Михаил Радославов Публикувано 2 Май 2011 Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 Като за начало искам да кажа че и на мене в един щастлив ден, както на повечето колеги с А3, ми се случи да спре да пръска задната чистачка и това беше именно вчера. Реших че това не би било голям проблем, но след като навих 600 км за 2 дена усъзнах защо на авант и хечбек има такава чистачка отзад.Оправянето на проблема не е кой знае колко трудно, а и също така не се изискват кой знае какви умения - само здрави нерви, свободно време и една отвертка. При мен проблема се състоеше в това, че моторчето си пръскаше без проблем, но вода нямаше! Първото което направих е да разтършувам форума, линковете които ми бяха полезни ще сложа най-отдолу на поста си, за да може да търсите и там евентуални решения. Главно проблемът се поражда от снадките които са направени, явно при по продължително задържане на лостчето и започват леко полеко да се изхлузват, докъто в един момент не се извадят напълно. Понеже има няколко вероятни места от които може да идва проблемът : Първо място : 3-тата врата : Първо се развиват 2-те рапидки които се скриват под дръжката отвътре : След това идва ред да се свали кората. Тук трябва да се внимава доста, защото пластмасата е стара и напечена, а захващането е на щипки. Хващате здраво дръжката, на която преди малко развихте рапидките и дърпате, като с другата ръка придържате и от другата страна и от там леко напъвате, за да може да излезе без да се напира само в едното място и евентуално да не се счупят щипките. Получава се следния резултат. Ето на тази снимка можете да видите единия евентуален проблем : Ако това въпросното маркуче се е откачило лесно ще разберете и преди да свалите кората, защото като пръскате водата се стича като отворите багажника. Тук е мястото да отбележа, че ако го сваляте, за да продухвате и т.н. после като го слагате внимавайте много на коя страна ще обърнете снадката, защото тя е със стрелка и спомага да не навлиза голямо налягане, за да спесни нежелано вадене на маркуча. Аз така или иначе реших да си сложа свинки опашчици, нищо че немеца ги е спестил. След това връщате всичко по обратния ред и вече сме готови с това място. При добро желание можете да си направите 1 профилактика на самата пръскалка. Изваждате декоративната пластмаса. Дърпа се право нагоре, като леко разклащате. След това издърпвате нагоре и самата пръскалка. Аз си помагах с 1 ръчна помпа, защото нямам компресор у нас, та първо пробвайте дали минава въздух през нея пък тогава почвайте с иглите да отпушвате.Не за друго, а защото после ще трябва да си играете да нагласяте струята. И така до тука беше с 3-тата врата, ако проблема Ви е тук да знаете че нямате много работа и бързо ще се свърши. После всичко по обратния ред и колата е готова. Второ място : от лявата страна до буфера : Това е другото възможно място къде може да има проблем. Когато пръскате и се събира до лявата ви задна гума (ляво гледано откъм багажника) значи проблемът е точно тук. Снимките които съм направил са на моето ауди а3 1997 година, при следващите модели има разлика в изгледа, предполагам и някои други неща също се случват по-лесно, но все пак аз разбичках всичко.Първо се сваля декоративната вратичка, след това се сваля буфера, помня че имаше тема в която се питаше как става това, еми ето тука става. Държи се на 3 гайки : Двете се развиват много лесно, но тази третата е завряна навътре и трудно се развива, но все пак става. Проблемът е породен от това че не може да се извади буфера, пречи стената на багажника. Трябва да се развият местата за които се захващат колани. След това се маха и от другата страна само едното и се маха и пластмасата на кояте се държи триъгълникът. Внимавайте и тук, защото има щипки и дори има една която ми се струва че е направена като вечна, но в край на сметка я свалих и нея : Вече имате достъп до буфера и може да разтворите достатъчно, за да го преместите настрана и да видите маркуча. Ето го мръсника, да не говорим че там има кичета и се мокрят и започват да миришат на "приятно", а и там е и централното което като се намокри и започва да прави проблеми, да не иска да заклюва врати или пък да не угася плафоните и така ... След това си вързах с една свинска опашка и готово. Но при мене имаше и друг проблем - насъбрала се вода, под модула на централното. Трябваше някък да я махна от там и реших че с маркуч по бабешки ще стане и с малко физика, та ето какво стана : това е водата един по-дълъг маркуч и подвижният ми умивалник в колата Ето какво бях постигнал до момента : После всичко по обратния ред, като се внимава за ето това ръбче тук : както и за уплътнението : Вече сме готови и имаме отново работеща чистачка с пръскалка. Ето линк към третото място от което може да има проблеми : http://audibg.com/fo...=1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
supervlao Публикувано 2 Май 2011 Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SStefanov Публикувано 2 Май 2011 Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 Супер ! И при мен са същите симптопми като добавя, че ми насича чистачката от време на време и не знам от какво може да е. Но и на нея ще и дойде времето Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 2 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 ами като свалиш кората можеш да отвориш отзад механизма на чистачката и да го смажеш, както отпред ... така и отзад Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Da Nail Публикувано 2 Май 2011 Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 Колега след тая интервенция не започнаха ли да ти скърцат корите? Аз след като слагах басьорка започнаха да поскърцват и се чудя как да ги "излекувам". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 2 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 не съм карал колата, днес следобед правих тая работа ... но и да почнат решение има не бой се, винаги можеш да подложиш нещо гумено ... понякога и простите неща помагат Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hun Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 Браво !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ros81 Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 Евала на колегата Може ли да питам аз нещо?Когато реша да използвам задната чистачка, водата почва да пръска след като държа натиснат лоста около 10-15 секунди, като през това време се чува че моторчето работи.Съответно чистачката чисти на сухо и драска стъклото, което ме дразни.Ако пръскам след 1-2 минути пръска почти веднага,след 10 мининути пак трябва да държа.Дали има някакво клапанче или тече от някъде, не ми е направило впечатление? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 3 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 до колкото знам аз помпичката за предните и задната чистачки е една и съща, отпред налягането е по-голямо или поне така ми се струва, все пак до задня край на колата има по-дълъг пробег водата и сигурно за това по-бавно започва да пръска, при мене закъснението е 2-3 секунди примерно ... а после почва да пръска веднага, защото водата вече е по тръбичките и налягането веднага я изхвърля навън ако някъде имаш теч със сигурност ще усетиш, защото налягането ти ще е по-слабо ... самата струя която излиза отзад ще е слаба. на 3 тата врата има такова клапанче, това което е с посоката ... може да го продухаш за всеки случей, но не мисля че имаш проблем Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 за тематаЗабележката ми е, че е трябвало задължително да отвориш моторчето, понеже клеясва оста около пръскалката и драмите продължават. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шуши Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 аааа довечера ако не вали, почвам да разголбявам в багажника, под кората гледах- не е проблема там, продължава се с останалите места, че е ужас без водичката! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ros81 Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 Стуята на задната чистачка не е много силна, самата струя прави лека дъга, не се забива директно в стъклото ако мога така да се изразя.Няколко пъти съм свалял кората и ми се струва , че аз това клапанче го нямам.Ще взема да прегледам тези връзки, който си посочил.Струва ми се, че водата изтича обратно и от там проблема.Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 3 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 (Редактирано) за тематаЗабележката ми е, че е трябвало задължително да отвориш моторчето, понеже клеясва оста около пръскалката и драмите продължават.то хубаво, ама трябва да имаш с какво а аз у нас нямам кой знае какви инструменти ... иначе това ми мина през главата, но не е болка за умиране винаги може да се направи Стуята на задната чистачка не е много силна...не знам колега, може да снимаш и ти и да сложиш тука в темата, защото казвам че има разлика м/у моделите ... все си е ауди, все си е а3 , но през годините почват да променят някои неща които са решили че не са направили като хората в началото Редактирано 3 Май 2011 от Михаил Радославов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ros81 Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 Прав си колега.Като се оправи времето ще си имам занимавка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шуши Публикувано 12 Май 2011 Доклад Share Публикувано 12 Май 2011 Здравейте, тази вечер с моя приятел изръчкахме проблема с водичката на чистачката При мен се беше откачило отпреди при мотора, отворихме, закачихме, вече всичко е наред Материалите от колегите ни бяха много полезни за пореден път и благодарим! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 13 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 13 Май 2011 Аз честно казано се чудя на какво се дължи този проблем, има два варианта (според мен) - или лятото когато е много напечена колата от слънце, омеква маркуча и от струята се вади;- или зимата има останала лятна течност или вода и от напъна се изважда.При мен като се замисля се случи в началото на зимата когато започнаха да падат температурите ... Иначе един приятел вчера ми сподели че той не знаел изобщо че има пръскалка отзад - явно и неговата е заминала Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шуши Публикувано 13 Май 2011 Доклад Share Публикувано 13 Май 2011 Важното е че им хванахме цаката на пръскалките и си ги оправихме, а покрай нас и други хора ще си помогнат Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Da Nail Публикувано 14 Май 2011 Доклад Share Публикувано 14 Май 2011 То май всеки е минал от там. Аз като взех моята също не пръскаше отзад и маркучето се оказа извадено точно където и на колежката. Видях че като искам да измия джама и колата се "опикава" до предната лява гума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hun Публикувано 19 Май 2011 Доклад Share Публикувано 19 Май 2011 Браво колега много добра тема, при мене беше запушена пръскакла,но не незнаех как да я извадя. Само един съвет, "духайте" и не "засмуквайте" , че аз засмуках и .... кви неща нагълтах Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
STRSHR Публикувано 19 Май 2011 Доклад Share Публикувано 19 Май 2011 Колега, а само да питам за кората на багажника, като я сваляш само за дръжката, от която сваляш рапидките ли я дърпаш? Понеже имам изгоряла крушка на третия стоп, и за да го отворя трябва да сваля горната част от кората, която пък видях че, е напъхана под долната, която си свалил на снимките. Отвих рапидките, дърпах дърпах кората и не се откачи...Накрая просто ме достраша да я напъвам за да не строша нещо по захващането и се отказах. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hun Публикувано 26 Май 2011 Доклад Share Публикувано 26 Май 2011 Колега, а само да питам за кората на багажника, като я сваляш само за дръжката, от която сваляш рапидките ли я дърпаш? Понеже имам изгоряла крушка на третия стоп, и за да го отворя трябва да сваля горната част от кората, която пък видях че, е напъхана под долната, която си свалил на снимките. Отвих рапидките, дърпах дърпах кората и не се откачи...Накрая просто ме достраша да я напъвам за да не строша нещо по захващането и се отказах. Виж ТУК. Дърпай смело, по принцип се чува ужасно щракане,но след като я прочетох темата нямаше проблем Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Велислав Калчев Публикувано 26 Май 2011 Доклад Share Публикувано 26 Май 2011 Като си говорим за трета чистачка някои може ли да каже от какво се получава следното... Когато ползвам въпросната чистачка тя не работи плавно а постоянно засича. Направи ми впечатление , че когато пътувам на по дълги разстояния след 10-то пускане проблема изчезва . Помагайте !!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
STRSHR Публикувано 26 Май 2011 Доклад Share Публикувано 26 Май 2011 Вероятно трябва да се разглоби и смаже, тук има подробни инструкции. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 26 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 26 Май 2011 Виж ТУК. Дърпай смело, по принцип се чува ужасно щракане,но след като я прочетох темата нямаше проблем дърпай ... вероятно е на 90% да се счупи някоя щипка, но какво да правиш Като си говорим ..... Помагайте !!!! значи когато пръскаш или си пръскал преди по задното стъкло, най-вероятно е влизало вода вътре при самия механизъм който управлява чистачката ... и е станало мазало. вътре от грес + течност за чистачки и вода е такава гняс че не мога да ти опиша на какво прилича, по-добре да ти покажа за какво става на въпрос : това се получава в следствие на спукване на тръбичката, която провежда водата до пръскалката ... дори и малка да е дупчицата нещата стават интересни, при мене беше спряло да пръска и го оправих ... почна да си пръска, но като почна да пръска, започна и да прецаква и моторчето ... което сега в момента не работи ... поне при мене, твоето може само от почистване да се нуждае. но от сега ти казвам че така здраво се изцапах с това, че ми идеше да не бях го отварял никога ... по добре някой лев за втора ръка и колкото изкара ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Велислав Калчев Публикувано 27 Май 2011 Доклад Share Публикувано 27 Май 2011 Благодаря за информацията Ще трябва да отворя да видим каква свинщина е станала Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване