Jump to content

Ауди 80 Б3 с няколко проблема


Ivkonty

Recommended Posts

колега, говорих с един който е имал същият проблем с мотора и ми каза, да си сменя механичната инжекция с карбуратор и ще забравя за тези проблеми, дори и ще вземе да "бяга" повече от преди, но на мене не ми се извършва тази сложна операция към момента, ако има по-безболезнен начин... Ако може кажи като направиш тази промяна от механична към инжекция... кажи как е, има ли разлика като цяло, понеже не знам дали и след това този проблем ще се оправи. друго е че не знам този JN (1.8s 90ps) мотор от 1987г. има ли компютър който да го направлява така да се каже... Иначе ти благодаря за идеята която даваш, ще помисля над нея! respekt.gifbia.gif

Извинявай че се забавих с отговора колега!:) Моето мение е, че проблема не е в механичната инжекция, а че не е карана на бензин! Тази смяна която с ати предложили е теоретична! като начало ще ти кажа, че карбуратора или моноинжекцията е точно толкова капризен, колкото и механичната инжекция! Понякога..!:) освен това реглажа му не е за всеки! както и на мех. инжекция! Трябва ти човек от старата школа за това!:) Или който се занимава само с творения на Ауди и VW. т.е - много навътре в мат'риала!:) има такива, трябва само д аго намериш! Аз лично не бих правил тази операция, по няколко прин чини. Трябва да се сменят една торба датчици, компоненти, да се правят реглажи - изкрмваш целия двигател и го обръщаш с хастара наобратно! Но това е мое мнение и не е задължително! и като си помислиш за ядовете и парите се замисли в крайна сметка, дали не е по добре да си вземеш цяло ауди с моноинжекция и да му слжиш газово после! В БГ трудно се намират такива, сигурно са единици, но влез например в mobile.de, напиши Audi 80 и ще се объркаш от изгодни предложения!:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай че се забавих с отговора колега!:)/> Моето мение е, че проблема не е в механичната инжекция, а че не е карана на бензин! Тази смяна която с ати предложили е теоретична! като начало ще ти кажа, че карбуратора или моноинжекцията е точно толкова капризен, колкото и механичната инжекция! Понякога..!:)/> освен това реглажа му не е за всеки! както и на мех. инжекция! Трябва ти човек от старата школа за това!:)/> Или който се занимава само с творения на Ауди и VW. т.е - много навътре в мат'риала!:)/> има такива, трябва само д аго намериш! Аз лично не бих правил тази операция, по няколко прин чини. Трябва да се сменят една торба датчици, компоненти, да се правят реглажи - изкрмваш целия двигател и го обръщаш с хастара наобратно! Но това е мое мнение и не е задължително! и като си помислиш за ядовете и парите се замисли в крайна сметка, дали не е по добре да си вземеш цяло ауди с моноинжекция и да му слжиш газово после! В БГ трудно се намират такива, сигурно са единици, но влез например в mobile.de, напиши Audi 80 и ще се объркаш от изгодни предложения!:)/>

Благодаря ти колега за отговора... Знаеш ли къде мога да намеря такива майстори от старата школа или тези които се занимават с Ауди и VW? За сега не мисля да правя тази скапана машинация ...

Нещо друго с тоя бензин: Тая сутрин си викам че си е студено и да и налея 15 кинта бензин (над 6 литра беше)... отначало не иска да завътри на бензин но после като застанах леко на надолнище явно подкачи вдигна обороти с треперене до около 6000+ но около колата яко замириса на бензин ... покарах я малко, но стигна 80+ градуса и умря... после обръщам на бензин и не чувам помпата... и от тогава-НЕ. накрая на седмицата ще видя какво стана с нея. Но като е студено има голяма вероятност да поработи на бензин. Не знам дали има значение това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога д ати кажа къде има акчествен майтсот в Бургас, за другаде..не знам.!:( най-вероятно в помпата и резровара, или в сонадата на резервоара се е събрала много утайка, или има оксидирали контакти. както ти казах....колата не трябва да забравя миризмата на бензин!:( От опит го знам...!:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога д ати кажа къде има акчествен майтсот в Бургас, за другаде..не знам.!:(/> най-вероятно в помпата и резровара, или в сонадата на резервоара се е събрала много утайка, или има оксидирали контакти. както ти казах....колата не трябва да забравя миризмата на бензин!:(/> От опит го знам...!:(/>

има ли начин да се почистят?

без да се махат...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо общо с проблема ми с бензина има ли студа? Вчера я врътнах на бензин и си заработи на бензин без проблем, даже я житках около 10 мин на бензин, но после умря. Незнам мисля че някъде имам проблем с тока към помпата но ще го оправя. Но забелязвам че като е студено шанса да я подкарам на бензин е 30 пъти по-голям отколкото когато е топло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е ,че като се кара на газ, механичната инжекция се скапва. Да се оправи не е невъзможно,но не се ли подкарва на бензин редовно,ремонта е без мислен.Съвсем скоро сменях на един GOLF 2 механичната инжекция с карбуратор. На пръв поглед изглеждаше лесно,но като се захванахме........Сменяхме главата с колекторите комплект,жилото на газта,капака на клапаните,жило за смукача,кутията на филтъра,помпата за бензина,онова нещо след помпата дето е за обратното гориво,плочката за газта и още безброй планки и мъркученца около преработката за които не мога да се сетя. РЕЗУЛТАТА:Перфектна работа на газ и на бензин. Паленето преди ремонта беше ужасно и се наложи смяната на няколко бендикса. Ако делкото е без центробежен регулатор(KE-jetronik)се налага да сменяш и него. Заслужава,си ако има от къде да си набавиш частите. За таблото -сваляш и презапояваш всички спойки по таблото.На мен ми изчезваше оборотомера и температурата на водата и всичко се оказа от студени спойки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е ,че като се кара на газ, механичната инжекция се скапва. Да се оправи не е невъзможно,но не се ли подкарва на бензин редовно,ремонта е без мислен.Съвсем скоро сменях на един GOLF 2 механичната инжекция с карбуратор. На пръв поглед изглеждаше лесно,но като се захванахме........Сменяхме главата с колекторите комплект,жилото на газта,капака на клапаните,жило за смукача,кутията на филтъра,помпата за бензина,онова нещо след помпата дето е за обратното гориво,плочката за газта и още безброй планки и мъркученца около преработката за които не мога да се сетя. РЕЗУЛТАТА:Перфектна работа на газ и на бензин. Паленето преди ремонта беше ужасно и се наложи смяната на няколко бендикса. Ако делкото е без центробежен регулатор(KE-jetronik)се налага да сменяш и него. Заслужава,си ако има от къде да си набавиш частите. За таблото -сваляш и презапояваш всички спойки по таблото.На мен ми изчезваше оборотомера и температурата на водата и всичко се оказа от студени спойки.

Благодаря ти колега. до колко те разбрах най-добре е да мина на карбуратор ако успея да си набавя всичко необходимо на сносна цена, така ли?

Трябва да има.Под жабката зад кутията на парното се намира.

Мерси колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не казвам че е най добре,а казвам с какво ще се сблъскаш ако тръгнеш да сменяш. Аз съм с карбуратор и като не минавам на бензин,после протича от всякъде като лейка. След малко каране на бензин се оправя. Механичната инжекция също може да се оправи но е адски сложно. Чел съм някъде как се прави ама беше на 3-4 листа.Дюзите се почистват,главата на инжекцията се почиства,но реглажа се прави с епроведки и се мери количеството гориво в различни положения на дозатора(клапата),празен ход,средни и максимални обороти. За единица време количеството впръскано гориво се регулира да е еднакво за 4 те дюзи.Мери се налягането на помпата сменят се гумичките на дюзите и сам разбиращ че това е свързано със специално пригодени за целта инструменти ,стенд и т.н. Лошото е че дори и да я направиш,трудно е почти невъзможно,да се направят устойчиви обороти на празен ход. Едно гръмване при работа на газ и клапата ако се изкриви ,целия този труд отива по дяволите.За моноинжекцията не мога да те посъветвам,но си мисля че ще е още по-скъпо. До колкото съм запознат,помпата е с друго налягане,трябва друг комп,смукателни тръби,съответно глава,куп датчици и да не продължавам ,че ще се разочароваш напълно.Относно компа зад жабката-при KE-jetronika в главата на инжекцията има клапан,който отваря горивото при пълно подаване на газта без да чака да сработи механиката,и управлява моторчето за празен ход. За клапите на парното само демонтаж и раздвижване,трудно е само първия път :rolleyes: после се свиква,както се казва. Аз на моята кола свалях парното два дни,а сега ги свалям и качвам за около три часа,зависи собственика колко колонки и копченца е навързал по таблото.Търси из форума за ремонт на механичната инжекция,щото аз съм го чел това някъде из форума,но не си спомням дали не беше в този на мерцедес-тяхната механична инжекция е едно към едно с тази на AUDI.Ако го намеря ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси из форума за ремонт на механичната инжекция,щото аз съм го чел това някъде из форума

Чел си,но не си дочел.

Дюзите малко трудно се почистват.Реглажа е много интересно как го правиш с епрувеТки и да регулираш впръсканото гориво за единица време на механичните дюзи?

За налягането на помпата и смяната на уплътнителите на дюзите на са нужни специални инструменти.

Малко трудно,но не и невъзможно е да се направят устойчиви обороти на празен ход.За гърмежите на газовата си прав.Аз такива драми нямам,за щото нямам газ.

И къде е този клапан в главата на инжекцията,който отваря горивото? :gruebel:

Ето една полезна тема с обяснения кое какво е по механичният инжекцион и как да го регулираме когато гръмне тъпата газова:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=25746

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажа се прави ,като след почистване на цялата инжекция,дюзите се поставят в епруветки и като се пусне гориво през тях,трябва да се пълнят еднакво и четирите. Реглажа поотделно се прави от самата глава на инжекциона.Дюзите се чистят с ултразвук.За специалните инструменти говорех по принцип а не за гумичките. Още не съм виждал ауди с мех. инжекция да не мени оборотите на празен ход на газ. Това дето го пиша съм го чел,не си го измислям,имам го на компа и ще го публикувам но е доста дълго.За клапана ще проверя само заради теб и форума е за да си помагаме а не да се заяждаме. А ето и въпросната тема-прочетете внимателно и НЕ бързайте да отговаряте-

http://mercedes-bulgaria.com/forum/gorivna-sistema/diagnostika-na-ke-jetronic-na-dvigatel-m102-ss-sglasieto-na-kolegata-%27ivos%27/?wap2

Редактирано от borko3228
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите се чистят с ултразвук.

Не става с ултразвук.Пробвал съм.Дюзите работят от налягането в системата,а в ултразвуковата вана няма кой да ги отвори,за да се почистят.

И друго,дюзите са калибровани заводски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за да нямаш проблеми на бензин има няколко условия.

1. Задължително колата се гаси на бензин. Добре е последните 300-500м. да караш на бензин. Нагарите които се отлагат по дюзите се почистват много по-лесно докато мотора е топъл.

2. Задължително палиш на бензин. И караш поне 500м. - 1 км. на бензин. За да загрее охладителната течност и да имаш по-добро смесообразуване на газ.

3. За да може през краткото време, през което ще си на бензин да се почистят дюзите, задължително някаква добра добавка в горивото.

Одтносно пушенето и прекъсването, възможно е да са много неща. Трябва да се погледне от специалист. Може да ти е блокирала клапа на дебитомера, може да е нещо друго за което сега не се сещам. Ако идваш в София, мога да препоръчам сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат дето е болен на тема механична инжекция. Днес го питах и ми каза че е чистил дюзите с ултразвук по следния начин:отваря дюзите с нещо тънко и се оставят отворени,през една минута с въздух под налягане издухва гнуста докато се изчистят.Пробвани са преди и след ремонта разликата е огромна.Също каза че този спор го е водил и във форума на мерцедес,а аз спирам да споря.Как точно се отварят не ми каза, но разликата е била огромна.

Относно парното, бих казал че,във форума е пълно с теми за проблемно парно,само дето няма кой да ги чете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след ремонта разликата е огромна.

Тук съм съгласен напълно с теб,колега.Вярно е,че е огромна разликата между старите и новите дюзи,които купих и сложих на колата. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

т.1 намерих къде е проблема... Оказа се че е лосчето (ключа) за светлините. Сега ще търся някой от б4 и да го сложа...

Но сега имам и друг проблем от скоро. Колата нещо започна да ми прави мизерия с тока - почнаха да се топят бушоните, клучето на мигача запуши... нямам обяснение за това ... Гори пластмасата но не и бушона...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се топеше бушона за нагревателя на задното стъкло.Оказа се хлабаво гнездо ,и от хлабавата връзка нагряваше и топеше бушона. Ключето не ми е създавало проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се топеше бушона за нагревателя на задното стъкло.Оказа се хлабаво гнездо ,и от хлабавата връзка нагряваше и топеше бушона. Ключето не ми е създавало проблеми.

Хлабаво гнездо? Извади ли таблото за да го оправиш? Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не.само го почистих и се оправи,но зависи до каква степен е пострадало гнездото.Взех си табло,но се леко стресирах, като видях колко букси влизат отдолу и пробвах по лесния начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 20/04/2007г. имам монтирано АГУ. До ноември 2012г. нямах големи ядове. Те впоследствие се наслоиха и не мога да открия истинската причина. Ще се обоснова! В края на август 2012г. профилактично минах преглед през ЕЛКОН. При работа на газ нямаше проблеми. При работа на бензин от карбуратора, в мястото на винта за нивото на бензина, преливаше бензин. Подкарах колата към хвален майстор на карбураторите в града ни. Това бе през септември с.г. Майсторът, след традиционните словесни похвати и "хватки" ми показа, че карбураторът бил леко деформиран (!?) и че е наранен поплавъкът на карбуратора. Колата ми е внос от Италия и до споменатия момент НЕ БЕ "ЧОВЪРКАН" карбуратора (аз не се имам за майстор!). Това му го казах! После се оказа, че мембраната на вакуук-регулаторът е пробита и че "стъблото" на делкото е започнало да се износва и незнайно кога (той не се нае с конкретен срок!) може да ми сервира неприятна иненада. Съгласих се на съобщената цена на услугата. Направи го, барабар с подлежащия ЕЛКОН, предварение и т.н.Но оттук нататък започнаха перипетиите. Започнахме ту аз, ту жена ми да я управляваме. На моменти колата се давеше, чуваха се "изстрели" в ауспуха и в резултат - "цъфна" средното гърне (беше заварявано на CO три пъти от датата на сдобиването ми с колата). Ще кажете - дошло му времето! Спор няма! Да, ама не! Смених го - от пробитото старо гърне шурна доста вода!?!? Прекарах автомобила пак на ЕЛКОН - там забелязаха конденз по дистрибуторната капачка - не беше пукната, нито имаше наличие от последстията на прекъснат кабел, неизправна лула, неизправна свещ, отразяващи се на цвета на "палеца" и по вътрешните контактни места на капачката. Подсушиха я и я напръскаха с контактен спрей. Нямах проблеми. Откарах колата и на майстора, монтирал АГУ-то. Той провери изпарителя, клапана по техния си тертип - добре! Нямах ядове до идването на студа. Сега трудно паля и на газ, и на бензин. И недоумявам каква е причината!? Само спестете, моля ви, препоръки от сорта "Ами майката му е в новия автомобил!". Да, ако има достатъчно пари, а и сегашните с тези компютри не ми вдъхват доверие (мое мнение!). Има ли начин (ако проблемът се локализира до конденза и карането с газ), подобен при карането с бензин и добавянето на било спирт в горивния резервоар за разлагане на водата, било на присадки, само че при каране с пропан-бутан да се избегне проиблема с конденза и утаяващата се в гърнетата вода?

Редактирано от Вал
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 20/04/2007г. имам монтирано АГУ. До ноември 2012г. нямах големи ядове. Те впоследствие се наслоиха и не мога да открия истинската причина. Ще се обоснова! В края на август 2012г. профилактично минах преглед през ЕЛКОН. При работа на газ нямаше проблеми. При работа на бензин от карбуратора, в мястото на винта за нивото на бензина, преливаше бензин. Подкарах колата към хвален майстор на карбураторите в града ни. Това бе през септември с.г. Майсторът, след традиционните словесни похвати и "хватки" ми показа, че карбураторът бил леко деформиран (!?) и че е наранен поплавъкът на карбуратора. Колата ми е внос от Италия и до споменатия момент НЕ БЕ "ЧОВЪРКАН" карбуратора (аз не се имам за майстор!). Това му го казах! После се оказа, че мембраната на вакуук-регулаторът е пробита и че "стъблото" на делкото е започнало да се износва и незнайно кога (той не се нае с конкретен срок!) може да ми сервира неприятна иненада. Съгласих се на съобщената цена на услугата. Направи го, барабар с подлежащия ЕЛКОН, предварение и т.н.Но оттук нататък започнаха перипетиите. Започнахме ту аз, ту жена ми да я управляваме. На моменти колата се давеше, чуваха се "изстрели" в ауспуха и в резултат - "цъфна" средното гърне (беше заварявано на CO три пъти от датата на сдобиването ми с колата). Ще кажете - дошло му времето! Спор няма! Да, ама не! Смених го - от пробитото старо гърне шурна доста вода!?!? Прекарах автомобила пак на ЕЛКОН - там забелязаха конденз по дистрибуторната капачка - не беше пукната, нито имаше наличие от последстията на прекъснат кабел, неизправна лула, неизправна свещ, отразяващи се на цвета на "палеца" и по вътрешните контактни места на капачката. Подсушиха я и я напръскаха с контактен спрей. Нямах проблеми. Откарах колата и на майстора, монтирал АГУ-то. Той провери изпарителя, клапана по техния си тертип - добре! Нямах ядове до идването на студа. Сега трудно паля и на газ, и на бензин. И недоумявам каква е причината!? Само спестете, моля ви, препоръки от сорта "Ами майката му е в новия автомобил!". Да, ако има достатъчно пари, а и сегашните с тези компютри не ми вдъхват доверие (мое мнение!). Има ли начин (ако проблемът се локализира до конденза и карането с газ), подобен при карането с бензин и добавянето на било спирт в горивния резервоар за разлагане на водата, било на присадки, само че при каране с пропан-бутан да се избегне проиблема с конденза и утаяващата се в гърнетата вода?

ПП: Открих причината!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш мен опитай с добавки. От спирта единствения ефект е, че не замръзва водата. Ако не вярваш можеш да пробваш в една чаша за да видиш, че водата заедно със спирта си стои все така на дъното, разделени от бензина. Само нивото се повишава. А тази смес доколкото знам не гори. В противен случай щяхме да караме с вода и спирт.

Но и това не е малко защото съм виждал пукнати части /помпи, карбуратори и т.н. / заради наличието на вода. А при ниски температури тя замръзва и се разширява. Заради това може да ти е запушен и бензинопровода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...