Jump to content

Нисък волтаж за зареждане на акумулатор от алтернатора


dino1

Recommended Posts

Що бе? Имах една мазда 626 ( шест до две до шест :hilezh: )преди доста години и там алтернатора беше мицубиши. Частите имаха едни цени....в космоса обаче като се "импровизира" и нещата пак се получават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех немски, ако не се лъжа беше "HEPU" на цена 15.90 лв с ДДС от Косер. Прилично изглежда, остава и да работи по-дълго:))) Старият имаше около 7-8 мм четки, докато новият има поне с един сантиметър повече дължина. Та така, нещата са ОК засега. Новият го купих след като свалих старият, за да не пиша и да обяснявам на продавача какво ми трябва. А алтернатора ще излъжа какъв беше. Зацапана е табелката и не я погледнах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Малко да вдигна темата.

Свекър ми нещо се оплака, че му падал акумулатора. Реших да видя за отечки и дали зарежда алтернатора.

При всички коли ли при запален двигател трябва да дава над 13.8 волта? При него беше 13.2, за сравнение моята е 14.2. Става дума за Опел Астра, ако е от значение. Не ми се струва редно да е толкова.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долната граница е 13.8В. с включени консуматори(фарове).Не трябва да пада под тези стойности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко седмици съм с волтметър и установих следното:

при първо палене(особено ако е студено сутрин) заряда е 14,7 В.След като покарам постепенно пада до 13,7-13,8.

Изобщо не се влияе от оборотите на двигателя.При включване на фарове и подгряване слиза с една-две десети.

Та,до сега си мислех че динамото зарежда винаги с един волтаж а то не било така.Или има нередност????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На алтернатора има един чарк,който се казва регулатор на напрежението.Нали се сещаш за какво е сложен?

И недей вярва много на показанията на волтмера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си показва волтметъра :zustimm: При мен е 1:1. Напрежението на зарят двигател пада след като поработи колата. В алтернатора и най-вероятно в самия реле регулатор има и термо регулиране. Логиката е че след старт колата има най-висока консумация по ред причини. А след загряване вече според мен тока се намаля за да не се загрява електролита в акумулатора(което води до неговото изпарение), понижения зарят на алтр. води до по-добро КПД на мотора :zustimm:

ПП - Миналата зима пътувах до Русе - София 800км за един ден. При средна температура -15 градуса тая кола зарежда постоянно с 14 волта :blink: . Сега при нормални условия съм като колегата високо на студено, и малко по-ниско на топло :zustimm:

И освен реле регулатор алтернатора има и диоден блок. Когато пробие диод, определена секция на алтрернатора не работи. Тогава обикновено напрежението е около 13 - 13,4 с изправен реле регулатор. Отделно показанията на празен ход понякога са около 12 волта :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един косвен метод за проверка дали акумулатора се зарежда добре при даден режим на шофиране.

След десетина часа престой на колата (една нощ) преди да сте дали на контакт и запалили колата, премерете с точен волтметър напрежението на клемите на батерията. Ако е по-малко от 12.5 V, акумулатора не се зарежда достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...