Jump to content

Питане за смяна лагер на главина на задно колело


Smith

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Обръщам се с молба за съвет към онези, които са запознати с процедурата, и по-точно настройката на луфта на лагерите на задната главина.

Да уточня - колата е с предно предаване.

По самата процедура на смяната нямам проблеми, само не ми е ясно как да наглася правилната хлабина ?

Моля, ако има колеги, които са правили тази процедура и знаят правилото (ако има такова) за постигане на вярната хлабина - да споделят своя опит!

Също така, ако има някакви специфични неща по смяната, които не са описани в ELSA ще съм признателен ако ги споделите.

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежа,както ти е вдигнато въпросното колело,слагаш джантата,фиксираш я с 2-ва болта да си е на място и ги притягаш! И въртиш гумата,ако върви свободно стягаш малко,пак въртиш и ако пак върви свободно,пак стягаш докато спре да се върти на ръка! Спре ли,тогава вече отвиваш гайката,толкова колкото да се върти на ръка и горе-долу да има някаква инерция! Тогава вече може да се каже,че е затегната като хората! Слагаш шплентове,млентове и се возиш!

п.с. Извинявай за малумното обяснение,просто снощи едно приятелче имаше РД ииии :hilezh::steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, ОК е обяснението :)

Чудех се дали няма някакво по-точно правило, например стягам докато се върти но без инерция и връщам 1/4 оборот гайката... или нещо такова.

Но ако няма - ще карам по "усет" за хлабинба/инерция....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави луфт задължително. Тези лагери се оставят с луфт - да го усещаш като клатиш гумата. Не е като предните. Стегнеш ли много ще се скапят много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затяга се гайката докато колелото почне да се върти по-трудно само за да сте сигурни, че черупките на лагера са добре легнали в леглата си, после се отхлабва докато с плоска отвертка можете с не много голямо усилие да премествате шайбата със зъба под гайката. Аксиален луфт не се оставя, луфтът, който усещате е между вътрешните черупки на лагера и оста на главината. Целта е вътрешните черупки също да могат, макар и много бавно, да се превъртат около оста, инак се износват много бързо само отдолу и лагерът се саморазрушава. Задължително е да се смаже и оста при сглобяване на лагера, когато там няма грес, именно оста се износва от долната страна, така вече усещате по-голям луфт, когато разклатите колелото, държейки го в 6-12 часа, но това не значи, че трябва да продължите да затягате гайката.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...