Jump to content

Допьлнителното подгряване на антифриза


nikito_ko1

Recommended Posts

Здравейте колеги,

намерих и монтирах трьбичката с трите подгревни свещи на маркуча, който е на входа на радиатора на парното.

До тук добре, но не се включват да греят тези свещи мамицата им.

Тези дни е доста студено,но пак не трьгна това нещо.

От всичкото четене разбрах,че

-се включват при температури под -5 градуса

-рабодят до около 50 градуса на антифриза

-изключват след 2500 оборота на мотора

-не работят ако колата е кодирана на автомат

Направих опит с ваг-ком в енджин контролера на аутпут тест,закачих на кабелите пробни крушки но нищо не светна.

В тази врьзка имам няколко вьпроса:

Как с ваг-ком да разбера дали ЕКУ-то ми е кодирано на автоматични скорости?

Тези свещи би трябвало да имат реле, каде се намира това реле на Ауди 80 Б4?

Има ли опция чрез ваг-ком да се активира този допьлнителен подгрев и как?

Как да го накарам това нещо да заработи?

Благодаря предварително

Поздрави и много безаварийни километри с любимите аудита

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам 1.9 TDI с тия подгревни свещи имат алтернатори за зареждане по 120А. Ако ги няма свещите алтернатора е 80А. Ако и твоя е 80А мисля може да прецакаш нещо по тоците. Дано си се консултирал с електричар за интервенцията. Че от такива намеси се палят ел. инсталации.

Моята А3-ка ги има тия свещи и наистина тия дни доста бързо качва темп. на антифриза. Следя го на канал 49 на климатроника.

Редактирано от Пламен П
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината незная моя алтернатор колко ампера е но и 80 да е ако всичко е както трябва би трябвало да трьгне.

Инсталацията си е оригинална за този подгрев и се надявам да е сьобрезено и да е монтиран 120А алтернатор.

Зная, че ЕКУ-то определя колко е свободния ток от алтернатора и в зависимост от това пуска една, две или и трите свещи.

Някой някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една тема: ентусиаст беше направил схема с ръчно пускане на 1 или 2 свещи. Схемата я беше реализирал с реле, което изключва след определено време работа. Обаче си нямам идея оригиналната схема как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам - някой мерил ли е тези подгряващи свещи на антифриза с омметър и колко ома е съпротивлението на една свещ? Четох някъде, че трябва да има предпазите 50А, но къде е не го намерих. Аз също съм А4 B5 1,9 TDI. Сега в студа ще проверя тези свещи, защо ми се струва, че при мен не работят. А в дискусията се включи някой мн компетентен колега ще съм мн благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега видях темата, НО кьде са при Б4 тези релета за този тип подгрев?

Опитах да проверя дали сьм кодиран на автомат по следния начин:

1-engine

2- Login

12233 - Do it!

Coding и там ми излизат само нули

очаквах да видя нещо от сорта 00001 или 00002 ама всичко е 00000

поправете ме кьде греша

Редактирано от nikito_ko1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега разгледай тази тема: http://audibg.com/fo...0%B5%D0%BB&st=0

там става дума точно за тези подгревни свещи и начина им на свързване.

Ето това беше и моето решение: http://audibg.com/fo...dpost&p=1482737

Но за дизела управлението на релето се извършва от компютъра на двигателя.

Свързва се по тази схема:

1567330527.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в дискусията се включи някой мн компетентен колега ще съм мн благодарен.

И аз ще сьм благодарен ама...

Колеги споделете как да стоплим по-бьрзо

Редактирано от nikito_ko1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще сьм благодарен ама...

Колеги споделете как да стоплим по-бьрзо

Колега където паркираш има ли наблизо контакт 220В,ако имаш ще ти кажа едно много готино приспособление което се монтира на долния маркуч, който излиза от радиатора .Така изкарах няколко зими без да правя основен ремонт на двигателя,след което продадох колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега където паркираш има ли наблизо контакт 220В,ако имаш ще ти кажа едно много готино приспособление което се монтира на долния маркуч, който излиза от радиатора .Така изкарах няколко зими без да правя основен ремонт на двигателя,след което продадох колата.

Пиши повече за приспособлението - не е лош вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега където паркираш има ли наблизо контакт 220В,ако имаш ще ти кажа едно много готино приспособление което се монтира на долния маркуч, който излиза от радиатора .Така изкарах няколко зими без да правя основен ремонт на двигателя,след което продадох колата.

Пиши повече за приспособлението - не е лош вариант.

Здравейте,

късмета на новобранеца, още с първото разлистване на Вашия форум попаднах на горното,всъщност затова и съм тук, заради такива теми.Надявам се и с малко помощ, това да ми е последната зима без такава придобивка. Убеден съм дълбоко в нейната полза от първо лице. Преди доста време карах такси с такава екстра. Предварително да изясня, не карам Ауди/ поне засега/,търся всичко , което може да ми бъде полезно, за изработването на такова бюджетно устройство при домашни условия-независимо от волтажа,разполагам и 220в, на двора.Имам някакви идеи, макар и неизбистрени още.Казаха ми, че в накои по стари модели, имало външна помпа за циркулация на антифриза, ако не са ме подвели, надявам се да ме напътите,за модела , за да мога да търся, тя е начална точка в идеята ми!

Благодаря предварително на отзовалите се,

и дано не съм объркал нещо та да създавам грижи на модераторите

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши повече за приспособлението - не е лош вариант.

Това е малко "китайска"технология,но си заслужава да се направи.Една тръба с ф-то на долния маркуч който излиза от радиатора и в нея се слага бързоварче за кафе(от хубавите).Правят се две дупки на тръбата от където излизат краищата на бързовара,които се запояват хубаво и кабела за тока.Режеш долния маркуч монтираш тръбата в която вече е бързоварчето,купуваш контакт-часовник и го настройваш 2-3 часа преди да излизаш да се включи.Резултата:топъл двигател(все едно си го загасил преди 10-мин.)парното почти веднага духа топло,всички ти завиждат че си запалил дизеляка на -20,въобще голяма екстра ако имаш контакт до теб :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Дали "Китайче" или "БГ", важно е да работи и да бъде полезно, според мен, пак според мен, много важно да се предвидят всякакви непредвидени ситуаций, затова мисля, антифриза трябва да циркулира, а в горния случай се разчита на самотек/гравитачно/,и би се получило локално нагряване. Такава външна стокова помпа за антифриза би ми свършила чудесна работа, ама не знам дали се намират още такива и от какъв модел са!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Дали "Китайче" или "БГ", важно е да работи и да бъде полезно, според мен, пак според мен, много важно да се предвидят всякакви непредвидени ситуаций, затова мисля, антифриза трябва да циркулира, а в горния случай се разчита на самотек/гравитачно/,и би се получило локално нагряване. Такава външна стокова помпа за антифриза би ми свършила чудесна работа, ама не знам дали се намират още такива и от какъв модел са!

Аз го използвах три зими това произведение на изкуството на Опел 1.6 дизел,без допълнителни помпи и тем подобни и останах много доволен от ефекта,не ме бъркаше колко минус е на вън,за това този контакт-часовник играе голяма роля в цялата схема,ако се успиш примерно сутрин той изключва и проблем никакъв :zustimm: за тези години всеки ден съм го ползвал и единствено на края на втората изгоря бързоварчето,но аз бях взел някакво незнайно и пак добре изкара за това казвам,че трябва да е читаво,смених го с българско и третата година си изкарах с него след това продадох колата със се технологията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавайте със самодейност , замислете се за опасноста от пожар а и като знам какви са застрахователните компании в БГ- изгоряхте .

Има си готови и издържали стандарт и то доста сериозен.

Всички автомобили в Норвегия са снабдени с тези подгряващи на мотора и купето.

http://wup.defa.com/...preheaters.html

http://www.automobil..._vorwaerm_2.htm

п.п ако не се отварят просто влезте в defa.com

Поздрави.:bia:

Редактирано от mitaka359
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм и съм много доволен и най вече сигурен.

Има за маркуча който казвате , за блока ,за картера, за резервоара , за купето има и малки зарядни за акумулатора , които се монтират в колата.

И за всички тези подгряващи си има и дистанционо към тях , да си го пуснеш или спреш когато си пожелаеш но има и нещо което няма да го има в БГ - на паркингите има контакти и не се притесняваш че ще ти откраднат кабела.

Редактирано от mitaka359
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, намират се много и разнообразни такива изделия, но ние търсим бюджетен вариант, от серията направи си сам.Колкото до различните възможни рискове, винаги съществуват такива, в конкретния случай това устройство е по скъпо от цялата ми кола :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съгласен съм че си е инвестиция но, си заслужава .

Много колеги наливат повече пари в емблемки , лайсни ,"касетофончета"или други "чалга"дрънкулки а когато стане въпрос за сигурноста на автомобила или консумативите за неговата по добра експлоатация се скъпят.

Поздрави.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

много си прав , особено за "дрънкулките",но това е извън моя мироглед, пък и отдавна не съм в такава възраст.Колкото до ТНТМ- решенията, има много люде, които обичат да майсторят, оправят, човъркат и често пъти се раждат добри решения, не е задължително да са опасни по някакъв начин/ не изкл=чвам и такива варианти/, и накрая не е маловажно удоволетворението от това, сам да си направиш нещо!

Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам пак:

Здравейте колеги,

намерих и монтирах трьбичката с трите подгревни свещи на маркуча, който е на входа на радиатора на парното.

До тук добре, но не се включват да греят тези свещи мамицата им.

Тези дни е доста студено,но пак не трьгна това нещо.

От всичкото четене разбрах,че

-се включват при температури под -5 градуса

-рабодят до около 50 градуса на антифриза

-изключват след 2500 оборота на мотора

-не работят ако колата е кодирана на автомат

Направих опит с ваг-ком в енджин контролера на аутпут тест,закачих на кабелите пробни крушки но нищо не светна.

В тази врьзка имам няколко вьпроса:

Как с ваг-ком да разбера дали ЕКУ-то ми е кодирано на автоматични скорости?

Тези свещи би трябвало да имат реле, каде се намира това реле на Ауди 80 Б4?

Има ли опция чрез ваг-ком да се активира този допьлнителен подгрев и как?

Как да го накарам това нещо да заработи?

Благодаря предварително

Поздрави и много безаварийни километри с любимите аудита

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги за въпросната помпа моето Ауди В4 1.9 ТД 92г. има такава оригинална помпа на антифриза и я дават да се вкл. от термо датчик в горещините като изгасиш двигателя тя продължава да върти антифриза за да не прегрее мотора. Не съм я засичал как работи защото преди 4-5 месеца смених Ауди 100 С3 с В4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... намерих и монтирах трьбичката с трите подгревни свещи на маркуча, който е на входа на радиатора на парното.

До тук добре, но не се включват да греят тези свещи мамицата им.

...

Да запитам само накрайника със свещите ли монтира или и релето за управлението им?

Да вметна, че при 1Z двигателя, управлението на релето се извършва от пинове 6 и 26 на компютъра.

При теб така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...