Jump to content

Климатроник -въпрос


vip79

Recommended Posts

Здравейте колеги забелязвам ,че климатроника ми се държи странно-Немога да го изключа. Или по-точно сам се включва при всяко даване на контакт(палене на мотора).Дори когато е на ръчен режим и го изключа с бутон "-" температурата изчезва от диплея и вентилатора спира да духа.Но махна ли контакта(изгяся колата) и пак дам контакт -сам си тръгва на температура,която е била зададена преди изключването с бутона "-". Или най-просто казано при всяко палене на колата климатроника тръгва сам независимо ,че преди гасенето на колата е бил изключен.Досадно е при всяко палене да го изключвам ръчно това чудо.

Забелязах ,че на един приятел същата А4 ,но 1995г. изключи ли го от бутон "-" после може да пали и гаси колата многократно -климатроника не се включва сам като при мен.Дайте съвет има ли оправяне това чудо и изобщо дефект ли е или е нормално това поведение за някои А4-ки.

пп: иначе климатроника си работи нормално когато е включен -охлажда,топли ,потдържа температурата,регулира си сам силата на вентилатора за обдухване.

Поздрави на всички!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя се държи така. Защо ти е да спираш парното? Можеш да си изключиш компресора само (да не се показва * на дисплея). И ако ти пречи обдухването си остави вентилатора на 1 черта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама като го оставя на една черта и загася колата и след 5 мин. се качвам и паля двигателя-Климатроника(парното)се включва автоматично и усилва сам вентилатора за да гони зададената му температура отпреди.Абе тъпо е малко на всяко палене на мотора да трябва да настройвам силата на обдухване или пък да го гася ако нямам нужда от парно.Не може да е нормално това да не можеш да си изключиш климатроника напълно и 1 месец примерно(април или май) да не го пускаш тъй като нямаш нужда нито от парно нито от клима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горния линк нещо спря.Такъв е климатроника: http://prikachi.com/images/632/2518632T.jpg

И друго да питам нормално ли когато съм го настроил на топло 26 градуса примерно да работи компресора за студеното.Снежинката не е включена а забелязвам конденз по една от металните тръби,които влизат в купето и едната е чувствително по-студена от другата.Със сигурност компресора работи и охлажда чувам го ,че съска 10-15 сек. след изгасяне на колата.Но дали е норамално при режим отопление той да роботи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да си мисля, че или контролерът не е за твоята кола, или има разпоени пинове вътре в самия контролер.Имаш ли някакви грешки на първи канал?

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се включва автоматично след всяко палене,явно така си е настроен заводски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но дали е норамално при режим отопление той да роботи.

Не е, няма изправно работещ климатроник който да се включва ако е изрично изключен и още повече пък да му работи компресора, и то без да има индикация на дисплея.

НЯМА заводски "настроен" компресор/климатроник, който се включва автоматично при стартиране!

По смътни спомени някъде бях попаднал на такава функция, която се активираше с ВАГ-КОМа, но изключено да си спомня къде, счетох че е абсурдно.

Там е работата, че не е.

Точно.Както Ради предполага, вероятно или панелите ви са сменяни с други, или са неизправни.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги и при мен е така от както сам я взел и това много ме дразни дори сега при студено време като по загрее колата се включва и компресора настроен е на 26 градуса ще следя темата с интерес дано някои намери решение на проблема.Бях решил че заводско така но сега почвам да се замислям. :hilezh: аз съм с А4 1.8 адр 97г ако това има някакво значение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз съм със същият климатроник,колата е АДР 1998г.но щом го изключа при палене на колата не се включва автоматично,следователно има някаква грешка.Проверете първо с ВАГ-КОМ за грешки и после вижте пина за вътрешни къси съединения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При влизане в контролера на климатроника програмата дава възможност за тест на системата, правите си теста и съобразно резултатите тълкувате проблемите и причините.По време на теста се отварят/затварят всички клапи, пуска се съединителя на компресора, завърта се вентилатора на радиатора на трите му степени, завърта се вентилатора на климатроника през всичките му степени, проверяват се всички температурни и датчици за налягане, датчика за слънчево греене, моторчето обдухващо датчика за вътрешна температура и за десерт софта тества панелчето като сектори и електроника.Колкото е по-нова колата, толкова по-подробни тестове прави ВАГ-а.

При първоначалната автодиагностика на всичките контролери такъв подробен тест не се прави на всеки един.

Дублирайте теста при работещ и при угасен мотор.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Преди малко тествах 6 аудита А3 И А4 до 1998 год. на Трите климатроника тръгваше сам при палене на мотора всеки път дори и да се изключи преди това,а на 3-те изгасиш ли го не тръгва сам при следващо палене на двигателя.Странна работа ми се струва това.Дали не е някаква настройка това.Може би всички коли правени например за Франция или Италия да са така.(макар,че ме съмнява)

2.Забелязах на моята кола,че наистина едната тръбичка влизаща в купето от компресора е по-студена от другата и колата"съска"( изравнява налягането)за около 15 сек след гасене на мотора- ДОРИ,когато климатроника е на режим ОТОПЛЕНИЕ.Но при този режим на отопление перката за компресора не върти,мотора не трепва и не се усеща,че компресора работи.Когато включа компресора от бутона -"снежинка" веднага втората перка отпред включва, мотора променя оборотите си и тръбичката към купето става още по-студена.

Колеги ако имате време проверете вашите коли как се държат в режим отопление охлаждат ли се тръбите на климатроника към купето(под чистачките),че аз нямах време да тествам всичко наведнъж.

Редактирано от vip79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При влизане в контролера на климатроника програмата дава възможност за тест на системата, правите си теста и съобразно резултатите тълкувате проблемите и причините.По време на теста се отварят/затварят всички клапи, пуска се съединителя на компресора, завърта се вентилатора на радиатора на трите му степени, завърта се вентилатора на климатроника през всичките му степени, проверяват се всички температурни и датчици за налягане, датчика за слънчево греене, моторчето обдухващо датчика за вътрешна температура и за десерт софта тества панелчето като сектори и електроника.Колкото е по-нова колата, толкова по-подробни тестове прави ВАГ-а.

При първоначалната автодиагностика на всичките контролери такъв подробен тест не се прави на всеки един.

Дублирайте теста при работещ и при угасен мотор.

Колега можеш ли да ми кажеш как да направя и на моята каручка този тест:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...