Jump to content

Шумен ми е двигателя какви би могли да са причините


Kompresor

Recommended Posts

Когато наредя моя 1.6тд до друг 1.6 чист или пак турбо моя е по - шумен, чува се лекото цъкане на повдигачите но то е много леко, самия мотор работи твърдо.

Закарах я при помпаджия, той ми провери следните неща: дюзи всички работят на 150 бара - добре са, разпределителен вал - не е износен, помпа - изправна, центровка - идеална, свещи - идеални - (те нямат мнение за шума на мотора освен когато е студен, а тя си трака и студена и гореща), та от помпаджията разбираме, че от горивната система не е този шум. И мотора работи стегнато без да мени обороти или да се чува хлопане което се променя или като на строшен лагер или нещо подобно, просто шума на двигателя е по - силен, чува се от по - далече като работи :D

Сложил съм трите уреда на ауди, обаче камбаната (датчика за налягане на маслото) съм я навил долу при масления филтър. Когато антифриза загрее на 90 градуса налягането на маслото е над чертичката за 1 бар но преди 1.5 бара, и разсъждавам че щом долу на филтъра имам 1-1.5 бара горе на главата може да нямам и 1 бар налягане което означава че повдигачите работят с масло на по - ниско налягане отколкото трябва.

Възможно ли е затова да ми е шумен мотора ? След като не е от горивната система.

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изместих датчика горе на главата при 90 градуса на антифриза си имам малко над 1 бар налягане на маслото можеби 1.1-1.2.

Поради една малка авария - менте маслен филтър една вечер ми хвърли маслото на улицата защото се беше изкривил филтъра, и купих наливно масло mannol 10 на 40 от 7лв литъра и вече карам така с него 600 км , не е утихнала. Като я купих и смених маслото с наливно бмв 10 на 40 пак си беше шумна.

Заставал съм до поне 4 такива автомобила 1.6тд които са били по - тихи от моя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да те питам, това масло 10w40 пипа ли ти го? Защото по каталог го дават с 15w40 и моята е с такова и мисля при следващата смяна да минавам на такова с като твоя вискозитет, защото при студен старт малко ми тракат повдигачите. Иначе не ми губи масло. На какви километри го сменяш твоето масло и слагаш ли по-малко двутактово масло в нафтата?

Редактирано от Boney_M
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я купих август месец. Веднага след като я купих я обслужих и и налях масло наливно бмв 10 на 40 - шума не се промени. Преди 2 седмици като ми хвърли това масло (бях минал 4000км с него ) налях наливно 10 на 40 Mannol и отново шума не се промени вече карам 600 км с него шума си е такъв както когато я купих.

2Т масло в нафтата никога не съм сипвал, и само това ми остана да направя. Ще сипя 10л в туба и ще и налея 100 грама масло да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята Б3 1,6 тди съм минал около 100к,сменям го на 8к,пробвал съм с различни марки масло 15на40,но си е доста шумна от както съм я купил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно има си шумни има си и тихи, но не вярвам от завода да излизат шумни 1.6тд и тихи 1.6тд,..... от къде идва този шум щом не е от центровка дюзи налягане на маслото износени повдигачи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

масълцето би трябвало да херметизира поизносените елементи из гнп и ако проблема е в нея шума ще намалее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как направихте центровка на мотора ?Помпата ?

Сваляхте ли дюзите и гледахте ли ги дали не "пикаят" и как разпрашават горивото ?

Шума само сутрин ли е или няма значение дали е топла или студена ?

Ако има много предвариение ще "кряка" повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпаджия я гледа има стенд за изпитване на дюзи каза че са на 150 бара и нямат проблеми, така ми каза той. Центровката също той ми каза че е добра, с индикаторен часовник я е проверил. В целия диапазон от обороти е шумна и студена и топла и всякаква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За центровката браво! Не се прави само по белези и въртене помпата на око и количеството дим отзад.Прави се точно с индикатроен часовник.Дано да я е уцелил.

Дюзите се свалят всичките и се тестват за налягане и се гледа "метлата" която образуват.

Ако има разлики се сменят разпръсквачи и се регулира налягането.Задължително нови тарелки между дюзата и главата.

Нека ти замерят компресията на мотора.

Звука металически ли е или просто "кряка" като от много аванс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Звука го наподобявам на металически. Повдигачите се чуват лекичко си цъкат, но те цъкат като шевна машина, това е едно остро твърдо тракане, не е като на разбит лагер или на прекалена хлабина, звънтене е , така го наподобявам. Мотора работи стегнато без да мени обороти и без колебания, чувствителен е при настъпване, върви прилично, икономичен е, не гори масло, водата също не заминава. Сменял съм повдигачи и знам каква е разликата в шума от тях, това е по твърд шум, но той не влиае на работата на мотора това е интересното, нито е от центровка, нито е от дюзи, когато дюзите пикаят чъгъртат така да го кажа, вътре дори се чува в който и да е автомобил ако е дюза, добре са при мен, от предварението мотора работи наистина твърдо но става много агресивен сякаш се чува как капчиците нафта се бият в буталото преди гмт, не е такъв звука. Как да ви го обясня, сякаш е някакъв шум който ако се махне и двигателя ще запее песен.

Тъй като шума е металически и ми се чува от към главата мислех че е слабо налягането на маслото но днес като го замерих 1 бар - 1.2 бара това си е добро налягане за да не трополят повдигачите. Ако е бренер работата на мотора ще е променлива , ще бъде къде къде по друго самото горене и няма да е стабилен мотора. Маслото не го гори за да са водачи на клапани или гумички.

Утре ще налея 10 л масло със 100 мл 2Т масло и ако утихне значи е нещо в ГНП.

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 50 литра нафта 0.5 литра 2Т масло.

премерете компресията на мотора.

Това металическо звучене ме плаши(предположения за биелни лагери)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налях 100 грама масло в 10литра нафта, дебелия тътнещ глас на дизела поумекна, и сега още по - добре се усеща цъгъртането, леко металическо от горната част на мотора - направо от главата. Как да разбера дали са водачи на клапани или нещо по хидравличните повдигачи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако питаш мен , карай си така , пък ако се строши тогава ще му мислиш дали " нов " мотор или твоя ще правиш . Тава се 20+ годишни коли , няма как всичко да им е 100% наред ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и си я карам колега Milanski :D . Нов мотор няма да бъде. СЕга обмислям вариант да потърся глава като моята, да я обслужа и направо да сменя главите. Тоя шум се чува от главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво му даваш наклон към... нов кат се строши този, но ако е на път... кво праЙм ?!? dry.gif

Нека продължи и открие причината за да няма изненада, някой прекрасен ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и нови коли се трошат на път , пък за нашите " баби " какво остава . Написах на колегата да си я кара така , понеже и аз имам едно чукане в мотора , от там послушах един майстор , дето ми е приятел и му се доверих на сляпо ... Та той каза , че чукал или биелен лагер или бутален болт и след основен ремонт на мотора и доста сериозна цифра пари дадени от мен , шума си е същия , както беше и преди ремонта ... И аз преди ремонта си виках , ще е правя да не ме остави някъде на път ... е сега си я карам с чукането , вече 30 хил.км. съм и минал и все така си чука на студено , докато не загрее маслото на 90 градуса , мотора си влиза и в 6000 хил. оборота чат - пат и си върви все още ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напомня ли този твърд звук на такъв от фуражомелка :gruebel: Аз с предишната глава имах такова тракане и мислех, че е лагер.....ама ми слушаха с една слушалка мотора и казаха, че е повдигач....така минах към 55 000 км.....а и със 180 км. съм карал :respekt: ама при мен тва тракане спираше след като позагрееше двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1 десета (0.1мм) ли е луфта между повдигача и гърбицата на разпределителния вал ? Ще замеря това разстояние, и ако то е примерно с десета повече, ясно защо тропат и студени и горещи. Който я чуе казва повдигачи.

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...