Jump to content

След смяна на мембарани не работи.Renzo landi


Recommended Posts

Колеги който има такъв изпарител и е сменял мембраните да помага.Вчера смених мембраните и няма настройване или има празен ход и няма вискои смисал немога да изфорсирам(като се изфорсира гасне) или има високи а не държи обороти като дръпна смукача става работата(двигателя е NE) ама не трябва да е така.Мембраните кохто взех са италянски пълен комплект изпаритела е ремонтиран един път но реших да сменя мембраните защото колата небеше карана 2 години и имаше по висок разход.Като го отворих видях че голямата капачка която е като на буркан беше монтирана от вън а малката отвътре,гледах разни снимки и видях че трябва да е от вътре,другото което е че на високото клапана които е вътре се различаваше от този в ремонтния комплект,и несъмго сменял и мисля че има два модела изпарители,също там мисля че трябва да има един гумен пръстен голям,който при мен го нямаше иначе в комплекта го има и несъм го слагал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с такъв изпарител и преди време като реших да му сменям мембраните поразпитах тук там. Оказа се, че при смяната им преди да се сглоби изпарителя се нуждае от накаква настройка (надува се нещо и се мери с манометър). Макар, че съм технически грамотен сметнах, че е по добре да отида в сервиз където все пак знаят какво правят. От тогава нямам ядове с изпарителя, вече 3 и повече години не съм го докосвал с пръст.

Гледам, че си от Варна, а именно там си сменях мембраните. Сервиза се намира на Мир до автомивката, която е след кръстовището със Студентска. Човека е печен и дори ми позволи да му седя на главата докато го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега знам за кой говориш ама реших сам да го напрая и навсякаде казват че е лесно,не че не е ама просто преди това е отварян и ме съмнява,че има липсващи части като големия пръстен за който говоря на високото налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това моя съвет е да отидеш при човек, който знае къде какво трябва и да има в изпарителя, знае как да го настрои преди да го затвори и така. :zustimm:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял мембрани на изпарител Ланди–ренцо и всичко си заработи нормално след съответния реглаж. Освен мембраните обаче в ремонтния комплект имаше пружинки и други уплътнители, които също се сменят задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял мембрани на изпарител Ланди–ренцо и всичко си заработи нормално след съответния реглаж. Освен мембраните обаче в ремонтния комплект имаше пружинки и други уплътнители, които също се сменят задължително.

Да колега смених бронзовата клапа на ниското налягане смених късата пружина на клапана и пружината на оборотите както и мембраните друго не съвпадна.А и орингчето на оборотите и на щуцера на изхода към плочката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно тогава е само до настройки :bia:. По това, което пишеш вероятно е много богата сместа и затова ти прави проблеми. Почни първо с нея - месинговия винт на самия изпарител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно тогава е само до настройки :bia:. По това, което пишеш вероятно е много богата сместа и затова ти прави проблеми. Почни първо с нея - месинговия винт на самия изпарител.

Сега пак ще отида да пробвам колега,обаче имам съмнения че нещо високото нее наред,макар че там няма какво да се разстрой,освен понеже там несъм сменял гумичката на клапанчето може да е нещо от него,ще пробвам да го сменя понеже в комплекта има клапанче но нее същото-няма и ос,но ще видя да сваля от някаде понеже на това което е във испарителя не му се маха оста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е, ако изпуска гумичката ще се дави мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е, ако изпуска гумичката ще се дави мотора.

Можеби защото смених само мембраната без гумичката понеже мембраната сега нее изкривена

Ходих пак да видя този път направих друга проба както попринцип е описано,аз и така го направих още като го зглобявах,пробата беше следната подадох ток на клапана който пуска газ към изпарителя и завих средния винт(с контрата) докато спре да испуска оба4е самия винт остана много навътре,после реших да натисна мембраната от задната старана зада пусне газ,обаче толкова много излизаше че само дето несе втечни,явно не работи високото нялягане.Сега го свалих и ще видя да намеря някоя ос от играчка или нещо такова зада мога да сменя клапана на високото.Обаче немога да разбера какъв е тоя пълен комплект като или полвината чаркове ги няма или полвината ше останах забелязах даже че има и пружина за газов клапан на ренцоланди, а аз моя бях го сменил вече,а като питах за ремонтен комплект за клапана в магазините не знаеха,и като цяло маи тея дето ги продават тея работи не са на ясно,ама бая се отплеснах от темата,но ме е яд че зех пълен комплект.

П.П. Сега ще го разглобя да видя дали ще мога да го сменя това клапанче.

Редактирано от penko_bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги оказа се от бронзовия винт(с гумичката) вътре,които е на лоста за тихите обороти,като се завие повече и се изкривява малко спрямо лоста,и не оплътнява развих го с полвин оборот и се оправиха работите,смених и цялото клапанче на високото,но все пак ремонтните комплекти са различни така че да го имат предвид други колеги които ще сменят,моя го взех до автогарата.

Редактирано от penko_bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Аз сам си сменях мембраните на моето ланди. Миналата зима като си я регулирах в Русе градско ми даде 13 на 100 при -8 - 10 градуса и студен старт. Сега след 8000км лятото ми дава 18 на сто градско. Къде може да е причината? Нищо не съм пипал, само смених възд филтър 2 пъти през 4000км. Крана на газта към моното съм го развил на 2.5 оборота.Освен него винт от който регулирам потока на газта и винта за празните обороти друг реглаж на разхода няма от къде да се прави нали?

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само от тези места се регулира - или богата смес или си пуснал много газ. Предполагам центровката на запалването ти е ОК и на бензин разхода е нормален?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само от тези места се регулира - или богата смес или си пуснал много газ. Предполагам центровката на запалването ти е ОК и на бензин разхода е нормален?

Свещи BRISK CNG LPG по 6 лв бройката преди 9000км....палец и капачка не съм сменял карам я от 2г. На бензин ми гори 9 с откачена ламбда сонда защото не работи правилно. Иначе пали от раз, топла студена няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е само до реглаж стига мембраните да са ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да не пускам нова тема ако мога да се вмъкна в тази с моя въпрос пак за Ланди Ренцо ....Прибирам се снощи аз колата си я карах на газ всичко ОК няма проблеми ....Тази сутрин ставам давам на контакт и не ми свери индикатора които е монтиран на таблото за газ/бензин ниво и др. превключвателя демек....махнах предпазителя карах 100 км на бензин слагам предпазителя пак същата история .....за моля ако някои може да ми отговори какво е станало ....предпазителя на газовата е здрав 20 амепров ...може ли да е изгорял компютъра на газовата ..снощи валя ако се е намокрил нещо да е дал на късо по принцип ми е монтиран където е акумулуатора и там понякога се запушва трабата коята трябва да отвежда водата от това място и имаше малко вода сабрана там и компютъра на газовата беше леко се топнал в долната си част в водата но буксите и всичко останало бяха на сухо....Тези неща предвидени ли са да се мокрят ? Благодаря ако някои успее да ми отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така не може да се каже, огледай самото гнездо на предпазителя, виж дали има +12В преди и след предпазителя като дадеш "контакт". Огледай за разкачени кабели, не ми се вярва да изгори компа, предвидени са да работят в двигателния отсек. Виж да не се е откачила буксата на самото бутонче с което превключваш газ/бензин. Ако всичко е закачено и има ток до предпазителя ще трябва до отидеш до сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Тези дни направих дисекция на изпарителя, което се наложи поради повишен разход и миризма на газ. По-горе в темата съм писал, че е за препоръчване смяната да я направи майстор, човек който разбира и знае как да настрои изпарителя преди да го затвори. Този път обаче, реших аз да съм му "майстора". Обиколих възможните магазини във Велико Търново за да търся ремонтен комплект за изпарителя. Исках да е оригинален италиански и бях готов да дам и 50лв ако трябва, но на всякъде ударих на камък. Комплектите бяха само евтини от 16, 18 и 20лв., а по-лошото е, че нямаха всичко необходимо, нито вилка за клапанечето за високо налягане, нито точната гумичка за клапанчето за ниско налягане. Все пак гумичка за ниското се намери за 0.5лв и вземах възможно, най-пълния комплект, който имаше гумичка за клапана за високо налягане, но трябваше да се лепи. Четох, че не ставало с лепене, но нямаше друг избор. Залепих я със силикон на LOCTITE 5910

Eто така изглеждаше изпарителя като го отворих:

032366953-thumb.jpg?r=0

а ето и мембраната за ниско налягане на втората степен:

032366954-thumb.jpg?r=0

Като за 100000км изглежда прилично, а мембраната е в добро състояние и би могла да изкара още. Проблема беше основно в мембраната за високото налягане, която беше на подметка, както и в клапанчетата, които бяха се девормирали в мястото на контакт и не държаха.

Честно казано очаквах по-голяма смрад да има вътре.

А ето така изглеждаше изпарителя преди да го сглобя окончателно:

032366958-thumb.jpg?r=0

Важния момент преди до-сглобяването е настройката на първата степен (клапана и мембраната за високото налягане). Настройката се прави посредством болтче, което променя натяга на пружина ("П" образна) натискаща задния край навилката за високо налягане ( на който е захваната и самата мембрана). Срещу клапана за ниско налягане има тапа, която се развива (шестостен 7), на нейно място се навива подходящ преходник (щуцер) и се закача манометър. На входа на газта се подава налягане (сгъстен въздух) от порядъка на 7-10 бара. Отчита се показанието на манометъра. От вилката за ниско налягане (като се натисне в средата) се изпуска от налягането. След като се види колко е (в случая при мен беше 0.5 бара) от болтчето на пружината се регулира до 0.6 бара. При натягане на пружината налягането се вдига и обратно, при развиване спада. Настройва се на 0.6 и това е в общи линии. ако клапаните държат добре и не изпускат, след като се спре налягането от сгъстения въздух, в изпарителя налягането трябва да се задържи на 0.6бара:

032366959-thumb.jpg?r=0

След това сглобяваме изпарителя изцяло. Следва настройка на винта на ел клапана който е в средата на изпарителя. За целта четем третото мнение в тази ТЕМА

Аз това го направих пак със сгъстен въздух, а не както е описано от колегата от дир.БГ, изпарителя да е на колата.

След тая процедура, вече идва ред за монтиране обратно в коша, връзване на води, газ, захранване на клапанче. Палим, и след като загрее колата ако има нужда регулираме оборотите на празен ход от бронзовото винтче и сме готови да раздаваме газ!

Аз съм много доволен от резултата! След този малък ремонт на изпарителя, не мога да си позная колата! Минава от бензин на газ неусетно като ГИ! :hilezh:

Оборотите са стабилни, няма гаснене по кръстовища, няма задържане на обороти като се пусне педала на газта... въобще голям кеф било да е всичко на ред!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Митак много добре и подрибно си описал, само че имам една малка забележка, налягане на първия клапан който е за високото налягане е 0.8 bar ето и инфо http://www.landi.it/layout.jsp?idz=10068&idtp=166〈=3&idcomponente=14&idprodotto=21

First stage adjustment pressure: 0.8 bar

Моят изпарител го взех пролетта на 2014, взех му мембрани от Еленагаз на мемтех за 16 лв

7 000 км по късно, когато застудя траино се оказа че на студено докато стигне 30-40 градуса направо се дави от газ, навивам докрай месинговия винт и пак се дави ... да ама изчакаш да загрее на 90 градуса коалта и регулирах изпарителя, оказа се на следващия ден пак е зле и се дави докато стигне някаква темп. При смяната на мембраните бях навил докрай първия болт за високото налягане, а на пружината на месинговия винт бях подложил нещо за да може да натиска... така отворих го и гумичките на клапаните бяха много сплескани, но меки и ги смених защото ме съмняваха, имах същия изпарител пред мен от един приятел и за високото налягане го нагласих по него , 5 оборота завит болта от 9 - толкова може да се навие докрай.

След прочитането на темата ти и многократно отваряне на изпарителя и регулиране не стигнах почти до никъде.

Значи когато болта за високото налягане е навит докрай ( 9 оборота) налягане което измерих е 0.9 - 1 бар , надух го на компресора на бензиностанция , а той показваше 7 и нещо бара, аз го сложих на 6 оборота което беше 0,7 бар. но не стана

А забравих да спомена че купих чисто нови гумички и ги смених,

Така днес го отворих за повторен път и навих болта за високото на 7,5 оборота което е някъде към 0,8 бар, до тук добре.

Разгледах много добре и измерих със шублера вилката за ниското налягане, оказа се че на моя изпарител и по малък ъгъла там дето натиска пружината на месинговия болт (за празния ход) за това леко го подкривих вилката точно там така че пружината да натиска достатъчно без да има нищо по  нея. Разгледах и самият болт за реглажа на вилката, понеже имам още един изпарител от който да гледам и всичко беше едно към едно.

Затворих и покарах но се оказа че на празех ход го настройвам на 90 градуса и е наред, след като изтина напълно колата се качих и след 2 мин работа сместта започна да обеднява до толкова че оборотите да падат до 500 , когато стигна към 40 градуса започна да се обогатява и нормализира. След като загря и се нормализира на празен ход се оказа че при натискане на педала на газта на празен ход от 1000 до 2000 оборота сместата е прекалено богата и се получава неравномрна работа на мотор, о,2 волта по ламбда сондата. След 2000 оборота започва да става 0,7 волта някъде което значи че се нормализира, но трудно смуче вакуума на колата, дали не натиска много пружината на месинговия винт а празния охд повече от колкото трябва , а пружините за сетивността може би едва едва натискат в момента. Моля за отговор защото се чудя вече, 6-7 пъти сум го отварял а времето е ужастно за ремонт. може би трябва да навия с половин оборот болта на вилката за ниско налягане , така краят който е натиснат от пружината за сетивността ще се налони към пружината, демек ще е натиснат повече от нея , а там дето се натиска от пружината на месинговия винт ще се отдалечи малко и така ще се уравновесят нещата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...