Jump to content

А4 грешки при диагностика с VAG-Com


darkavenger

Recommended Posts

Address 01: Engine Labels: 058-907-55X-AEB2.LBL

Control Module Part Number: 8D0 907 558 B

Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06325

VCID: 306393C3F3235383B33

3 Faults Found:

17916 - Idle Control Sys

P1508 - 35-00 - Upper Regulation Limit Reached

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 - 35-00 - Signal too Low

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

01247 - зачистих буксата на клапаченото N80(беше спяло да цъка) и се оправи грешката

Възможноли е заради дебитометъра да дава и грешка 17916 ? самия дебитометър да се пробвам да го чистя със специален спей или буксата към него с контактен спей ? 17916 е свързана с дросел клапата - не съм чистил дросел, само е адаптирах без проблеми, но грешката се появява пак. За АДР е голяма играчка разглабянето ... и не ми се захваща :( някой чистил по мързеливия начин без да разглабя само със спрей - (видях че продоват специални за дросел клапа с едно дълго маркучле) нека сподели опит, мен ме притеснява че спрея ще вдигне мръсотия и ще я вкара в двигателя ...

Редактирано от darkavenger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почистих буксата на MAF сензора ... и имаше времемно чудо, нямаше грешка и колата работеше равномерно, но само 5 мин. почна пак да клати оборотите и прекъсва :( сега търся спре за почистване на MAF сензор и да видя какво ще стане ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почистих буксата на MAF сензора ... и имаше времемно чудо, нямаше грешка и колата работеше равномерно, но само 5 мин. почна пак да клати оборотите и прекъсва :( сега търся спре за почистване на MAF сензор и да видя какво ще стане ...

Първата грешка я имам и аз от доста време и не знам дали си въобразявам, но с времето се влошава работата на мотора в ниските обороти, все по-често притреперва. Няма грешки никъде другаде и за нищо. Дросела е чистен и адаптиран и би трябвало всичко да си е ок. Имам тема за грешката, съфорумец беше изразил мнение относно късен момент на палене, но всъщност после се оказа, че всичко си е нормално.

Ще следя темата, дано намериш решение на проблема :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при подаден контакт ъгъла на дросела го дава 4 градуса, при свободен ход от 8 до 12 градуса, при "газ до ламарина" 86-87 градуса, това нормални стойностили са? почистих дебитометъра (MAF сензора) със сепициален спей за целта - нямаше ефект :( Накой пробвал ли е с мултицет да премери съпротивлението на дебитометъра ... преди време бях гледал клип от интернет в който един "майстор" не му знам името :) свали дебитометъра ... почисти и го замери с ом-метър и получи 11-12 (не разбрах ома или кило ома) и обясни , че до тази стойност е добре ... ако е повече е за боклука. Моя дебитометър е с 3 пинова букса ... между два от пиновете имах нещо от рода на 5-6 мега ома, при комбинация с другите пинове неуспях да премеря съпротивление. Молбата ми е ако някой може да премери съпротивление да се ориентирам .... отивам в моргата и меря първо после разглабям и слагам "новия" дебитомер втора употреба :) и теставам с VAG-COM

Симтомите на колата са: докато е студена < 80 градуса - перфектна :), когато загрее добре понякога губи свободния ход (предполагам заради дросела), прекъсва в движение (предполагам грешно смесо образуване заради дебитометъра). Като почне да прекъсва ГИ спира да работи - почва да пищи и мига в червено и колта минава на бензин - предполагам че компютъра на колата му подава твърде големи инжекционни времена и затова копютъра на ГИ (ловато) неможе да ги обработи и отчита системна грешка и прехвърля на бензин. В началото бях решил че нещо се е повредил ГИ и щях да ходя да го гледат т.к. е гаранционен все още ... но като покарах само на бензин - и там прекъсва в движение и губи свободния ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

истина стара като ДВГ-то е, че за да ти върви колата ДОБРЕ на ГАЗ, трябва да върви ОТЛИЧНО на БЕНЗИН.Това май трябва да се сложи като девиз на видно място в газовия под форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да прав си, и дори и лек проблем на бензин се мултиплицира при газ ! затова и не съм ходил в сервиза за ГИ. За съжаление за нов дебитометър не ми се мисли ... ще е втора радост :) въпроса е как да го изтествам за 5 мин ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отделих доста време да проучвам MAF сензорите ... общо взето са няколко вида - моят мисля че е от вида генериращ различно напрежение в границите от 0,8-5 V (повече въздух по-високо напрежение). MAF сензора има 3 извода на 1-ви има +12, 2-ри маса, а на третия се генерира напрежение 0.8-5 V пропорционално на преминали извод. Когато размърдам буксата работа на двигателя се влошава, мерих и с мултицет напрежението на 3-тия извод спрямо маса и при падане на оборотите напрежението пада на 0. Мисля си че има проблем с буксата - и при загряване на колата по лесно губи контакт и от там имам грешки за дебитометъра. Утре ще разгледам по-подробно буксата и дали мога да я ревизирам.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко пипване или дърпане (без да изваждам) на буксата и кабелите към нея оказват влияние на работа на двигателя, генерираното напрежение на третия пин на дебитометъра пада на 0 V спрямо маса. За съжаление неуспях да разглобя буксата напълно а само частично ... допълнително напрегнах металните пластинки максимално колкото е възможно при това ниво на разглабяне на буксата. Ще прокарам така за да видя дали ще се появява отново грешката за дебитометъра. ако не е от самата букса, вероятно при вибрация самия дебитометър прекъсва нещо вътре в него ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след маниполацията имам нова грешка:

16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0103 - 35-10 - Signal too High - Intermittent

мерейки с волт метър - от време на време има 9 V на пин 3 на MAF-a, а там нормалното положение е от 0.8 - 5 V. Ще покарам още ден два да видя как се държи колата (сега от време на време падат оборотите на празен ход и колата изгасва) дали прекъсва в движение. Май ще стигна до второ употреба MAF сензор и дано имам късмет да не хвърля 70 лв. на вяртъра ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от днес вече съм с "нов" дебитометър, за мой късмет намерих в една автоморга 2 - само единия беше читав. След много тестове с VAGcom и мултицет го взех. Днес направих 20 км тест градско в дъжда и задръсванията и за сега съм доволен, стария съвсем взе да се скапва - преди прекъсваше рядко след като колата загрее добре и гаснеше при свободен ход, а в последно време постоянно.

След смяната на дебитометъра и другата грешка за дросела 17916 - Idle Control Sys P1508 - 35-00 - Upper Regulation Limit Reached не се появява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема колега, поздрави за усилията!

Пожелавам ти да забравиш за тоз проблем занапред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надявам се че пиша за последно по тази тема, сега е само за да ситематизирам нещата:

кола: Ауди А4 1.8 (1998 год. , 92 KW, ADR -мотор)

проблеми: нестабилен празен ход и гаснене особенно при допълнително натоварване от климатик и електрически консуматори, прекъсване(придърпване) по време на движение. Първоначално тези проблеми се проявяваха сравнително рядко и само при загрял автомобил в последствие зачестиха драстично.

диагностика: 17916 - Idle Control Sys

P1508 - 35-00 - Upper Regulation Limit Reached

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 - 35-00 - Signal too Low

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

предприети действия:

1: System Solenoid Valve 1 (N80) това е вентилацията на резервоара и бях най-на ясно как работи (трябва да трака :) ), направих най-просто зачистих буксата му и напръсках с контактен спрей (в моя случай за потенциометри със почистващ и смазващ ефект) - "чух" че почна да работи и последвата диагностика го даказа.

2:16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 - 35-00 - Signal too Low - нямах идея как точно работи и се надявах, че и при него ще се окаже лош контак. Съответно почистих и напръсках буксата му - но ефекта и моята радост че съм го оправил продължи само 5 мин. Тогава реших да купя спрей за почистване на MAF сензор - разглобих го и почистих, но според мен нямаше и прашинка и беше безмислено. И тази операция не доведе до положителен резултат. Вече се бях отчаял и реших да сменя и въздушния филтър - стария видимо беше ОК и само на около 5000 км - направих безмислен разход :). Продължих да "ровя" и ми направим впечетление, че всяко състресение (почукване с ръка) на дебитометъра и кабелите към него водят до влошаване на работата на двигателя и това ме накара да си мисля че все пак проблема е в буксата. След маниполации по букста и постояно следене на дани от VAG-com стигнах и до друга грешка 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)P0103 - 35-10 - Signal too High - Intermittent. След тази грешка бях сигурен че нещо ми убягва ... и не е буксата - може да е слаб сигнала от лош контак но силен ... едвали. Реших най-сетне да се помъча да разбера как работи дебитометъра - осново попаднах на 3 типа: механични с клапа движеща потенциометър, генериращи честтота и генериращи напрежение. Взех мултицета и един измислен портативен осцилокоп "под мишница" и пак при колата - не бях сигурен дали ще меря честота или напрежение. Моя дебитометър (Hitachi AFH60-10B) е с 3 извода на pin 3 има +12, pin 2 маса, pin 1 - в работно състояние генерира напрежение м/у +1(празен ход) до +5(газ до край) V. При прведените тестове установих, че именно напрежението на pin 1 излиза извън норми - т.е. няма или е надвишава 5 V (при свободен ход). Почна да ми се изеснява цялата картина - грешни данни за дебита на въздух => грешно изчисляване на инжекторните времена и сътветно твърде малко или много гориво(така си обясних и защо ГИ изключваше и преминаваше авариино на бензин => твърде голямо инжекторно време което неможе да се обработи от компютъра на ГИ и той прехвърля управлението на компютъра на колата и бензин). Вече напълно убеден, че проблема е в дебитометъра почнах да търся (питах колега от форума - благодаря за добрата оферта за нов внос от Германия,но положението със вървенето на колата бе трагично и предпочетох 2-ра употреба веднага) намерих 2 дебитометъра в една морга - разбрах се слагам и тествам с компютър и мултицет на място поне 30 мин. и тогава вземам (като видяха как съм се екипирал се съгласиха и на кратък драив тест). За мое щастие единие MAF се оказа читав,а другия беше по-зле и от моя. След смяната на дебитометъра проблемите на колата изчезнаха - поне за сега :)

3:17916 - Idle Control Sys P1508 - 35-00 - Upper Regulation Limit Reached грешка свързано с дросел клапата. Още докато се борех с дебитометъра оглеждах и на живо и през VAG-com дросел клапата. Стана ми ясно, че за да изчистя хубаво трябва да я сваля ... което никак не ми се занимаше - най-вече заради многото маркучи, скоби и кофти място. Адаптирах я няколко пъти, но грешката си беше упорита и се появяваше пак. Докато търсех спей за MAF сензора си купих и спей за почистване на дросел клапи, който се оказа излишен - след смяна на дебитометъра и грешката за дросела не се появява вече. Предолагам и се надявам грешките да са били свързани.

Не съм професионалн авто монтьор и не претендирам за изчерпателност и точност. Всичко написано е на базата опит (само върхо моята кола) и информация от интернет.

Редактирано от darkavenger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надявам се че пиша за последно по тази тема, сега е само за да ситематизирам нещата:

Много добре си ситематизирал нещата. :respekt: за това, че си описал решаването на проблема. Явно и аз ще търся нов дебитомер, т.к. и при мен има грешка 17916 - Idle Control Sys P1508 - 35-00 - Upper Regulation Limit Reached :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само се пазари предварително да пробваш преди да купиш ... аз докато се убедя че е дебитометъра си купих спрей за дросел клапа (27 лв.), спрей за MAF сензор (13 лв.) и въздушен филтър (15 лв.) като ги събера са си почти още един дебитометър на старо :) Пари се харчат за кеф и от инат ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само се пазари предварително да пробваш преди да купиш ... аз докато се убедя че е дебитометъра си купих спрей за дросел клапа (27 лв.), спрей за MAF сензор (13 лв.) и въздушен филтър (15 лв.) като ги събера са си почти още един дебитометър на старо :) Пари се харчат за кеф и от инат ...

Понеже не ми е много належащо още се ослушвам и си правя пас....но ако реша да го сменям, преди да сменя колата ще се похваля :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравей колега,

отдавна се появява и при мен въпросната грешка

17916 - Idle Control Sys

P1508 - 35-00 - Upper Regulation Limit Reached

с чистене имам само някакви временни подобрения

Инфото което си споделил ми се стори много полезно. Можеш ли да кажеш с новия дебитомер какъв ъгъл ти държи дросела на празен ход или ако си намерил какви са нормалните граници?

Редактирано от fx rookie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко по памет ще ти отговоря (по-точно събота неделя ще закача компютъра и ще ти кажа точно) на парзен ход без електрически консуматори 7 градуса, с натоварване от консуматори на празен ход до 12 градуса. за нормални стойности мога да ти кажа само това което показва самата програма VCDS 11 версия - при посочването на параметъра показва колко се очаква да бъде стойноста 0-5 градуса, но самата програма си казва че това са ориентировачни стойности и не са сигурни на 100 % дали се отнасят за конкретния автомобил. Аз не съм и сигурен тези 0-5 градуса дали не са само за кола на контак (без двигателя да е запален) - при мен на контак мисля че ми даваше 0 градуса. При запалена двигател с газ до край е около 85 градуса ... (Днес бях и на технически преглед - перфекни стойности на газ анализатора.)

Да споделя още едно нещо което ми направи впечетление - още откакто купих колата от време на време - най-вече при спиране на сфетофар 3-4 пъти падаха и се вдигаха обороти под и над нормалните за празен ход, като всяко колебание бе по-малко от предишното докато се нормализират. Това малко ме притесни и почнах да ровя по форума и намерих че и при други колеги е така и реших че е нормално. Сега с новият дебитомер няма такова нещо - при освобождаване от скорост оборотите падат много малко под нормалните и се качват веднага до нормалните без да усеща някаква вибрация. Това колебание с +- 100-200 оборото от нормалните придружено с притрисане си мисля че ми е бил първият признак за проблем - който в последствие се задълбочаваше до етап колата да изгасва на празен ход и да прекъсва по време на движение.

какво всъщност прави твоята кола? Триенето на грешката има смисал само веднъж ... ако се появи пак е хубаво нещо да се пипне по колата и тогава да се трие да се види дали има ефект. Ако изчезне причината за грешката - компютъра на колата би трябвало сам да си затрие грешката след определен брой цикли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надявам се че пиша за последно по тази тема, сега е само за да ситематизирам нещата:

кола: Ауди А4 1.8 (1998 год. , 92 KW, ADR -мотор)

....

Наистина много добре си систематизирал нещата, колега! Браво за труда и отделеното време. :zustimm:

П.П.Някой, обаче , ако се опитва да ги търси с търсачката ще ги намери трудно.Добре би било в заглавието да си написал номера на грешката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина много добре си систематизирал нещата, колега! Браво за труда и отделеното време. :zustimm:/>

П.П.Някой, обаче , ако се опитва да ги търси с търсачката ще ги намери трудно.Добре би било в заглавието да си написал номера на грешката.

Благодаря колега, заглавието е такова, защото да си призная чаках готови решения за моя проблем и неочаквах, че ще ми се наложи да се понапъна за да си го реша сам :) Отделих малко време за да опиша през какво минах за да спестя на други колеги пробите и грешките през които минах. Сега съм решил при малко свободно време да разфасовам стария МАФ сензор, защото съм убеден, че проблема му е отстраним - лошотото е че ще играе ножовка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

какво всъщност прави твоята кола? Триенето на грешката има смисал само веднъж ... ако се появи пак е хубаво нещо да се пипне по колата и тогава да се трие да се види дали има ефект. Ако изчезне причината за грешката - компютъра на колата би трябвало сам да си затрие грешката след определен брой цикли.

Благодаря ти отново колега,

при мен грешката си я има от доста време, след триене отново се появява, защото нищо не съм сменял, а само съм почиствал. Карам на бензин и проблема при мен за момента не е много голям. Все пак е дразнещ - в ниските обороти (до към 2000) нямам добра мощност и при сменяне на скорости малко се спъва (забива муцуната). С по-висок октан бензин симптомите намаляват. При първото почистване, бях си оправил и картерната вентилация в същото време ( та смятах, че може заради нея да е бил проблема ) тягата в ниските се подобри чувствително, но за съжаление беше временно.

Имам и един друг симптом, но не знам дали е свързан - като я запаля студена в началото малко тресе двигателя да кажем не повече от 1 минута и после бързо се оправя. Смених свещи, но нямаше никаква промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дросел клапата ако ти е от типа с жило (от педала на газта) и електронно управление на празния ход няма логика само от нея да ти прекъсва колата в движение - натискаш педала и жилото отваря клапата на дросела - друг е въпроса ако си с напълно електронно управление на дросела без жило. Ако гасне на празен ход вероятна причина е че стъпковото моторче на неподържа правилния ъгъл на клапата на дросела. Прекъсването в движение най-често се дължи на грешно смесообразуване или проблеми в електрическата система (свещи, високоволтови кабели,щекери, бобини и т.н.). За мен прекъсването в движение е по-неприятно - аз докато имах такива проблеми направо се страхувах да изпреварвам (моите прекъсвания и загуба на тяга бяха също до около 2200 оборота), отделно всяко прекъсване натоварва съединител, двигател и т.н.

Доколкото съм запознат грешното смесо образуване може да се хване като се гледат инжекторните времена, дебит на въздух и ако има драстично големи или малки стойности - предизвикват прекъсване, забиване, липса на мощност. Проблем с бобината, високо волтови кабели и свещи се хващали по-трудно с VAG-Com - а при ADR двигателя две бобини са в общ корпус и всяка бобина е за два цилиндара, така че проблем в бобина би бил драстичен засегащ две свещи.

Всичко това са си едни мои разсъждения и неангажирам никого с тях - не съм специалист и неразбирам от автомбили и ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги! Много се радвам на колегата, че с труд, упоритост и желание е решил проблема си. Най-е лесно ако имаш пари да отидеш да я хвърлиш на някой майстор и той я я оправил, я не и ти вземе парите. А така да се поинтересуваш сам, да прочетеш това онова и да достигнеш сам до някакъв извод е най-похвално! :D/> И аз се опитвам да действам на този принцип! Та сега искам да използвам темата за да не пускам нова. Ще сложа грешките, които ми изкарва Ваг Ком на двигателя и се надявам някой по-вещ от мен да каже някоя и друга дума за какво става на въпрос и сериозно ли е. Разбира се и аз прочетох мнооого за тези грешки и знам вече за какво става на въпрос, но все пак реших да попитам. Колата е 1,8 ADR.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 558 B

Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D03

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06335

7 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-10 - - - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

01120 - Camshaft Adjustment 1

04-00 - Mechanical Malfunction

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)

35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Ванка, по спомен май ти не държеше баш-баш температурата на 90 градуса, а това в 99% значи, че си за термостат или температурен датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще трябва да сменяш и веригата на разпределителните валове, защото са се поразминали вече ...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...