Smith Публикувано 28 Август 2012 Доклад Share Публикувано 28 Август 2012 Здравейте колеги,Обръщам се с молба за съвет към онези, които са запознати с процедурата, и по-точно настройката на луфта на лагерите на задната главина. Да уточня - колата е с предно предаване.По самата процедура на смяната нямам проблеми, само не ми е ясно как да наглася правилната хлабина ?Моля, ако има колеги, които са правили тази процедура и знаят правилото (ако има такова) за постигане на вярната хлабина - да споделят своя опит!Също така, ако има някакви специфични неща по смяната, които не са описани в ELSA ще съм признателен ако ги споделите.Благодаря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Au(90)di Публикувано 28 Август 2012 Доклад Share Публикувано 28 Август 2012 Колежа,както ти е вдигнато въпросното колело,слагаш джантата,фиксираш я с 2-ва болта да си е на място и ги притягаш! И въртиш гумата,ако върви свободно стягаш малко,пак въртиш и ако пак върви свободно,пак стягаш докато спре да се върти на ръка! Спре ли,тогава вече отвиваш гайката,толкова колкото да се върти на ръка и горе-долу да има някаква инерция! Тогава вече може да се каже,че е затегната като хората! Слагаш шплентове,млентове и се возиш!п.с. Извинявай за малумното обяснение,просто снощи едно приятелче имаше РД ииии Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Smith Публикувано 28 Август 2012 Автор Доклад Share Публикувано 28 Август 2012 Благодаря колега, ОК е обяснението Чудех се дали няма някакво по-точно правило, например стягам докато се върти но без инерция и връщам 1/4 оборот гайката... или нещо такова.Но ако няма - ще карам по "усет" за хлабинба/инерция.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 28 Август 2012 Доклад Share Публикувано 28 Август 2012 Допълнение:Като я притегнеш, след стотина километра пак виж луфта как е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kkris Публикувано 28 Август 2012 Доклад Share Публикувано 28 Август 2012 Стягаш до край и връщаш четвърт оборот... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 28 Август 2012 Доклад Share Публикувано 28 Август 2012 Остави луфт задължително. Тези лагери се оставят с луфт - да го усещаш като клатиш гумата. Не е като предните. Стегнеш ли много ще се скапят много бързо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 29 Август 2012 Доклад Share Публикувано 29 Август 2012 Затяга се гайката докато колелото почне да се върти по-трудно само за да сте сигурни, че черупките на лагера са добре легнали в леглата си, после се отхлабва докато с плоска отвертка можете с не много голямо усилие да премествате шайбата със зъба под гайката. Аксиален луфт не се оставя, луфтът, който усещате е между вътрешните черупки на лагера и оста на главината. Целта е вътрешните черупки също да могат, макар и много бавно, да се превъртат около оста, инак се износват много бързо само отдолу и лагерът се саморазрушава. Задължително е да се смаже и оста при сглобяване на лагера, когато там няма грес, именно оста се износва от долната страна, така вече усещате по-голям луфт, когато разклатите колелото, държейки го в 6-12 часа, но това не значи, че трябва да продължите да затягате гайката. 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Smith Публикувано 30 Август 2012 Автор Доклад Share Публикувано 30 Август 2012 Благодаря за изчерпателния отговор на колегата Бъчи, както и на другите колеги!Поздрави на всички! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване