Kutrov Публикувано 21 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2012 (Редактирано) С тази статия ще се опитам да ви дам най-ценните съвети и напътствия, които мисля, че ще ви помогнат ако сте на път да полирате алуминиевите си джанти. Важно да се знае е, че ако джантите ви са от магнезиева сплав (често се случва при OEM BMW джанти), трябва да спрете да четете до тук, защото джантите ви не подлежат на полиране. Започвайки процеса по полиране, първо е хубаво да демонтирате гумите от джантите. Това създава удобство да се обработват джантите и ръбовете на бордовете им. Уверете се, че джантите са прави и няма да имат нужда от изправяне след полирането, защото всеки контакт с машината може да влоши крайния резултат, който сте постигнали. Постарайте се да измиете джантите добре от спирачна прах, натрупана кал по вътрешната част на бордовете, между спиците, в дупките за болтовете.Ако джантите Ви са дву или трикомпонентни, сега е моментът да ги разглобите. При двукомпонентните трябва да спазите същите позиции при сглабяне, затова е хубаво да отбележите с удар в метала от вътрешната страна на сърцевината и борда как точно е бил всеки лип към вътрешната част. Това се прави, защото има твърдения, че при разменени позиции, има голям шанс джантата да се балансира по-трудно в последствие. При трикомпонентните джанти (най-често BBS) дупката на винтила, която е на предния лип, винаги съвпада с една пъпка на сърцевината, която служи за блокиране на капачката, покриваща централния отвор.Следващата стъпка е да премахнете боята/лака. За целта се препоръчва Abbeizer на Pufas или Боди 700.След като отстраните покритието, измиите джантата обилно с вода. Преценете дали повърхността, която ще полирате, е наранена и е необходимо наваряване. Ако не е, огледайте за по-финни язви, които ще подлежат на изтриване с едра шкурка. Според дълбочината на проблема, използвайте суха шкурка с 150-320. След това прекарайте повърхността на цялата джанта с 400 суха. След нея се окчаква да няма никакви забележки по ръбовете на бордовете и вече можете да започнете с водните шкурки. Хубаво е стъпките да не са с над 600 (например от 400 към 1200). Процедира със следната поредност: 400, 800, 1200, 1500, 2000, 2500. Между всеки номер шкурка следва изплакване с вода за да паднат стружките от предишния номер. С всеки номер шкурка търкайте докато не заличите деругите, изкопани от предишния номер.Следва третиране с компкекта за шлайф и полир на Wolfcraft, който можете да намерите във всеки Бриколаж и Практикер.Той представлява твърдо киче, рехаво киче, кафява и синя паста.Прикачете твърдото киче към бормашина и третирайте с кафявата паста. От нея взимайте умерени количества и ги разстилайте на джантата, защото в противен случай кичето ще се задръсти и веднага ще започне да цапа, вместо да шлайфа. Ако сте спазили пропорциите, веднага след като кичето се допре до метала, той трябва да стане по-гладък и по-бистър от частта, която е шкурена с 2500.След като минете детайла изцяло с твърдото киче, избършете с чиста микрофибърна кърпа ако се налага (често се случва да остава замазана паста). При продължителна употреба на кичето, обръщайте посоката му на въртене и го изчиствайте(разрошвайте) с шпакла.Следва рехавото киче и синята паста. С нея също не трябва да се прекалява, защото също остава неприятни черни петна. Хубаво е с рехавото киче и полир пастата детайлът да се мине два пъти, като вторият път да е перпендикулярен на първия. Отново почистете с чиста микрофибърна кърпа.За да предпазите голият алуминий от окисляване,препоръчително е да ползвате нанопродуктите на Percenta, измежду които има такъв, предназначен специално за предпазване на алуминй. Използвайте по указанията за употреба на опаковката. Препаратът по никакъв начин не нарушава и не влошава постигнатия краен резултат.Това е последователноста на цялата процедура по полирането на джантите Ви Не видях такава тема във форума ни,която да обяснява точно и ясно целият процес.Надявам се да бъде от помощ за всички захванали се с това.Лично аз в момента се занимавам с това и ще приложа снимков материал след приключването на процедурата.Успех на всички захванали се Редактирано 21 Януари 2012 от Kutrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shash Публикувано 21 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2012 Как да разбера от каква сплав са ми джантите ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 21 Януари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 21 Януари 2012 Как да разбера от каква сплав са ми джантите ?Вероятноста да са ти магнезиеви е нищожна.Не се притеснявай Магнезиевите са по-скоро тези, които се водят “спорт” или олекотени. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 25 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2012 Здравейте, колеги. Полирането на джанти е едно много интресно и пипкаво занимание с което се занимавам от известно време. Колегата е написал кое как става, само че аз предпочитам да търкам алуминиевите елементи до 600 шкурка на сухо и от там нататъка с вода до 2500. След това ползвам пасти и кичета закупени от тук (не е с цел реклама, а помощ) http://www.nemos.bg/bg/kategorii/zlatarski-bijuterski-instrumenti/polirane-chetki-puh-polirpasti-barabani/ ,червена с жълто киче и синя с бяло. Другото което е, че при нанасяне на пастата с кичето по полирания елемент трябва да се натиска много яко, иначе почти е сигурно, че алуминият няма да лъсне както трябва, а ще остане на мъгла(представете си зацапано огледало). Ето някои неща правени от мен преди и след.Rondell, първоначално състияние, белези от машина за изправяне и др наранявания:Тук след 500 шкурка:След 800 шкурка:И тук след 2500 и минаването с двата вида кичета и пасти:BBS RC Първоначално състояние:Капачките преди:Болтчетата преди:И след много търкане резултатите са налице:Това е от мен, надявам се да съм помогнал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 26 Януари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 26 Януари 2012 До тук я докарах днес... до 2000 водна,зад борда и чупката при лъчите ще се боядисва в черно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 14 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2012 Ето и от мен едно съживяване на един от най-култовите модели на BBS RS, в началото беше в пълна кома, но след доста щуркофибрилации отново ще радва окото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 14 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2012 Браво Оги моите са в застой за момента...тия бъбречни кризи ми е***а ма*ката Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 14 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2012 Браво Оги моите са в застой за момента...тия бъбречни кризи ми е***а ма*ката Ще станат има време, здравето е преди всичко друго. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 18 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 (Редактирано) Почти завършваме джантите..вижда му се краят.Имам още едно минаване с полир пастата и заминават на прахово боядисване Редактирано 18 Февруари 2012 от Kutrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 18 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 (Редактирано) На джантоците сигурно им е гот на китеника, ама на жената не съвсем... сваляй го докат не е скивнала Голямо търпение си ударил Редактирано 18 Февруари 2012 от eic-idimitrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 18 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 На джантоците сигурно им е гот на китеника, ама на жената не съвсем... сваляй го докат не е скивнала Голямо търпение си ударил Ааа няма няма тя даже предложи да ги сложа там ,даже и аз се позачудих дали ме бъзика нещо Иначе да,голямо търпение се иска нервички и време,като се има впредвид,че съм търкал на ръка и сложена джаната на един стол Огито е пич и си ги е монтирал на баланс машината Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 18 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 (Редактирано) Огито е пич и си ги е монтирал на баланс машината Пич ама само като има бордове за полиране, ако има лицева част пускам и аз ръката в действие. А за твоите джанти когато нанасяш и отнемаш пастата с кечето натискай максимално, получава се по-добър блясък Редактирано 18 Февруари 2012 от Огито Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 18 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacco_vr Публикувано 18 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 Интересува ме оригиналните джанти на б4-ката тея със спиците може ли да се полират по този начин да изглеждат като тези - никел, че не ми се отдава баш баш... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 18 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2012 Интересува ме оригиналните джанти на б4-ката тея със спиците може ли да се полират по този начин да изглеждат като тези - никел, че не ми се отдава баш баш...Дай снимки да ги видим, че не съм много на ясно кои бяха джантите на б4-ката Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ставров Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 колегата е вероятно мислил на тези Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 19 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 Лично аз не бих се захванал да ги правя точно тези джантоци,от гледна точка на това,че имат доста отделни елементи и трудно достъпни места за обработка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacco_vr Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 (Редактирано) Много красиви... Евала колега колегата е вероятно мислил на тезиДа, точно тези имах в предвид!Понеже мойте са "малко" с надран борд и тук там драскотини та искам да ги съживя малко и незнам как да подходя към тях...Нуждая се от помощ или по-точно съвет Редактирано 19 Февруари 2012 от pacco_vr Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 И аз си мисля, че няма смисал да се занимаваш с полирането им, по-добре нова боичка и си свиркай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacco_vr Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 Каква боя трябва, и скъпа ли е ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Огито Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 Каква боя трябва, и скъпа ли е ?Авто боя ще свърши работа мисля. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacco_vr Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 Още малко да се отопи снегът и ги почвам ,мерси Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 (Редактирано) момчета имам джанти подобни на тези от аватара на огито ,но ми се иска да полирам и спиците ето модела сега го изрових: http://www.google.bg/imgres?q=%D0%B4%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8+RH&hl=bg&biw=1680&bih=848&tbm=isch&tbnid=ThlpkvjVhetbtM:&imgrefurl=http://stz-auto.com/viewtopic.php%3Ff%3D20%26t%3D41&docid=AmeZP7bU2Hj09M&imgurl=http://img840.imageshack.us/img840/6690/img2301q.jpg&w=2272&h=1704&ei=i2NBT6qYFYrxsga4rcy5BA&zoom=1нещо да ме просветите или по-добре песакоструика замислих се за една леко казано шъшкания ама незнам какъв ще е ефекта да ги пусна в една стара пералня от тия с горното зареждане дет само перката върти с абразивен прах !!!!!някой такъв експеримент пробвал ли е ? да не е да ги извадя заоблени отвсякъде ??? Редактирано 19 Февруари 2012 от CHERVEQ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 19 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 За мене е мисията невъзможна Спиците въобще не знам дали някой се наема да ги полира,дори да се занимава професионално Имам номера на един пич от Пловдив,занимава се само с такива неща (много го хвалят)...забравих му името,но ето ти номера 0877 757 474 обади му се и се консултирай с него.От питане и опит глава не боли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 19 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2012 нека малко се поопарича и се чуя с този фен за някой друг съвет или някво предложение!!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts