Jump to content

Стърже при ниска скорост и ....


donevo

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Имам следният проблем. Колата е Ауди 80 1.8S PM и от известно време нещо от предните колела стърже при ниска скорост 20-30км.ч. Усеща се едва след натискане на педала на спирачките поне 10-ина пъти, съвсем на студено всичко е Ок. При спиране от 100км тресе здраво по волана и като че ли леко придърпва вдясно. Днес сменях зимните гуми и се загледах в спирачният апарат. Погледнете на снимките, който не за от моята кола а ги ползвам за нагледно обяснение:

post-38093-0-15789800-1333726406_thumb.j

post-38093-0-61315200-1333726433_thumb.j

Болта на горната час от апарат има видим луфт и се върти на ръка безкрайно(отбелязан на снимката с 1). От маншона отбелязан с 3 излизаше някаква огромна стружка. Освободих маншона и видях, че това е част от гайката отбелязана с 2. Проверих долният болт дали се върти на ръка, но резултатът беше отрицателен. Дискът много лесно се разхожда и не лежи, като че ли на мястото си, т.е. има нещо, което го отваря в противоположната страна. Проверих на другата гума как е и се оказа, че там дискът си заспива на място с леко притискане. Някой може ли да предположи кво се случва с тоя апарат? Възможно ли е стърженето, което ми вади нервите всеки път, когато се кача в колата и едва не ме докарва до нервна криза, да бъде от това? Какво да го правя? Моля за съвет, помогнете.

P.S. извинявам се на колегата born to be a Lioness, че използвам неговите снимки, но няма как да го обясня по друг начин нагледно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега гледам никой не ти е писал викам да ти дам някаква глупава насока. Първо апарата на снимките е заден, но това не е от толкова голямо значение. Дисковете на Б3 и Б4 наистина имат някакъв лек луфт понеже няма винтче което да ги застопорява. Та според мен е много вероятно или да имаш някакви боклуци по накладките или да не са легнали добре на диска, някой позапекъл водач на апарата или да не ти ляга добре диска на главината поради боклуци или ръжда. Свали апарата накладките и ги огледай в какво състояние са, след което може да развиеш съпорта и да свалиш самия диск и да изшкуриш добре където ляга към главината, самата главина и контакнтното място между диска и джантата.

Ако направиш тези операции смятам ще има подобрение а може и да откриеш и отстраниш причинителя на проблема, сега ми хрумва също че е възможно предпазната ламарина на диска да стърже понякога в него и оттам да скрибуца, на мен ми се е случвало 2-3 пъти. Та накратко погледни тези неща и пиши за развитие, гледам си писал и за тресене там вече нещата може да идват и от криви дискове, джанти, гуми и причинителите се увеличават. Успех с манипулациите :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес затегнах болта и спря да стърже при ниска скорост. Когато натисна педала на спирачката се усеща леко престъргване, но не е проблем за ухото. Остава обаче проблема при спиране от 100км/ч- тресе във волана. Започвам да се съмнявам, че накладките не се разбират много добре с дисковете. Марката на накладките е Феродо и са на около 10- 12 000км. Дисковите са същите, като от снимката. Аз мисля, че проблемите по тресенето във волана започнаха скоро след подмяната на накладките- около 1000-2000км. пробег. Колеги да рискувам ли да сменя накладките с други? Дайте предположение за проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дори и да смениш накладките с нови - не е гаранция че проблема ще спре понеже , има вероятно да е кривнал диска :

просто пример - апарата не е работел добре (задържал е ) - накладката постоянно трие диска и го се нагорещява а температурата е сериозна - минаваш през локва и др. и бум диска е крив.

Моя съвет е дисковете долу - носиш на стругар ама човек който знае какво прави и да ги завърти и да каже криви или не ,ако са малко кривнали и диска позволява в смисъл не е по минималните допустими милиметри , може да се пристърже и да се отстрани проблема .

Аз така изпатих с нови и реномирани дискове няма да ги споменавам - сложиш ги , изчистих главини всичко , нови накладки и бум след 300 км криви .

Другия вариант е и накладките да не са читави да са много зле в смисъл да са боклуци като повечето части на пазара :steinigung: :steinigung: :steinigung: .

Но имай в предвид че окаже ли се дискове криви - ако земеш нови или оправиш сегашните задължително нови накладки иначе тези пак ще направят поразия - тъй като няма да лягат равномерно и ще има проблеми .

п.п Аз лично бих тръгнал по-на колегата съвета - всичко свалено - почистване хубаво , накладките можеш да ги изпилиш и изравниш до колкото е възможно и да пробваш . Ако има налепи и ръжда по главината е същия ефект .

Успех в начинание ако имаш въпроси питай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш съмнения че дисковете са ти криви но с оставащ голям ресурс и си от София има решение.

Brakeway1 се казва сервиза, в гугъл го намери къде е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разглобяваш-неизбежно е, раздвижи спирачните цилиндри добре и ги почисти с фина шкурка. Почисти двете осички по които се движи съпорта, смажи ги и ако има някъде скъсано маншонче, го смени. Внимателно ги прегледай за неправилно износване, което може да е от блокирала ос. После дай дисковете на стругар да им вземе много леко чело. Ако позволява!!! Спирачките са нещо много важно и всякакви компромиси с тях са недопустими!

п

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...