Jump to content

Централно заключване - помпата на багажника не работи!


R&N

Recommended Posts

Здравейте,

Съвсем нов съм тука. Имам проблем(то всички започват така) централното на багажника не работи. Колата е Ауди А4(facelift) Б5 комби 2000г.

Оключвам багажника само с ключа, и то механично и в същото време като отключа багажника и натискам копчето и вдигам багажника, цялата кола се заключва. Бях в един сервиз и момчетата казаха че са направили всичко възможно, че нямало проблем с инасталацията а проблема бил че най-вероятно тази помпичка не е от тази кола че някой е барнкал преди. Предложиха ми да си намера някоя помпа само за багажника втора ръка и щяло да струва около 120 лв.

Искам да помоля ако някой може да ми помогне.

1. Дали някой имал подобен проблем и как си решил проблема,

2. Ако вече е ми е "умряла" помпата къде мога да намеря друга.

Предварително Ви благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Благодаря, утре ще патувам към Пазарджик и вече гледам моргите къде да обиколя...дано да успея да го оправя....дължа черпене......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

ако помпичката ти отваря другите врати значи не е от нея погледни под задната седалка дали ти е вързан маркуча за багажника там може да е проблема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, да не пускам и аз нова тема, проблема и при мен е същия, задния капак се отваря само с ключа. Преди малко махнах кората, и поогледах какво е положението. Не мисля че задния капак на А4 Б5 се отваря като останалите врати с въздух. Има електрическа верига и над регистрационния номер има 2 микроключета с гумени маншони отгоре. Чета тук, че давате съвети на колегата да си търси компресорче втора ръка ..... и все пак нека някой по запознат сподели как се отваря задния капак на А4 авант , аз видях двойна ключалка едната и страна се отваря механично с ключа а другата е свързана към електрически изтеглящ механизъм. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега апробвал ли си клучалката на багажника да я преместиш в друго положение в смисал като вадиш ключа имам предвит дали е на горе на ляво или на дясно мислиа че в определено положение не се отклучваше багажника а само вратите поне при мен на 80 тката ми беше така на тази А4 сега не сам пробвал ама ако не си опитвал нищо не ти пречи да пробваш не казвам че това е проблема успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано не съм пробвал, досега си седи само нагоре ключа , а като отключвам завъртам наляво след което ключа се връща автоматично в предходното положение. Трябва да пробвам, но не съм сигурен дали ключа можеда се извади в друго положение освен вертикално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем (Б5 фейслифт).

Карах колата на ел. техник, отваря кората отзад, мери, гледа и каза, че копчето работи, но няма идея защо не отваря багажника.

И той предположи помпата, защото колата е разбивана (5-та врата), но като я смених за проба с работеща помпа положението си остана същото.

При мен от време на време като дам на контакт и чувам как помпата се включва за момент и плафоните ми светят през цялото време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

помпите на фейслифта изглеждат като на тези преди, но не са! Там е управляващата платка и най-вероятно не Ви работи и функция комфорт, за автоматично вдигане на стъклата. Просто някой Ви е сложил помпи от стария модел. Това е лошо, защото тези от фейслифта се намират по-трудно и струват повече. Просто е трябвало да се смени компресорчето и се запази управляващия блок! При фейслифта има опция за дистанционно отключване само на багажник. By the way от коли с дясна дирекция също не става. Не помня точния номер на помпата, но по VIN-a и търсите... Играл съм го този филм!:lol:

Редактирано от Proff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш че отварянето на багажника също се управлява от компресорчето. Между другото онзи ден се заслушах и като натисна бутоните за отваряне се чува някакво щракване от самото компресорче, така че може би наистина има някаква връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Управлява се не точно от компресора(защото е електрическо отварянето)а от платките вътре.Малко преди да си раздроби перките моето моторче(А4 Б5 фейслифт авант)правеше проблеми и отварянето на багажника,след като сложих само моторче от голф 3 всичко се оправи(трих и грешки записани).Отворете и вижте там релета,влага,букси....Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета колега, явно ще трябва да се направи пълна профилактика. Между другото се чува щракване на реле най-вероятно, но не се случва нищо. Значи трябва да сваля компресора и пълна профилактика, има ли нещо по специфично при отварянето му, държи се на гумена лента и видях че има няколко букси. Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро имах същия проблем. При фейслифта е малко по-ралична ключалката за багажника. Тя е с някакъв ел. механизъм който се управлява от този модул с компресора, а не с вакуум като останалите врати. Щом останлите врати се отварят значи проблема не ти е в самото компресорче а в платката. Модула е на кофти място сложен и влиза вода през отдушника и при мен в един голям дъжд намерих после модула потънал в около сантиметър вода. Естествено оплътнението с годините се е прецакало ,а специално при мен е било и отваряно което допълнително му намалява свойствата. Това са номерата на модулите за фейслифтовите а4-ки.

Дано съм помогнал:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш че отварянето на багажника също се управлява от компресорчето. Между другото онзи ден се заслушах и като натисна бутоните за отваряне се чува някакво щракване от самото компресорче, така че може би наистина има някаква връзка.

И въздух има (отключване), и ел.машинка(отваряне) при фейслифта. От разказите Ви не става ясно, какво точно се случва... Но ако отваря вратите, а не се отключва 5тата врата - 100% е поставена помпа от стария модел! Проблемът е в управляващия блок... Нови и стари трябва да са с две по цицки, за комбитата(едната за 5тата врата). Помпичката прави вакум, но управлението не пуска към задната врата. Това имах предвид като писах по-горе "лошо", защото компресорче става и от Голф, но платка (управление) се намира трудно!

Саймън и Даниел_Атанасов - точно!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но ако отваря вратите, а не се отключва 5тата врата - 100% е поставена помпа от стария модел! Проблемът е в управляващия блок...

Точно така колега , модул от преди фейслифт-а не отваря багажника на било то авант или седан :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги. Даниеле споменаваш номерата на модулите, но не ги виждам. Ако не ти представлява трудност може ли да ги пейстнеш отново. През уикенда ще се занимая по подробно, че вечер се прибирам късно и ще пиша какво е положението. Видях че е имало и някакви "интервенции" по кабелния сноп който излиза от компресорния модул. Мисля да развия всички допълните изолации и да прегледам кабел по кабел какво е положението. След това да размонтирам и самия компресорен модул, да прегледам вътре какъв качамак е и ако установя че проблема е от него, тогава ще търся такъв. Благодаря още веднъж колеги ! Трябва да я вкарам в правия път колата :bia: Много мразя нещо да не ми работи както трябва. Лека и спорна на всички.

ПС: До колкото разбрах всичко се намира в пластмасовата кутия от дясно на багажното отделение. Понеже споменавате модули, се зачудих дали няма още някъде нещо свързано със системата.

Редактирано от astrapower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги. Даниеле споменаваш номерата на модулите, но не ги виждам. Ако не ти представлява трудност може ли да ги пейстнеш отново. През уикенда ще се занимая по подробно, че вечер се прибирам късно и ще пиша какво е положението. Видях че е имало и някакви "интервенции" по кабелния сноп който излиза от компресорния модул. Мисля да развия всички допълните изолации и да прегледам кабел по кабел какво е положението. След това да размонтирам и самия компресорен модул, да прегледам вътре какъв качамак е и ако установя че проблема е от него, тогава ще търся такъв. Благодаря още веднъж колеги ! Трябва да я вкарам в правия път колата :bia: Много мразя нещо да не ми работи както трябва. Лека и спорна на всички.

ПС: До колкото разбрах всичко се намира в пластмасовата кутия от дясно на багажното отделение. Понеже споменавате модули, се зачудих дали няма още някъде нещо свързано със системата.

Ето го линка: http://www.digakom.com/katalog.php?TYP_SORT=A&KAT_SORT=8D0%85 , явно не съм го пейстнал в предния пост. номера на самия модул е гравиран на капачето на модула.

Редактирано от Daniel_Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за експедитивността. Лек ден желая !

Между другото, при теб проблема оправи ли се и ако да-как, със смяна на модула ли ?

Редактирано от astrapower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за експедитивността. Лек ден желая !

Между другото, при теб проблема оправи ли се и ако да-как, със смяна на модула ли ?

При мен проблема беше наводнен модул в последствие на което като отворя врата на колата ми се сваляха прозорците. Пробвах със модул от преди фейслифта, всичко беше ок, но багажника не се отваряше.

Така, че трябва да търсиш само модули с тия номера които ти пратих :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

След дълго четене в какви ли не форуми, разбрах най-накрая защо конкретно не работи задната ключалка т.е не се отваря централно багажника. Все повече и повече се убеждавам че всеки който е имал гараж за кола в София и отворил капака на колата веднага става майстор и разбира от всичко, само че засъжаление понякой път се налага хем да си платиме хем да кажем на майстора как да оправи повредата, както и да е...

Значи всяка А4 комби(предполагам и другите коли) си имат модул за централното, най-честия проблем е че преди време някой от "майсторите" е работил и е сменявал нещо на колата.

Ако случая Ви е като моя, не работи централното на багажника и същевремено и дистанционното, а пък особено ако имате и проблем с лампичките на плафона(при мен не светят задните, а са си читави)въпреки че не съм майстор ГАРАНТИРАМ ВИ че е от модула за централно заключване. тази джиджавка се намира на комбитата от десната страна в багажника, обикновено има два отвора за маркучите и 3 квадратни гнезда за букси, от доланата страна е мн важно да се види един номер,това е номера на вакуум помпата за централното заклучване. Тука http://www.digakom.com/katalog.php ще видите всички помпи на ауди, особено е ВАЖНО В ЕТКА, ДА ПРОВЕРИТЕ КОЙ Е НОМЕРА НА ПОМПАТА ЗА ВАШАТА КОЛА. след това започва едно обикаляне по моргите(около 100лв) или в eBay(35-50 паунда) и след като намерите подходящата помпа, слагате е и вече всичко работи, и централното и плафоните.....за обучаване на ключа има тука някаде в сайта обяснение(ако пък не който иска може да пратя на ЛС обяснението)

И така след 3 месеца четене и обикаляне мисля да отворя и аз гараж за централно заключване, както и повечето пишман майстори в София....

Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един който потвърди че проблема е в централния модул. Колега а какво се бе случило точно на модула, и при теб ли е имало влага/наводняване или просто му е дошло времето и е спрял. През уикенда ще разглобя моята за да видя какво се е случило и дали има външни признаци на влага може да снимам и да кача някоя снимка за да е по нагледно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един който потвърди че проблема е в централния модул. Колега а какво се бе случило точно на модула, и при теб ли е имало влага/наводняване или просто му е дошло времето и е спрял. През уикенда ще разглобя моята за да видя какво се е случило и дали има външни признаци на влага може да снимам и да кача някоя снимка за да е по нагледно.

Колега, прочетох отново какво си написал! Съветвам те да сравниш само номера на помпата... При теб съм 100% сигурен, че не си с оригиналната! Компресорчето ти работи, а ако го разчастиш... може и да спре!:lol: Освен това, капачето си има сериозно уплътнение и за да влезе вода трябва да е пипано. Даже да не си сигурен в номера да знаеш, че старите помпи са с черни капаци, а новите с бели... После, по-добре, ако не оригиналната потърси възможност да я бартеросаш с джамбазина от автоморгата, където намериш! Аз търсих във Варна, но така и не намерих за фейслифт. Купих помпа(целия модул) от стария модел и смених компресорите. После ми казаха, че стават и от Голф 3, но при теб е друго. Нямаш платката (управлението), а компресорът ти работи 100%! BTW имаше подобна тема преди година...

П.П. Цената от този сайт е добра! Колко ще струва доставката до БГ??? По магазините тук я предлагаха към 500 лв.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, ето какво установих до момента с ваше съдействие разбира се. Свалих компресорчето още в петък вечерта и на масата :steinigung: нямаше следи от влага, но имаше грозни следи от външна (нежелана) намеса. както и да е отворих го и установих че или платката или моторчето са сменяни, няма как да позная кое е оригиналното. Кабелите от платката които захранват моторчето са срязани и наставяни даже не са с еднаква по цвят изолация. Мога само да гадая какво се е случвало там :steinigung: Иначе корпуса си е оригиналния поне така си мисля с бял какпак е и номера съответства на тези които видях в сайта който колегата ми беше препоръчал Ето го и номера D0 862 257 C. Имам съмнение че е сменяна самата платка, но това пак е в сферата на условностите и гаданията. Както и да е, ясно е че ще търся читаво, добре поне че не е толкова спешно, но е неудобно да отваряш капака само и единствено с ключа. В този ред на мисли някой има ли работеща ЕТКА за да проверим кой точно номер на модула съответства на моята барака <_< Лека вечер!

Редактирано от astrapower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един който потвърди че проблема е в централния модул. Колега а какво се бе случило точно на модула, и при теб ли е имало влага/наводняване или просто му е дошло времето и е спрял. През уикенда ще разглобя моята за да видя какво се е случило и дали има външни признаци на влага може да снимам и да кача някоя снимка за да е по нагледно.

Колега,

Искам да ти помогна понеже аз минах по този път и както вече написах, след много четене разбрах много за централното заключване, за самия модул, за кодиране на ключа, кой ключ за кой модел става..инт....с други думи ще се радвам с мойте познания да спестя парите който отиват при майсторите който казват че някой неща просто не могат да се оправят....както и да е.

Днеска си купих помпата за централното, и прибирайки се у нас, монтирах е, обучих ключа и BINGOOOO централното си работи, багажника сам се отваря, дистанционното пак работи със всички опции на комфорт модула. Съветвам те да провериш на сайта който го бях написал (http://www.digakom.com/katalog.php) и търсиш таква помпа, имам предвид с дистанционно или без, помпите имат кодове който показват какви опции има самата помпа и за дистанционното дали раб на 433 или 315 Mhz.

Ако имаш влага няма да работи изобщо централното а не само багажника.

а аз имам и ЕТКА(намерих е заради този проблем) и там проверих допълнително каква помпа да търся.

Успех....

П.П Аз си продавам старата ако ти върши работа пишими на личен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...