fantamaniaka Публикувано 3 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 Здравейте колата е а3 97 год АГР мотор 90кс.Проблема е че на по малките скорости няма проблем ускорява си прилично (нямам база за сравнение но мисля че не е зле) а на 4,5 като стигне 3 000 оборота и просто спира да ускорява.До колкото съм чел от други теми виновника е този клапан Н75 или дебитомер.Дебитомера го свалих и го потопих в една торбичка пълна със 99% спирт.Доста боклуци излезнаха светна като нов но резултат нямаше...Не отчита грешки на ваг ком-а.Този клапан н75 нали е този който когато колата е на контакт се чува едно цъкане?Той как мога да видя дали работи добре? В аудодатата дават някакви стойности на съпротивление който може да измеря но дали това е достатъчно?Благодаряпоздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 11 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 11 Януари 2013 (Редактирано) някакви идеи?нямам възможност за моменста да проверя с друг дебитомер от друга кола пак с такъв двигател Редактирано 11 Януари 2013 от fantamaniaka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 12 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2013 Най-вероярно колата ти влиза в авариен режим поради пренадуване на турбината.Това лесно се хваща с ВАГ КОМ.Просто отиди някъде на диагностика.Причината за това освен Н75, може да е турбината или прекъснати(напукани) вакуум маркучи м/у турбината и Н75. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2013 Интересно, но ми прави впечатление (лично мое, мога и да греша, и става дума за турбини с променлива геометрия като моята), но проблемите с турбините започват зимата, когато е студено. Каква ли може да е причината? Аз вече трета зима карам моята кола, и за трета зима турбината се инати. Всеки път, зацапва геометрията когато е студено. А лятно време е пушка. Сега ме мързи, студено е, да свалям и да чистя, ще е на пролет. Но ми се върти нещо из главата, че виновникът за цялата работа е нафтата. При това фалшивата нафта, която продават по родните бензиностанции. Предполагам, освен, че е пълен боклук, е бъкана с разни присадки, смоли, и други боклуци, които зимно време, когато е студено, стават на желе, което при студен мотор, не изгаря напълно и се лепи по лопатките на турбината. Не знам какво да я правя тая турбина, пак ми забива, писна ми да я чистя. Ако някой има някакви предложения, за наистина добро чистене или начин да се отлепи нагара, без демонтаж, да казва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pufa Публикувано 12 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2013 Aз си го обяснявам, че зимата 1.9TDi и без това трудно загрява, изгорелите газове не са толко нагорещени, че да издухат саждите и се получава задръстване на лопатките. Отделно аз моята зимата не я жопкам както през лятото та да я продухам, защото пътищата ни и без това не се чистят и са заледени. Лекувам я като профилактично 1 път в месеца ръчно с 14ка ключе раздвижвам лостчето на турбото за да не се заклинва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 12 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2013 Може и това да е. И аз всяка седмица, на ръка раздвижвам лостчето, но кара около 5 до 7 дена, след което усещам, че пак се мъчи. А и съм забелязал, че като зареждам от нашите ЕКО, оцапвам работата, а зареждайки от OMV нещата са доста по-добре. Даже миналата година пусках тема, в която си правих експеримент с нафта от двете бензиностанции в шише и във фризера на -18. Нафтата от OMV, беше доста по-добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 17 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2013 Колеги, аз пак имам проблем с турбината. Не е като да не съм имал и преди и да не съм я свалял и чистил няколко пъти. Обаче сега проблема е доста странен, така, че една консултация ще ми дойде добре. Лоста раздвижвам с ключе 13, движи се доста добре, без да засича и леко, с целия си ход. Няма значение угасен мотор или запален, както и на какви обороти е, движи се добре. Но сложа ли вакума в акутатора нещата се променят. Лоста почва да се вдига, но засича по средата и му трябва едно докосване или леко подчукване и тръгва на горе. Вакум не е като да няма, доста е добър, при подаване на газ усещам как намаля. Опита го правя на езика си. Та сега се съмнявам проблема да е от вакума или клапан N75. Имал съм подобен проблем и преди това, като тогава след отваряне за почистване на турбината, не бях завил един от болтовете на лопатките добре, та се беше развил и опираше в тях. Но тогава се усещаше, че има нещо, тъй като, при запален мотор лоста блокираше, а като го угасях лоста ставаше лесно подвижен. Сега се движи много лесно и при работещ и угасен мотор, като му помагам с ключето. Както казах, като сложа вакума лоста се вдига до средата и запира, помагам му и се вдига до край. Интересното е, че не винаги запира, или ако запре и не му помогна, след около 3-4 сек, се вдига само, а вакума е постоянен. На ВагКом, през аутпут тест, като дам тест на N75, чувам вакума, но лоста не потрепва, в същото време, се мести много лесно с ръката, а вакума ми се струва по слаб, от колкото при работещ мотор. И тук вече идва объркването ми. Нямам време в момента, а и е студено, за да разглобявам и чистя, но ще махна самия акутатор тези дни и ще видя, дали мембраната не е повредена и палчето на геометрията дали движи свободно, когато не го държи акутатора, но до тогава, може да дадете предположение, дали въпреки всичко, не е проблем с вакумите или отново се е развило болтче, защото не вярвам да се е изцапала геометрията, тъй като движи много лесно. Нямам опит с повредени и дефектно работещи клапани N75, така, че не им знам симптомите и дали това са те? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Varbanov Публикувано 18 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2013 Провери го през Basic settings (11 канал)при запален двигател. Така вакуума е постоянен. Ако клапана е изправен, ще го усетиш(през 10 сек. прави вакуум). Ако се мъчи, значи вакуума е слаб или актуатора задържа или лопатките заяждат. Най-лесно ще разбереш, като отделиш актуатора от лостчето на лопатките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Пламен П Публикувано 18 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2013 Aз си го обяснявам, че зимата 1.9TDi и без това трудно загрява, изгорелите газове не са толко нагорещени, че да издухат саждите и се получава задръстване на лопатките. Отделно аз моята зимата не я жопкам както през лятото та да я продухам, защото пътищата ни и без това не се чистят и са заледени. Лекувам я като профилактично 1 път в месеца ръчно с 14ка ключе раздвижвам лостчето на турбото за да не се заклинва.Колега, на А3 турбината е на много завряно място. Как достигаш до там? Аз съм пробвал единствено да бъркам от долната страна, над предния мост. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pufa Публикувано 18 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2013 Между казанчето за антифриза и мотора отзад има малко място, колкото да си прекарам ръката. Малко трудничко е докато олуча лостчето, но си светя с телефона и се намира. Иначе на канал е по-лесно, но нямам и се налагаше да търся друга алтернатива. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 18 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2013 Ще пробвам на 11 кана, но утре, щото много яко вали, а иначе не мога да му схвана спатийте. Днес ми надува много слабо, до 1700 бара и колата върви, без да забива. Много ме съмнява акутатора нещо да се ебава тоя път или Н75, но ще знам със сигурност тези дни, ще почовъркам и ще пиша пак. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 Има развитие при мен. Отворих турбината днес и какво видя, цялата в сажди, ма толко много сажди, че направо не си личаха ни лопатки, ни дискове, нищо. За 1 година това ми е третото отваряне на турбината. Първият път беше задръстване, ама това днес беше три пъти по-зле. Сега се чудя каква е причината за този проблем. По-принцип колата се кара градско, само градско, на 4 месеца веднъж да и направя едно кръгче до София, или това са 200км, като пак не карам с повече от 2200 оборота, градско същото. Но от последното чистене до сега, това са около 8 хил. км., твърде малко, за да се стигне до това положение. Както писах, зареждах от ЕКО, бензиностанция, която вече си мисля, че не предлага качествено гориво. Ако някой по в час може да каже, къде бъркам и какво да правя, за да не се стига до такова запушване, нека сподели. Друга причина, която ме съмнява е затапването на ЕГР-а. Направих го след последното почистване на турбината, като причината да се съмнявам в това е, че след затапването всичките изгорели газове минават през турбината, това са близо два пъти повече сажди. Другото е, че като не се връщат за до изгаряне, те са вероятно по-мокри и лепкави, което ускорява процеса на затапване. Ако вървя към правилна посока в разсъжденията си, нека някой ги подкрепи, или обратното. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tira Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 (Редактирано) Препоръчвам ти да караш малко повече във високите обороти да се отпушва, както се казва. Веднъж в седмица поне на 3000 3500 оборота, ще има резултат. Моята редовно я карам даже и на 4к обороти.П. П. Нашите коли не са за много градско каране. Редактирано 20 Януари 2013 от Tira Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 То ми е ясно напълно това. Ама няма къде да я карам с тези обороти, защото в града няма как. Чат-пат на 3-а я прижулвам до 3000-3500 об. ама не върши работа. Трябва си малко по-дълго напъване, магистрално на 5-а предавка с 3500 об, поне, а тук, около Благоевград магистрали или такива хубави, прави и безопасни отсечки в близост няма. Идеята ми е, дали затапването на ЕГР-а не е довело до по-бързото запушване на турбината? Или всичко е от кофти нафта? Наистина не я карам бързо и високооборотно, но за тези километри, така да се запуши, някак си не ми се вярва. Сега съм решил да махна тапата на ЕГР-а, но ми трябват и мнения на по-запознати. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tira Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 Ясно във Фолцваген клуба има цяла тема за затапването на ЕГР някой казват, че имало ефект по малко цапа. Затапването на ЕГР не би трябвало да оказва влияние и да цапа повече, освен ако турбото не е почнало да качва повече масло и от там идва цапането. Поне така си го обяснявам аз от скоро карам ТДИ, но си мисля че ги чувам нещата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 20 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2013 Чел съм ги темите, цапането става дума за цилиндрите и клапаните, ама може и да бъркам. А масло, не харчи много, на 10000 км. около 800 гр., но като каза за качване на масло, може и да има значение, това, че при последната смяна, в "оторизираният" сервиз на Ауди, в града, бяха наляли малко повече масло от необходимото, с около 200 мл. повече. Може би това масло изпарява повече през отдушника на картерните газове и се връща в горивната камера, при което газовете са по-лепкави, но някак си се съмнявам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 22 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2013 Днес си върнах ЕГР-а, пък да видим до кога. Обаче забелязах, че в самия клапан и отвора му, към смукателния колектор, както и в колектора има някаква черна лепкава гняс, подобна на грес. Нещо, което нямаше миналата година, когато го затапих. Някакви идеи как се е получило и нормално ли е, както и, дали това е причина за по-бързото зацапване? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 11 Февруари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2013 Ако въпросния клапан не ми работи Н75 който е turbocharger wastegate regulating valve възможна ли е замяната му с клапана на егр-а?Чух че не било най правилен вариант но като цяло можело да се сменят клапаните? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamen.b Публикувано 12 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 12 Февруари 2013 ...като цяло можело да се сменят клапаните...Чух че не било най правилен вариант....Ти сам си си отговорил на въпроса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 12 Февруари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 12 Февруари 2013 Ако се пак реша да ги разменя за пробва как да разбера кой маркуч на кое място на новия клапан?Може ли някой да разясни с 2 думи ?Благодаряза тест махнах буксата на клапана на турбото и колата просто нямаше тази пъргавина при ускорение на всяка скорост дори и на 1-ва.След като я закачих колата си вървеше пак по стария начин.от 1ва до 3-та без проблем на 4,5 стига до макс 3 000 оборота и просто спира да ускорява всякак...мерси Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Varbanov Публикувано 13 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2013 С две думи: отгоре е вход(от помпата), следва изход(към актуатора) и накрая е разтоварващия канал към атмосферата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 18 Февруари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2013 (Редактирано) другото което забелязах е че имам един вакум изваден от турбото. сложих го на мястото му но по време на движение колата дава грешка 00575.след поставянето на вакума колата пак няма мощност на 4 и 5татова е лог-а.Monday 18 February 2013 18:09:32 038 906 018 A 1.9l R4 EDC G40SG 1001 Group A: '003 Group B: '011 Group C: Not Running Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle TIME 861-945 240-340 240-340 Apr-84 TIME ? ? Regulator valve? TIME MARKER STAMP /min mg/R mg/R % STAMP /min mbar mbar % STAMP 0.39 2352 445 565 69.7 0.01 2352 1407.6 1417.8 91.2 1.18 2373 850 735 4.8 0.77 2352 1499.4 1417.8 84.9 1.96 2478 850 885 4.8 1.57 2436 1887 1978.8 69.3 2.76 2583 850 895 4.8 2.35 2520 1876.8 2254.2 91.6 3.57 2667 850 885 4.8 3.17 2625 1876.8 2335.8 91.6 4.36 2772 850 880 4.8 3.96 2730 1876.8 2376.6 91.6 5.13 2856 850 880 4.8 4.75 2814 1876.8 2427.6 91.6 5.96 2940 850 870 4.8 5.57 2898 1876.8 2468.4 91.2 6.73 3045 850 860 4.8 6.35 3003 1866.6 2499 91.6 7.51 3129 850 850 4.8 7.12 3066 1866.6 2509.2 91.6 8.29 3171 850 785 4.8 7.91 3171 1866.6 2529.6 91.2 9.07 3213 850 695 4.8 8.68 3192 1866.6 2284.8 68.1 9.85 3255 850 680 4.8 9.46 3234 1866.6 2142 68.1 10.67 3276 850 675 4.8 10.26 3255 1866.6 2121.6 68.1 11.5 3297 850 680 4.8 11.09 3297 1866.6 2142 68.1 12.29 3339 850 680 4.8 11.9 3318 1866.6 2152.2 68.1 13.07 3360 850 680 4.8 12.68 3339 1866.6 2182.8 68.1 Редактирано 18 Февруари 2013 от fantamaniaka Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 18 Февруари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2013 Това е лог-а Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 23 Февруари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2013 бях сменил единия вакумен маркуч а другите бяха по принцип здрави.Днес нямаше какво да правя и намерих канал.Видях къде точно отиват,единия влиза в един клапан на турбото а другия отстрани на турбото.Реших и тях да сменя въпреки че изглеждаха здрави.След като ги смених колата следва тест и се оказа че колава почна да си ускорява нормлано,за отрицателно време направи 160 км/час което до сега беше немислимо.Просто до сега спиране на 110-115 км.Дори и с темпомата не можеше да ускори повече.Сега си върви без проблем.Ще постна по късно лог да си кажете мнението дали само това е било като цяло проблема на колата.Благодаря на всички Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fantamaniaka Публикувано 25 Февруари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2013 след смяна на вакумните маркучи и след смяна на клапана Н75 високите стойности на МАФ се запазиха.Къде да търся евентуално проблема?БлагодаряТова е лог-аЛинк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=9973caebb6 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване