Jump to content

Индикация на таблото: Лампа на акумулатор


MAPTO7007

Recommended Posts

Привет колеги.

Проблема е следния,тази сутрин тръгвам за работа и както си карам в един момент на таблото взе да примигва,а и впоследствие и да свети лампата индикираща акумулатор.

Забелязах че когато светне за около 10-15 сек. и показанието на волт метъра на таблото пада от 14 волта застава на 12 волта това само докато примигва или свети лампата за акумулатора.

Другото което установих,че като я назоря малко тогава се получава тази аномалия,подържам ли дадена скорост без да давам газ почти не го прави.

Ясно е че има проблем и в момента когато го прави един вид няма зареждане.

Какъв може да е проблема? (четки на алтернатора или нещо друго)

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няма и месец и при мен така почна и след няколко дни мигане влезе в авариен режим баш към морето. Оказа се алтернатор (четките или както там се води) - 140 броя за героя и сега няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси предварително.

Ако не се лъжа по това - ако това е твоя снимка, ти си с около 90 километра, в движение и стрелката на волтметъра едва достига 12 волта. Ако същия работи коректно, вероятно алтернаторът не зарежда достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Ради моя снимка е от сутринта.

Всичко работи коректно когато лампата не примигва или свети.

Тогава волтметъра си показва 14 волта някъде.

И аз мисля,че е за нови четки но затова пуснах тема за да разбера вашите мнения и съвети.

Толкоз ли са скъпи тези четки 140лв. ако правилно съм разбрал колегата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как познах само... :bia:

Бе за всеки случай провери за някоя хлабава маса по корпуса или незатегната клема на акумулатора. Чак тогава се набивай с четки и регулатор за напрежение.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкоз ли са скъпи тези четки 140лв. ако правилно съм разбрал колегата?

Ами до колкото зная моите струваха около 80-на лева. Останалото е за труд, ама имай предвид, че не съжалявам изобщо и даже ми се струва малко - поне при мен алтернаторът е наврян на майна си райна и има два варианта - или да се сваля предницата + доста от нещата там или с много чалъм, докато е вдигната да си правиш ръцете на осморки (и пак се свалят маркучите на турбината и т.н.). Като втория вариант съм го гледал като теоретично възможен по някакви форуми и се спореше е ли възможно въобще да се отремонтира така. Майсторът явно беше по - начетен и избра втория начин, ама един ден беше само демонтаж и монтаж на алтернатора с много пЦуене и чалъм. Иначе смяната на самите четки си е за нула време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре като се прибера ще погледна клеми,букси и все ... Ремъка не се ли обтягаше от онова дългото рамо с ролката?

Да попитам евентуално ако се наложи смяна на четки или ... лесно ли се сменя,мотора е 1.8Т от 2000 година.

Мерси за мненията до момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може само да се гъдае, но най- вероятно са четки или ремък.

Случвало ми се е с включени много консуматори да пада доста напрежението (както в случая).

При мен се оказа, че ремъка е ОК и след като смених четките, нещата се оправиха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно от кво да се е разхлабила,аз там не съм пипал от незнам кога.

Ще проверя всичко обстостойно утре евентуално вдругиден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде може да не е хлабава, но има окис. Разхлабави я малко...развърти я няколко пъти с ръка за да нарушиш окиса и затегни. Ако не помогне, тохгава вече почвай да търсиш по-сериозни проблеми.

Редактирано от Ivanu6ka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като ходих първо замериха и става ясно дали е алтернатора или проблема е в лоша маса и т.н. Само гледай бързо да откриеш какъв е проблема - като изникна моя бях чел, че при някои даже се е стигало до унищожаване на акумулатора (направо кипвал). Ето една тема с картинки за сваляне на алтернатор - мисля е точно като твоята А4-ката от темата. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/250650-REMOVING-ALTERNATOR-1.8t-(make-sticky-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами клемите са добре,чистих ги края на есента и все още се гледат чисти.

Иначе дано не се стига до там да кипва акумулатора и да ми отваря бели.

Утре като се прибера ще замеря какво е напрежението и какво е зареждането и ще пиша.

А темата не мога да я видя в момента щото от телефона пиша и не може да я зареди изцяло.

Мерси за пореден път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко я мерих ...

на изгасен мотор показваше: 12.45 волта

запалена показваше: 14.00 волта

запалена при вкл. консуматори (лампи,светлини,СД,лампи в купето изобщо квото се сетих) показваше: 13.95 волта.

като и давах газ над 2000 до 3000 оборота пак с вкл. консуматори показваше пак: 14.00 волта

След което направих един пробен кръг зорих я настъпвах я и не пожела да светне или примигне и да покаже проблем.

Проверих всички кабели и клеми всичко е изправно и затегнато няма окиси няма нищо.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е Марто, то да не се окаже че твоята колица е като кутията на Пандора брат :flehan: Това в реда на шегата, иначе винаги съм казвал че токЪт мой приятел е голям тарикат и в този случай да се окаже че си пипнал някоя връзка кабел клемичка и там каквото се сетиш по цялото окабеляване и да си е застанало на мястото за сега. Но пък като голЕм тарикат тока се гепва пред свършен факт тоест когато вече баш се е пр..ало нещото.Давай така , ако проблема е в алтернатора знай че рано или късно за съжаление ще си го покаже. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Оказа се че не са четките ... смених ги качих релето ма няма никой пффффффффффффф ...

Дали самото реле е заминало или е нещо друго ???

И от къде мога да намеря реле - марки - цени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет:

Провери си всички кабели за маса ( минусовите ), както и плюсовия

( става дума за всички дебели ( големи ) кабели:

- между акумулатор и купе,

- между двигател и купе,

- между алтернатор и акумулатор,

- между алтернатор и стартер.

Щом при смяна на четки или реле-регулатор няма промяна,

следващите заподозрени са именно тези дебелите кабели,

особено масите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле-регулатор не съм сменял а само четки.

Понеже немога да намеря за проба реле-регулатор а ново няма кой да ми даде за проба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се прибрах от работа и направих някой замервания с мултицет и пробна лампа.

Кажете си мнението.

Направих следното:

Откачих буксата на възбудителния кабел и премерих при подаване на контакт напражение 10.23В следователно лампата изгасна на арматурното табло.

След това запалих колата и закачих пробна лампа ... закачих едната жица на клемата на акумулатора а другата на буксата на възб.кабел сложих и мултицета на клемите на акумулатора но пробната лампа не светна а лампата на арматурното табло не изгасваше светеше си и и генератора показваше заряд 11.05В което беше признак че не зарежда.

Докато работеше махнах пробната лампа и закачих мултицета на клемата на минус на акумулатора и на плюс на кабела на възб. намотка тогава лапмата на арм.табло изгасна.

преди да я запаля колата и да меря напрежението на акумулатора беше 11.95В

мерих от клемата към маса на купето но стойностите се меняха неможа да застане на една позиция от високи към ниски омове падаше до 0.03 - 0.01 нещо от сорта ...

а между корпуса на генератора и минусовата клема пак се менят омовете от високи падат към ниски не показва постоянно съпротивление.

кажете къде и как да търся проблема и неговото отстраняване.

п.п Търся ако някой евентуално продава Алтернатор БОШ ставащ за мойта кола че тва ВАЛЕО немога го гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

преди да я запаля колата и да меря напрежението на акумулатора беше 11.95В....

Това ако си го мерил на изгасена кола не е добре... да не е била на контакт?

Здрав зареден акумулатор не трябва да е по 12.4-12.5В в покой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той моя е по-слаб щото е откакто е колата оригиналната Варта с ориг.номер от завода както си излиза и вече е тръгнал да предава богу-дух затова показва такъв заряд.

Проблема е алтернатора ли е дал фира или релето хах ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...