблем, има два варианта (според мен)

- или лятото когато е много напечена колата от слънце, омеква маркуча и от струята се вади;

- или зимата има останала лятна течност или вода и от напъна се изважда.

При мен като се замисля се случи в началото на зимата когато започнаха да падат температурите ...

Иначе един приятел вчера ми сподели че той не знаел изобщо че има пръскалка отзад - явно и неговата е заминала :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май всеки е минал от там. Аз като взех моята също не пръскаше отзад и маркучето се оказа извадено точно където и на колежката. Видях че като искам да измия джама и колата се "опикава" до предната лява гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега много добра тема, при мене беше запушена пръскакла,но не незнаех как да я извадя. Само един съвет, "духайте" и не "засмуквайте" :hilezh: , че аз засмуках и .... кви неща нагълтах :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а само да питам за кората на багажника, като я сваляш само за дръжката, от която сваляш рапидките ли я дърпаш? Понеже имам изгоряла крушка на третия стоп, и за да го отворя трябва да сваля горната част от кората, която пък видях че, е напъхана под долната, която си свалил на снимките. Отвих рапидките, дърпах дърпах кората и не се откачи...Накрая просто ме достраша да я напъвам за да не строша нещо по захващането и се отказах. :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а само да питам за кората на багажника, като я сваляш само за дръжката, от която сваляш рапидките ли я дърпаш? Понеже имам изгоряла крушка на третия стоп, и за да го отворя трябва да сваля горната част от кората, която пък видях че, е напъхана под долната, която си свалил на снимките. Отвих рапидките, дърпах дърпах кората и не се откачи...Накрая просто ме достраша да я напъвам за да не строша нещо по захващането и се отказах. :rolleyes:

Виж ТУК. Дърпай смело, по принцип се чува ужасно щракане,но след като я прочетох темата нямаше проблем :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си говорим за трета чистачка някои може ли да каже от какво се получава следното... Когато ползвам въпросната чистачка тя не работи плавно а постоянно засича. Направи ми впечатление , че когато пътувам на по дълги разстояния след 10-то пускане проблема изчезва . Помагайте !!!! :hilezh::):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ТУК. Дърпай смело, по принцип се чува ужасно щракане,но след като я прочетох темата нямаше проблем :hilezh:

дърпай ... вероятно е на 90% да се счупи някоя щипка, но какво да правиш :hilezh:

Като си говорим ..... Помагайте !!!! :zustimm::):zustimm:

значи когато пръскаш или си пръскал преди по задното стъкло, най-вероятно е влизало вода вътре при самия механизъм който управлява чистачката ... и е станало мазало. вътре от грес + течност за чистачки и вода е такава гняс че не мога да ти опиша на какво прилича, по-добре да ти покажа за какво става на въпрос :

viu1306428090w.jpg jdv1306428110m.jpg klz1306428126x.jpgbwy1306428155z.jpg

това се получава в следствие на спукване на тръбичката, която провежда водата до пръскалката ... дори и малка да е дупчицата нещата стават интересни, при мене беше спряло да пръска и го оправих ... почна да си пръска, но като почна да пръска, започна и да прецаква и моторчето ... което сега в момента не работи ... поне при мене, твоето може само от почистване да се нуждае. но от сега ти казвам че така здраво се изцапах с това, че ми идеше да не бях го отварял никога ... по добре някой лев за втора ръка и колкото изкара ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...