Jump to content

лагери на задни главини на В4


dvg7

Recommended Posts

Здравеите колеги забелязах че имам луфт в лагерите на задните главини на аудито В4 с АБК мотор и дискове отзад. По принцип знам че трябва да има някакъв луфт в тези лагери но въпроса е как да разбера дали е в нормите. Лагерите не стържат или да вият, когато колата е вдигната на крик и се разклати гумата се усеща луфта пробвах и когато колата е стъпила на земята пак се усеща луфт в лагера.

Въпроса ми към вас знаещите е как мога да разбера дали този луфт е нормален и може ли да се натегне и как точно става натягането. Не знам кога са сменяни тези лагери и дали са сменяни изобщо някога.

Благодаря предварително на отзовалите се колеги с компетентни мнения и съвети.

Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В центъра на главината има капаче,която като се извади се вижда гайката,от която се обира луфта на лагерите.

Натяга се дотолкова,че луфта да стане съвсем минимален.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за бързия отговор

Казваш няма проблем да се натегне стар лагер и луфта трябва да е минимален.

Минимален луфт да го разбирам че като е пусната колата на земята не трябва да се усеща луфта, така ли е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато не ги чуеш ,не ги пипай ,а вервай ми ще ги чуеш:rolleyes:

Колега нищо не се чува нито стържене нито виене, забелязах само луфта и затова питам хора като вас от форума дали да ги натегна или да си ги оставя така както са в момента.

Някой може и да е правил тази процедура с натягането и да каже как и колко.

Преди да пусна темата потърсих с търсачката но не можах да намеря точно това което ме интересува.

Поздрави на всички знаещи и даващи добри съвети колеги :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж,лагерите не са се развили ,просто са се износили,луфта им позволява да не греят толкова,опасното е от дупка тогава се появяват бразди на черупката и почва да чегърта или ручи.За някои неща,ползвай правилото ,щом не се е появил проблем не рови.Това не се отнася за нацепени сп мъркучи,водопроводни или горивни ,проблеми от течове или лоши ел връзки.Но по окачването и лагерите не пипай,разтропа ли се или забучи тога мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на моята Б4 забелязах че имам луфт в лагерите на задните колела. И тъй като съм си патил със съборени лагери на предишния ми форд :steinigung: , реших да не рискувам и да обера луфта на лагерите. Ама за по сигурно извадих външния лагер(за вътрешния трябваше да свалям диск, спирачен апарат и не ми се занимаваше), затова смазах само външните лагери с литиева грес и после ги монтирах, като стягах до толкова, че да мога със средно усилие да приплъзвам шайбата под гайката(метода със плъзгащата се шайба). Едната страна я затегнах една идея повече, и сега в нея няма или пони трудно се усеща луфт, а в другата е много лек. Ама за сега карат, дано и за в бъдеще да не ми правят проблеми. Така че ако не е голям луфт а слабо доловим си карай. Аз сменях греста на външните лагери защото беше една доста втвърдена зелена на цвят :blink: .

А ако решиш да натегнеш леко гайките и да обереш луфта, инструменит не ти трябва, поне при мен не трябваше де. Развихах и затягах гайките само с пръсти, те се контрират със шплент и няма как да се само развият :zustimm: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги забелязах че имам луфт в лагерите на задните главини на аудито В4 с АБК мотор и дискове отзад. По принцип знам че трябва да има някакъв луфт в тези лагери но въпроса е как да разбера дали е в нормите. Лагерите не стържат или да вият, когато колата е вдигната на крик и се разклати гумата се усеща луфта пробвах и когато колата е стъпила на земята пак се усеща луфт в лагера.

Въпроса ми към вас знаещите е как мога да разбера дали този луфт е нормален и може ли да се натегне и как точно става натягането. Не знам кога са сменяни тези лагери и дали са сменяни изобщо някога.

Благодаря предварително на отзовалите се колеги с компетентни мнения и съвети.

Поздрави на всички.

Колега, прегледай си хубаво нещата как са!Оказа се че и аз съм имал доста време такъв луфт и в крайна сметка резбата на остта ми се беше изяла а колелото се е крепяло на щплента!Разбрах го чак когато АБС почна да ми дава грешка и да се изключва, също в завой диска леко опираше в спирачния апарат.Питах тук там казаха лагери, но да не ги пипам докъто не се обадят.В крайна сметка след токова много съвети на своя глава разглобих главината и още като свалих капачката видях тая грозна картинка и се радвам, че не съм останал с 3 колела някъде по пътищата! :rotcol:

Редактирано от pe6oslav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...